قرص فارماژلیتان برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول فارماژلیتان یک مکمل تغذیه ای برای بزرگسالان و افراد مسن است. این مولتی ویتامین علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، حاوی جنسینگ است که برای قوای ذهنی، جسمی و جنسی اثر تقویتی دارد. در این مقاله مجله سلامت مفیدطب، در گفتگویی با خانم دکتر ضحا مرتضوی درمورد قرص فارماژلیتان، ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم که قرص فارماژلیتان برای چیست و به معرفی این محصول می‌پردازیم و در ادامه شما را با روش مصرف کپسول فارماژلیتان و احتیاطات مربوط به آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قرص فارماژلیتان چیست؟

قرص فارماژلیتان یک مکمل مولتی ویتامین است که به طور روزانه مصرف می‌شود. اما فرق آن با سایر مکمل‌های دیگر این است که داخل آن، علاوه بر ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز روزانه برای افراد بالغ، آثار جنسینگ نیز وجود دارد که می‌تواند روی قوای ذهنی، جسمی و جنسی اثرات مثبتی داشته باشد.

برای تهیه این محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب و مشاهده اطلاعات کامل فارماژلیتان می‌توانید از طریق لینک زیر عمل کنید:

کپسول فارماژلیتان

قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت

یکی از سوالات متداول درمورد این محصول این است که آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

در پاسخ باید گفت: نکته اول آن که هیچ محصول موضعی یا خوراکی نداریم که اختصاصا باعث چاقی صورت و پر شدن صورت شود. مگر کرم‌های لیفت و جوان‌کننده که مقداری ظاهر صورت را پرتر می‌کنند.

تاثیر قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت
قرص فارماژلیتان برای چاقی تاثیر مستقیمی ندارد، اما به دلیل جبران کمبود ویتامین‌های مورد نیاز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اما در مورد تاثیر قرص فارماژلیتان برای چاقی باید گفت اگر فرد در بعضی از ریزمغذی‌ها مثل آهن، زینک یا ویتامین‌های گروه B، کمبود داشته باشد، اشتهایش را از دست خواهد داد. این مسئله در نهایت منجر به مقداری کاهش وزن می‌شود. بنابراین فرضا اگر با مصرف فارماژلیتان یا مکمل‌های دیگر، سطح املاح و ویتامین‌های مورد نیاز فرد به حد نرمال برسد، اشتها نیز به حد نرمال برخواهد گشت. در نتیجه طبیعتا وزن فرد هم نرمال خواهد شد، اما باعث اضافه وزن نمی‌شود.

قرص فارماژلیتان برای مو تاثیری دارد؟

همانطور که برای تاثیر کپسول فارماژلیتان برای چاقی گفتم، درمورد تاثیر این محصول روی رشد مو هم این قضیه صدق می‌کند. اگر فرد در برخی املاح مورد نیاز بدن کمبود داشته باشد، ممکن است به ریزش موی ناشی از کمبود ریزمغذی‌ها مبتلا شود. گفتنی است که ریزش مو ممکن است علت دیگری هم داشته باشد اما فارماژلیتان می‌تواند تا حدی ریزش مو را درمان کند. مطالعات نشان داده که جنسینگ و زینک نیز می‌توانند تا حدی از ریزش موی آندروژنی یا درواقع ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کنند. و می‌توانند هورمون‌ها و ترکیباتی را که به شکل ژنتیکی در بدن باعث ریزش مو می‌شوند، مهار کنند.

موارد احتیاط در مصرف فارماژلیتان چیست؟

برخی از تداخل‌های روتین در مورد مولتی‌ویتامین‌ها مثلا آهن با برخی از آنتی بیوتیک‌ها مثل داکسی سایکلین وجود دارد. یا بهتر است زینک با برخی از پروتئین‌ها و فیبرهای غذایی با فاصله مصرف شود. توضیحات کامل را می‌توانید در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مطالعه کنید.

اما جنسینگ با داروهای ضدانعقادخون تداخل ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند باعث کاهش قند خون شود. البته این مسئله ممکن است ظاهرا اثر خوبی باشد، اما در مورد کسانی که داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند، ممکن است با مصرف فارماژلیتان دچار افت قند شوند. به طور کلی بهتر است افراد دیابتی از مکمل‌های مخصوص دیابت استفاده کنند.

جنسینگ موجود در قرص فارماژلیتان
به دلیل وجود جنسینگ در قرص فارماژلیتان بهتر است افراد دیابتی در مصرف این محصول احتیاط داشته باشند.

در شرایط دیگر مثل نارسایی شدید کلیوی یا سطح کلسیم بالا در خون، یا سطح بالای ویتامین‌های A و D، بهتر است در مصرف کپسول فارماژلیتان احتیاط شود. به این دلیل که خود این محصول حاوی کلسیم، ویتامین A و D هست و اگر سطح آن‌ها بالا برود، برخلاف ویتامین‌های گروه B، ممکن است مشکل‌زا باشد.

مصرف کپسول فارماژلیتان برای بارداری چگونه است؟

از آنجا که میزان ویتامین A در کپسول فارماژلیتان بیشتر از حدی است که خانم‌های باردار بتوانند دریافت کنند، بهتر است در این دوران مصرف نشود. همینطور خانم‌های شیرده نیز بهتر است این محصول را با مشورت پزشک استفاده کنند.

لازم است خانم‌های باردار در این دوران از مولتی ویتامین بارداری مخصوص این دوران استفاده کنند، که لیست این محصولات را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید:

مولتی ویتامین بارداری

عوارض فارماژلیتان چیست؟

عارضه خاصی در مورد این محصول معمولا گزارش نمی‌شود. با این حال برای مکمل‌هایی مثل قرص فارماژلیتان، خصوصا اوایل مصرف به دلیل خاصیت ذاتی املاحی مثل آهن، زینک و کلسیم، ممکن است مقداری عارضه گوارشی خفیف ایجاد شود که معمولا با ادامه مصرف برطرف می‌شود. جنسینگ هم مقداری سطح انرژی را بالا می‌برد، به همین دلیل اگر مصرف قبل از خواب باشد، ممکن است فرد دچار بی‌خوابی شود. همچنین جنسینگ می‌تواند باعث کمی عارضه گوارشی شود، ولی معمولا قابل توجه نیست و مسبب قطع مصرف دارو توسط بیمار نمی‌شود.

طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان

معمولا بهتر است روزی یک عدد با فاصله از زمان خواب مصرف شود. اگر فرد بعد از مصرف دچار عارضه گوارشی شد، بهتر است کپسول را بعد از غذا و همراه با یک لیوان آب مصرف کند.

آیا کپسول فارماژلیتان همان فارماتون هست؟

خیر. فارماتون محصولی است که خارج از ایران تولید می‌شود، با این حال کپسول فارماژلیتان عینا از روی ترکیبات فارماتون ساخته شده و همان ترکیبات را دارد. حتی بسته‌بندی آن هم شبیه فارماتون است و در صورت نبود فارماتون، قرص فارماژلیتان جایگزین مناسبی است. افرادی که علاقه زیادی به فارماتون و کیفیت خوبش دارند، می‌توانند فارماژلیتان را جایگزین کنند و انتظار دریافت مشابه همان اثرات را تا حد قابل توجهی داشته باشند.

ویدئو معرفی کپسول فارماژلیتان

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر مرتضوی را درباره این که فارماژلیتان برای چیست، مشاهده نمایید:

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد قرص فارماژلیتان به عنوان یک مکمل مولتی ویتامین برای افراد بزرگسال کاربرد دارد. در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه سوالات متداول شما در مورد این محصو، از جمله این که فارماژلیتان برای چیست و چه کاربردهایی دارد، توسط دکتر داروساز پاسخ دهیم. اگر هر سوال دیگری در این زمینه داشتید، می‌توانید در صفحه محصول ثبت کنید، متخصصین ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

برای مشاهده دیگر انواع مکمل مولتی ویتامین و شربت تقویتی بزرگسالان می‌توانید از طریق سایت داروخانه مفیدطب اقدام نمایید.

شربت مولتی ویتامین بزرگسالان

سوالات متداول

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

فارماژلیتان جهت کمک در پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن فرموله شده است. شرکت دانا برای مصرف نوجوانان محصولی مشابه به نام فارماژلیتان نوجوان تهیه کرده است.

قرص فارماژلیتان برای چیست؟

قرص فارماژلیتان یک مولتی‌ویتامین روزانه است که علاوه‌بر ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بزرگسالان، حاوی جینسینگ نیز می‌باشد. فارماژلیتان برای بهبود قوای ذهنی، جسمی و جنسی مفید است.

قرص فارماژلیتان برای مو چه فوایدی دارد؟

کمبود ریزمغذی‌ها در بدن می‌تواند باعث ریزش مو شود، چنانچه فردی در اثر این کمبودها به ریزش مو دچار شده باشد، مصرف قرص فارماژلیتان در تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن موثر خواهد بود.

عوارض قرص فارماژلیتان چیست؟

به طور کلی قرص فارماژلیتان عوارض جانبی خاصی ندارد، اما در اوایل مصرف این قرص، به دلیل وجود آهن، زینک و کلسیم ممکن است عوارض خفیف گوارشی بروز پیدا کنند.

کپسول فارماژلیتان بر دیابت و قند خون اثری دارد؟

جینسنگ موجود در کپسول فارماژلیتان می‌تواند باعث کاهش قند خون شود. البته این مسئله ممکن است ظاهرا اثر خوبی باشد، اما در مورد کسانی که داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند، ممکن است با مصرف فارماژلیتان دچار افت قند شوند. به طور کلی بهتر است افراد دیابتی از مکمل‌های مخصوص دیابت استفاده کنند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

20 دیدگاه دربارهٔ «قرص فارماژلیتان برای چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، خیر کپسول ژلاتینی نرم فارماژلیتان بلعیدنی است.
      با احترام دکتر داروساز

  1. خانم دکتر سلام بنده اولین روزی ک فارماژلیتا خوردم فشار خونم بسیار اومد پایین. بنظرتون ادامه بدم یا مشکل سازه ؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      فارماژلیتان بعید اسیت فشار را پایین بیاورد و حتی به دلیل داشتن جنسینگ میتواند سبب افزایش فشار خون هم بشود. اگر اطمینان دارید که مشکل زمینه ای دیگری ندارید یا در آن زمان دارو یا غذای دیگری هم استفاده نکردید که فشار را بیندازد توصیه میشود جهت بررسی مشکل خود با پزشک مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام و احترام خانم دکتر عزیز
    بنده دچار مشکلات گوارشی از نوع IBS هستم و یبوست شدید دارم که منجر به پولیپ شده .
    همچنین میگرن شدید هم دارم که روزانه قرص های نورتریپتیلین ۱۰ – توپیرامات ۵۰ – اگوتامین سی مصرف میکنم (تحت نظر پزشک)
    آیا مصرف روزانه فارماژلیتان برای من مفید است یا مضر ؟ یا جایگزین دیگری را توصیه میفرمایید ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، محتوی جنسینگ است. جنسینگ در برخی از افراد مبتلا به میگرن، سبب تشدید میگرن می شود. به همین دلیل، بهتر است از مکملهای حاوی جنسینگ مانند فارماژلیتان استفاده نکنید.
      شما می توانید به جای فارماژلیتان، از قرص مولتی ویتامین مینرال ساپلکس استفاده کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خانم دکترکیامنش اوقات خوش مادرمن ۸۰سالشه ضعف بیحالی داره قلبش باطری گذاشتیم قرص قلب وفشارم میخوره ، کپسول فارماژلیتان میخوره کلا ازحال میره جون نداره حتی حرف بزنه ، بنظرشمامصرف این کپسول روادامه بدیم براش؟؟ سپاس ازراهنمائی شما استادعزیز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      اگر با مصرف فارماژلیتان از حال می روند چه اصراری بر مصرف این محصول دارید؟
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جنسینگ موجود در فارماژلیتان می تواند سبب تغییر در فشار خون شود.
      افرادی که داروهای ضد فشار خون استفاده می کنند بهتر است از مکملهای فاقد جنسینگ مانند ویتافیت استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام سن ۵۰ سال
        مغز استخوان من کار نمی کند از داروهای خاص استفاده می کنم، هموگلوبینم ۶ است وهر هفته خون می گیرم می توانم قرص فارماژولیتان استفاده کنم
        می شود قسمت ایمیل و وبگاه را حذف کنید شاید فردی نداشته باشد نمی تواند سوال کند

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام لطفا قبل از مصرف فارماژلیتان با پزشک خود مشورت کنید.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      مصرف آهن و کلسیم بصورت همزمان باعث اندکی کاهش در جذب آن دو می شود. بنابراین، ترجیح بر این است که این دو را همزمان مصرف نکنید، اما اگر هم همزمان مصرف کنید مشکل خاصی پیش نمی آید. ضمنا میزان کلسیم موجود در فارماژلیتان خیلی کم است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است در دوره مصرف ففول، از مکملی استفاده کنید که مقدار کمتری آهن داشته باشد، تا از دریافت مقدار بیش از حد آهن جلوگیری شود. بر همین اساس، پیشنهاد میکنم به جای فارماژلیتان از ویتافیت استفاده کنید. ضمنا باید بین زمان مصرف ففول و مکمل روزانه حداقل ۴ ساعت فاصله بیندازید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام
    من ۱۴ سالمه ۲ تا از قرص فارماژلیتان رو مصرف کردم
    میخواستم بدونم این قرص برای سن من هست؟
    میتونم بازم مصرف کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان محصولی برای بزرگسالان است و برای نوجوانان توصیه نمی شود. شرکت تولید کننده فارماژلیتان، محصولی مختص نوجوانان هم تولید می کند که “فارماژلیتان کودکان و نوجوانان” نام دارد. شما می توانید از این محصول استفاده کنید. لینک محصول:
      https://www.mofidteb.com/product/5803
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره