قرص مولتی کمپلکس برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص مولتی کمپلکس برای چیست؟ مولتی کمپلکس محصولی حاوی ویتامین‌ها، مینرال‌ها و سایر ریزمغذی‌های ضروری است. این مکمل غذایی برای جبران کمبود ریزمغذی‌هایی که از طریق رژیم غذایی، دریافت نکرده‌ایم پیشنهاد می‌شود. صفحه‌ای از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون اختصاص داده‌ایم. با مطالعه این مطلب، اطلاعات کاملی درباره مولتی کمپلکس ویتالی تون کسب می‌کنید و متوجه می‌شوید این محصول برای چه افرادی مناسب است.

قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون چیست و چه کاربردی دارد؟

مولتی کمپلکس‌ها محصولاتی هستند که تقریبا حاوی تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ریزمغذی‌های ضروی برای بدن بوده و به عنوان مکمل غذایی کاربرد دارند. اگر برچسب مولتی ویتامین‌های مختلف را ملاحظه کرده باشید، دیده‌اید که محصول ممکن است فاقد برخی ریزمغذی‌های ضروری بدن باشد. مثلا محصول حاوی ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، منیزیم و… است و عنصر آهن در آن وجود ندارد. بعضی محصولات فاقد ریزمغذی‌هایی مانند سلنیوم و… هستند. قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون تقریبا تمام ریزمغذی‌های ضروری را شامل می‌شود.

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت مصرف مولتی کمپلکس، شما را از مصرف دیگر مولتی ویتامین‌ها بی نیاز می‌کند. البته ممکن است پزشک با توجه به شرایط جسمی شما، محصولات دیگری را تجویز نماید، با این حال مولتی کمپلکس‌ها در اغلب موارد گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. برای اینکه بدانیم قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون برای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، لطفا ادامه مطالب را دنبال کنید.

مولتی کمپلکس ویتالی تون

مولتی کمپلکس ویتالی تون تولید شده توسط شرکت ویتا فارمد سوییس است. در این محصول، ۲۳ ریز مغذی از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی گنجانده شده و مصرف آن برای خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته شده است. ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D3، ویتامین K، ویتامین E، کلسیم، آهن، روی، منیزیم، سلنیوم، مس، منگنز و… در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون وجود دارند.

ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون به گونه‌ای فرموله شده که تداخلی با یکدیگر نداشته باشند. به عبارتی، تمام ریزمغذی‌های این محصول می‌توانند در بدن جذب شوند و مانع یکدیگر نیستند. همچنین مولتی کمپلکس ویتالی تون به فرم سافت ژل است و به همین دلیل بلعیدن آن، آسان‌تر خواهد بود.

در بخش‌های بعدی، ترکیبات و فواید مولتی کمپلکس ویتالی تون را با دقت بیشتری بررسی می‌‌کنیم. اگر می‌خواهید مولتی کمپلکس ویتالی تون را از مفیدطب تهیه نمایید، روی دکمه زیر بزنید.

خرید مولتی کمپلکس ویتالی تون

ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون چیست و چه فوایدی دارد؟

معمولا در انواع قرص یا شربت مولتی ویتامین بزرگسالان ترکیبی از ویتامین‌ها، مینرال‌ها (مواد معدنی) و بعضی ریزمغذی‌های دیگر گنجانده شده است. از طرفی گفتیم، مولتی کمپلکس‌ها نسبت به اغلب مکمل‌های غذایی، ریز مغذی‌های بیشتری در خود جای داده‌اند. در این بخش می‌خواهیم ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون را نام ببریم. برای اینکه بدانید مولتی کمپلکس ویتالی تون برای چیست ادامه مطالب را بخوانید.

ویتامین A

ویتامین A از جمله ترکیبات قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون است. این ویتامین نقش اساسی در سلامت بدن ایفا می‌کند. برای مثال، تشکیل مخاط روده، حفظ مخاط بینی، حفظ سلامت دستگاه تنفسی، افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها، حفظ سلامت سطح چشم، تسریع بهبود زخم‌ها، بهبود آکنه و… از جمله نقش‌های ویتامین A در بدن هستند. حال می‌دانیم با وجود این ویتامین در این مکمل، یکی از جنبه‌های مصرف مولتی کمپلکس ویتالی تون برای چیست و این محصول چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه ب از دیگر ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون هستند. این ریزمغذی‌ها در بسیاری مواد غذایی یافت می‌شوند، با این حال مصرف مکمل‌های غذایی که حاوی ویتامین‌های گروه ب باشند، می‌تواند برای سلامت پوست و مو، افزایش آرامش روحی، بهبود حافظه و… مفید باشد. تمام ویتامین‌های گروه ب در ترکیبات قرص مولتی کمپلکس موجود هستند و به ارتقا سطح سلامت شما کمک می‌کنند.

ویتامین های ب
تمام ویتامین‌های گروه ب در ترکیبات قرص مولتی کمپلکس موجود هستند و به ارتقا سطح سلامت شما کمک می‌کنند.

ویتامین C

درباره فواید ویتامین C بسیار گفته و شنیده‌ایم. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن، خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، افزایش سلامت پوست و مو و… سودمند است. در پاسخ به این پرسش که قرص مولتی کمپلکس برای چیست می‌توانیم بگوییم: با وجود ویتامین ث در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون، انتظار داریم ریسک ابتلا به بسیاری بیماری‌ها را کاهش دهیم و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

ویتامین E

ویتامین E در ساختار دیواره سلول سهیم بوده و از فروپاشی آن جلوگیری می‌کند. ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدان است و می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی نماید. با مصرف ویتامین E به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنید. البته فواید ویتامین E برای سلامت بدن، محدود به مواردی که نام بردیم نیست. از آنجایی که این ریزمغذی در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون وجود دارد، با مصرف آن از مزایای ویتامین E بهره مند می‌شوید.

ویتامین D3

ویتامین D3 یکی دیگر از ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون است. این ویتامین در رشد و استحکام استخوان‌ها نقش دارد. با کمبود ویتامین D3 در بدن، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد. همچنین نقش این ریزمغذی در تنظیم متابولیسم حائز اهمیت بوده و به طور کلی باید در رژیم غذایی گنجانده شود. مصرف قرص مولتی کمپلکس با داشتن ویتامین D3 به استحکام و رشد استخوان‌ها کمک می‌کند.

ویتامین K

ویتامین K برای بهبود سلامت استخوان‌ها، حفظ سلامت قلب، کاهش عوارض خونریزی شدید در قاعدگی، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از بیماری‌های کلیه و کبد و… سودمند است. آلودگی هوا می‌تواند موجب کاهش ویتامین K در بدن شود. با مصرف مولتی کمپلکس ویتالی تون، می‌توانید میزان کافی از ویتامین K را برای بدن تامین نمایید.

آهن

آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که بدن ما برای فرآیندهای ضروری به آن نیاز دارد. کمبود آهن می‌تواند باعث ریزش مو، کاهش گلبول‌های قرمز، ضعف و بی‌حالی و… شود. مولتی کمپلکس ویتالی تون حاوی مقادیری آهن است و مصرف مولتی کمپلکس ویتالی تون، برای پیشگیری از کمبود این مینرال پیشنهاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: کم خونی فقر آهن چیست؟

کلسیم

کلسیم ماده معدنی دیگری است که برای بقا به آن نیاز داریم. کمبود کلسیم در بدن انسان، باعث کاهش رشد و استحکام استخوان‌ها شده و ریسک ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. کلسیم در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون موجود است. این مینرال با مصرف ویتالی تون، در بدن جذب می‌گردد و وجود سایر مواد معدنی موجود در این محصول، مانع جذب کلسیم نیستند.

روی

نقش روی در بدن انسان، ضروری تلقی می‌گردد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، تسریع بهبود زخم، افزایش توانایی باروری و… به عنصر روی یا همان زینک نیاز داریم. این ماده معدنی مهم در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون گنجانده شده و به امتیازات این محصول می‌افزاید.

منیزیم

منیزیم مینرال دیگری است که در ترکیبات مولتی کمپلکس ویتالی تون وجود دارد. منیزیم در بهبود عملکرد عضلات اهمیت داشته، همچنین نقش مهمی در استحکام استخوان‌ها ایفا می‌نماید. بدن انسان به میزان کمی منیزیم نیاز پیدا می‌کند، با این حال همین میزان اندک، بسیار ضروری است. بنابراین پاسخ دیگری برای این پرسش که «قرص مولتی کمپلکس برای چیست؟» یافتیم.

سلنیوم

سلنیوم برای بهبود توانایی باروری، ساخت آنزیم‌های آنتی اکسیدان، تنظیم متابولیسم بدن، ساخت هورمون‌های تیرویید، تنظیم فشار خون و… ضروری است. با اینکه بدن به میزان اندکی از این ماده نیاز دارد، اما باید همواره مواد غذایی را که حاوی این ریزمغذی هستند، در برنامه روزانه خود بگنجانیم. برای مثال گردو، سیب زمینی، فندق، بروکلی، حبوبات و… دارای سلنیوم هستند. نکته مهمی درباره سلنیوم وجود دارد: اگر خاک زمینی که محصولات مذکور در آن کاشته شده‌اند، فاقد سلنیوم باشند، این مواد غذایی نیز فاقد سلنیوم خواهند بود.

برای تامین سلنیوم می‌توانید مولتی کمپلکس ویتالی تون مصرف کنید.

سایر ریزمغذی‌های موجود در مولتی کمپلکس ویتالی تون

علاوه بر ویتامین‌ها و مینرال‌هایی که نام بردیم، ریزمغذی‌های دیگری مانند مس، منگنز، ید، کروم و مولیبدنوم نیز در ترکیبات قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون وجود دارند. تمام این مواد به نوعی در ارتقا سطح سلامت بدن تاثیر داشته و ترکیب مناسبی در تولید یک مکمل غذایی مناسب، ایجاد کرده‌اند.

به طور خلاصه، قرص مولتی کمپلکس برای چیست؟ این محصول برای تامین انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریزمغذی‌ها ضروری بدن کاربرد دارد.

جمع بندی

در مطالبی که از خاطر شما گذشت، بررسی کردیم قرص مولتی کمپلکس برای چیست و چه ترکیباتی دارد. مولتی کمپلکس ویتالی تون برای بزرگسالان مناسب است. اگر از طریق مواد غذایی، تمام ریزمغذی‌های ضروری بدن تامین نمی‌شود، از این مکمل غذایی کمک بگیرید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، به بخش نظرات مراجعه کنید و سوالات خود را مطرح نمایید. داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند. فراموش نکنید که برای تهیه انواع مکمل‌های غذایی، فقط داروخانه‌های معتبر، قابل اطمینان هستند. داروخانه اینترنتی مفید طب، با ارائه خدمات آنلاین فرآیند خرید دارو و محصولات بهداشتی را برای شما آسان‌تر کرده می‌کند.

سوالات متداول درباره قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون

طریقه مصرف قرص مولتی ویتامین کمپلکس به چه شکل است؟

روزانه دو کپسول همراه غذا مصرف شود. اگر پزشک یا داروساز، دستورالعمل دیگری بر اساس شرایط جسمی شما تجویز کردند، آن را در اولویت قرار دهید.

عوارض جانبی قرص مولتی کمپلکس ویتالی تون چیست؟

عوارض جانبی خاصی برای این محصول گزارش نشده است. در موارد نادر، امکان حساسیت در برخی افراد وجود دارد.

کدام داروها با مولتی کمپلکس ویتالی تون تداخل دارند؟

داروهای ضد انعقاد خون، ممکن است با مولتی کمپلکس تداخل داشته باشند. اگر دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است پیش از مصرف ویتالی تون با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

مصرف مولتی کمپلکس ویتالی تون برای چه افرادی ممنوع است؟

پیش از مصرف مولتی کمپلکس برای افراد زیر، با پزشک مشورت کنید: خانم‌های باردار یا شیرده کودکان افرادی که به برخی ترکیبات مولتی ویتامین‌ها حساسیت دارند. توجه: مولتی کمپلکس ویتالی تون، فاقد گلوتن نیست.

آیا مولتی کمپلکس ویتالی تون برای درمان ریزش مو مفید است؟

به واسطه ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد، این محصول می‌تواند برای درمان ریزش مو تا حدی موثر باشد. برای نتیجه رضایت بخش‌تر، انواع قرص جلوگیری از ریزش مو در داروخانه آنلاین مفیدطب را بررسی کنید.

آیا مولتی کمپلکس ویتالی تون چاق کننده است؟

مصرف این محصول به طور مستقیم تاثیری بر افزایش وزن ندارد، با این حال ممکن است موادی مانند زینک یا ویتامین‌های گروه ب باعث افزایش اشتها شوند. اگر با افزایش اشتها، پرخوری کنید امکان چاقی وجود دارد.

مولتی کمپلکس ویتالی تون به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

مولتی کمپلکس ویتالی تون برای بزرگسالان مناسب است. اگر از طریق مواد غذایی، تمام ریزمغذی‌های ضروری بدن تامین نشده است، از این مکمل غذایی کمک بگیرید. این محصول برای پیشگیری یا درمان بیماری کاربرد ندارد.

قیمت قرص مولتی کمپلکس چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت مولتی کمپلکس ویتالی تون روی دکمه زیر بزنید. (صفحه محصول در داروخانه آنلاین مفیدطب)

خرید مولتی کمپلکس ویتالی تون


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره