قرص منتازین چیست و چه خواصی دارد
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص منتازین ابن ماسویه یک داروی گیاهی برای رفع حساسیت و خارش گلو است که به عنوان ضد سرفه و ضد نفخ کاربرد موثری دارد. این قرص جویدنی حاوی عصاره‌های گیاهی است که در کاهش اختلالات گوارشی تاثیر بسزایی دارند. در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که قرص منتازین چیست و چه خواصی دارد. اگر شما هم به دنبال یک داروی ضد سرفه و ضد نفخ هستید که بدون هیچ عوارض جانبی بتوانید از خواص آن استفاده کنید، منتازین گیاهی را به شما معرفی می‌کنیم.

ترکیبات قرص منتازین گیاهی

همانطور که گفتیم قرص منتازین ابن ماسویه حاوی چند عصاره گیاهی است که شامل عصاره شیرین بیان، اسانس رازیانه و اسانس نعناع می‌باشد. در ادامه با خواص هر یک از این سه ترکیب گیاهی آشنا می‌شویم تا بهتر بتوانیم درک کنیم که قرص منتازین چیست.

عصاره شیرین بیان

تحقیقات اخیر نشان داده که فلاونوئیدهای موجود در ریشه گیاه شیرین بیان (گلیسیریزین و…) دارای اثر ضد هلیکوباکتر پیلوری هستند. این باکتری که از راه غذاهای آلوده (انتقال از راه دهان) وارد معده انسان می‌شود، اصلی‌ترین علت زخم معده می‌باشد.

از دیگر خواص درمانی شیرین بیان می‌توان به مواردی مانند درمان آفت یا زخم‌های دهانی، درمان اختلالات معده، حفاظت از کبد، کاهش استرس، درمان روماتیسم مفصلی، برطرف کردن علائم یائسگی، بهبود عوارض سندروم پیش از قاعدگی، پیشگیری از سرطان، درمان بیماری سل، درمان عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

علت استفاده از گیاه شیرین بیان در داروی منتازین گیاهی بهره‌گیری از خاصیت ضد اسپاسمی آن است. این گیاه با اختلالات گوارشی به ویژه نفخ، کندی هضم غذا، آروغ، گاز معده و… مقابله کرده و در درمان زخم و ورم معده موثر شناخته شده است.

اسانس رازیانه

رازیانه به علت دارا بودن ویتامین‌های C، A و K سرشار از خواص متنوعی است و اسانس آن یکی از پرطرفدارترین اسانس‌های دنیا محسوب می‌شود. از جمله فواید رازیانه شامل ضد پیری بودن آن، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری‌های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

از اسانس رازیانه در قرص منتازین گیاهی نیز استفاده شده است چرا که این اسانس دارای اثر نیرودهنده و مقوی معده می‌باشد و فرایند هضم را آسان می‌کند.

اسانس نعناع

همه ما با خواص نعناع برای تسکین معده و مشکلات گوارشی کم و بیش آشنا هستیم. اسانس نعناع نیز دارای خاصیت تسکین‌دهنده است و به دلیل ضد میکروبی و ضد التهابی بوده آن برای درمان گرفتگی بینی و اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از اسانس نعناع در قرص منتازین جویدنی ابن ماسویه استفاده شده است چرا که نعناع دارای خاصیت بادشکن می‌باشد و گاز معده و روده را از بین می‌برد. همچنین نعنا در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا نیز استفاده می‌شود و برای از بین بردن گلودرد، درد سینه و پهلو و کاهش تب نیز کاربرد دارد.

قرص منتازین چیست؟

در بخش قبل با ترکیبات قرص منتازین آشنا شدیم. این داروی گیاهی محصولی از شرکت داروسازی ابن ماسویه است که به صورت قرص جویدنی – مکیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتازین با فرمولاسیون ویژه poly herbal formulation تهیه شده که از همین رو عوارض جانبی آن به حداقل رسیده است.

منتازین را با نام قرص شیرین بیان نیز می‌شناسند چرا که حاوی مواد موثره این گیاه شامل ترانس آنتول، فنچون، منتول، منتون، کارون، گلیسریزین و… است.

ترکیبات موجود در قرص منتازین به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که با قابلیت بالایی می‌تواند در درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند سوءهاضمه، نفخ و باد شکم نقش بسزایی داشته باشد.

قرص منتازین برای چیست؟

داروی گیاهی منتازین حاوی روغن‌های فرار است که دارای اثرات آنتی اسپاسمودیک و کاهش تونوس اسفنگتر تحتانی مری هستند. این روغن‌ها موجب تسهیل خروج گازها از معده می‌شوند. تحقیقات انجام شده روی این قرص نشان داده که مکانیسم اثر منتازین بر تسکین دردهای معده و سندروم روده تحریک پذیر نیز نقش دارد. این محصول گیاهی علائم زخم معده را کاهش داده و به سهولت هضم کمک می‌کند.

اما زمینه کاربرد دیگر قرص منتازین رفع حساسیت و خارش گلو است. منتول موجود در اسانس نعناع به سبب داشتن اثر ضد درد و ضد التهاب در تسکین سرفه نقش دارد. منتول در غلظت‌های کم به طور انتخابی انتهای اعصاب حسی مربوط به سرما را تحریک کرده بنابراین باعث احساس سرما می‌شود. بهبود گلو درد، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، رفع درد سینه و کاهش تب از جمله خواص نعناع است که در قرص منتازین از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

خرید قرص منتازین
جهت خرید قرص منتازین ابن ماسویه با تخفیف ویژه و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

مهم‌ترین مزایای قرص منتازین ۵۰۰ میلی‌گرم ابن ماسویه شامل موارد زیر است:

  • درمان اختلالات گوارشی مانند سوزش سر دل، سوء هاضمه، نفخ و باد شکم
  • درمان علامتی سندروم روده تحریک پذیر
  • کاهش علائم و التیام زخم معده و زخم‌های مزمن دوازدهه
  • رفع حساسیت و خارش گلو
  • بهبود سرفه

بهترین زمان مصرف قرص منتازین

قرص منتازین ۵۰۰ میلی‌گرم ابن ماسویه باید به صورت جویدنی یا مکیدنی مصرف شود، در نتیجه از بلعیدن آن باید خودداری کنید. جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص منتازین بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اما در صورتی که نسخه خاصی برای شما تجویز نشده است می‌توانید طبق راهنمای داخل جعبه محصول، هر ۸ ساعت ۲ عدد قرص را مصرف کنید.

توجه داشته باشید که قرص منتازین برای افرادی که دارای فشار خون بالا، اختلالات کبدی و هایپوکالمی هستند، منع مصرف دارد. همچنین به دلیل وجود شیرین بیان در قرص منتازین جویدنی، نباید با داروهای گلیکوزیدهای قلبی، مدرها، کورتیکواستروییدها، لاکساتیوهای محرک، اسپرینو لاکتون و امیلوراید مصرف گردد.

مصرف قرص منتازین برای افراد زیر نیاز به احتیاط دارد و لازم است فقط با دستور پزشک استفاده شوند:

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افراد مبتلا به سنگ صفرا و اختلالات صفراوی
  • بیماران مبتلا به آسم و صرع

مصرف قرص منتازین در بارداری

با توجه به اینکه شرایط مادران در دوران بارداری بسیار حساس است و مصرف هرگونه دارویی چه شیمیایی و چه گیاهی فقط با مشورت پزشک مجاز است، باید در این دوران احتیاط لازم را در نظر بگیرید. عصاره‌های گیاهی موجود در قرص منتازین ۵۰۰ جهت مصرف در دوران بارداری ایمن نیستند. بنابراین استفاده از قرص منتازین در بارداری ممنوع بوده و نباید مصرف شود.

خرید قرص منتازین

برای تهیه داروی گیاهی منتازین می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید قرص منتازین سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله قرص ضد نفخ فوری به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قرص ضد نفخ فوری

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قیمت قرص منتازین چقدر است؟

شما می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص منتازین و خرید آن به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. همچنین در برخی مناسبت‌ها تخفیفات ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته می‌شود.

بهترین قرص ضد نفخ فوری کدام است؟

از بهترین انواع قرص ضد نفخ فوری گیاهی می‌توان به محصولاتی مانند کپسول کربوگل، کپسول سوپرمینت و قطره کارمینت اشاره کرد. این محصولات به دلیل گیاهی بودن عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند و می‌توانند به عنوان قرص ضد نفخ فوری استفاده شوند.

عرق منتازین چیست؟

این عرق ترکیبی از ۸ گیاه دارویی است که در درمان نفخ و دل درد کاربرد دارد و در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. این عرق با قرص منتازین که حاوی سه گیاه شیرین بیان، رازیانه و نعناع است متفاوت است. برای خرید قرص منتازین به داروخانه‌ها و سایت‌های دارویی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی مفیدطب مراجعه نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره