شربت رکولیک برای چیست
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

سیستم گوارش ما یکی از حساس‌ترین سیستم‌های بدن است که با مغز ارتباط مستقیم دارد و در پی احساسات مختلف ما دچار تغییرات لحظه‌ای می‌شود. اگر تا به حال اصطلاح «Gut Feeling» به گوشتان خورده باشد، حتماً می دانید که حالات مختلف ما، از جمله ترس، استرس و اضطراب یا تشویش، مستقیماً روی اوضاع معده و روده تأثیر گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی از جمله درد معده، اسپاسم عضلات روده و معده، نفخ یا حتی حالت تهوع می‌شود. البته که تغذیه‌ی ناسالم و عادات غلط نیز اثر منفی زیادی روی سلامت گوارش ما دارد. به همین خاطر است که در این عصر پر استرس بیشتر ما این مشکلات را تجربه کرده‌ایم. شربت رکولیک یک داروی ضد نفخ گیاهی برای رهایی از این مشکلات است.

رکولیک یک داروی گیاهی است که می‌تواند مشکلات شایع گوارشی، که بخاطر بیماری یا الگوی غلط زندگی ایجاد شده‌اند، را به خوبی برطرف کند. اگر دوست دارید بدانید چطور این کار را انجام می‌دهد، در ادامه‌ی این مطلب از مجله‌ی سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم شربت رکولیک برای چیست و چه اثراتی دارد؟

رکولیک؛ بهترین شربت ضد نفخ گیاهی

نفخ، ورم، احساس پری و سنگینی معده همگی علائمی بسیار شایعی هستند که ممکن است بخاطر وجود یک بیماری مانند سوء هاضمه یا بخاطر عادات تغذیه‌ای و سبک زندگی غلط ما به وجود بی آیند. فرقی نمی‌کند این علائم چه دلایلی داشته باشند؛ زیرا در هر صورت شربت رکولیک به کمک ما می‌آید.

شربت ضد نفخ گیاهی رکولیک
شربت رکولیک یک داروی ضد نفخ گیاهی است که به کاهش علائم سوء هاضمه نیز کمک می کند.

این شربت ضد نفخ گیاهی محصولی از شرکت داروسازی نوتک فار است که برای کمک به بهبود مشکلات گوارشی تولید شده اثر خوبی در بهبود نفخ و اسپاسم معده و روده دارد. البته این تنها اثر رکولیک نیست. برای اینکه بدانید شربت رکولیک برای چیست و چه فوایدی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیبات شربت ضد نفخ رکولیک

استفاده از دستور العمال های طب سنتی برای تقویت معده با داروهای گیاهی در فرهنگ شرقی بسیار مرسوم است. البته سال‌هاست که پیشرفت علم به ما کمک کرده تا بتوانیم خواص گیاهان دارویی مؤثر برای گوارش را دقیق‌تر بررسی کنیم و با سم زدایی و کاهش عوارض جانبی آن‌ها، داروهای اثربخشی تهیه کنیم.

شرکت داروسازی نوتک فار نیز با بررسی و انجام آزمایش‌های بالینی متعدد روی دو گیاه پرخاصیت برای تقویت معده و روده، شربت رکولیک را تهیه که برای بهبود رفلاکس اسید معده و کاهش ورم و نفخ معده بسیار مفید و مؤثر است. در ادامه با گیاهان تشکیل دهنده‌ی شربت رکولیک آشنا می‌شوید.

اثر بابونه در شربت رکولیک
بابونه برای کاهش التهاب و ورم معده و خواص زیادی دارد.

بابونه آلمانی (Matricaria recutita)

بابونه منبع خوبی از آنتی اکسیدان های قوی از جمله فلاونوئیدها، کوئرستین، آپیژنین، پاتولتین، گلوکوزیدها، کومارین، اسیدهای چرب و تانن ها است. این ترکیبات برای کاهش التهاب و ورم معده اثر بسیار خوبی دارند و با ایجاد آرامش در سیستم گوارش مشکلاتی از جمله سوء هاضمه، گاز معده، تهوع و سنگینی معده را برطرف می‌کنند.

خواص انیسون رد شربت رکولیک
انیسون ستاره ای برای بهود رفلاکس معده و درمان نفخ موثر است.

انیسون ستاره‌ای (Pimpinella anisum)

این گیاه که به بادیان رومی نیز مشهور است، در عصاره‌ی خود بهترین ویتامین برای تقویت معده را دارد. ویتامین C، A و B9 یا فولیک اسید چند مورد از ترکیبات مقوی معده در این گیاه است که برای تنظیم اسید معده، جلوگیری از رفلاکس و کاهش نفخ معده نقش موثری دارد. علاوه بر این، انیسون یک ضد التهاب قوی نیز هست که برای بهبود زخم‌های گوارشی خفیف نیز کاربرد دارد.

ویژگی‌ها و خواص شربت رکولیک برای گوارش

  • بهبود اسپاسم معده و روده
  • کاهش رفلاکس اسید معده
  • کمک به بهبود زخم‌های گوارشی
  • بهترین شربت ضد نفخ برای بزرگسالان
  • درمان نفخ و کولیک در بزرگسالان و کودکان
  • بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS)
  • ضد التهاب قوی برای کاهش التهاب معده و روده
  • ضد استرس و آرامبخش برای عضلات دستگاه گوارش
  • بهبود علائم سوء هاضمه (نفخ، سنگینی معده، باد گلو و…)

شربت رکولیک را از اینجا بخرید

شربت رکولیک برای چیست و چه اثراتی دارد؟

این شربت ضد نفخ گیاهی تنها برای برطرف کردن نفخ نیست. اگر توضیحات بخش ترکیبات رکولیک را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که خواص دو گیاه به کار رفته در این داروی گیاهی، خواص زیادی برای سلامت دستگاه گوارش ما دارند. بابونه و انیسون در کنار هم با ایجاد اثر سینرژیک (هم افزایی) عارضه‌های گوارشی شایعی که ممکن است بخاطر وجود بیماری یا دلایل دیگر ایجاد شده باشد را به خوبی از بین می‌برند. در ادامه می گوییم که شربت رکولیک برای چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چطور باعث افزایش سلامت معده و روده‌ی ما می‌شود؟

رکولیک؛ شربت ضد نفخ بزرگسالان

تجمع گاز در معده و روده به فعالیت باکتری‌های مضر، اسپاسم و گرفتگی عضلات روده و معده یا هر دو این‌ها برمی گردد. در بیشتر بیماری‌های گوارشی این دو عامل فعال می‌شوند. بنابراین تعجبی نیست که نفخ به عنوان یک عارضه‌ی شایع در بسیاری از مشکلات گوارشی خود را به عنوان علامت بیماری نشان می‌دهد. این عارضه به قدری در بین بزرگسالان شایع است که میزان مصرف قرص گیاهی ضد نفخ شکم نیز در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته.

خواص شربت رکولیک برای نفخ بزرگسالان
شربت رکولیک با کاهش اسپاسم معده و روده باعث خروج گاز اضافه و کاهش نفخ می‌شود.

شربت رکولیک با در اختیار داشتن گیاهان آرامبخشی از جمله بابونه و انیسون می‌تواند این عارضه‌ی آزاردهنده را از بین ببرد. آنتی اکسیدان های موجود در بابونه از جمله آلفابیزابولول، آپی ژنین و سایر فلاونوئیدها در کنار کومارین باعث شل شدن عضلات صاف معده و ورده می‌شوند. این اثر در کاهش اسپاسم های گوارشی و دردهای شدید و ناگهانی کولیک نیز نقش موثری دارد.

خرید سریع شربت رکولیک

گیاه انیسون ستاره‌ای نیز با آنتی اکسیدان های قوی خود به خروج گاز اضافی از معده و روده کمک کرده و نفخ را از بین می‌برد. عملکرد این دو گیاه در کنار هم باعث شده رکولیک به یک شربت ضد نفخ گیاهی خوب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شود.

فواید شربت رکولیک برای معده

استرس و اضطراب شدید و طولانی مدت، تغذیه ناسالم، عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل، عملکرد طبیعی معده را دچار اختلال می‌کنند. سوء هاضمه و زخم معده دو مورد از مشکلاتی است که عوامل بالا نقش موثری در ایجاد آن‌ها دارند. این مشکلات باعث افزایش اسید معده، رفلاکس، آسیب دیدن بافت داخلی معده، سوزش سر معده، اسپاسم و ورم معده  می‌شود.

فواید شربت رکولیک برای معده
بابونه در شربت رکولیک با کاهش التهاب معده و تنظیم اسید معده، علائم سوء هاضمه را بهبود می‌دهد.

در طب چینی بابونه یکی از اصلی‌ترین گیاهان برای درمان ورم و زخم معده در طب سنتی محسوب می‌شود. در شربت رکولیک نیز بابونه با هدف بهبود این مشکلات به کار رفته است. این گیاه ترکیبات موثری همچون کامازولن و آلفابیزابولول دارد که فرایندهای التهابی (سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز) را در معده و ورده مهار می‌کنند. همچنین این ترکیبات با کاهش تولید عوامل التهابی از جمله پروستاگلاندین ها در کاهش التهاب معده و روده نقش موثری دارند.

عصاره‌ی انیسون نیز به عنوان یک ماده‌ی ضد استرس و ضد اسپاسم وارد عمل شده و با آرام کردن عضلات دستگاه گوارش و تعدیل اسید معده، علائم سوء هاضمه را کاهش می‌دهد. ترکیبات آنتی باکتریال این گیاه در بهبود زخم معده و مهار فعالیت باکتری‌های مضر معده نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

شربت رکولیک برای مشکلات روده

شربت رکولیک بیشتر برای اثرگذاری روی معده تولید شده است. با این حال اثرات گیاهان به کار رفته در این داروی ضد نفخ گیاهی، باعث بهبود عملکرد معده نیز می‌شود. بنابراین در کنار استفاده از خوراکی‌های مفید برای هضم، که نقش مهمی در سلامت روده‌ها دارند، می‌توانید از خواص شربت رکولیک نیز برای روده بهره مند شوید.

بابونه و انیسون با اثر روی عضلات صاف روده‌ها و کاهش اسپاسم روده به کاهش نفخ روده، کاهش دل درد و دل پیچه کمک می‌کنند. همچنین مصرف شربت رکولیک در افراد مبتلا به سندروم روده‌ی تحریک پذیر (IBS) باعث کاهش شدت علائم این بیماری می‌شود.

بهترین زمان مصرف شربت رکولیک

اگر از این شربت به عنوان داروی ضد نفخ استفاده می‌کنید، در هر زمانی از روز می‌توانید آن را مصرف کنید. در غیر این صورت بهتر است نیم ساعت قبل یا حداقل یک ساعت پس از غذا شربت رکولیک را مصرف کنید.

میزان مصرف شربت رکولیک برای کودکان و بزرگسالان را در ادامه شرح داده‌ایم:

  • کودکان ۳ تا ۵ سال:  زیر نظر پزشک روزی سه بار و هر بار یک قاشق چای خوری (۲.۵ میلی لیتر)
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزی سه بار، هر بار یک قاشق مرباخوری (۵ میلی لیتر)
  • افراد بالای ۱۲ سال: روزی سه بار، هر بار یک قاشق غذاخوری (۱۰ میلی لیتر)

تذکر: مصرف دارو را تا رفع کامل علائم بیماری و اثرگذاری کامل دارو ادامه دهید.

در بیماری کولیک و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) اثرات دارو از هفته دوم شروع مصرف قابل مشاهده خواهد بود و بعد از مصرف منظم و مداوم شربت رکولیک تا دو ماه، اثربخشی آن تثبیت خواهد شد. بعد از آن می‌توانید به تدریج از دوز دارو کم کنید و دوز نگهدارنده آن را ادامه دهید. دوز نگهدارنده معادل حداقل دوزی است که اثر دارو قابل مشاهده باشد.

سؤالات شما درباره‌ی داروی ضد نفخ رکولیک

تا اینجا سعی کردیم هرچه درباره‌ی شربت رکولیک و اثرات آن باید بدانید را به شما بگوییم. با این حال ممکن است هنوز سوالاتی در ذهن شما باشد که در این توضیحات پاسخی برای آن پیدا نشود. به همین دلیل در ادامه به سراغ سوالاتی رفته‌ایم که به احتمال زیاد هنگام خرید شربت رکولیک برایتان پیش می‌آید. در ادامه با ما باشید تا با نظر دکتر داروساز به این سؤالات، پاسخ دهیم.

پرسش و پاسخ درباره شربت رکولیک
سوالات خود درباره‌ی شربت رکولیک را از ما بپرسید.

شربت رکولیک برای دل درد کودکان مؤثر است؟

بله. این شربت به رفع دلپیچه و کولیک در کودکان بالای ۳ سال کمک می‌کند. با این حال حتماً قبل از استفاده از آن برای کودکان بالای ۳ سال با پزشک اطفال مشورت کنید.

استفاده از شربت رکولیک برای نوزادان مجار است؟

خیر. استفاده از شربت رکولیک برای نوزاد ممنوع است. گیاهان به کار رفته در این شربت برای نوزادان خطرساز بوده و ممکن است باعث ایجاد عوارض آلرژیک شود.

مصرف شربت رکولیک را تا چه مدت ادامه دهیم؟

اثرات شربت رکولیک برای بهبود اوضاع معده و روده معمولاً دو هفته پس از مصرف ظاهر می‌شود. برای اثر کامل این شربت مصرف آن را تا دو ماه ادامه دهید و پس از دو ماه دوز آن را کاهش دهید. بهتر است روند درمان زیر نظر پزشک انجام شود.

شربت رکولیک در بارداری قابل استفاده است؟

خیر. بابونه‌ی موجود در این شربت برای دوران بارداری ایمن نیست و ممکن است برای جنین خطرساز باشد.

مصرف شربت ضد نفخ رکولیک برای افراد دیابتی مجاز است؟

افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف این داروی ضد نفخ گیاهی احتیاط کنند.

شربت رکولیک؛ داروی ضد نفخ قوی برای بزرگسالان

در این مقاله مفصل و کامل گفتیم که شربت رکولیک برای چیست و چه خواصی برای دستگاه گوارش ما، به خصوص معده دارد. این شربت نه تنها باعث درمان نفخ می‌شود، بلکه برای بهبود علائم سوء هاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و بهبود زخم معده نیز کاربرد دارد. بنابراین می‌توانیم از آن برای مشکلات شایع گوارشی خود استفاده کنیم.

بهترین داروی ضد نفخ گیاهی را از اینجا بخرید

خرید آنلاین دارو از داروخانه مفیدطب، سریع‌ترین راه برای خرید شربت رکولیک است. زیرا در مفیدطب تنها با چند کلیک و در کمتر از یک دقیقه می‌توانید این محصول را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از شربت رکولیک برای نفخ یا سایر مشکلات گوارشی را دارید، نظر خود را درباره‌ی این داروی ضد نفخ گیاهی با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره‌ی شربت رکولیک از ما بپرسید. ما با نظر دکتر داروساز به سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «شربت رکولیک برای چیست؟»

  1. سلام وقت بخیر متاسفانه پیرامون فواید بسیاری دارو در زخم اثنی عشر کمتر صبحت به میان میاد و هر بار هم صحبت میشه زخم معده بیشتر عنوان میشه آیا این شربت اگر صرفا برای بهبود زخم اثنی عشر مصرف بشه مفید هست یا خیر؟ ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت رکولیک با توجه به ترکیبات و مکانیسم اثری که دارد، در بهبود زخم اثنی عشر هم مفید است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      تغییر رنگ مدفوع در اثر مصرف شربت رکولیک تا کنون گزارش نشده است. بهتر است برای تشخیص عامل تغییر رنگ مدفوع فرزندتان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره