کرم واژینال لکورکس چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کرم واژینال لکورکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ پماد گیاهی لکورکس، محصولی از شرکت باریج است و برای درمان عفونت‌های واژن به کار می‌رود. در این محصول از عصاره گیاه آویشن شیرازی استفاده شده که برای درمان عفونت‌های واژینال بسیار موثر است و در عین حال عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد.

اغلب خانم‌ها در سنین بزرگسالی دچار عفونت‌های واژینال می‌شوند ولی ممکن است اقدام صحیحی برای درمان آن انجام ندهند. توجه داشته باشید که تکرار عفونت و التهاب در واژن، زمینه ساز بیماری‌های خطرناکی در آینده است. بنابراین اطلاعات خود را درباره این عارضه کامل کنید و بهترین راه را برای درمان برگزینید.

اگر در جستجوی محصولی برای درمان موثر عفونت‌های واژینال هستید این مقاله از مجله سلامت مفید طب را از دست ندهید. می‌خواهیم توضیح دهیم کرم واژینال لکورکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این پماد برای درمان کدام نوع از عفونت‌های واژینال مفید است؟ همچنین درباره تعدادی از شایع‌ترین انواع عفونت واژینال نیز صحبت می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

کرم واژینال لکورکس چیست؟

پماد لکورکس محصولی از شرکت داروسازی باریج است که برای درمان انواع عفونت‌های واژینال کاربرد دارد. در ترکیبات این پماد، عصاره آویشن شیرازی به کار رفته که حاوی دو ماده تیمول و کارواکرول است. این دو ماده برای درمان انواع عفونت‌های واژینال با عامل قارچ، باکتری و انگل موثر واقع شده و نتایج رضایت بخشی در بیماران ایجاد کرده‌اند.

پماد لکورکس نسبت به محصولاتی مانند مترونیدازول و کلوتریمازول، برتری داشته زیرا تاثیر بیشتر و عوارض جانبی کمتری در مصرف کنندگان نشان می‌دهد. برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات کامل‌تر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پماد لکورکس

برای اینکه بدانید پماد لکورکس برای درمان شما مناسب است یا نه، ادامه مطالب را بخوانید.

درباره عفونت واژینال چه می‌دانیم؟

تقریبا همه زنان در طول زندگی خود به طور میانگین ۲ یا ۳ بار به عفونت واژینال (واژینیت) مبتلا می‌شوند. برخی زنان به واسطه محیط زندگی یا عوامل جسمی، بیش از سایرین در معرض ابتلا به عفونت‌های واژینال قرار دارند. می‌دانیم که در بسیاری از موارد، حفظ بهداشت ناحیه تناسلی مانع از بروز عفونت واژینال می‌گردد. با این حال برخی خانم‌ها نمی‌توانند حتی با رعایت دقیق بهداشت، از بروز عفونت‌های واژن جلوگیری کنند.

اگر دچار عفونت واژینال شده‌اید، ابتدا بهداشت ناحیه تناسلی را ارتقا دهید. چنانچه درباره بهداشت مطمئن هستید، خود را سرزنش نکنید و احساس بدی نداشته باشید. در بخش ابتدایی اشاره کردیم کرم لکورکس چیست و چگونه به واسطه ترکیبات گیاهی موثر در درمان عفونت‌های واژینال موثر واقع می‌شود.

در صورتی که دچار عفونت واژینال شدید یا تکرار شونده هستید، حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص زنان رجوع کنید و از خود درمانی بپرهیزید.

علایم عفونت واژینال

قبلا گفتیم کرم واژینال لکورکس چیست و برای درمان واژنیت کاربرد دارد. حال در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین علایم عفونت واژینال را نام ببریم. با آگاهی از این موارد می‌توانید برای درمان سریع‌تر اقدام کنید و درگیر عفونت‌های مزمن واژینال نشوید.

  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  • احساس درد در هنگام نزدیکی
  • مشاهده خون (حتی اندک) بعد از نزدیکی
  • بوی نامطبوع در ناحیه واژن
  • احساس سوزش یا خارش در واژن
  • لکه بینی

انواع عفونت‌های واژینال

توجه داشته باشید که اغلب می‌توان با در نظر گرفتن خصوصیات ترشحات غیرطبیعی واژن، نوع عفونت واژینال را تشخیص داد. با این حال فقط پزشک متخصص زنان می‌تواند نظر قطعی در این زمینه ارائه بدهد. حال می‌دانید کرم واژینال لکورکس چیست و در درمان اغلب عفونت‌های واژینال موثر است.

ترشحات غیر طبیعی از واژن
اغلب می‌توان با در نظر گرفتن خصوصیات ترشحات غیرطبیعی واژن، نوع عفونت واژینال را تشخیص داد.

توصیه می‌کنیم ادامه مطالب را بخوانید و در صورتی که متوجه شدید عفونت واژینال در شما حاد یا مزمن شده پیش از مصرف هر نوع دارو، به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. شایع‌ترین عفونت‌های واژینال را در ادامه شرح می‌دهیم.

عفونت‌های قارچی

از جمله رایج‌ترین انواع عفونت‌های واژینال می‌توان به عفونت‌های قارچی اشاره کرد. در فلور طبیعی واژن و سایر بخش‌های تناسلی، قارچ‌هایی وجود دارند که جزو مخاط طبیعی به حساب می‌آیند. گاهی عواملی مانند استرس، اختلالات هورمونی، کیست‌ها و… می‌توانند باعث بر هم خوردن تعادل تعداد قارچ‌ها در این ناحیه شده و عفونت قارچی را به وجود بیاورد.

همچنین در برخی موارد، قارچ‌های دیگری از طریق شریک جنسی آلوده یا سطوح آلوده وارد واژن می‌شوند. این اتفاق نیز موجب بروز عفونت واژینال می‌گردد. علایم عفونت واژینال با عامل قارچ عبارتند از:

  • سوزش و خارش واژن
  • ترشحات غلیظ و سفید و گاهی شبیه به پنیرک
  • بوی نامطبوع واژن شبیه به تخمیر یا ترشیدگی

حتی اگر تنها یکی از علایم مذکور را تجربه کردید، به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. پزشک با توجه به تشخیص خود، انواع کرم واژینال یا داروهای خوراکی ضد قارچ تجویز خواهد کرد. اشاره کردیم کرم واژینال لکورکس چیست و برای درمان اغلب انواع واژینیت کاربرد دارد. این محصول برای درمان عفونت‌های قارچی واژن توصیه می‌گردد.

عفونت‌های باکتریایی

عفونت‌های باکتریایی واژن معمولا فاقد علامت هستند و زمانی که بسیار تشدید شدند، نشانه‌هایی را بروز می‌دهند. فلور طبیعی واژن حاوی باکتری‌های مفیدی بوده اما ممکن است به واسطه عوامل مختلف، تعداد این باکتری‌های افزایش یابد. برای مثال تغییرات هورمونی فاکتور مهمی در بر هم زدن تعادل باکتری‌های واژن هستند.

همچنین شریک جنسی آلوده، سطوح آلوده، تعریق شدید کشاله‌های ران و… باعث ایجاد عفونت‌های باکتریایی واژینال می‌شوند. مهم‌ترین علایم عفونت‌های باکتریایی در واژن عبارتند از:

  • ترشحات لغزنده و سفید رنگ
  • بوی نامطبوع واژن مانند ماهی گندیده
  • در صورتی که عفونت شدید باشد، ترشحات به رنگ سیاه یا سبز نیز دیده می‌شوند

چنانچه هر یک از علایم مذکور را مشاهده کردید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. در صورتی که با توجه به آزمایش پاپ اسمیر، عفونت باکتریایی تشخیص داده شود، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می‌گردد. اغلب پزشکان از داروهای موضعی نیز برای درمان کمک می‌گیرند. می‌دانیم کرم واژینال لکورکس چیست و برای درمان عفونت باکتریایی نیز کاربرد دارد.

عفونت باکتریایی واژینال را جدی بگیرید و در اسرع وقت به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. تا بهبودی کامل از نزدیکی بپرهیزید. ممکن است برای شریک جنسی شما هم داروهای آنتی بیوتیک تجویز شوند.

خرید پماد لکورکس

عفونت ناشی از بیماری‌های آمیزشی

متاسفانه بیماری‌های مقاربتی پرشماری وجود دارند که می‌توانند از طریق شریک جنسی آلوده منتقل شوند. تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، سوزاک، کلامیدیا، سفلیس و… از جمله بیماری‌های مقاربتی هستند. این بیماری‌ها توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها منتقل شده و خود باعث عفونت‌های مضاعف دیگری در محیط واژن و دستگاه تناسلی می‌شوند.

بعضی از این بیماری‌ها درمان قطعی ندارند و تا پایان عمر با شما هستند. بنابراین بهداشت ناحیه تناسلی و سلامت رابطه جنسی اهمیت ویژه‌ای دارد. حال که می‌دانید کرم واژینال لکورکس چیست واضح است که برای درمان بیماری‌های مقاربتی که نام بردیم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

عفونت واژینال
بیماری‌های مقاربتی توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها منتقل شده و خود باعث عفونت‌های مضاعف دیگری در محیط واژن و دستگاه تناسلی می‌شوند.

اگر هر یک از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید برای تشخیص و درمان در اسرع وقت به متخصص بیماری‌های عفونی یا متخصص زنان مراجعه کنید.

  • ترشحات غیر طبیعی از ناحیه تناسلی خود یا شریک جنسی
  • مشاهده دانه یا جوش در ناحیه تناسلی خود یا شریک جنسی
  • احساس درد حین نزدیکی
  • خونریزی بعد از نزدیکی
  • مشاهده علایم بیماری مقاربتی در شریک جنسی
  • سوزش یا درد شدید هنگام دفع ادرار

رابطه با شریک‌های جنسی متعدد، عامل مهمی در بروز عفونت‌های واژینال و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است.

التهاب غیرعفونی واژن

گاهی زنان درگیر التهاب غیرعفونی واژن می‌شوند که معمولا با حذف عامل حساسیت‌زا می‌توان این عارضه را برطرف کرد. در چنین مواردی ژل واژینال برای رفع خشکی واژن می‌تواند مفید باشد و التهاب را از بین ببرد. تعدادی ازعوامل التهاب غیرعفونی واژن عبارتند از:

  • حساسیت به کاندوم
  • خشکی واژن به دلیل یائسگی
  • استفاده از لباس زیر تنگ یا دارای الیاف پلاستیکی
  • تغییرات هورمونی
  • دوش واژینال یا مواد شوینده صابونی
  • رابطه جنسی خشن
  • حساسیت به تامپون و…

متخصص زنان با توجه به شرح حال و معاینه بیمار، التهاب غیر عفونی واژن را تشخیص می‌دهد. معمولا این عارضه با کرم‌های واژینال درمان می‌شود.

خشکی واژن
خشکی با آتروفی واژن می‌تواند باعث التهاب غیرعفونی باشد.

نکاتی درباره عفونت‌های واژینال

گفتیم عفونت واژینال عارضه‌ای شایع است و باید برای درمان آن در اسرع وقت اقدام کرد. شما می‌توانید نکات زیر را در جهت پیشگیری و درمان عفونت‌های واژینال به کار ببرید.

  • بعضی انواع عفونت واژینال، مسری هستند. بنابراین در هنگام ملاقات با پزشک، درباره این موضوع سوال کنید و در صورت لزوم تا بهبودی کامل از نزدیکی بپرهیزید.
  • در هنگام قاعدگی پد یا تامپون را به موقع تعویض کنید. در حفظ بهداشت کاپ قاعدگی کوشا باشید.
  • قبل و بعد از رابطه جنسی، ناحیه تناسلی را با ژل بهداشتی بشویید. انجام این کار برای شریک شما نیز لازم است.
  • سبک زندگی سالمی داشته باشید و از ارتباط با شریک‌های جنسی متعدد اجتناب کنید.
  • پس از ورزش حتما دوش بگیرید و ناحیه تناسلی را با دقت شستشو دهید.
  • لباس زیر باکیفیت و ترجیحا دارای الیاف نخی تهیه کنید.
  • دوش‌های واژینال استفاده نکنید.

سخن پایانی

در دنیای امروز نقش سلامت و بهزیستی بسیار پررنگ شده است. می‌دانیم با سبک زندگی سالم می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم. این قاعده برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ناحیه تناسلی مخصوصا در زنان صدق می‌کند. فراموش نکنید که استرس دشمن شماره یک برای سلامتی است. تشدید استرس و تنش‌های روحی می‌تواند در زنان اغلب مواقع، باعث برهم خوردن تعادل در فلور واژن و عفونت در این ناحیه شود.

در این مقاله توضیح دادیم کرم واژینال لکورکس چیست و چه کابردهایی دارد. شما می‌توانید برای تهیه این محصول و خرید اینترنتی دارو به مفید طب مراجعه کنید. همچنین سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا در داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «کرم واژینال لکورکس چیست؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کرم لکورکس یک محصول واژینال است و برای آقایان خاصیت و کاربردی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع