پودر مگترا برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پودر مگترا برای چیست و مصرف آن به چه افرادی پیشنهاد می‌گردد؟ پودر مگترا محصولی حاوی منیزیم است و به عنوان مکمل غذایی کاربرد دارد. از جمله مواد معدنی بسیاری ضروری در سلامت بدن، منیزیم است. با اینکه تنها میزان اندکی از این عنصر، برای فرآیندهای حیاتی بدن کفایت می‌کند، در عین حال کمبود آن نیز مشکل ساز خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید پودر مگترا برای چیست و چه فوایدی دارد، می توانید مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب را بخوانید. در نظر داریم راجع به نقش منیزیم در بدن، پودر مگترا منیزیم و نکاتی پیرامون آن صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

نقش منیزیم در بدن

در بخش ابتدایی به این نکته اشاره کردیم که مگترا برای چیست و گفتیم این محصول، به عنوان مکمل غذایی حاوی منیزیم کاربرد دارد. پیش از آنکه به بررسی پودر مگترا بپردازیم، نکاتی درباره اهمیت منیزیم در سلامت بدن خاطر نشان خواهیم کرد. منیزیم برای عملکرد صحیح قلب، عضلات و کلیه نیاز است. همچنین بخش مهمی از ساختار دندان و استخوان را منیزیم تشکیل می‌دهد. این عنصر به فعال کردن آنزیم‌ها، تولید انرژی بدن و… کمک می‌کند.

تامین منابع کافی منیزیم برای بدن، می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش استرس، بهبود افسردگی و درمان بی خوابی مفید واقع شود. اگر بدانیم منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد و آن‌ها را به میزان کافی مصرف کنیم، گام مهمی در جهت حفظ سلامتی برداشته‌ایم. اگر بنا بر دلایل مختلف، رژیم غذایی شما حاوی منابع کافی منیزیم نیست، مصرف مکمل‌های غذایی مناسب مانند پودر مگترا پیشنهاد می‌شود.

منیزیم در غذا
اگر بنا بر دلایل مختلف، رژیم غذایی شما حاوی منابع کافی منیزیم نیست، مصرف مکمل‌های غذایی مناسب مانند پودر مگترا پیشنهاد می‌شود.

مگترا برای چیست؟

پودر مگترا منیزیم مکمل غذایی حاوی منیزیم است. پودر منیزیم بر خلاف قرص منیزیم، هضم و جذب بهتری دارد و عوارض گوارشی خاصی ایجاد نمی‌کند. برخی افراد به واسطه شرایط جسمی، میزان فعالیت‌های فیزیکی یا رژیم غذایی به منیزیم بیشتری نیاز دارند. برای مثال ورزشکاران، افرادی که درگیر استرس هستند، خانم‌هایی که از علائم آزاردهنده یائسگی یا قاعدگی رنج می‌برند نیاز به مصرف مکمل منیزیم دارند.

پودر منیزیم مگترا تحت لیسانس کمپانی نیچرز اونلی آمریکا، در ایران ساخته و بسته بندی می‌شود. شما می‌توانید با مصرف این محصول، در کنار رژیم غذایی مناسب و غنی از منیزیم، این ریزمغذی ضروری را به میزان کافی برای بدن تامین کنید. اگر به پودر مگترا نیاز دارید، با کلیک روی دکمه زیر، محصول را تهیه نمایید.

خرید پودر مگترا

کاربرد پودر مگترا چیست؟

در بخش قبلی توضیح دادیم مگترا برای چیست بر همین اساس می‌توان کاربردهای محصول را به شرح زیر، نام برد:

  • کاهش سردردها و حملات میگرنی
  • کاهش علائم پیش از قاعدگی
  • کمک به روند درمان افسردگی
  • بهبود عملکرد قلب
  • بهبود عملکرد استخوان‌ها و ماهیچه‌ها

چگونه مگترا بر بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و سلامت استخوان‌ها تاثیر دارد؟

حدود ۶۰ درصد کل منیزیم در بدن، به ساختار استخوان‌ها اختصاص داده شده است. این عنصر به طور مستقیم به جذب کلسیم توسط سلول‌ها، تاثیر دارد. همچنین میزان بسیار اندکی منیزیم در کلیه‌ها لازم است تا به فعالسازی ویتامین D  در بدن کمک کند  (ویتامین D ریزمغذی حیاتی برای سلامت استخوان است). به این ترتیب می‌توان گفت، منیزیم برای جذب کلسیم توسط سلول‌های بدن، حیاتی بوده و از رسوب این ماده معدنی در بدن جلوگیری می‌نماید.

حتی اگر در رژیم غذایی، به میزان کافی کلسیم وجود داشته باشد به حضور منیزیم نیاز داریم تا از رسوب و به هدر رفتن این ماده معدنی جلوگیری کنیم. با مصرف پودر مگترا، منابع لازم منیزیم را برای بدن فراهم می‌کنیم. با این حساب، ریسک ابتلا به پوکی استخوان را در سنین بالا کاهش می‌دهیم، هنگام صدمات ناشی از ورزش‌های سنگین، در زمان کوتاه‌تری بهبود می‌یابیم و از تحلیل استخوان‌ها ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کنیم.

از طرفی ماهیچه‌ها، برای ایجاد انقباضات و بازگشت به حالت آرامش، نیاز به یون منیزیم دارند. شایان ذکر است که کلسیم، برای جلوگیری از اسپاسم ماهیچه‌ای در بدن نقش دارد. وقتی بدن منابع کافی از منیزیم داشته باشد، سلول‌ها کلسیم دریافتی از غذاها را جذب می‌کنند و احتمال اسپاسم ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهند. منیزیم در بدن، جریان خون را در عضلات افزایش می‌دهد و به این شکل، اسید لاکتیک بیشتری را هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، دفع می‌نماید. اسید لاکتیک، عامل ایجاد درد ناشی از فعالیت‌های ورزشی است. حال در پاسخ به این پرسش که مگترا برای چیست متوجه شدیم این محصول، بر سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها اثر مثبت دارد.

در هر ساشه منیزیم مگترا ۳۰۰ میلی گرم عنصر منیزیم استئارات وجود دارد.

تقویت سلول‌های عصبی با پودر منیزیم مگترا

سیستم عصبی برای عملکرد صحیح خود، به منیزیم نیاز دارد. با وجود این عنصر، انتقال صحیح پیام‌ها از مغز به اندام‌های بدن صورت می‌گیرد.همچنین گیرنده‌های عصبی به نام NMDA در مغز وجود دارند که به رشد مغز و بهبود حافظه، مربوط می‌شوند. منیزیم همچون محافظی برای این گیرنده‌های عصبی عمل می‌کند.

منیزیم در تنظیم خلق و خو و بهبود افسردگی نیز مفید واقع می‌شود. دریافت میزان کافی منیزیم، از طریق رژیم غذایی و مکمل‌های مناسب، ریسک ابتلا به افسردگی پس از یائسگی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند کمبود منیزیم در سالمندان، ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش داده و ممکن است زمینه را برای ابتلا به سایر اختلالات شناختی افزایش دهد. با در نظر گرفتن این موارد، پاسخ دیگری برای پرسش مگترا برای چیست یافتیم.

آیا پودر منیزیم مگترا برای درمان میگرن کاربرد دارد؟

متاسفانه درمان قطعی برای میگرن تا به امروز، وجود ندارد اما متخصصان بر این باور هستند که تامین منیزیم کافی برای بدن، شدت و تعداد دفعات حمله‌های میگرنی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. اگر دچار سردرد‌های میگرنی هستید و رژیم غذایی شما از منیزیم غنی نیست، مصرف پودر منیزیم مگترا می‌تواند این کمبود را جبران نماید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

نقش منیزیم در سلامت قلب چیست؟

قلب برای تپش و پمپاژ کردن خون، در بافت‌های خود پالس الکتریکی ایجاد می‌کند. منیزیم در ایجاد پالس‌ها و انتقال سیگنال‌های الکتریکی قلب، نقش عمده‌ای دارد. هر ساشه پودر منیزیم مگترا حاوی ۳۰۰ میلی گرم منیزیم است که مصرف روزانه یک عدد از آن، عملکرد قلب را بهبود می‌دهد و باعث کاهش احتمال ابتلا به فشار خون بالا می‌گردد.

قلب و منیزیم
منیزیم در ایجاد پالس‌ها و انتقال سیگنال‌های الکتریکی قلب، نقش عمده‌ای دارد.

 

عوارض، نحوه استفاده و قیمت پودر مگترا

عوارض خاصی در رابطه با مصرف پودر مگترا گزارش نشده است. ممکن است با مصرف بیش از دوز توصیه شده، عوارضی چون افزایش اسید معده، اسهال یا ناراحتی معده بروز کنند. پودر منیزیم مگترا بدون نیاز به آب، به راحتی در دهان حل می‌شود. برای تامین منیزیم، مصرف روزی یک عدد ساشه مگترا کافی است.

برای اطلاع از قیمت پودر مگترا یا سایر اطلاعات مانند تداخل‌های دارویی یا موارد احتیاط روی دکمه زیر بزنید.

خرید پودر مگترا

جمع بندی

در مطالبی که برای شما حاضر کرده بودیم، گفتیم مگترا برای چیست و چگونه به ارتقا سطح سلامت کمک می‌کند. لازم است به یاد داشته باشیم که مکمل‌های غذایی، به طور کلی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها تولید نشده‌اند بلکه کمبود‌های احتمالی در رژیم های غذایی را جبران می‌کنند.

برای خرید مکمل منیزیم و سایر مکمل‌های غذایی مجاز به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه نمایید. چنانچه سوالی در رابطه با موضوع این مقاله، برای شما پیش آمده است، لطفا در بخش نظرات مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید انواع مکمل منیزیم

سوالات متداول

مگترا برای چیست؟

پودر مگترا نوعی مکمل غذایی حاوی منیزیم است. این مکمل برای بهبود عملکرد قلب، سلامت استخوان ها و عضلات، تقویت سیستم عصبی و... کاربرد دارد.

آیا مصرف مگترا در بارداری مجاز است؟

بله. مادرانی که دچار کمبود منیزیم هستند، می‌توانند پودر مگترا مصرف کنند. با این حال پیش از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

عوارض پودر مگترا چیست؟

اگر دوز توصیه شده از این مکمل مصرف شود، عوارض جانبی خاصی وجود نخواهد داشت.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «پودر مگترا برای چیست؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مگترا محتوی زینک، منیزیم و ویتامین ب۶ است و برای طولانی مدت قابل استفاده می باشد. زینک، منیزیم و ویتامین ب۶ مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند و تامین آنها عارضه ای ایجاد نمی کند. مصرف مگترا هم عارضه جانبی جدی یا خطرناکی ندارد و فقط می تواند در برخی از افراد سبب تهوع و لینت مزاج شود. مگترا برای کبد عارضه ای ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  1. سلام چندروزاست که به دستور پزشک ارتوپد مکمل منیزیم و کپسول آودین
    مصرف میکنم و دهانم پر از آفت شده و گُر کشیدنهایم با شدت داغی بیشتر و طولانی‌تر همراه شده است با توجه به اینکه طبع و مزاج من صفراوی است و بطور طبیعی خیلی داغ و گرمایی هستم
    این تشدید گرمای بدن و آفت زیاد در تمام دهان می تواند بخاطر مصرف این دو مکمل باشد؟ البته کپسول سلکوکسیب هم طبق تجویز پزشکم می خورم و روزانه یک قرص سرترالین۱۰۰ ویک آسپیرین و قرص چربی هم میخورم و قرصهای درمان سوزش معده هم میخورم تا بتوانم داروهای درد مفاصل و عضلات را مصرف کنم ۵۶ سال دارم
    قبلا از پاسخ کامل شما سپاسگزارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بروز آفت دهان به عنوان عارضه مصرف منیزیم و آوودین گزارش نشده و بعید است ناشی از این دو باشد. در بین داروهایی که استفاده می کنید، آسپرین و سلکوکسیب بیشتر از بقیه احتمال ایجاد آفت دهان را دارند. لطفا برای تجویز داروی جایگزین به پزشک خود مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز زمان مصرف پودر مگترا اهمیت چندانی ندارد. بهتر است مطابق دستور پزشکتان از این پودر استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع