آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

قرص فارماژلیتان چاق می کند؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه ما می دانیم که مصرف مولتی ویتامین در سنین میانسالی چقدر اهمیت دارد. بدن انسان از حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی به بعد توانایی تولید برخی از ریزمغذی‌های ضروری را از دست می‌دهد یا مقدار آن‌ها در بدن بسیار کاهش می‌یابد. به همین دلیل مولتی ویتامین‌های مخصوص بزرگسالان مانند فارماژلیتان تولید شده‌اند تا کمبودهای بدن در این سنین را جبران کنند. قرص فارماژلیتان توسط شرکت دانا تولید شده و به دلیل عملکرد مشابه با فارماتون خارجی، طرفدار زیادی بین افراد میانسال پیدا کرده است. اما همانطور که می دانیم همیشه پشت محصولات پرطرفدار سوالاتی مطرح است که قبل از خرید ذهن ما را مشوش کرده و ما را در خرید نهایی به شک می‌اندازد. یکی از این سؤالات درباره این محصول این است که آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

اگر شما هم اخیراً قبل از خرید فارماژلیتان با این سؤال در ذهن خود مواجه شده‌اید، یا می‌خواهید درباره این مکمل تغذیه‌ای مشهور و سؤالات پرتکرار پیرامون آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

فارماژلیتان چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه به سؤال اصلی متن پاسخ دهیم، ابتدا باید شما را با این محصول پرفروش بیشتر آشنا کنیم.

فارماژلیتان یک مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان است. شرکت دانا فارما این محصول را با فرمول انحصاری قرص فارماتون  سوئیسی تهیه کرده و دلیل محبوبیت این مولتی ویتامین نیز همین است. زیرا تاثیری مشابه فارماتون دارد و در عین حال تولید ایران بوده و قیمت مناسب‌تری دارد.

مولتی ویتامین بزرگسالان فارماژلیتان
مولتی ویتامین فارماژلیتان

کپسول فارماژلیتان دانا می‌تواند ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن بزرگسالان را تأمین می‌کند. با توجه به اینکه کمبود ویتامین در میانسالی باعث کاهش انرژی و افت کیفیت فعالیت‌های فرد می‌شود، مصرف فارماژلیتان می‌تواند به بهبود سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد جنسی، کاهش ریزش مو و افزایش قدرت ماهیچه‌ها در افراد میانسال و مسن کمک کند.

ویژگی‌های مکمل تغذیه‌ای فارماژلیتان

  • افزایش تمرکز
  • بهبود عملکرد ماهیچه‌ها
  • حاوی عصاره جینسینگ
  • افزایش قوای جسمی و ذهنی
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و آرتروز
  • تأمین کمبودهای تغذیه‌ای بدن بزرگسالان
  • کاهش مشکلات جنسی ناشی از افزایش سن

ترکیبات قرص فارماژلیتان؛ بهترین نمونه ایرانی فارماتون

آشنایی با ترکیبات این محصول می‌تواند به درک بهتر پاسخ به این سؤال که «قرص فارماژلیتان چاق کننده است یا خیر؟» کمک زیادی کند. به همین دلیل در ادامه شما را بیشتر با ترکیبات فارماژلیتان آشنا می‌کنیم.

ترکیبات قرص فارماژلیتان
ترکیبات قرص فارماژلیتان

مهم‌ترین ویژگی فارماژلیتان این است که ترکیباتی مشابه فارماتون معروف و پرطرفدار دارد. اما مهم‌ترین مزیت این محصول این است که با توجه به کمبودهای عمومی بزرگسالان ایرانی تهیه شده است. افراد میانسال و کهن سال کشورمان با کمبود آهن و ویتامین‌های گروه B بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان مواجه هستند. به همین دلیل نیز این ریزمغذی‌ها با دوز بالاتری در این مکمل تغذیه‌ای قرار داده شده است.

ترکیبات قرص فارماژلیتان شامل موارد زیر است:

ترکیبات مقدار در هر قرص
عصاره جینسینگ ۴۰ mg
Dimethylaminoethanol bitartrate Salt ۲۶ mg
ویتایمن  A ۴۰۰۰ IU
ویتامین  B1 ۲ mg
ویتامین B2 ۲.۴ mg
ویتامین B6 ۱.۴ mg
ویتامین B12 ۲.۵ mcg
ویتامین C ۶۰ mg
ویتامین D ۴۰۰ IU
ویتامین E ۱۲ mg
نیکوتینامید (B3) ۱۶ mg
کلسیم پنتوتنات ۹.۲ mg
روتین ۲۰ mg
آهن ۱۴ mg
کلسیم ۹۰.۳ mg
فسفر ۷۰ mg
فلورین ۰.۲ mg
مس ۱ mg
پتاسیم ۸ mg
منگنز ۲ mg
منیزیم ۱۰ mg
زینک ۱.۵ mg
لسیتین سویا ۶۶ mg

ویتامین‌ها و املاح موجود در این محصول همراه با عصاره جینسینگ و سویا، نه تنها انرژی مورد نیاز افراد میانسال را برای فعالیت‌های روزانه تأمین می‌کند، بلکه از بروز مشکلات روحی و ذهنی مانند بی حالی، افسردگی، حواس پرتی و… جلوگیری می‌کند. به همین دلیل سافت ژل فارماژلیتان، به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای بزرگسالان نیز شناخته می‌شود.

ارتباط قرص فارماژلیتان و چاقی
ارتباط قرص فارماژلیتان و چاقی

قرص فارماژلیتان باعث چاقی می‌شود؟

حال که با ترکیبات و ویژگی‌های مهم مولتی ویتامین فارماژلیتان دانا آشنا شدید، وقت آن رسیده که ببینیم آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است یا خیر؟

باتوجه به ترکیبات این مکمل تغذیه‌ای ایرانی، وجود ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک ممکن است باعث افزایش میل به غذا شود. اما این پدیده بیشتر در افرادی که دچار کمبود این مواد مغذی هستند، دیده می‌شود. به بیان دیگر، در واقع افرادی که دچار کمبود این ریز مغذی‌ها هستند و در پی آن با بی اشتهایی و ضعف بدنی دست و پنجه نرم می‌کنند، با مصرف قرص فارماژلیتان اشتهای عادی خود را بدست می‌آورند.

این توضیحات به ما می‌گوید که فارماژلیتان اثر چاق کنندگی ندارد و باعث اضافه وزن افراد نمی‌شود. با این وجود اگر لاغر و کم غذا باشید، ممکن است پس از مصرف این قرص کمی افزایش اشتها را تجربه کنید که البته باعث چاقی نخواهد شد.

فارماژلیتان؛ بهترین مولتی ویتامین برای بزرگسالان

در این مطلب شما را با ترکیبات و ویژگی‌های بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان ایرانی آشنا کردیم و به این سؤال که «آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است یا خیر؟» پاسخ دادیم. با دانستن این مطالب می‌توانید با اطمینان بیشتری به سراغ خرید آن بروید.

اگر می‌خواهید این محصول یا سایر قرص‌های مولتی ویتامین بزرگسالان را بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید، کافی است به صفحه این محصولات در داروخانه اینترنتی مفیدطب بروید. در مفیدطب می‌توانید در زمان کوتاهی محصول خود را سفارش داده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر بازهم سوالی درباره قرص فارماژلیتان یا سایر مکمل‌های تغذیه‌ای بزرگسالان دارید، با ما در میان بگذارید تا با مشورت پزشک داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید سریع قرص فارماژلیتان دانا

پرتکرارترین سؤالات درباره قرص فارماژلیتان

در بخش قبل به سؤال اصلی متن پاسخ دادیم. اما این سؤال، تنها ابهام مطرح شده درباره کپسول فارماژلیتان نیست. شما ممکن است هنگام خرید این مولتی ویتامین بزرگسالان با سؤالات دیگری هم مواجه شوید. در ادامه این بخش ما چند مورد از  پرتکرارترین سؤالات درباره قرص فارماژلیتان را انتخاب کرده‌ایم و با مشورت دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دادیم تا شما با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

فارماژلیتان همان فارماتون است؟

هم بله هم خیر! فارماژلیتان محصولی ایرانی است که با فرمولی مشابه فارماتون تهیه شده و چون ترکیبات و عملکردی مشابه با فارماتون سوئیسی دارد، به فارماتون ایرانی نیز مشهور شده است! اما این محصول فارماتون یا محصول تحت لیسانس کشور سازنده فارماتون نیست و در شرکت دانا فارما ایران تولید می‌شود.

عوارض فارماژلیتان چیست؟

تنها عارضه‌ای که ممکن است پس از مصرف این قرص ایجاد شود، واکنش‌های آلرژیک است که بیشتر در افراد حساس به جینسینگ دیده می‌شود. اسهال، استفراغ، حالت تهوع و سر درد نشانه‌های حساسیت به این دارو است.

فارماژلیتان برای چاقی صورت خوب است؟

بله. قرص فارماژلیتان برای آبرسانی به پوست یا به اصطلاح خودمانی، آب افتادن زیر پوست نیز خوب است. ویتامین C، زینک، ویتامین E و D همگی برای ترمیم چین و چروک‌ها و خشکی پوست و جوانسازی آن مفید و مؤثر هستند.

قرص فارماژلیتان را می‌توان در بارداری یا شیردهی استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم این مولتی ویتامین برای افراد بالای ۴۰ سال تهیه شده است. با این حال افراد جوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. اما خانم‌های باردار و شیرده به دلیل حضور ویتامین A در قرص فارماژلیتان، باید قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره