شربت سکنجبین عنابی برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کبد یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن ما است که به جرات می‌توان گفت بسیاری از اختلالات سطحی و عمقی بدن، ریشه‌ای در اختلال عملکرد کبد دارند. یکی از راه‌های تقویت کبد و تنظیم آنزیم‌های صفراوی مصرف داروهای گیاهی موثر در این زمینه است که کمترین عوارض جانبی را نسبت به داروهای شیمیایی دارند. سکنجبین عنابی یک شربت گیاهی حاوی سکنجبین (ترکیبی از سرکه و عسل) می‌باشد که با سایر گیاهان دارویی مقوی مانند عناب، افتیمون و گل محمدی ترکیب شده است. این شربت گیاهی در درمان اختلالات کبدی و صفراوی بسیار موثر بوده و برای رفع جوش و آکنه نیز از آن استفاده می‌شود. این مقاله به طور کامل بررسی خواهد کرد که شربت سکنجبین عنابی برای چیست و چه مزایایی دارد.

سکنجبین عنابی چیست؟

سکنجبین یا سرکه انگبین (عسل) در طب سنتی خواص زیادی داشته و انواع مختلفی دارد. این ترکیب خود به تنهایی طبع معتدلی داشته و برای دفع سودا و بلغم بسیار مؤثر است. اما زمانی که با سایر عصاره‌های گیاهی مانند عناب، کاسنی، رازیانه، گل محمدی یا پیاز عنصل ترکیب شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. یکی از شربت‌های سکنجبین مهم و پرکاربرد، سکنجبین عنابی است که از ترکیب سکنجبین ساده با جوشانده عناب یا سرکه عناب تهیه می‌شود.

سکنجبین

سکنجبین برای کبد چند فایده دارد که مهم‌ترین آن‌ها دفع صفرای اضافی از بدن و کاهش چربی‌های تجمع‌یافته در کبد است. علاوه بر این شربت سکنجبین در رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست، ضعف و سستی معده، نفخ و رفلاکس معده نیز نقش دارد. عسل موجود در سکنجبین خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب دارد که در صورت ترکیب با گیاهانی مانند عناب و گل محمدی نقش موثری در کاهش جوش صورت خواهد داشت. این ترکیب را می‌توانید در شربت سکنجبین عنابی نیاک پیدا کنید.

عناب

عناب دارای خواص ضد حساسیت، آرام‌بخش و مقوی است و معمولاً در پیشگیری از بیماری‌های کبدی و زخم‌های گوارشی با منشاء عصبی مصرف زیادی دارد. عناب به خاطر وجود cAMP و cGMP دارای خاصیت ضد آلرژی است و از بروز بثورات جلدی جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید مهم عناب می‌توان به جوان‌سازی پوست، پیشگیری از سرماخوردگی، درمان بی‌خوابی، لاغری و کاهش وزن، سمزدایی خون، درمان کبد چرب، بهبود جوش صورت و آکنه و مفید برای سرطان اشاره کرد.

طرز تهیه سکنجبین عنابی

جهت تهیه سکنجبین عناب لازم است ابتدا سکنجبین ساده را آماده کنید. این شربت از ترکیب سرکه و عسل تهیه می‌شود، بدین صورت که ۲ واحد نعناع به ۱ واحد سرکه اضافه شده و به مدت چند دقیقه جوشانده می‌شود. بعد از مقداری خنک شدن به آن ۲ واحد عسل اضافه می‌شود.

برای آماده کردن سکنجبین عنابی می‌توانید تعداد ۲۱ دانه عناب را در دو لیوان آب جوش بجوشانید تا زمانی که حجم آن به یک لیوان کاهش پیدا کند، سپس آن را صاف کنید و با سکنجبین ساده ترکیب نمایید. روش دیگر تهیه سکنجبین عنابی؛ خواباندن دانه‌های عناب به مدت ۳ روز در سرکه است و سپس از آن سرکه برای تهیه سکنجبین عنابی استفاده می‌شود.

از آنجا که ترکیب شربت سکنجبین با سایر عصاره‌های گیاهی، تأثیر خوبی در تقویت کبد و مشکلات گوارشی دارد، بسیاری از شرکت‌های داروسازی دست به تولید شربت سکنجبین با ترکیبات مختلف زده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها نیز شربت سکنجبین عنابی نیاک است که دارای مجوز سازمان غذا و دارو می‌باشد. بدیهی است استفاده از شربت سکنجبین عنابی موجود در داروخانه که فرمولاسیون آن مورد تایید قرار گرفته است، بسیار مناسب‌تر و موثرتر از تهیه آن در منزل می‌باشد.

خواص سکنجبین عنابی

طبع سکنجبین ساده، گرم و خشک و طبع عناب، معتدل و مرطوب است که در ترکیب با سکنجین مقدار گرمی و خشکی آن تعدیل می‌شود. مهم‌ترین خواص سکنجبین عنابی عبارتند از:

  • تسکین اعصاب، خاصیت آرام‌بخش و خواب‌آور
  • درمان بیماری‌های خونی، تمیز کننده و تصفیه کننده خون
  • کاهش غلظت خون
  • بازکننده انسداد‌های کلیه و کیسه صفرا
  • پایین آوردنده فشار خون بالا
  • کمک به دفع سنگ کیسه صفرا
  • کمک به درمان زودانزالی
  • سم‌زادیی و دفع صفرا
  • پاکسازی و تقویت کبد
  • تقویت کننده دستگاه گوارش
  • بهبود جوش و آکنه

همانطور که گفتیم یکی از بهترین انواع شربت‌های سکنجبین عنابی محصول شرکت نیاک است که علاوه بر عناب و سکنجبین حاوی افتیمون و گل محمدی نیز می‌باشد. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که این شربت سکنجبین عنابی برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد.

خرید شربت سکنجبین عنابی نیاک

شربت سکنجبین عنابی برای چیست؟

سکنجبین عنابی نیاک حاوی عناب، افتیمون، گل محمدی، سرکه انگور و عسل مصفا است که در بطری‌های ۲۰۰ میلی‌لیتر بسته‌بندی شده است. این شربت گیاهی در کارخانه داروسازی دانش بنیان نیاک گرگان و به سفارش دکتر محمدی کناری تهیه می‌شود. از جمله مهم‌ترین کاربردهای موثر شربت سکنجبین عنابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان انواع جوش، آکنه و همه امراض دموی (افرادی که خون در آن‌ها غلبه می‌کند)
  • مسکن التهاب و تشنگی
  • تنظیم صفرا و دارای خاصیت صفرابر
  • مفید در درمان اختلالات کبدی و کاهش التهاب داخل کبد
  • تصفیه‌کننده خون

ترکیبات اضافه شده به سکنجبین و عناب در این شربت، بر خواص بی‌نظیر آن افزوده است. افتیمون موجود در این شربت برای تنظیم ترشح صفرا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تقویت کبد و دستگاه گوارش بسیار مفید و مقوی است. از گل محمدی نیز در شربت سکنجبین عنابی نیاک استفاده شده تا از خاصیت آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب و ضد حساسیت آن برای کاهش جوش و آکنه بهره گرفته شود.

خرید شربت سکنجبین عنابی نیاک
جهت خرید شربت سکنجبین عنابی نیاک با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

شربت سکنجبین عنابی برای جوش

شاید بدانید که در اکثر مواقع جوش و آکنه‌ای که با مراقبت روزانه برطرف نمی‌شود، منشاء کبدی داشته و به دلیل عدم توانایی کبد در تجزیه چربی‌ها ایجاد می‌شود. رسوب چربی در کبد عوارض زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها چرب شدن بیش از حد پوست و ایجاد جوش، آکنه و حساسیت‌های شدید در پی آن است.

در بخش قبل که با هم بررسی کردیم شربت سکنجبین عنابی برای چیست به کاربرد آن برای جوش و رفع آکنه نیز اشاره نمودیم. سرکه، عسل، گل محمدی و عناب همگی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که در افزایش سوخت و ساز چربی‌ها به کبد کمک زیادی می‌کنند. ترکیبات موجود در این شربت به افزایش سلامت پوست و کاهش استرس اکسیداتیو در پوست موثر هستند. در نتیجه مصرف شربت سکنجبین عنابی نیاک باعث کاهش جوش و آکنه خواهد شد.

شربت صفرابر سکنجبین عنابی

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد شربت سکنجبین عنابی بهبود اختلالات کبدی و صفراوی است. باید بدانید که وجود تعادل در میزان ترشح صفرا در بدن، تاثیر مهمی بر عملکرد کبد و دستگاه گوارش ایجاد می‌کند. در واقع افرادی که دچار کاهش ترشح آنزیم‌های صفراوی هستند، با مشکلات متعدد گوارشی و کبدی مواجه می‌شوند.

ترکیبات موجود در شربت سکنجبین عنابی نقش بسزایی در حفظ سلامت کبد و درمان اختلالات آن دارند. به طور مثال داروی گیاهی افتیمون قرن‌هاست برای تنظیم صفرای خون استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ترکیباتی است که سبب تحریک سنتز آنزیم‌های گوارشی و افزایش ترشح صفرا می‌‌شود. سرکه به کار رفته در سکنجبین یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند از تجمع چربی‌ها در کبد جلوگیری کند.

به طور کلی شربت سکنجبین عنابی نیاک یک صفرابر قوی است که در دفع صفرای اضافی از بدن و کاهش چربی‌های تجمع‌یافته در کبد کاملا موثر شناخته شده است. البته باید تاکید کرد که در کنار مصرف شربت نیاک، رعایت اصول تغذیه‌ای نیز در بهبود این اختلالات بسیار مهم می‌باشد.

طریقه مصرف شربت سکنجبین عنابی

جهت استفاده از شربت سکنجبین عنابی نیاک بهتر است طبق دستور پزشک عمل کنید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده است، می‌توانید از راهنمای این محصول جهت مصرف آن کمک بگیرید:

هر روز به صورت ناشتا ۲۰ تا ۴۰ میلی لیتر از این شربت را در نصف لیوان آب ریخته و میل کنید. می‌توانید تعداد دفعات مصرف در روز را به دو بار در روز و هر بار ۲۰ میلی لیتر از شربت نیز تقسیم کنید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی شربت سکنجبین عنابی نیاک پرداختیم و ترکیبات آن را بیان کردیم. همچنین به این پرسش متداول شما که شربت سکنجبین عنابی برای چیست به طور مفصل پاسخ دادیم. اگر از اختلالات کبدی و صفراوی رنج می‌برید یا ریشه جوش‌های پوستی شما مربوط به مشکلات کبدی می‌شود، می‌توانید از شربت گیاهی سکنجبین عنابی نیاک که هیچ‌گونه عوارضی ندارد، استفاده کنید.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت شربت سکنجبین عنابی نیاک و سایر محصولات گیاهی مانند انواع داروی گیاهی چربی کبد به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص کبد چرب

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها، محصولات گیاهی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

مقدار مصرف سکنجبین در روز چقدر است؟

به طور کلی می‌توانید روزانه ۲۰ الی ۴۰ میلی‌لیتر از شربت سکنجبین عنابی نیاک استفاده کنید.

سکنجبین عنابی شرکت نیاک چیست؟

شرکت داروسازی گیاهی نیاک محصولی تهیه شده از ترکیب سکنجبین و عناب دارد که در بهبود اختلالات کبدی تاثیر داشته و دارای خاصیت صفرابر و ضد آکنه می‌باشد.

سکنجبین عنابی قیمت این شربت چقدر است؟

برای اطلاع از جدیدترین قیمت سکنجبین عنابی و خرید آن می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط