پودر بایوکید برای چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر بایوکید برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

دلایلی مانند سوء تغذیه و مصرف غذاهای آماده، مصرف آنتی‌بیوتیک و بیماری‌های عفونی در ایجاد مشکلات گوارشی از جمله اسهال کودکان موثر هستند. این بیماری‌ها که در نوزادان و کودکان خردسال بسیار شایع هستند، اگر به موقع رسیدگی و درمان نشوند، می‌توانند مشکلاتی را برای سلامتی آن‌ها به وجود بیاورند. از همین رو در دهه گذشته استفاده از محصولات پروبیوتیک که علاوه بر حفظ سلامت کودکان در جلوگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی نیز تاثیر دارد، گسترش پیدا کرده است. پودر ساشه‌ای بایوکید از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های پروبیوتیک کودکان است. در این مقاله با هم به طور کامل بررسی می‌کنیم که بایوکید برای چیست و چگونه مصرف می‌شود.

بهتر است ابتدا کمی با مفهوم پروبیوتیک و خواص آن برای کودکان آشنا شویم.

پروبیوتیک برای کودکان

بدن انسان از حدود یک و نیم کیلو پروبیوتیک تشکیل شده که در قسمت‌های مختلف بدن در حال فعالیت و سود رسانی به ما هستند. پروبیوتیک‌ها به باکتری‌های مثبتی گفته می‌شود که حضورشان برای عملکرد صحیح سیستم گوارش و ایمنی بسیار مهم است. معمولاً کودکان در سال‌های اول زندگی خود به دلیل تغذیه بد (بدغذایی) دچار کمبود پروبیوتیک می‌شود که همین عامل مشکلات گوارشی زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد.

بر طبق گزارش‌های سازمان جهانی WHO، تعداد کودکان زیر ۵ سال مبتلا به کمبود وزن برابر ۱۱۵ میلیون نفر بوده و ۱۷۸ میلیون کودک نیز دچار کوتاهی قد می‌باشند. در حدود یک چهارم از کودکان در کشورهای در حال توسعه به خصوص در آسیا و آفریقا از سوء تغذیه رنج می‌برند. کودکان زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه خطر ابتلای بالاتری به اسهال داشته و میزان مرگ و میر در آن‌ها نیز به شدت افزایش می‌یابد. از این رو در دهه گذشته استفاده از پروبیوتیک برای بهبود سلامت به خصوص در کودکان و ممانعت از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی همانند اسهال به شدت رو به گسترش است.

در واقع پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف به میزان کافی، اثرات سلامت‌بخش خود را اعمال می‌نمایند. تحقیقات گسترده کنونی نشان داده که پروبیوتیک‌ها می‌توانند برای کودکان به خصوص مبتلایان به بیماری‌هایی همانند اسهال عفونی، اسهال مرتبط به مصرف آنتی بیوتیک، انتروکولیت نکروتیک، آلرژی، عفونت هلیکوباکتر پیلوری و کولیت نوزادان، بسیار مفید واقع شوند.

بایوکید پروبیوتیک کودکان

پودر بایوکید که به صورت ۱۵ عدد ساشه ۱ گرمی توسط شرکت تک ژن زیست تولید و بسته‌بندی می‌شود، یکی از بهترین مکمل‌های پروبیوتیک کودکان است. بایوکید حاوی ماده موثره بیفیدوباکتریوم انیمالیس زیرگونه لاکتیس است و استئارات منیزیم و مالتودکسترین مواد کمکی این دارو می‌باشند.

از پودر بایوکید برای پیشگیری و بهبود اسهال ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک و اسهال‌های عفونی می‌توانید استفاده کنید. بایوکید همچنین در بهبود کولیت، انتروکولیت نکروتیک، یبوست و به طور کلی درمان مشکلات گوارشی در کودکان موثر شناخته شده است. از ساشه بایوکید در راستای تقویت سیستم ایمنی کودک نیز می‌توانید بهره بگیرید.

یکی از مزایای بایوکید برای کودکان این است که فاقد ترکیبات لبنی و گلوتن می‌باشد و کودکانی که به آن‌ها حساس هستند نیز می‌توانند از پودر پروبیوتیک بایوکید استفاده کنند. پودر بایوکید تنها حاوی باکتری‌های مفید بدن بوده و هیچ عوارض جانبی برای کودکان ندارد. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از این محصول برای رفع مشکلات گوارشی فرزندان خود استفاده کنید.

خرید بایوکید

بایوکید برای چیست؟

همانطور که گفتیم باکتری‌ها و مخمرهای مفید بدن که به پروبیوتیک‌ها مشهور هستند، نقش‌های متنوع و بسیار مهمی در بدن ایفا می‌کنند. اما مصرف برخی داروها و غذاها تعداد این باکتری‌های مفید را کاهش داده و سبب می‌شود باکتری‌های بد فعال شوند. غذاهای سرخ شده با روغن تراریخته و ترانس، مواد غذایی با قند بالا و مصرف مداوم آنتی‌بیوتیک‌ها اصلی‌ترین عوامل از بین رفتن تعادل میان باکتری‌های خوب و بد در بدن هستند. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک مانند پودر بایوکید، این تعادل را دوباره به بدن باز می‌گرداند و تاثیرات زیر را در بدن اعمال می‌کند.

برای اینکه بهتر متوجه شوید بایوکید برای چیست، تمامی موارد مصرف این پودر پروبیوتیک را به صورت زیر بیان می‌کنیم:

  • پیشگیری و بهبود اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و اسهال عفونی
  • بهبود کولیت و انتروکولیت نکروتیک
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش تعداد بیفیدوباکتری‌ها و در نتیجه بهبود الگوی میکروفلور
  • تولید اسید لاکتیک و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه
  • کمک به جذب آب و یون‌ها در روده
  • بهبود جذب روده‌ای مواد غذایی و به دنبال آن افزایش دور سر نوزادان پری ترم
  • کاهش PH روده و ممانعت از رشد پاتوژن‌ها
  • بهبود جذب روده‌ای مواد مغذی، افزایش وزن‌گیری و شاخص توده بدنی
  • کمک به بهبود مشکلات گوارشی و جابجایی مواد غذایی در دستگاه گوارش همانند یبوست
  • سنتز ویتامین‌های ضروری بدن از جمله ویتامین‌های گروه ب
خرید ساشه بایوکید
جهت خرید پودر ساشه بایوکید با تخفیف و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

تاثیر بایوکید برای اسهال

یکی از عوامل ایجاد اختلالات گوارشی مانند اسهال، یبوست و سوءهاضمه، بر هم خوردن تعادل میکروبی روده است. در این اتفاق تعداد باکتری‌های دارای پتانسیل بیماری‌زا افزایش یافته و سلامت میزبان به خطر می‌افتد. در چنین شرایطی احتمال ابتلا به اسهال زیاد می‌شود. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش را افزایش داده و درنتیجه با بازسازی فلور میکروبی دستگاه گوارش، اثرات محافظتی متعددی را در بدن اعمال کند. در نتیجه سبب پیشگیری و بهبود مشکلات گوارشی گفته شده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین موارد مصرف بایوکید پودر پروبیوتیک کودکان، کمک به درمان اسهال عفونی است. پروبیوتیک‌ها در تسریع درمان انواع اسهال عفونی کودکان نقش بسزایی دارند. این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند دوره اسهال عفونی را بین حدودا نیم تا دو روز کاهش دهند.

یکی از موارد ابتلا به اسهال در کودکان، مصرف آنتی‌بیوتیک است. آنتی‌بیوتیک‌ها میکروب‌های بیماری‌زا را از بین می‌برند ولی ممکن است باعث از بین رفتن باکتری‌های خوب نیز بشوند. این مسئله تعادل طبیعی روده را مختل کرده و می‌تواند منجر به اسهال شود. بر اساس مطالعات چناچه از قبل، در طول درمان و تا چند روز بعد از اتمام دوره مصرف آنتی بیوتیک، پروبیوتیک مصرف شود، احتمال ابتلا به این نوع اسهال کمتر خواهد شد.

پودر بایوکید برای یبوست

پروبیوتیک‌ها باعث تقویت میکروبیوم روده می‌شوند در نتیجه به تعدیل التهابات، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و گوارش کمک می‌کنند. طبق مطالعه انجام شده بر ۱۵۰ بیمار مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، مصرف پروبیوتیک به مدت ۶۰ روز باعث تنظیم حرکات روده و بهبود قوام مدفوع می‌شود. به طور کلی مطالعات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به بهبود یبوست، سندروم روده تحریک‌پذیر و سایر مشکلات مربوط به هضم و دستگاه گوارش کمک کنند.

ساشه بایوکید می‌تواند به جذب آب و یون‌ها در رورده کمک کرده، PH روده را کاهش دهد و از رشد پاتوژن‌ها جلوگیری کند. این پودر پروبیوتیک جذب روده‌ای مواد مغذی را بهبود می‌بخشد و همچنین با کاهش PH و سطح کالپروتکین مدفوع می‌تواند در درمان یبوست موثر باشد.

بایوکید پودر پروبیوتیک برای کولیت

کولیت یک بیماری مزمن دستگاه گوارش و شامل التهاب در روده است. علائم آن شامل درد شکم، نفخ، اسهال و خونریزی از راست روده است. مواردی مانند ضعف سیستم ایمنی و عدم تعادل میکروبیوتای روده (باکتری‌های مضر و مفید) می‌توانند در ایجاد کولیت اولسراتیو نقش داشته باشند. بررسی‌ها نشان داده که پروبیوتیک‌ها می‌توانند علت واقعی بیماری کولیت را از بین ببرند. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک مانند بایوکید می‌تواند علائم این بیماری را کاهش دهد و عوارض آن مانند اسهال را بهبود بخشد.

پودر بایوکید طریقه مصرف

برای اطلاع از طریقه مصرف پودر بایوکید در کودکان بالای ۲ سال طبق دستور پزشک عمل کنید. بروشور این محصول مصرف روزانه یک تا دو عدد ساشه را پیشنهاد کرده است. محتویات هر ساشه را در آب، شیر یا آبمیوه بریزید و میل کنید. (دقت کنید آب یا شیر خیلی گرم نباشد)

توجه داشته باشید که مصرف بیفیدو باکتریوم، انیمالیس زیر گونه لاکتیس در نوزادان پری ترم با وزن کمتر از ۱۰۰۰ گرم ممنوع است. همچنین در مواردی مانند نقص سیستم ایمنی، قبل از جراحی های شکمی، بیماری‌های دریچه قلب، سندروم روده کوتاه، ریسک ایسکمی مزانتر و مصرف آنتی‌بیوتیک های وسیع الطیف، تجویز محصولات پروبیوتیک باید با نظر پزشک صورت گیرد.

عوارض پودر بایوکید

به طور کلی محصولات پروبیوتیک فرآورده‌های ایمنی هستند و ایجاد عوارض جانبی پس از مصرف آن‌ها در برخی موارد نادر گزارش می‌شود. در موارد کمی مصرف بایوکید ممکن است منجر به نفخ و افزایش تولید گاز در دستگاه گوارش شود که با ادامه مصرف این عوارض از بین خواهد رفت.

جمع بندی

اگر کودک دلبند شما در معرض سوء هاضمه یا مصرف غذاهای نامناسب است، طبق توصیه پزشکان مصرف محصولات پروبیوتیک می‌تواند در حفظ سلامتی او کمک‌کننده باشد. در این مقاله به طور کامل بررسی کردیم که پودر بایوکید برای چیست و چرا یکی از مکمل‌های پروبیوتیک کودکان به شمار می‌رود. در مواردی مانند بهبود اسهال کودکان، تقویت سیستم ایمنی و رفع مشکلات گوارشی می‌توانید از پودر بایوکید کمک بگیرید.

شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها و محصولات مخصوص کودکان از جمله داروی اسهال کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید دارو و قطره اسهال کودکان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بایوکید برای چی خوبه؟

پودر بایوکید یک مکمل پروبیوتیک برای کودکان است که در بهبود و پیشگیری از اسهال عفونی و اسهال ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها موثر است. از بایوکید همچنین برای بهبود کولیت و تقویت سیستم ایمنی کودک نیز استفاده می‌کنند. علاوه بر این برخی از مشکلات گوارشی مانند یبوست نیز به کمک پودر بایوکید قابل درمان است.

بهترین ساشه پروبیوتیک کودکان کدام است؟

ساشه بایوکید تک ژن زیست یکی از بهترین انواع مکمل‌های پروبیوتیک برای کودکان است که مصرف آن برای کودکان بالای ۲ سال امکان‌پذیر است. این محصول در بهبود و پیشگیری از اسهال کودک و مشکلات گوارشی آن‌ها موثر شناخته شده است.

یک قرص پروبیوتیک کودکان معرفی کنید.

قرص پروکید از جمله محصولات بسیار پرفروش پروبیوتیک کودکان است که در رفع نفخ، بهبود سریع یبوست، پیشگیری و درمان انواع اسهال و افزایش قدرت ایمنی کودکان موثر عمل می‌کند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط