قرص دایجستیو اید برای چیست؟

قرص دایجستیو اید برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما تا به حال نام قرص‌های دایجستیو را شنیده‌اید. این قرص‌ها که برای کمک به هضم بهتر غذا، درمان نفخ و کاهش ورم معده استفاده می‌شوند، در برندهای مختلف در بازار وجود دارند. یکی از بهترین انواع قرص‌های معده، قرص دایجستیو اید است که در ایران تحت لیسانس شرکت گلدن لایف استرالیا تولید می‌شود. این قرص به واسطه فرمولاسیون منحصر به فرد خود در بهبود بسیاری از مشکلات گوارشی موثر شناخته شده است. این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی این سوال که قرص دایجستیو اید برای چیست و به چه دلیل محبوبیت پیدا کرده است، می‌پردازد.

دایجستیو اید چیست و چه ترکیباتی دارد؟

قرص دایجستیو اید گلدن لایف یک محصول کاملا گیاهی است که در هضم بهتر غذا و کاهش تورم و التهاب معده موثر است. این قرص دارای خاصیت ضد نفخ است و به کاهش اسپاسم دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. منظور از نام‌گذاری این محصول استفاده از عبارت digestive aid به معنی کمک به دستگاه گوارش می‌باشد که به خواص قرص دایجستیو اید اشاره می‌کند.

ترکیبات تشکیل‌دهنده این فرآورده از دیرباز در تسکین و بهبود مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیاهان دارویی به کار رفته در این محصول شامل عصاره گیاه لیکوریس (شیرین بیان)، مارشمالو (ریشه گل ختمی)، گیاه فنل (رازیانه)، پپرمینت (نعناع فلفلی)، انیسون (بادیان رومی)، جینجر (زنجبیل) و ژانتیان (گل سپاس زردرنگ) است.

خرید قرص دایجستیو اید

جدول زیر به شما نشان می‌دهد که مقدار هریک از ترکیبات به کار رفته در هر قرص دایجستیو اید چقدر است:

ترکیبات مقدار در هر قرص
شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) ۵۰ میلی‌گرم
گل ختمی (Althaea officinalis) ۲۰۰۰ میلی‌گرم
زنجبیل (Zingiber officinale) ۲۵ میلی‌گرم
گل‌سپاس زرد بزرگ یا ژانتیان (Gentiana lutea) ۱۲۵ میلی‌گرم
رازیانه (Foeniculum vulgare) ۵۰ میلی‌گرم
نعناع فلفلی (Peppermint) ۵۰ میلی‌گرم
روغن بادیان رومی (Anise oil) ۰.۲ میلی‌گرم

تا اینجا با ترکیبات موجود در قرص دایجستیو اید گلدن لایف آشنا شدیم. این فرآورده با بهره‌گیری از خواص منحصر به فرد گیاهان دارویی ذکر شده، بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی به هضم بهتر غذا و رفع علائم سوءهاضمه کمک می‌کند. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که قرص دایجستیو اید برای چیست و چه کسانی باید از آن استفاده کنند.

قرص دایجستیو اید برای چیست؟

دایجستیو اید گلدن لایف یک فرآورده کاملا گیاهی است که برای افرادی که از ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ، یبوست، سوزش و التهاب معده، بی‌اشتهایی و زخم و ورم معده رنج می‌برند، فواید بسیار زیادی دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های قرص دایجستیو اید را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • ضد نفخ قوی
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • موثر در رفع علائم سوءهاضمه
  • کاهش سوزش و التهاب معده
  • رفع یبوست
  • رفع بی‌اشتهایی
  • کاهش اسپاسم دستگاه گوارش
  • رفع بوی بد دهان
  • محافظت از مخاط معده در مقابل افزایش اسید
  • درمان زخم‌های گوارشی و از بین بردن ورم معده
  • تحریک تولید و ترشح آنزیم‌های گوارشی
  • تحریک ترشح صفرا و بهبود هضم و جذب چربی‌ها

همانطور که مشاهده می‌کنید از قرص دایجستیو اید می‌توان برای بهبود و رفع بسیاری از اختلالات گوارشی استفاده کرد. این قرص گیاهی بر خلاف داروهای شیمیایی، بدون ایجاد عوارض جانبی می‌تواند به درمان مشکلات معده و هضم کمک کند. رفع علائم سوء هاضمه، کاهش اسپاسم دستگاه گوارش، کاهش سوزش و التهاب معده (گاستریت)، رفع یبوست، رفع بی اشتهایی و بوی بد دهان از جمله کاربردهای مهم قرص دایجستیو اید گلدن لایف هستند.

خرید قرص دایجستیو اید
جهت خرید قرص دایجستیو اید گلدن لایف برای بهبود هضم و اختلالات گوارشی کلیک کنید.

قرص دایجستیو برای ورم معده

قرص دایجستیو اید گلدن لایف به واسطه وجود گیاهانی مانند شیرین بیان، زنجبیل و رازیانه در ترکیبات خود، یک داروی گیاهی قوی برای معده محسوب می‌شود. رازیانه به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد عفونی‌کننده می‌تواند به تسکین و رفع علائم التهابی معده کمک کند.

عصاره زنجبیل یک داروی تقویت‌کننده گوارشی است که حرکت معده را بهبود می‌بخشد. همچنین وجود نعناع فلفی در این قرص باعث می‌شود که بعد از مصرف، عضلات معده آرام شده و گردش صفرا بهبود پیدا کند. در واقع نعناع با داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند به درمان سریع ورم معده کمک کند.

قرص دایجستیو برای نفخ

تمام گیاهان دارویی به کار رفته در قرص دایجستیو اید دارای خاصیت ضد نفخ هستند. نعناع حاوی ترکیبات ضد نفخ قوی است و می‌تواند گاز معده را کاهش دهد. همچنین مصرف رازیانه، زنجبیل، شیرین بیان و گل ختمی می‌توانند در درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست موثر عمل کنند.

گیاه انیسون یا بادیان رومی موجود در قرص دایجستیو اید ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی‌های معده کاربرد دارد. این گیاه یک تقویت‌کننده برای دهانه معده می‌باشد که رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد.

قرص دایجستیو برای اسید معده

بازگشت اسید معده یا رفلاکس معده از جمله مشکلاتی است که خیلی از ما با آن مواجه می‌شویم و در اصطلاح عامیانه به آن ترش کردن گفته می‌شود. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران با مشکل رفلاکس معده درگیر می‌شوند که باعث ایجاد ناراحتی برای آن‌ها می‌شود.

قرص دایجستیو اید گلدن لایف حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش رفلاکس معده کمک موثری کنند. زنجبیل موجود در این قرص یک داروی تقویت‌کننده گوارشی عالی است که از پوشش معده در مقابل اسیدیته محافظت می‌کند. همچنین متخصصان ادعا می‌کنند که زنجبیل می‌تواند احتمال بازگشت اسید معده به مری را کاهش دهد. گیاه انیسون و شیرین بیان نیز می‌توانند سطح اسید معده را پایین بیاورند و شدت رفلاکس معده را کاهش دهند.

قرص دایجستیو برای یبوست

اصلی‌ترین راهکار برای درمان یبوست، بهبود هضم غذا است که از روش‌های مختلفی از جمله مصرف فیبر حاصل می‌شود. برخی حبوبات، سبزیجات، غلات و گیاهان دارویی می‌توانند با کمک به هضم سریع‌تر غذا سلامت گوارشی را تامین کند.

همانطور که گفتیم تقریبا تمام ترکیبات موجود در قرص دایجستیو اید گلدن لایف به هضم بهتر غذا و کاهش نفخ کمک کرده و در نتیجه باعث رفع یبوست می‌شوند. به طور مثال شیرین بیان می‌تواند به عنوان یک ضد یبوست ملایم عمل کند. رازیانه، نعناع فلفلی، گل ختمی و زنجبیل نیز همگی در بهبود حرکات معده نقش دارند و می‌توانند یبوست را کاهش دهند.

قرص دایجستیو برای لاغری

قرص دایجستیو اید یک محصول موثر در بهبود مشکلات و اختلالات گوارشی است و نمی‌تواند به عنوان یک فرآورده تخصصی برای کاهش وزن استفاده شود. این محصول به واسطه ترکیبات موجود در خود می‌تواند به هضم بهتر و سریع‌تر غذا کمک کند و ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ و یبوست را کاهش دهد. از همین رو ممکن است بر اثر سریع‌تر شدن فرایند هضم، تا حدی باعث لاغری و کاهش وزن شود.

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که یکی از موارد مصرف قرص دایجستیو اید، بهبود بی‌اشتهایی است. در نتیجه مصرف قرص دایجستیو می‌تواند به افزایش اشتها و در پی آن زیاد شدن نسبی وزن نیز منجر شود. اگر می‌خواهید از قرص دایجستیو برای لاغری استفاده کنید، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

قرص دایجستیو را کی بخوریم؟

برای استفاده از این قرص دایجستیو اید طبق دستور تجویزی پزشک عمل کنید. در صورتی که نسخه خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی یک قرص مصرف نمایید.

ممکن است پزشک شما زمان استفاده از قرص دایجستیو اید را بلافاصله بعد از غذا یا در هنگام میل غذا توصیه کند. هر سه روش گفته شده صحیح است و تاثیر یکسانی دارند. دلیل این تجویز متفاوت برای افرادی است که معده حساسی دارند و نمی‌توانند با معده خالی دارو مصرف کنند. توصیه می‌شود که مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

مصرف قرص دایجستیو اید برای بزرگسالان مجاز است و کودکان تنها با مشورت پزشک می‌توانند از این قرص استفاده کنند. درمورد استفاده از این قرص در دوران بارداری و شیردهی نیز لازم است قبل از مصرف حتما با پزشک مربوطه مشورت شود.

عوارض قرص دایجستیو اید

تاکنون هیچ عارضه جانبی خاصی برای استفاده از قرص دایجستیو اید گزارش نشده است. اما دقت داشته باشید کسانی که به گیاهان موجود در این محصول حساسیت دارند، لازم است از مصرف آن خودداری کنند. همچنین در مصارف بیش از حد توصیه شده، احتمال ایجاد عوارضی وجود دارد که بهتر است دقیقا طبق دستور تجویزشده توسط پزشک و یا دستورالعمل پیشنهادی بروشور عمل کنید.

جمع بندی

این مقاله به بررسی این سوال که قرص دایجستیو اید برای چیست و چه فواید و عوارضی دارد، پرداخته است. همانطور که در طول متن مشاهده کردید، خرید قرص دایجستیو اید گلدن لایف برای کسانی که از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین سایر افراد نیز می‌توانند با داشتن این قرص در منزل برای مواقعی که دچار یبوست، نفخ، گاز معده، رفعلاکس معده و بوی بد دهان می‌شوند، از آن استفاده کنند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص دایجستیو اید و مشاهده لیست کاملی از تمامی محصولات گیاهی شامل انواع قرص ضد نفخ و بادشکن قوی معده و روده به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قرص ضد نفخ فوری

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص دایجستیو جویدنی است؟

برای مصرف قرص دایجستیو اید گلدن لایف نیازی به جویدن آن نیست و می‌توانید آن را همراه با آب مصرف کرده و ببلعید.

نحوه مصرف قرص دایجستیو اید چگونه است؟

برای استفاده از قرص دایجستیو اید بهتر است طبق دستور پزشک خود عمل کنید ولی در صورتی که این قرص را بدون نسخه از داروخانه تهیه نموده‌اید لازم است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک قرص میل نمایید.

قرص دایجستیو ایرانی کدام است؟

قرص دایجستیو اید گلدن لایف در کشور ایران تولید می‌شود ولی این قرص تحت لیسانس شرکت گلدن لایف استرالیا می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره