کپسول امگازون چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

هروقت صحبت از تقویت ذهن می‌شود، نام امگا ۳ را می‌شنویم. پزشکان در برنامه‌های تلویزیونی یا در مصاحبه‌های خود همیشه مصرف امگا ۳ و اسیدهای چرب را برای کند شدن روند پیری ذهن و بدن توصیه می‌کنند. همانطور که می دانید، منبع غنی این ماده مغذی، روغن ماهی است. اما بسیاری از ما از خوردن ماهی و روغن آن لذت نمی‌بریم. به همین دلیل هم مکمل‌های امگا۳ مانند کپسول امگازون تهیه شده‌اند تا بدون استشمام بوی ماهی، از خواص روغن آن بهره مند شویم. حال سؤال این است که چرا باید قرص امگا ۳ امگازون را بخوریم؟ قرص روغن ماهی امگازون چه خواصی دارد و برای چی خوب است؟

اگر شما هم هنوز کامل نمی‌دانید که روغن ماهی و اسیدهای چرب موجود در آن چه تاثیری در بدن دارند و می‌خواهید بدانید امگازون چگونه کمبود این مواد مغذی را در بدن جبران می‌کند، در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به همه سؤالات درباره امگا۳ و مکمل مشهور امگازون پاسخ دهیم.

شما می‌توانید مقاله قرص omegazon را از اینجا بشنوید:

 

ویژگی‌های قرص امگا۳ هلث اید

  • کمک به کاهش وزن
  • افزایش باروری مردان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حفاظت از سلول‌های مغز
  • افزایش سلامت قلب و عروق
  • بهبود رشد مغز جنین در بارداری
  • بهبود عملکرد ذهن و پیشگیری از آلزایمر
  • کمک به بازسازی غضروف‌ها و تقویت مفاصل
  • آنتی اکسیدان قوی برای تقویت پوست مو و ناخن‌ها
ترکیبات کپسول امگازون
ترکیبات کپسول ژلاتینی امگازون هلث اید

ترکیبات کپسول ژلاتینی امگازون

سافت ژل امگا ۳ امگازون محصولی از شرکت داروسازی هلث اید انگلستان است. این قرص، یکی از پرطرفدارترین انواع مکمل و قرص امگا ۳ در ایران محسوب می‌شود. دلیل این محبوبیت نیز ترکیبات کامل آن نسبت به سایر کپسول‌های روغن ماهی است.

هر کپسول Omegazon علاوه بر کنسانتره روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب EPA، DHA  و ویتامین E است. این ترکیب تأثیر فوق العاده ای در رشد و بهبود عملکرد مغز دارد. اما این تنها خاصیت و تأثیر امگا۳ در بدن نیست. در ادامه بیشتر با تاثیرات مثبت این قرص آشنا می‌شوید.

جدول ترکیبات امگازون هلث اید

مقدار در هر قرصترکیبات
۱۲۵۰mgFish oil Concentrate
۲۲۵mgEPA
۱۵۰mgDHA
۱۱IUVitamin E (d-alpha tocopherol)
قرص امگا 3 هلث اید برای چیست؟
قرص امگا ۳ هلث اید برای چی خوبه؟

قرص Omegazon برای چی خوب است؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، قرص امگازون علاوه بر روغن ماهی، حاوی اسیدهای چرب امگا۳ از جمله  EPA و DHA و ویتامین E نیز هست. بنابراین این مکمل امگا۳ تاثیری فراتر از خواص امگا۳ در بدن دارد. هرچند این تاثیرات بسیار متنوع و زیاد است، اما در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم.

امگا۳ هلث اید برای سلامت قلب

اسیدهای چرب ضروری امگا۳ به همراه سایر اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند. این خاصیت نقش بازکننده عروق را برای رگ‌های اطراف قلب دارد. زیرا این آنتی اکسیدان ها التهاب موجود در رگ‌ها را کاهش داده و از تجمع کلسترول در دیواره رگ‌ها و بسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه خون راحت‌تر در سراسر بدن پخش شده و قلب نیز به پمپاژ طبیعی خود ادامه می‌دهد.

مصرف کپسول امگا۳ امگازون در سنین میانسالی می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی شایع در سنین بالا جلوگیری کند.

کپسول امگازون برای پوست، مو و ناخن‌ها

کمبود امگا۳ یکی از عوامل اصلی خشکی پوست است. زیرا اسیدهای چرب موجود در این ماده مغذی، جزو اجزا اصلی تشکیل دهنده پوست هستند که رطوبت پوست را نیز تأمین می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که اسید چرب EPA موجود در کپسول روغن ماهی امگازون، در مهار سنتز آندروژن (که عامل اصلی آکنه در خانم‌ها و آقایان است) نقش موثری دارد. این ماده از تجمع چربی در کیسه‌های ترشحی مو در زیر پوست نیز جلوگیری می‌کند.

امگا۳ و ویتامین E هر دو برای درخشندگی و افزایش ضخامت مو و ناخن‌ها نیز مؤثر هستند. این دو ماده مغذی با تغذیه کردن فولیکول‌های مو، به رشد بهتر و کاهش ریزش مو کمک می‌کنند. همچنین باعث کاهش شکنندگی ناخن‌ها نیز می‌شوند.

اگر ناخن‌های نازک و شکننده‌ای دارید یا از خشکی پوست رنج می‌برید، مصرف یک دوره کپسول امگازون می‌تواند در رفع این مشکلات به شما کمک کند.

قرص امگازون برای سلامت مغز
قرص امگازون برای سلامت مغز

کپسول روغن ماهی هلث اید برای تقویت مغز و پیشگیری از آلزایمر

شاید بدون اغراق بتوان گفت این اثر، مهم‌ترین خاصیت قرص امگا ۳ امگازون است. زیرا سلامت بدن در گرو سلامت مغز است و اگر این بخش از بدن دستورات را به درستی ارسال نکند، عملکرد همه اعضای بدن دچار اختلال می‌شود.

اسیدهای چرب ضروری به این دلیل ضروری هستند که اصلی‌ترین سوخت سلول‌های مغز را تأمین می‌کند. هرچند نورون‌ها نیز گاهی اوقات از گلوکز برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند، اما مصرف زیاد کربوهیدرات و شیرینی جات که حاوی گلوکز است، خود باعث ایجاد التهاب در مغز می‌شود. به همین دلیل این سلول‌ها اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳ را برای تغذیه خود انتخاب می‌کنند.

امگا ۳ و ویتامین E دو آنتی اکسیدان قدرتمند هستند که علاوه بر بهبود عملکرد قلب، در مغز نیز اثر حفاظت کننده دارند. ویتامین E در تشکیل لایه‌های حفاظتی از اجزاء مغز نقش حیاتی دارد و از ایجاد استرس اکسیداتیو در مغز و آسیب به سلول‌های آن جلوگیری می‌کند. در نتیجه با وجود این دو ماده مغذی در بدن، احتمال ابتلا به آلزایمر، فراموشی و زوال عقل در سنین بالا کاهش می‌یابد.

برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف قرص روغن ماهی امگازون در سنین بالا می‌تواند در بهبود آلزایمر و جلوگیری از پیشرفت آن مؤثر باشد.

سافت ژل امگازون برای تقویت مفاصل

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در سنین بالا گریبان اکثر جامعه را می‌گیرد، بیماری آرتروز و عارضه‌های مفصلی است. دلیل آن هم عدم توجه به سلامت غضروف‌ها است. اگر در سنین جوانی به فکر تقویت غضروف‌های خود باشیم، در میانسالی و پیری دچار این مشکلات نخواهیم شد. زیرا غضروف‌های سالم فشار وارد شده به مفاصل را خنثی کرده و از ساییده شدن استخوان‌ها در این نواحی جلوگیری می‌کند.

خوشبختانه کپسول امگازون با در اختیار داشتن مقدار کافی از امگا۳ و ویتامین E این امکان را برای ما فراهم کرده که بتوانیم غضروف‌های خود را تقویت کنیم. علاوه بر این، خاصیت ضد التهابی این اسیدهای چرب ضروری نیز باعث کاهش التهاب مفاصل و تسکین درد آن می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص روغن ماهی امگازون

از آنجایی که قرص امگازون هلث اید سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین محلول در چربی E است، بهترین جذب را هنگام مصرف غذاهای چرب در روده دارد. بنابراین بهتر است مکمل امگا۳ هلث اید را همراه با وعده نهار (وعده غذایی چرب‌تر) میل کنید تا اثر بخشی آن بیشتر شود.

بهترین زمان مصرف قرص امگازون همراه با وعده نهار (وعده غذایی چرب‌تر) است.

پاسخ به سؤالات درباره کپسول امگازون

تا اینجای متن شما را با ویژگی‌ها و تاثیرات قرص امگا۳ امگازون آشنا کردیم. اما به احتمال زیاد هنوز هم این اطلاعات برای اطمینان از خرید این محصول برای شما کافی نیست. ما با در نظر گرفتن این موضوع، پرتکرارترین سوالاتی که درباره امگازون از مسئول فنی داروخانه پرسیده‌اید را جمع آوری کرده‌ایم و در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

مصرف قرص Omegazon در بارداری برای رشد جنین خوب است؟

بله. مصرف امگا۳ و ویتامین E برای رشد مغز، اندام‌ها و هورمون‌های جنسی جنین در دوره بارداری بسیار مفید است. اما قبل از مصرف این مکمل در دوره بارداری حتماً با پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا در صورت نیاز این مکمل را برای شما تجویز کند.

قرص امگازون چاق کننده است؟

خیر. برخی از افراد فکر می‌کنند مصرف اسیدهای چرب ضروری باعث چاقی می‌شود. در صورتی که این تصور غلطی است. مصرف مکمل‌های امگا۳ مانند کپسول امگازون تاثیری در افزایش وزن و چاقی ندارد.

مصرف کپسول امگازون در شیردهی مشکلی ندارد؟

اگر دچار کمبود امگا۳ و ویتامین E باشید، مصرف مکمل‌های حاوی این مواد مغذی مشکلی برای شما ندارد. در هر صورت برای اطمینان بیشتر از مناسب بودن این مکمل برای خود، بهتر است قبل از مصرف آن در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید.

عوارض قرص امگازون روغن ماهی چیست؟

مصرف امگا۳ و ویتامین E معمولاً عوارضی ندارد. اما افرادی که به ماهی و روغن ماهی یا سویا حساسیت دارند، ممکن است پس از مصرف این مکمل دچار واکنش‌های آلرژیک شوند.

کپسول امگازون برای افزایش باروری مؤثر است؟

بله. ویتامین E و امگا ۳ موجود در کپسول ژلاتینی امگازون، برای تولید و تنظیم هورمون‌های جنسی و افزایش کیفیت اسپرم‌ها بسیار مؤثر هستند و به افزایش باروری آقایان کمک می‌کنند.

بهترین مکمل‌های امگا۳ را از ما بخواهید

کپسول امگازون یکی از بهترین مکمل‌های امگا ۳ است که ما در این مطلب به معرفی بیشتر آن پرداختیم. برای خرید قرص امگازون یا محصولات مشابه آن، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و محصول مورد نظر خود را از بین بهترین مکمل‌های امگا ۳ انتخاب کنید. شما می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه در مفیدطب ثبت کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

اگر پس از مطالعه این متن بازهم سؤال بی جواب درباره امگازون در ذهنتان باقی مانده، آن را با ما درمیان بگذارید و پاسخ خود را از دکتر داروساز دریافت کنید.

خرید سریع قرص امگازون


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

خرید قرص امگازون هلث اید
خرید از مفیدطب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

24 دیدگاه دربارهٔ «کپسول امگازون چیست؟»

  1. حمیدرضاترابی

    سلام
    من دی گلیسیرید خونم(چربی خونم)بالا هست رفتم پیش دکترداخلی به جز جم فیبروزیل،کپسول امگازون هم برام تجویز کرده،الان خاصیت این کپسول دارم میخونم فکرکنم ربطی به بیماری من دارم،لطف میکنید اگه جواب بدی که ایا به بیماری من ربط دار یا نه،ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تحقیقات نشان داده است مصرف امگا ۳ می تواند به کاهش چربی خون کمک کند. امگا ۳ علاوه بر این در سلامت قلب، عملکرد مناسب سیستم عصبی، و تقویت پوست و مو موثر است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      مصرف امگازون به مدت چند هفته یا چند ماه بلامانع است و نیازی به فاصله زمانی نیست. همچنین امگازون احتیاجی به قطع تدریجی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ببینید هر کدام از قرص های گیاهی کاهش وزن به نوبه خود در پروسه کاهش وزن کمک کننده هستند. منتها باید در نظر داشته باشید زمانی می توانید تاثیر این محصولات را به عینه مشاهده کنید که در کنار مصرف آنها، رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم هم داشته باشید. همچنین کنترل بیماریهای زمینه ای از جمله کمکاری تیروئید، برای کاهش وزن موفق ضروری است.
      آمار رضایت اسلیم مکس و کارویل تا کنون بیش از بقیه محصولات بوده است.
      لینک خرید اسلیم مکس:
      https://www.mofidteb.com/product/260
      لینک خرید کارویل:
      https://www.mofidteb.com/product/295
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام دکتر .وقت بخیر
    چه دارویی چاق کننده هست .من وزنم پایینه .۳۳ سال سن دارم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیچگونه مریضی ندارم .۵۶ کیلو هستم ‌

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید برای افزایش وزن از پودر مسمن استفاده کنید. این پودر که محتوی بادام، نارگیل، کتیرا، نشاسته و شکر است، با کالری بالایی که دارد به افزایش وزن شما کمک می کند. اگر اشتهای کمی دارید می توانید در کنار این پودر از قرص شیکوریدین هم استفاده کنید. لینک صفحه پودر مسمن و قرص شیکوریدین به ترتیب:
      https://www.mofidteb.com/product/5758
      https://www.mofidteb.com/product/266
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقتتون بخیر ببخشید من چندتا کیست کوچک ساده داخل سینه ام دارم که دکتر گفت مشکلی نداره و برام قرص ویتامین E نوشت که یک روز در میان میخورم خواستم بپرسم اگه قرص امگا۳ بخورم مشکلی ایجاد نمیکنه چون قرص امگا۳ هم ویتامین E داره ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام میزان ویتامین ئی موجود در امگازون پایین است. مصرف یک عدد امگازون در روز برای شما بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقتتون بخیر من داخل سینه ام چندتا کیست معمولی دارم که دکتر گفت مشکلی نداره و برام قرص ویتامین E نوشت یک روز در میان میخورم میخواستم ببینم قرص امگازون هم بخورم مشکلی ایجاد نمیکنه چون خود امگازون هم ویتامین E داره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام میزان ویتامین ئی موجود در امگازون پایین است. مصرف یک عدد امگازون در روز برای شما بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام روزی چنتا ازین کپسول باید خورد؟ از یجا میگن روزی یک دونه کار خاصی نمیکنه از یطرفم میگن زیادم بخوری عوارض بدی داره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا مصرف امگازون به میزان یک عدد در روز بعد از ناهار توصیه می شود. مصرف امگازون تا ۳ عدد در روز مجاز است و عارضه ای ندارد. البته اگر به ماهی حساسیت دارید لازم است از این محصول پرهیز کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا امگا ۳ سبب بروز جوش پوستی نمی شود. با این حال، این موضوع غیر ممکن هم نیست. به طور کلی مطالعات از نظر تاثیر امگا۳ روی جوش صورت ناکامل است و نمی توان نتیجه قابل اتکایی گرفت.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام ببخشید اندازه این کپسول بزرگه؟ چون امگا ۳ داروسازی زهراوی خیلی اندازه بزرگی داره و قورت دادنش برای مامانم مشکله.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسولهای امگا ۳ معمولا اندازه بزرگی دارند و امگازون نیز از این قاعده مستثنا نیست. می توانید برای مادر از اشکال مایع امگا۳ مانند شربت امگا۳ سیمرغ تهیه کنید.
      https://www.mofidteb.com/product/5476
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام
    پزشک برای من آمگازون تجویز کرده است فقط وقتی بین ناهار مصرف می کنم بعدش احساس نفخ و سنگینی معده پیدا می کنم و تا یکی دو ساعت ادامه دارد! لطفا راهنمایی کنید چگونه مصرف کنم که اینگونه نشود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام امگازون را بعد از غذا (یا وسط غذا) استفاده کنید و بعد از مصرف تا نیم ساعت دراز نکشید. در برخی منابع برای کاهش طعم و بوی امگا سه پیشنهاد شده است که کپسول را چند ساعت قبل از مصرف در فریزر بگذارید و بعد استفاده کنید. مقداری نفخ و سنگینی با امگا۳ طبیعی است و جز اینها راهی برای کاهش آن پیشنهاد نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سیداکبرفتاحی

    سلام
    من مشکل کلیه دارم و کراتینم حدود ۲ میباشد لطفا راهنمایی بفرمایید که خوردن امگازون برام ضرر نداره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن ماهی برای دفع نیازی به عملکرد کلیه ندارند و از مدفوع دفع می‌شوند.
      مصرف فرآورده های روغن ماهی از جمله امگازون در افرادی که بیماری های کلیوی دارند منع یا احتیاط ندارد.
      با احترام، دکتر داروساز

    1. با سلام.
      اگر حساسیت به ترکیب خاصی ندارید یا گیاهخوار نیستید و همچنین کمبود ریزمغذی و املاح دیگر ندارید، تفاوتی ندارد که از کدام برند استفده کنید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره