قرص لاکتوکر برای چیست؟

قرص لاکتوکر برای چیست
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

بدن انسان میزبان ۱۰ تا ۱۰۰ تریلیارد میکروب است که بیشتر آن‌ها باکتری‌هایی هستند که در روده‌ها زندگی می‌کنند. این میکروب‌ها در سلامت عمومی و عملکرد سیستم ایمنی و گوارش ما بسیار حائز اهمیت هستند. در این راستا، پروبیوتیک ها، باکتری‌های مفیدی محسوب می‌شوند که از طریق غذا و مکمل یا قرص پروبیوتیک آن‌ها را مصرف می‌کنیم؛ این باکتری‌های سودمند در تعادل میکروبیوم ما (مجموعه باکتری‌های مفید بدن) نقش دارند. یکی از مکمل‌های پروبیوتیک محبوب، کپسول لاکتوکر زیست تخمیر است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب توضیح می‌دهیم که قرص لاکتوکر برای چیست. همچنین با ویژگی‌های ترکیبات این محصول و موارد دیگر از جمله نحوه مصرف، احتیاطات و موارد منع مصرف و عوارض کپسول لاکتوکر آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

کپسول لاکتوکر چیست؟

قرص لاکتوکر زیست تخمیر یک مکمل سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری‌بیوتیک) است که کاربردهای زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی، رفع بسیاری از مشکلات گوارشی مانند اسهال و مبارزه با بیماری‌های عفونی دارد. این مکمل حاوی مقادیر بالایی از ۱۲ سویه باکتری سودمند و ایمن به همراه فروکتوالیگوساکارید به عنوان پری بیوتیک است.

سازنده کپسول لاکتوکر، شرکت زیست تخمیر است. تولید کننده لاکتوکر، این محصول را فاقد گلوتن فرموله کرده و در هر بسته محصول، ۳۰ عدد کپسول در نظر گرفته است.

توجه کنید که مکمل لاکتوکر به فرم «کپسول» موجود است اما در محاوره با عنوان قرص لاکتوکر نیز شناخته می‌شود. ما در این مقاله از هردوی این عناوین استفاده کرده‌ایم.

لاکتوکر یک محصول یخچالی است یعنی در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد (یخچال) باید نگهداری شود. گرچه نگهداری در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) برای ۲ هفته، در کیفیت و اثربخشی محصول تغییری ایجاد نمی‌کند.

لاکتوکر یک مکمل سین بیوتیک
کپسول لاکتوکر یک مکمل سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری‌بیوتیک) است.

در ادامه ترکیبات قرص لاکتوکر را معرفی می‌کنیم تا نهایتا بتوانیم به طور دقیق‌تر بگوییم که قرص لاکتوکر برای چیست.

ترکیبات قرص لاکتوکر برای چیست؟

ترکیبات قرص لاکتوکر شامل مقادیر بالایی از ۱۲ سویه باکتری سودمند و ایمن به علاوه فروکتوالیگوساکارید به عنوان پری بیوتیک است.‌

پری بیوتیک‌ها ترکیبات مکملی هستند که در روده کوچک هیدرولیز و جذب نمی‌شوند و به عنوان ماده غذایی در دسترس باکتری‌های موجود در روده بزرگ قرار می‌گیرند؛ به صورت انتخابی، رشد و فعالیت تعدادی از گونه‌های باکتریایی محیط گوارشی را تحریک می‌کنند و در نتیجه اثرات مفیدی بر سلامت میزبان دارند.

رایج‌ترین پری‌بیوتیک‌ها، کربوهیدرات‌هایی با سایزهای متفاوت می‌باشند و از انواع آن می‌توان به فروکتو الیگوساکارید (Fructo-oligosaccharides  یا FOS) و اینولین اشاره کرد.

سویه‌های موجود در ترکیبات قرص لاکتوکر شامل ۱۲ مورد از دو سرده اصلی پروبیوتیک‌ها هستند: لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا.

ترکیبات در هر کپسول لاکتوکر
  ۱۰۹CFU blend Lactobacillus rhamnosus
Lactobacillus casei
Lactobacillus acidophilus
Lactobacillus bulgaricus
Lactobacillus plantarum
Lactobacillus gasseri
Lactobacillus helveticus
Bifidobacterium lactis
Bifidobacterium breve
Bifidobacterium longum
Bifidobacterium bifidum
Streptococcus thermophilus

در رابطه با شمار زیادی از تاثیرات پروبیوتیک‌ها محققان به طور فعال در حال تحقیق هستند و خواصی که برای آن‌ها گفته می‌شود، در بسیاری از موارد جهت اثبات دقیق علمی، نیاز به تحقیق بیشتری دارد؛ گرچه موارد گفته‌شده در این مقاله، حداقل در یک مطالعه مشاهده شده است. در ادامه به طور خلاصه می‌خوانید که هر یک از ترکیبات قرص لاکتوکر برای چیست:

لاکتوباسیلوس رامنوسوس

لاکتوباسیلوس رامنوسوس Lactobacillus rhamnosus در روده زندگی می‌کند و می‌تواند برای درمان و جلوگیری از اسهال (به خصوص اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک)، بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر، کمک به سلامت دستگاه گوارش، محافظت از دندان‌ها در برابر کرم خوردگی و جلوگیری از عفونت‌های ادراری مفید باشد.

این پروبیوتیک همچنین در کاهش اشتها (در زنان) و در نتیجه لاغری و کاهش وزن ممکن است اثرات مثبتی به همراه آورد.

لاکتوباسیلوس هلوتیکوس

لاکتوباسیلوس هلوتیکوس Lactobacillus helveticus که در ترکیبات کپسول لاکتوکر وجود دارد، برای سلامت دستگاه گوارش با کمک به تولید بوتیریک اسید مفید است. به علاوه، L. helveticus به کاهش فشار خون، بهبود اضطراب و افسردگی و کاهش دوره نقاهت عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی کمک می‌کند.

این باکتری همچنین ممکن است (بر اساس مطالعات حیوانی) برای تقویت حافظه و یادگیری و کاهش علائم آتروز مفید واقع شود.

لاکتوباسیلوس کازئی

باکتری لاکتوباسیلوس کازئی Lactobacillus casei می‌تواند در رفع یبوست، بیماری التهابی روده (IBD)، عدم تحمل لاکتوز، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری کرون مفید باشد.

همچنین این باکتری ممکن است در بهبود آکنه، آلرژی، اگزما، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سلامت دندان و دهان اثرات مثبتی به همراه آورد.

بیفیدوباکتریوم لاکتیس

بیفیدوباکتریوم لاکتیس Bifidobacterium lactis مانند دیگر باکتری‌های مفید، به گوارش غذا، جذب مواد مغذی و مبارزه با عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. پروبیوتیک B. lactis خواصی از جمله بهبود حساسیت فصلی، سلامت دندان (در برابر کرم خوردگی)، اسهال و… نیز دارد.

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس

تحقیقات زیادی روی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس Lactobacillus acidophilus که در ترکیبات لاکتوکر وجود دارد، انجام شده است. L. acidophilus می‌تواند برای کاهش کلسترول، کاهش و جلوگیری از اسهال، بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر، درمان و جلوگیری از عفونت واژن، مدیریت و کاهش وزن، کاهش علائم آنفولانزا و سرماخوردگی، بهبود علائم حساسیت و اگزما و تقویت گوارش کمک‌کننده باشد.

لاکتوباسیلوس بولگاریکوس

لاکتوباسیلوس بولگاریکوس Lactobacillus bulgaricus برای رفع اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، بهبود بیماری التهابی روده (IBD) و درمان یبوست می‌تواند فوایدی داشته باشد.

همچنین L. bulgaricus ممکن است در بهبود بیماری‌های روانی مانند افسردگی و ADHD مفید واقع شود.

لاکتوباسیلوس پلانتاروم

لاکتوباسیلوس پلانتاروم Lactobacillus plantarum یک پروبیوتیک دیگر در قرص لاکتوکر است. طبق تحقیقات، این باکتری برای موارد زیادی از جمله کاهش اضطراب و افسردگی، کنترل قند خون، بهبود کیفیت خواب، کاهش فشار خون و بهبود علائم IBS و IBD می‌تواند فوایدی را به همراه داشته باشد.

این پروبیوتیک همچنین ممکن است برای کاهش التهاب در بدن مفید باشد.

لاکتوباسیلوس گسری

لاکتوباسیلوس گسری Lactobacillus gasseri نیز مانند بقیه باکتری‌‌های سودمند، برای گوارش مفید است.  این پروبیوتیک همچنین برای جلوگیری از بیماری واژینوز باکتریال (BV) که در آن التهاب در واژن ایجاد می‌شود، مورد توجه است.

به علاوه، L. gasseri در زخم معده، بیماری التهاب روده و سندرم روده تحریک پذیر می‌تواند مفید باشد.

لاکتوباسیلوس گسری موجود در قرص لاکتوکر ممکن است برای لاغری و کمک به کاهش وزن نیز مفید باشد، اما تحقیقات در این رابطه ادامه دارند.

بیفیدوباکتریوم بروه

طبق برخی از تحقیقات، پروبیوتیک بیفیدوباکتریوم بروه Bifidobacterium breve ممکن است بتواند نقش مثبتی در کاهش وزن و مدیریت بیماری چاقی ایفا کند.

به علاوه این باکتری برای سلامت معده و گوارش استفاده می‌شود. همچنین تحقیقات در رابطه با اثر B. breve بر آلزایمر، در حال انجام است.

بیفیدوباکتریوم لانگوم

بیفیدوباکتریوم لانگوم Bifidobacterium longum می‌تواند برای بهبود اگزما، ارتقای عملکرد ورزشی، یبوست، کولیک و… مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که B. longum که در قرص لاکتوکر موجود است، در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

بیفیدوباکتریوم بیفیدوم

پروبیوتیک بیفیدوباکتریوم بیفیدوم Bifidobacterium bifidum یکی از معروف‌ترین نمونه باکتری‌های مفید است که تحقیقات زیادی روی اثرات آن انجام می‌شود.

این باکتری می‌تواند در مقابله با عفونت بر اثر هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) که گاهی در محاوره، به آن میکروب معده هم می‌گویند، مفید واقع شود.

طبق برخی از تحقیقات، پروبیوتیک B. bifidum همچنین برای ارتقای سیستم ایمنی بدن، بهبود علائم IBS، رفع یبوست و بعضی از انواع اسهال و بازگرداندن تعادل میکروبی بعد از شیمی درمانی اثرات مثبتی داشته است.

استرپتوکوکوس ترموفیلوس

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که استرپتوکوکوس ترموفیلوس Streptococcus thermophilus می‌تواند به افراد دارای عدم تحمل لاکتوز کمک کند.

همچنین اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و کولیت اولسراتیو (کولیت زخمی) ممکن است با مصرف پروبیوتیک S. thermophilus بهبود یابد.

***

در کنار پروبیوتیک‌های گفته‌شده و فروکتوالیگوساکارید، سایر اجزای کپسول لاکتوکر شامل لاکتوز، تالک، منیزیم استئارات، مالتودکسترین، آیروزیل اویسل و سدیم استارچ است.

قرص لاکتوکر برای چیست؟

حال که با ترکیبات قرص لاکتوکر یخچالی آشنا شدید و دانستید که هر یک از آنها برای چیست، در این بخش به خواص لاکتوکر به صورت مجزا می‌پردازیم.

قرص لاکتوکر برای تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی در شرایط مختلفی ممکن است در معرض خطر ضعیف شدن قرار بگیرد مثلا کم خوابی، اضطراب مزمن، عدم دریافت ریزمغذی‌های لازم برای بدن و سیستم ایمنی، سپری کردن زمان زیاد در محیط غیر طبیعی و عدم تحرک کافی در ایمنی بدن تاثیر منفی دارند.

بیش از نصف سلول‌هایی که جهت مبارزه با بیماری‌ها، آنتی بادی تولید می‌کنند، در روده‌ها زندگی می‌کنند. به همین دلیل اگر محیط میکروبی سالمی در این بخش بدن داشته باشید، سیستم ایمنی قوی تری خواهیم داشت.

با رعایت موارد گفته‌شده (خواب کافی، رژیم غذایی سالم و…) و مصرف پروبیوتیک های مفید برای برگرداندن تعادل میکروبی روده، از جمله سویه‌های لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم که در قرص لاکتوکر وجود دارند، می‌توان به تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن به خصوص هنگام شیوع بیماری‌های عفونی فصلی مانند سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک زیادی کرد.

پروبیوتیک ها در کاهش دوره سرماخوردگی نیز ممکن است مفید باشند.

به عنوان نمونه‌ای از خاصیت ترکیبات قرص لاکتوکر برای تقویت سیستم ایمنی، سویه بیفیدوباکتریوم لاکتیس در تحقیقات اثرات مثبتی برای تقویت سیستم ایمنی سالمندان از خود نشان داده است.

قرص لاکتوکر برای تقویت سیستم ایمنی
قرص لاکتوکر برای تقویت سیستم ایمنی

قرص لاکتوکر برای اسهال

عوامل مختلفی می‌توانند اسهال و علائم التهابی دیگر در معده و روده را ایجاد کنند. به عنوان یک پاسخ مهم به سوال قرص لاکتوکر برای چیست می‌توان گفت که سویه‌های باکتری مختلف به خصوص لاکتوباسیلوس رامنوسوس، لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم بیفیدوم موجود در قرص لاکتوکر می‌توانند با برگرداندن تعادل میکروبی در روده بیمار، اسهال را برطرف کند.

برخی از سویه‌های دیگر لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم می‌توانند به انواع دیگر اسهال نیز کمک کنند.

از جمله انواع اسهالی که می‌‌توانند توسط قرص لاکتوکر بهبود یابند یا از آن‌ها پیشگیری کنند، عبارتند از:

  • اسهال مسافرتی
  • اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک (به خاطر کشته شدن باکتری‌های مفید همراه با عوامل بیماری‌زا)
  • پیشگیری و کاهش اسهال ناشی از شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • اسهال در کودکان (در رابطه با قرص لاکتوکر، کودکان بالای ۱۰ سال)

قرص لاکتوکر برای رفع علائم دیگر بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای (گاستروانتریت) شامل استفراغ و درد شکمی نیز می‌تواند مفید باشد.

لاکتوکر برای علائم بیماری التهابی روده (IBD)

بیماری‌های التهابی روده (Inflammatory bowel disease یا IBD) گروهی از بیماری‌هاست که باعث ایجاد التهاب دیواره‌های روده بزرگ و روده کوچک می‌شوند. شایع‌ترین این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری کولیت زخمی و بیماری کرون. مصرف پروبیوتیک‌ها از جمله کپسول لاکتوکر برای کاهش علائم بیماری‌های التهابی روده می‌توانند مفید واقع شوند.

فرص لاکتوکر برای بیماری های التهابی روده
بیماری کولیت زخمی و بیماری کرون شایع‌ترین بیماری های التهابی روده IBD هستند.

لاکتوکر برای علائم سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر یا IBS مشکلی شایع است که با علائمی مثل نفخ، دل درد و تغییر در شکل مدفوع و نظم اجابت مزاج همراه است. یکی از انواع IBS، نوع «اسهال غالب» (نوع D) است که در آن معمولا افراد گستره کم‌تنوع‌تری از باکتری مفید روده دارند. تنوع در باکتری‌های روده برای سلامت گوارش مهم است. یک تحقیق روی افراد مبتلا به این نوع از سندرم روده تحریک پذیر نشان داد که پس از مصرف مکمل حاوی سویه لاکتوباسیلوس پلانتاروم پس از ۸ هفته در بهبود نفخ و علائم دیگر موثر است. همچنین تنوع باکتری در روده افراد شرکت‌کننده، بیشتر از قبل از تحقیق بود.

تحقیق دیگری نشان داد که پروبیوتیک بیفیدوباکتریوم بیفیدوم برای همه انواع IBS ممکن است مفید باشد.

هر دوی این سویه‌ها در قرص لاکتوکر وجود دارند، بنابراین می‌توان پاسخی دیگر به قرص لاکتوکر برای چیست، داد: لاکتوکر می‌تواند در بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر نیز مفید باشد.

قرص لاکتوکر برای نقاهت بیماری‌های عفونی

پروبیوتیک ها با تقویت و تحریک سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری‌ها، می‌توانند اثر ضد ویروسی داشته و به بدن در مبارزه با عفونت کمک کنند. سویه‌‌های متنوع موجود در لاکتوکر، به خصوص سویه‌های لاکتوباسیلوس سبب آن می‌شوند که قرص لاکتوکر برای کاهش دوره نقاهت بیماری‌های عفونی اثر مثبتی به همراه آورد.

قرص لاکتوکر برای کاهش عوارض پس از جراحی

عمل جراحی می‌تواند عوارضی مانند تهوع و استفراغ (بر اثر داروی بیهوشی)، نفخ، یبوست و بی‌‌خوابی را به همراه آورد. عفونت و گاسترو پارزی (که با تهوع و استفراغ و تخلیهٔ تأخیری معده همراه است) دو مورد دیگر از عوارض پس از جراحی هستند. از خواص قرص لاکتوکر زیست تخمیر، کاهش عوارض بعد از جراحی با برگرداندن تعادل به میکروبیوم روده و کمک به بهبود گوارش و سیستم ایمنی است. پس می‌توانیم یک پاسخ دیگر به سوال قرص لاکتوکر برای چیست به این شکل بدهیم: لاکتوکر برای کاهش عوارض پس از جراحی به خصوص مشکل تاخیر در تخلیه معده و نیز عفونت اثر مثبتی دارد.

نحوه مصرف کپسول لاکتوکر

طریقه مصرف لاکتوکر به صورت روزانه ۱ تا ۲ کپسول یا طبق نظر پزشک است. بهترین زمان مصرف کپسول لاکتوکر پس از غذا می‌باشد.

توجه داشته باشید که استفاده همزمان آنتی بیوتیک‌ها و پروبیوتیک می‌تواند اثر بخشی پروبیوتیک‌ها را کاهش دهد؛ بر این اساس توصیه می‌کنیم که کپسول لاکتوکر را حداقل با فاصله زمانی ۲ ساعت از آنتی بیوتیک‌ها مصرف نمایید.

لاکتوکر برای افراد بالای ۱۰ سال طراحی شده است و مصرف آن در کودکان زیر ۱۰ سال توصیه نمی‌شود.

زمان مصرف قرص لاکتوکر
بهترین زمان مصرف کپسول لاکتوکر پس از غذا می‌باشد.

عوارض کپسول لاکتوکر چیست؟

درباره عوارض کپسول لاکتوکر باید گفت که پروبیوتیک ها از جمله موارد موجود در این محصول، به خوبی تحمل می‌شوند ولی ممکن است در بعضی از بیماران ایجاد نفخ و گاز شکم کنند که معمولاً با ادامه مصرف مکمل برطرف می‌شود. در صورت ادامه پیدا کردن عارضه یا تشدید آن، توصیه می‌کنیم به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

به طور کلی سویه‌های پروبیوتیکی مورد استفاده در قرص لاکتوکر ایمن هستند. در واقع بسیاری از پروبیوتیک ها به عنوان عوامل Generally Recognized as Safe یا GRAS توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به ثبت رسیده‌اند و بقیه توسط اروپا و ژاپن تایید شده است. با این حال موارد منع مصرف، احتیاطات و تداخلات دارویی کپسول لاکتوکر را در نظر داشته باشید تا بتوانید با آگاهی از این موارد، از عوارض قرص لاکتوکر در شرایط خاص، جلوگیری کنید.

شرایط منع مصرف و احتیاطات

قرص لاکتوکر در شرایط زیر منع مصرف دارد:

  • ابتلا به پانکراتیت حاد
  • وجود سابقه آلرژی به هر یک از اجزای محصول

به علاوه، در رابطه با تداخلات کپسول لاکتوکر، در صورتی که هر کدام از شرایط زیر را دارید، لاکتوکر را تنها با مشورت پزشک مصرف نمایید:

  • داشتن شرایط خاص از جمله نقص سیستم ایمنی و ایدز
  • استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا داروهای شیمی درمانی
  • استفاده از کانتر وریدی ابتلا به بیماری دریچه قلب، کولیت اولسراتیو فعال سندرم روده کوتاه
  • وجود علائم عفونت (مانند تب استفراغ، اسهال خونی و درد شکمی شدید) و هر گونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی

همچنین همانطور که پیش‌تر در این مقاله گفتیم، مصرف آنتی بیوتیک‌ها با پروبیوتیک‌ها (مانند لاکتوکر) تداخل دارد؛ برای جلوگیری از این تداخل، آن‌ها را با فاصله ۲ ساعت از یکدیگر مصرف کنید.

در صورت مشاهده علائم عفونت مانند تب بالا، لرز و سرفه پایدار و یا واکنش های آلرژیک نظیر راش پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، سرگیجه شدید، سرفه، تنگی قفسه سینه و مشکل تنفسی بلافاصله به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

لاکتوکر در بارداری و شیردهی

این محصول جهت استفاده در بارداری و شیردهی در نظر گرفته نشده است اما بر اساس مطالعات علمی متعدد، استفاده از پروبیوتیک‌ها در دوران بارداری و شیردهی ایمن است. با این حال توصیه می‌کنیم قرص لاکتوکر در بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.

جمع بندی

در این مقاله توضیح دادیم قرص لاکتوکر برای چیست و ترکیبات، نحوه مصرف و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. برای تهیه کپسول لاکتوکر لازم است به شرایط نگهداری این محصول توجه نمایید:

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کپسول لاکتوکر یک محصول یخچالی است، یعنی باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد (یخچال) نگهداری شود. اما طبق تحقیقات پایداری شرکت تولیدکننده لاکتوکر (به استناد نحوه نگهداری درج‌شده در بروشور آن)، نگهداری محصول در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) برای ۲ هفته، در کیفیت و اثربخشی مکمل تغییری ایجاد نمی‌کند.

بنابراین خرید قرص لاکتوکر از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب و ارسال آن توسط پست پیشتاز (که پیش‌بینی می‌شود در زمانی کمتر از یک هفته سفارش را به دست شما برساند) مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این وجود، در نظر داشته باشید دمای محصول حین انتقال قابل کنترل نیست، لذا توصیه می‌شود، در صورت امکان محصولات پروبیوتیک یخچالی را از داروخانه‌های محلی تهیه کنید و در صورت عدم دسترسی، خرید اینترنتی انجام دهید.

لازم به توضیح است که نوسان دما موجب خرابی یا فساد محصول نمی‌شود، بلکه اثربخشی آن را به طور نسبی کاهش می‌دهد.

خرید کپسول لاکتوکر زیست تخمیر

سوالات متداول

قرص لاکتوکر برای چی خوبه؟

قرص لاکتوکر یک مکمل سین بیوتیک است که حاوی ۱۲ سویه باکتری مفید به همراه نوعی پری بیوتیک می‌باشد. این مکمل فواید زیادی از جمله رفع اسهال (انواع مختلف)، بهبود علائم بیماری‌های التهابی روده، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عوارض بعد از جراحی و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر را داراست.

قرص لاکتوکر برای لاغری خوب است؟

اگر چه در موارد مصرف قرص لاکتوکر کاهش وزن و لاغری ذکر نشده است، اما این مکمل پروبیوتیک ممکن است با داشتن لاکتوباسیلوس رامنوسوس، لاکتوباسیلوس گسری، لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم بروه در لاغری موثر باشد. این سویه‌های باکتری در برخی تحقیقات به کاهش وزن کمک کرده‌اند. با این حال نمی‌توان به طور واضحی گفت که قرص لاکتوکر برای لاغری هم مفید است یا خیر.

کپسول لاکتوکر برای کودکان مجاز است؟

کپسول لاکتوکر برای افراد بالای ۱۰ سال طراحی و تولید شده است و جهت استفاده کودکان زیر ۱۰ سال توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان مصرف کپسول لاکتوکر چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف توصیه‌شده برای قرص لاکتوکر، بعد از غذا می‌باشد. نحوه مصرف این محصول نیز طبق نظر پزشک و یا روزانه ۱ تا ۲ کپسول است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و