قرص لاکتاول برای چیست؟ با این مکمل شیرافزا آشنا شوید.

قرص لاکتاول برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کمبود شیر یکی از نگرانی‌های مادران شیرده است. چرا که تغذیه نوزاد در سه ماه اول زندگی صرفا به شیر مادر وابسته بوده و اهمیت زیادی در رشد و تکامل ذهنی و جسمی او دارد. از همین رو اکثر مادران برای افزایش شیر خود به دنبال یک راهکار و یا یک داروی شیرافزا هستند. مادرانی که دچار کمبود شیر باشند، در کنار غذاهای شیرافزای طبیعی، می‌توانند تحت نظر پزشک از مکمل‌های دوران شیردهی نیز استفاده کنند. قرص لاکتاول یکی از بهترین مکمل‌های تخصصی است که توسط بسیاری از پزشکان برای دوره شیردهی مادران تجویز می‌شود. در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که قرص لاکتاول برای چیست و چه مزایایی دارد.

علت کم شدن شیر مادر

قبل از اینکه با قرص شیرافزا لاکتاول آشنا شویم، بهتر است کمی در مورد علل کم شدن شیر مادر و راهکارهای درمانی آن صحبت کنیم. از مهم‌ترین عللی که باعث می‌شود، نوزاد نتواند تغذیه مناسبی از شیر مادر داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بافت سینه مادر (کانال‌های کافی شیر وجود ندارد)
  • علل روحی و روانی (افسردگی‌های بعد از زایمان، ناراحتی و استرس مادر)
  • مشکلات هورمونی (مانند سندرم پلی کیستیک تخمدان، دیابت، فشار خون و…)
  • برخی بیماری‌ها و مصرف برخی داروها
  • استعمال سیگار، دخانیات و الکل
  • مصرف زیاد کافئین و نوشابه‌های انرژی زا

سریع‌ترین راه برای افزایش شیر مادر

پزشکان به مادرانی که دچار کمبود شیر هستند، برخی راهکارها را توصیه می‌کند که داشتن رژیم غذایی مناسب از مهم‌ترین آن‌هاست. این رژیم باید شامل مواد غذایی شیر افزا از جمله غلات، آجیل، دانه‌ها، جو، برنج قهوه‌ای، لوبیا، کنجد، بادام باشد. همچنین مصرف میوه‌ها و سبزیجات شیرافزای طبیعی مانند خرما، زردآلو، انجیر و سبزیجات با رنگ تیره نیز بسیار توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که یکی از سریع‌ترین راه برای افزایش شیر مادر، مصرف حداقل ۲ لیتر مایعات در طول روز است.

علاوه بر تغذیه اصولی، برخی گیاهان دارویی و مکمل‌های شیرافزا نیز می‌توانند در این پروسه کمک‌کننده باشند. به طور مثال گیاهانی همچون شنبلیله، رازیانه، گزنه، گالگا و خارمریم از مشهورترین گیاهان شیر افزا هستند که در ترکیبات بسیاری از داروها استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که در کنار مصرف این داروها اگر روش‌های تحریک تولید شیر را انجام ندهید، ممکن است نتیجه مطلوبی کسب نکنید. بدین معنی که در طول دوره شیردهی باید تعداد دفعات شیر دادن را افزایش دهید، زمان شیر دادن را طولانی‌تر کنید و بعد از هر بار شیردهی سینه‌ها را بدوشید، تا حجم شیر تولیدی بیشتر شود.

مکمل‌های شیر افزا در فرم‌های دارویی مختلفی از جمله قرص، پودر، قطره و یا کپسول توسط برندهای گوناگون به بازار ارائه می‌شوند. قرص لاکتاول که در این مقاله به شما معرفی می‌شود، یکی از بهترین مکمل‌های تخصصی افزایش شیر مادر است که حاوی گیاهان دارویی، برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در دوران شیردهی می‌باشد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم که قرص لاکتاول برای چیست.

خرید انواع قرص افزایش شیر مادر

قرص شیرافزا لاکتاول چیست؟

علاوه بر کاهش شیر که برای بیشتر مادران ممکن است اتفاق بیفتد، کمبود مواد مغذی نیز از رایج‌ترین مشکلات در شیردهی به شمار می‌رود. در دوران بارداری چند ماده مغذی مهم از جمله فولیک اسید (ویتامین B9)، کلسیم و ویتامین B6 در بدن مادر کاهش می‌یابد. این نیاز به ویتامین در زمانی که مادر بعد از زایمان شروع به شیردهی می‌کند، بیشتر هم می‌شود. از همین رو اگرچه یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند به مادران در تأمین نیازهایشان کمک کند، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که بعد از زایمان مکمل مصرف شود تا از پر شدن ذخایر مواد مغذی بدن اطمینان حاصل گردد.

قرص لاکتاول محصولی از شرکت زیست اروند فارمد است و یک مکمل غذایی تخصصی برای دوران شیردهی مادران بعد از تولد نوزاد می‌باشد. قرص شیرافزا لاکتاول شامل ویتامین‌هایی مانند B1، B12، E، D3 ،C، A و فولیک اسید و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، سلنیوم و زینک است. در این قرص همچنین از خواص عصاره گیاهان موثر در دوره شیردهی مانند شنبلیله، رازیانه و خارمریم نیز بهره گرفته شده است.

قرص لاکتاول برای چیست؟

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید، قرص لاکتاول برای افزایش شیر مادر و تامین نیازهای ضروری او به مواد مغذی، همه چیز را دارا می‌باشد. این قرص شامل گیاهان دارویی بوده که خواص شیرافزایی آن‌ها به خوبی به اثبات رسیده است. علاوه بر این حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی خصوصا فولیک اسید می‌باشد که همگی برای این دوره بسیار مهم هستند. این مکمل تخصصی به گونه‌ای طراحی شده که برای افزایش میزان تولید و ترشح شیر بیشترین تاثیر را داشته باشد.

از مهم‌ترین مزایا و کاربردهای قرص لاکتاول اروند فارمد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای مادران بعد از تولد نوزاد
  • افزایش میزان تولید و ترشح شیر
  • کمک به ترشح شیر غنی از مواد لازم برای نوزاد
  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن

خرید قرص لاکتاول

قرص لاکتاول برای افزایش شیر

وجود بذر گیاهان شیرافزایی مانند رازیانه، شنبلیله و خارمریم در کنار ویتامین‌ها و مواد معدنی در قرص لاکتاول یکی از مزایای بسیار مهم آن است. این ترکیب باعث شده قرص لاکتاول جزو بهترین انواع قرص افزایش شیر مادر محسوب شود. به طور مثال رازیانه موجود در این قرص دارای هورمون‌های گیاهی است که از طریق تحریک غدد مترشحه شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می‌شود. همچنین شنبلیله که جزو ترکیبات قرص لاکتاول است، حاوی مواد موثره‌ای مانند فلاونوئیدها بوده که اثرشان در تنظیم تولید هورمون‌ها می‌باشد. این گیاه دارای خاصیت محرک ترشح شیر بوده که این اثر به علت ترشح پرولاکتین می‌باشد.

علاوه بر رازیانه و شنبلیله وجود گیاه خارمریم در قرص لاکتاول نیز موجب تقویت این اثر خواهد شد. نتایج مطالعات نشان داده که مصرف خارمریم در افزایش تولید شیر مادران موثر است. گذشته از این، مواد مغذی به کار رفته در لاکتاول باعث شده مصرف این قرص به مادران کمک کند تا شیری غنی از ریزمغذی‌های مورد نیاز نوزاد را تولید کنند.

قرص لاکتاول برای ریزش مو

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در طول دوران بارداری و شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی با آن مواجه می‌شوند، ریزش مو است. این ریزش مو معمولا به دلیل کمبود مواد مغذی در این دوران به وجود می‌آید. قرص لاکتاول علاوه بر افزایش شیر مادر در دوران شیردهی و ترشح شیر غنی از مواد مغذی به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای مادر نیز کمک می‌کند. وجود زینک، بیوتین، سلنیوم و ویتامین‌های گروه B در این قرص باعث شده که قرص لاکتاول برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌های شیرده موثر باشد.

عوارض قرص شیرافزا لاکتاول

در بخش‌های قبل به خوبی متوجه شدیم که قرص لاکتاول برای چیست و چه مزایایی باعث محبوبیت زیاد این محصول شده است. اما سوالی که احتمالا برای مصرف‌کنندگان این قرص پیش می‌آید، این است که عوارض قرص شیرافزا لاکتاول چیست؟ آیا مصرف این فرآورده خطری برای مادر و نوزاد ایجاد نمی‌کند؟ در پاسخ باید بگوییم قرص شیرافزا لاکتاول نیز همانند سایر فرآورده‌های مکمل علاوه بر اثرات مطلوب بسیار زیادی که دارد، در برخی موارد ممکن است موجب بروز برخی عوارض ناخواسته شود. البته این عوارض برای همه اتفاق نمی‌افتد.

با این حال در صورت بروز علائم زیر بهتر است مصرف فرآورده را قطع نموده و با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس
  • تورم صورت لب، زبان یا گلو
  • حساسیت پوستی نظیر کهیر خارش و بثورات جلدی
  • افزایش کلسیم در خون و ادرار
  • مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست، تهوع، درد شکم و اسهال

توجه داشته باشید که مصرف این فرآورده در دوران بارداری و برای کودکان ممنوع است. همچنین افرادی که به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده این قرص حساسیت دارند، باید از مصرف لاکتاول خودداری نمایند. مبتلایان به هایپرکلسمی، هایپرکلسیوری، هایپرویتامینیوزیس D، هایپرویتامینیوزیس A، مشکلات کلیوی، سرطان سینه، سرطان رحم و یا تخمدان و افراد دارای سابقه آندومتریوز یا فیروئید رحمی بهتر است از مصرف قرص لاکتاول خودداری نمایند.

نحوه مصرف قرص لاکتاول برای افزایش شیر

درمورد نحوه و میزان مصرف قرص لاکتاول لازم است دقت کافی داشته باشید و این قرص را همیشه مطابق با نکات گفته شده در بروشور و یا نسخه تجویزی پزشک یا داروساز استفاده کنید. طبق بروشور قرص لاکتاول دوز توصیه شده روزانه معادل دو عدد قرص به همراه یک لیوان آب است. بهترین زمان مصرف قرص لاکتاول صبح‌ها و عصرها می‌باشد.

از آنجا که دوران شیرخواری جزو حساس‌ترین دوران زندگی کودکان است، مصرف هرگونه دارویی برای مادران شیرده به مراقبت و مجوز پزشک نیاز دارد. لذا قبل از مصرف قرص شیرافزا لاکتاول نیز حتما بروشور آن را مطالعه کنید و درصورتی که بیماری خاصی دارید و یا از داروی دیگری استفاده می‌کنید، با پزشک خود مشورت نمایید.

جمع بندی

مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه شوید که قرص لاکتاول برای چیست و چه مزایایی برای مادران شیرده دارد. در طول مطلب سعی کردیم تمامی اطلاعات در مورد این قرص شیرافزا را بیان کنیم و نکات مصرف آن را شرح دهیم.

شما می‌توانید جهت خرید قرص لاکتاول و سایر مکمل‌های دوران شیردهی و بارداری به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند. برای خرید قرص لاکتاول روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید قرص لاکتاول

سوالات متداول

ایا قرص لاکتاول چاق کننده است؟

این قرص یک مکمل برای افزایش وزن و چاقی محسوب نمی‌شود. اما ترکیبات موجود در آن به گونه‌ای است که احتمال افزایش وزن بعد از مصرف آن در برخی افراد وجود دارد. افرادی که به دلیل کمبود ویتامین دچار بی‌اشتهایی شده‌اند، با مصرف قرص لاکتاول اشتهای طبیعی خود را به دست آورده و این مسئله موجب زیاد شدن وزن تا حدی می‌شود. همچنین شنبلیله نیز محرک اشتها بوده و اشتهای مادر را برای دریافت نیازهای تغذیه‌ای کافی، افزایش می‌دهد.

مصرف قرص لاکتاول برای پسر (مادرانی که نوزاد پسر دارند) مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

برخی شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که مصرف رازیانه در دوران شیردهی برای نوزاد پسر ایجاد مشکل خواهد کرد. اما این مسئله هیچ پایه علمی ندارد و ثابت نشده است. با این حال طبق نظر پزشکان میزان رازیانه موجود در قرص لاکتاول برای پسران هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و مادران شیرده نوزادان پسر نیز می‌توانند با خیال راحت از این قرص مولتی ویتامین استفاده کنند.

قرص لاکتاول برای ریزش مو موثر است؟

قرص لاکتاول علاوه بر افزایش شیر مادر در دوران شیردهی و ترشح شیر غنی از مواد مغذی به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای مادر نیز کمک می‌کند. وجود زینک، بیوتین، سلنیوم و ویتامین‌های گروه B در این قرص باعث شده که قرص لاکتاول برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌های شیرده موثر باشد.

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و