پودر گلیکو اسلیم چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اگر تا به حال تلاش کرده باشید که وزن خود را کاهش دهید، با توجه به این که می‌خواهید غذای کمتری مصرف کنید، احتمالا به فکر تهیه یک مکمل غذایی برای تامین نیازهای بدنتان افتاده‌اید. از طرفی، احتمالا با مصرف غذای کمتر، گرسنه و گرسنه‌تر شده‌اید و در این شرایط ادامه مسیر کاهش وزن و لاغری، سخت‌تر از قبل شده است. کمک گرفتن از یک مکمل غذایی که علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، به کاهش  اشتها و افزایش احساس سیری هم کمک کند، ایده‌آل به نظر می‌رسد. پودر گلیکو اسلیم چنین مکملی است! در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به طور دقیق بررسی می‌کنیم که پودر گلیکو اسلیم چیست و چه خواصی در فرایند کاهش وزن به همراه می‌آورد. از شما دعوت می‌کنیم تا با ما همراه باشید.

پودر گلیکو اسلیم چیست؟

پودر گلیکو اسلیم یکی از مکمل‌های سری محصول اسلیم لست کارن است که با عنوان پودر اسلیم لست ۳ نیز شناخته می‌شود. گلیکو اسلیم یک مکمل غذایی مناسب برای افراد با اضافه وزن ناشی از اشتهای بالا و مستعد چربی و قند خون یا مبتلا به این بیماری‌ها است.

پودر کاهش وزن گلیکو اسلیم حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیک بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند همراه بسیار خوبی در مسیر کاهش وزن برای کمک به تامین مواد مغذی، کاهش اشتها، چربی سوزی شکم باشد.

این پودر لاغری محبوب به طور هوشمندانه‌ای با ترکیبات ویژه فرموله شده است. گلیکو اسلیم حاوی فیبر گندم، فیبر جو دوسر، پروتئین غلیظ شده آب پنیر، نشاسته مقاوم، مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، پکتین، اینولین، فیبر دانه شنبلیله، گوارگام، پسیلیوم، زانتان گام، آسپارتام، اریتریتول و طعم دهنده مجاز خوراکی می‌باشد. در ادامه جدول ترکیبات این محصول را مشاهده می‌کنید؛ سپس در بخش بعدی بررسی می‌کنیم که خواص هر یک از ترکیبات پودر گلیکو اسلیم چیست.

هر سروینگ گلیکو اسلیم شامل ۱ اسکوپ یا ۲۵ گرم است. در هر بسته گلیکو اسلیم کارن، ۱۲ سروینگ پودر گلیکو اسلیم وجود دارد (مجموعا ۳۰۰ گرم).

ترکیبات و مقدار آن‌ها در هر سروینگ *Daily value%
کالری ۴۵
کربوهیدرات کل ۱۶.۸ ۵.۶
قند ۰.۶
فیبر خوراکی ۱۲.۸ ۵۱
چربی کل ۰.۴۵ ۰.۷
پروتئین ۵.۶ ۱۱
ویتامین A ۱۲۵۰ ۲۵
ویتامین D ۱۰۰ ۲۵
ویتامین E ۷.۵ ۲۵
ویتامین C ۱۵ ۲۵
ویتامین B1 ۰.۳۸ ۲۵
ویتامین B2 ۰.۴۲ ۲۵
ویتامین B6 ۰.۵ ۲۵
نیاسینامید (ویتامین B3) ۵ ۲۵
فولیک اسید ۱۰۰ ۲۵
پانتوتنیک اسید ۲.۵ ۲۵
بیوتین ۷۵ ۲۵
ویتامین B12 ۱.۵ ۲۵
کلسیم ۶۴.۷ ۲۵
درصد ارزش روزانه بر اساس ۲۰۰۰کالری در روز

خواص ترکیبات پودر گلیکو اسلیم چیست؟

پودر گلیکو اسلیم یا اسلیم لست ۳ کارن، حاوی فیبر محلول و نامحلول زیاد و پروتئین بالا و چربی و کربوهیدرات کمی است که سبب شده گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که مبتلا به قند و یا چربی خون هستند یا استعداد ابتلا به این مشکلات را دارند، تبدیل شود. به علاوه، می‌توانیم گلیکو اسلیم را به خاطر توانایی آن در تامین قسمتی از ریزمغذی ضروری در بدن، به عنوان یک مکمل مغذی برای جلوگیری از کمبودهای غذایی در نظر بگیریم.

در ادامه با خواص هر یک از ترکیبات پودر گلیکو اسلیم آشنا میشوید:

پروتئین

پروتئین موجود در پودر گلیکو اسلیم از آب پنیر به دست آمده است که به آن پروتئین وی (Whey) نیز میگویند. ممکن است درباره خواص بیشمار پروتئین در رژیم لاغری و کاهش وزن شنیده باشید. این ماده مهم، به افزایش زمان احساس سیری کمک می‌کند. به علاوه، پروتئین برای عضله سازی بسیار مهم است و از این طریق به افزایش متابولیسم نیز کمک میکند. پودر گلیکو اسلیم با استفاده از پروتئین غلیظ شده آب پنیر، پروتئینی با ارزش بیولوژیک بالا را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است.

فیبر خوراکی

فیبرهای خوراکی به دو دسته تقسیم می‌شوند: فیبر محلول و فیبر نامحلول.

فیبر نامحلول در آب حل نمیشود و عموما به عنوان یک عامل حجم دهنده به محتویات روده برای راحت تر دفع شدن آن عمل می‌کند. بر این اساس فیبرهای نامحلول به رفع یبوست کمک می‌کنند.

فیبر محلول در آب حل می‌شود و یک محلول ژل مانند یا لعاب دار تشکیل می‌دهد. این ماده کمک می‌کند حرکت غذا از معده به روده کُند شود. تحقیقات نشان داده‌اند که با مصرف فیبر محلول بیشتر، به چربی سوزی شکم و به طور کلی جلوگیری از افزایش وزن کمک خواهید کرد.

پودر گلیکو اسلیم کارن حاوی انواع فیبر محلول است که یکی از آن ها پکتین می‌باشد. پکتین یک فیبر طبیعی است که در بیشتر گیاهان یافت میشود. به عنوان مثال سیب و پرتقال به طور خاص پکتین بالایی دارند.

یکی دیگر از فیبرهای مورد استفاده در پودر گلیکو اسلیم، فیبر دانه شنبلیله است. این فیبر نیز به افزایش حس سیری و جلوگیری از پرخوری کمک میکند.

اینولین ترکیب مفید دیگری در گلیکو اسلیم است که هم فیبر و هم نوعی پری بیوتیک محسوب میشود. این ماده در کنترل قند خون، سلامت دستگاه گوارش، کاهش اشتها و کاهش وزن موثر است.

کلسیم

پودر گلیکو اسلیم حاوی کلسیم است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیشتر کلسیم همراه با ویتامین D می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین یک مطالعه انجام‌شده در سال ۲۰۰۷، نشان داد که رژیم غذایی سرشار از کلسیم لبنیات به کاهش وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. پودر گلیکو اسلیم با داشتن کلسیم، در مسیر کاهش وزن و لاغری تاثیرات مثبتی به همراه دارد.

ویتامین های پودر گلیکو اسلیم چیست؟

در ادامه خواص ویتامین های موجود در پودر گلیکو اسلیم را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم:

  • ویتامین های گروه B: ویتامین‌های گروه B در داشتن متابولیسم (سوخت و ساز) و بهینه‌سازی آن موثر بوده و می‌توانند به این شکل، در کنترل و کاهش وزن مفید واقع شوند. همچنین بهبود خلق و خو، کاهش ریسک افسردگی، بهبود عملکرد مغز و بهبود اشتها از جمله فواید ویتامین‌ها گروه B هستند.
  • ویتامین D: ویتامین D در وزن موثر است. مطالعه‌ای نشان داد بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی که مکمل کلسیم و ویتامین D مصرف نمودند، نسبت به آن‌هایی که هیچ مکملی مصرف نکردند، به‌طور قابل توجهی چربی شکم بیشتری از دست دادند. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین D می‌تواند به کنترل قند خون و بهبود مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
  • ویتامین A: ویتامین A در چربی سوزی و نقش داشتن در تنظیم هورمون لپتین (هورمون سیری) به فرایند کاهش وزن کمک میکند. فواید دیگر این ویتامین در محافظت از بینایی و سلامت پوست است.
  • ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان طبیعی و مهم است که در تنظیم متابولیسم بدن و چربی سوزی بهینه نقش دارد.
  • ویتامین C: مصرف ویتامین C کافی در کاهش چربی شکم و به طور کلی سوخت و ساز بدن مهم است.

پودر گلیکو اسلیم برای چیست؟

با توجه به این که تا اینجای مقاله توضیح دادیم که پودر گلیکو اسلیم چیست و هر کدام از ترکیبات آن چه خواصی دارند، به راحتی میتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که این مکمل برای چیست!

خواص پودر گلیکو اسلیم شامل این موارد است:

  • کاهش اشتها و افزایش احساس سیری
  • کمک به تامین نیاز روزانه به مواد مغذی در رژیم کاهش وزن
  • کمک به کاهش قند و چربی خون
  • کمک به تامین فیبر روزانه

پودر گلیکو اسلیم یا اسلیم لست ۳ کارن، حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیک بالا، ویتامین ها و مواد معدنی است و به افراد زیر پیشنهاد می شود:

  • افراد با اضافه وزن ناشی از اشتها بالا و مستعد چربی و قند خون
  • افراد با اضافه وزن ناشی از اشتها بالا و دارای چربی و قند خون

نحوه مصرف پودر گلیکو اسلیم چیست؟

در مرحله اول اگر پزشک دستوری برای مصرف پودر گلیکو اسلیم داده است، طبق تجویز او عمل کنید. به طور کلی نحوه استفاده از این پودر لاغری به صورت زیر است:

  • یک پیمانه از پودر را درون لیوان بریزید.
  • لیوان محتوی پودر را با آب ولرم یا شیر کم چرب به طور کامل پر کنید. (طعم این نوشیدنی برای بسیاری از افراد با شیر مطلوب تر است.)
  • محتویات لیوان را هم بزنید تا کاملا حل شود. سپس آن را نیم ساعت قبل از غذا میل نمایید.

گلیکو اسلیم به عنوان مکمل رژیم غذایی به شما کمک می کند تا انرژی روزانه کمتری دریافت کنید و وزن شما کاهش یابد. بنابراین این محصول را به طور کامل جایگزین وعده غذایی اصلی خود نکنید و فقط به عنوان میان وعده یا پیش از غذا میل نمایید.

برای کودکان بالای ١٢ سال بسته به حجم معده کودک، قبل از هر وعده کمتر از یک پیمانه تجویز شود.

نکات مهم برای بعد از مصرف پودر گلیکو اسلیم:

  • پس از مصرف نوشیدنی آماده شده، یک لیوان آب اضافی بنوشید.
  • اگر هنگام مصرف فرآورده به یبوست دچار شدید، توصیه می شود محلول را ۳ تا ۴ ساعت قبل از مصرف آماده کرده و تا زمان میل کردن در یخچال نگهدارید.
  • برای جلوگیری از ابتلا به یبوست در طول رژیم کاهش وزن، مصرف روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب توصیه می گردد.

احتیاط مصرف پودر گلیکو اسلیم

در این بخش میخواهیم توضیح دهیم که احتیاطات مصرف پودر گلیکو اسلیم چیست. توصیه میکنیم در صورتی که افرادی که هر کدام از شرایط زیر را دارند، قبل از مصرف پودر اسلیم لست ۳ کارن، با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت نمایند:

  • نوجوانان
  • بیماران خاص
  • زنان شیرده
  • افرادی که می خواهند بیش از ۲۰% وزن خود را کاهش دهند.
  • در صورت ابتلا به نارسایی کلیوی برای مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

موارد منع مصرف گلیکو اسلیم

در رابطه با مصرف گلیکو اسلیم نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • مصرف پودر گلیکو اسلیم در افرادی که مبتلا به انسداد روده هستند، منع مصرف دارد.
  • این مکمل برای کودکان ۵ تا ١٢ سال با احتیاط تجویز شود.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که پودر گلیکو اسلیم چیست و هر یک از ترکیبات آن چه خواصی برای لاغری و کاهش وزن دارد و چگونه در این مسیر به افراد مبتلا به دیابت یا چربی خون و یا افراد مستعد ابتلا به این مشکلات کمک می‌کند.

شما می‌توانید پودر گلیکو اسلیم را به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید و در محل مورد نظرتان در سراسر کشور تحویل بگیرید.

خرید پودر گلیکو اسلیم (اسلیم لست ۳) کارن

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط