قرص دایجستیو برای ورم معده چه تاثیری دارد؟

قرص دایجستیو برای ورم معده
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

ورم معده، گاستریت یا نفخ معده از مشکلات شایع مربوط به معده است. برای رفع این مشکل، راه های خانگی، داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی مختلفی بر اساس نظر پزشک استفاده می‌شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای ورم معده، با عنوان قرص دایجستیو شناخته می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب علاوه بر این که با نکات مهمی درباره ورم معده و راه های خانگی کمک کننده به این مشکل آشنا می‌شوید، درباره قرص دایجستیو برای ورم معده صحبت می‌کنیم. همچنین دو نمونه از بهترین قرص های دایجستیو را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ورم معده چیست؟

ابتدا بهتر است معنای ورم معده را به طور شفاف بیان کنیم. عبارت ورم معده در پزشکی اغلب با گاستریت (gastritis) یا التهاب معده هم‌معنی در نظر گرفته می‌شود؛ اما در زبان عامیانه، ممکن است هنگامی که فرد دچار نفخ معده شده است، از اصطلاح ورم معده استفاده کند. پس لازم است بین این دو تفسیر از ورم معده، تمایز قائل شویم. پس به طور خلاصه، ورم معده به دو معنی استفاده می‌شود:

  1. بیماری گاستریت یا التهاب معده
  2. نفخ معده (در زبان عامیانه)

لازم به ذکر است که به طور کلی قرص های دایجستیو برای کسانی که مشکل هضم غذا، سوزش معده یا نفخ دارند، مفید واقع می‌شود اما باید به ترکیبات آن قرص نیز توجه داشت. زیرا برندهای مختلف، قرص هایی با نام دایجستیو اما با ترکیبات متفاوتی در بازار دارند. (همیشه قبل از انتخاب یک قرص، به بروشور محصول دقت کنید.) بر اساس نکات گفته شده در پاسخ به این که ورم معده چیست، در ادامه قرص دایجستیو برای ورم معده با هر دو معنا را بررسی کرده و محصول مناسب‌تر برای هر یک از این مشکلات را معرفی می‌کنیم.

ورم معده یا گاستریت (Gastritis)

گاستریت، التهاب معده یا ورم معده‌، بیماری‌ای است که در اثر التهاب در پوشش معده ایجاد می‌شود. رایج ترین علت گاستریت، عفونت هلیکوباکتر پیلوری است اما بیماری‌های خود ایمنی و زمینه‌ای، مصرف مداوم برخی مسکن‌ها، افزایش سن و مصرف مزمن الکل و سیگار نیز می‌توانند مسبب این بیماری شوند.

گاستریت یا التهاب معده بسیاری از اوقات علامتی ندارد یا علائم آن به صورت حاد به وجود آمده و خود به خود رفع می‌شود. علائم شایع عبارتند از:

  • تهوع یا استفراغ
  • درد یا سوزش سر معده
  • نفخ
  • کاهش اشتها و احساس سیری زودرس

درصورتی که این علائم بیش از یک هفته ادامه پیدا کنند یا علائم هشدار رخ دهند، لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید و از خود درمانی، از جمله استفاده خودسرانه قرص دایجستیو برای ورم معده، خودداری کنید. علائم هشدار شامل این موارد است:

  • استفراغ یا مدفوع خونی
  • سختی در بلع غذا
  • کاهش وزن محسوس
  • تنگی نفس

روش های خانگی درمان گاستریت

روش های خانگی درمان ورم معده (گاستریت) و نکاتی که در صورت ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود:

  1. روش های خانگی می‌توانند به بهبود بیماری گاستریت کمک کنند، اما اگر دچار این بیماری هستید، بهتر است در کنار رعایت این روش‌ها، به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است نیاز به مصرف داروهای تجویزی هم داشته باشید.
  2. غذاهایی را که ورم معده شما را تحریک می‌کنند، شناسایی کرده و آن را در رژیم غذایی خود محدود کنید. برخی از غذاهایی که ممکن است موجب بدتر شدن گاستریت شوند عبارتند از: غذاهای گوشتی، خوراکی های حاوی شکر زیاد، غذاهای تند، سرخ کردنی و الکل.
  3. مصرف مکمل سیر می‌تواند به بهبود التهاب و ورم معده ای که بر اثر هلیکوباکتر پیلوری ایجاد شده است، کمک کند. خوردن سیر خام له شده نیز می‌تواند کمک کننده باشد.
  4. استفاده از غذاهای پروبیوتیک برای ورم معده موثر است. چند مثال از این نوع خوراکی‌ها شامل ماست، کیمچی و کفیر است.
  5. نوشیدن چای سبز یا چای سیاه می‌تواند به بهبود ورم معده کمک کند. برخی از افراد گزارش کرده‌اند که حتی نوشیدن آب گرم نیز در کاهش التهاب معده آن‌ها موثر بوده است.
  6. سعی کنید غذای سبک بخورید. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف غذاهای پر کربوهیدرات و سنگین می‌تواند به سیستم گوارش فرد مبتلا به ورم معده فشار وارد کرده و ورم معده او را بدتر کند.
  7. سعی کنید استرس خود را کم کنید. میتوانید از تکنیک‌های مدیریت استرس، بهره‌مند شوید، مثل: ماساژ، یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی.
  8. مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی را محدود کنید. ایبوپروفن و ناپروکسن نمونه‌هایی از این داروها محسوب می‌شوند.
  9. از مکمل های گیاهی مانند قرص دایجستیو برای ورم معده می‌توانید کمک بگیرید. توصیه می‌شود قبل از استفاده، با پزشک مشورت کنید.

ورم معده یا نفخ معده

همانطور که در بخش قبل گفتیم، ورم معده در زبان عامیانه به جای نفخ معده و نفخ شکم نیز به کار می‌رود. نفخ یک مشکل شایع است و اکثر افراد حداقل در مقاطعی دچار این مشکل می‌شوند.

معمولا وقتی که گاز اضافی در معده یا روده‌ها جمع شود، می‌گوییم فرد دچار نفخ شده است. وقتی نفخ شکم بلافاصله بعد از غذا اتفاق می‌افتد معمولا خودش برطرف می‌شود اما اغلب می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی آن را سریع‌تر برطرف کرد.

مشکل نفخ ممکن است به خاطر گاستریت که در بخش قبلی نیز توضیح دادیم، اتفاق بیفتد. همچنین سوء هاضمه اغلب با نفخ معده همراه است. (که در هر دو صورت، استفاده از قرص دایجستیو برای ورم معده متناسب با دلیل آن، می‌تواند بسیار مفید باشد.)

نفخ معده یا شکم باعث می‌شود شکم بزرگ‌تر به نظر برسد و همچنین حساس یا دردناک شود. گاهی احتباس مایعات در بدن نیز می‌تواند باعث نفخ شود.

علائم شایع نفخ معده شامل این موارد است:

  • احساس سیری بیش از حد و بزرگ‌تر به نظر رسیدن شکم
  • دل درد یا احساس ناراحتی در شکم
  • دلپیچه و سر و صدا کردن شکم
  • خارج شدن گاز بیشتر از حد نرمال

روش های خانگی درمان نفخ معده

روش های خانگی درمان ورم معده (نفخ معده) و نکاتی که در صورت دچار شدن به این مشکل توصیه می‌شود:

  1. سعی کنید فعالیت فیزیکی خود را بیشتر کنید. مرتب پیاده‌روی کرده و از این طریق به درمان نفخ خود کمک کنید.
  2. برخی از حرکت های یوگا می‌تواند به خروج گاز اضافی از سیستم گوارشی شما کمک کنند. بنابراین می‌توانید از این حرکت‌ها برای سریعتر برطرف شدن نفخ و ورم معده خود استفاده کنید. از جمله حرکات مفید برای این مشکل، حرکت بچه (child’s pose)، حرکت کودک خوشحال (Happy Baby Pose) و اسکوات هستند.
  3. مصرف مکمل نعناع فلفلی می‌تواند به مشکل شما کمک کند. نعناع فلفلی ماهیچه‌های روده را شل می‌کند و به این طریق باعث می‌شود گاز و مدفوع بهتر حرکت کنند.
  4. دانه رازیانه به بهبود نفخ و ورم معده کمک می‌کند. جویدن مقداری تخم رازیانه بعد از هر وعده غذایی می‌تواند یکی از راه‌های ساده برای رفع نفخ باشد.
  5. مصرف نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه را محدود کنید. این نوشیدنی‌ها حاوی گازهایی هستند که می‌توانند در معده جمع شوند. کربن دی اکسیدی که نوشیدنی‌ها را گازدار می‌کند می‌تواند باعث ایجاد حباب و نفخ در معده شود. سعی کنید به جای نوشابه، آب بنوشید.
  6. مصرف نمک خود را کم کنید. سدیم بیش از حد باعث احتباس مایعات در بدن شده و همین موضوع می‌تواند باعث احساس تورم و نفخ در شکم و سایر قسمت‌های بدن مثل دست‌ها و پاها شود.

قرص دایجستیو گلدن لایف برای ورم معده و گاستریت

قرص دایجستیو اید گلدن لایف، یک داروی گیاهی قوی برای معده است که حاوی گیاهان مختلفی مثل شیرین بیان، زنجبیل و رازیانه می‌باشد. قرص دایجستیو برای ورم معده نیز مفید و موثر است.

این داروی گیاهی برای سوزش و التهاب معده، علائم سوء هاضمه و یبوست تاثیرات خوبی داشته و علاوه بر آن ترشح صفرا را تحریک می‌کند و از این طریق هضم و جذب چربی‌ها را بهبود می‌دهد.

جدول ترکیبات قرص دایجستیو برای ورم معده را مشاهده می‌کنید:

ترکیبات مقدار در هر قرص
شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) ۵۰mg
گل ختمی (Althaea officinalis) ۲۰۰۰mg
زنجبیل (Zingiber officinale) ۲۵mg
گل‌سپاس زرد بزرگ یا ژانتیان (Gentiana lutea) ۱۲۵mg
رازیانه (Foeniculum vulgare) ۵۰mg
نعناع فلفلی (Peppermint) ۵۰mg
روغن بادیان رومی (Anise oil) ۰.۲mg

اگر برایتان سوال است که دقیقا قرص دایجستیو برای چیست، بدانید که دایجستیو اید با بهره گیری از گیاهان دارویی که از قدیم الایام برای تسکین علائم سوء هاضمه به حساب می‌آمده‌اند، بدون ایجاد عوارض داروهای شیمیایی به هضم بهتر غذا و رفع علائم سوء هاضمه، کاهش اسپاسم دستگاه گوارش، کاهش سوزش و التهاب معده (گاستریت)، رفع یبوست، رفع بی اشتهایی و بوی بد دهان کمک می کند.

مکانیسم اثر و خواص هر یک از ترکیبات به کار رفته در قرص دایجستیو عبارتند از:

  • عصاره گیاه شیرین بیان و ختمی موجود به علت محافظت از مخاط معده در مقابل افزایش اسید، به تسکین سوزش معده و درمان زخم های گوارشی و از بین بردن ورم معده کمک می‌کند.
  • گیاه رازیانه، نعناع فلفلی و بادیان رومی موجود دارای ترکیبات ضد نفخ قوی هستند.
  • گیاه زنجبیل و رازیانه به علت تحریک تولید و ترشح آنزیم‌های گوارشی، نقش مهمی در هضم غذا ایفا می کنند.
  • گیاه ژانتیان به علت تحریک ترشح صفرا نیز نقش مهمی در بهبود هضم و جذب چربی‌ها دارد.

قرص دایجستیو برای ورم معده

توصیه مهم: در صورتی که به گاستریت مبتلا هستید، قبل از مصرف قرص دایجستیو برای ورم معده، حتما با پزشک مشورت کنید. همچنین هرگز بدون تجویز پزشک داروهای خود را تغییر ندهید.

کپسول دایجستیو کیمیاگر توس برای ورم معده و نفخ

کپسول سوء هاضمه کیمیاگر توس یکی از انواع بهترین داروها برای سوء هاضمه و هضم غذا در معده محسوب می‌شود. در ترکیبات این کپسول عصاره کرفس و زنیان استفاده شده است که به کاهش التهاب، اسپاسم و سوزش و نفخ معده کمک می‌کند.

این کپسول دایجستیو به طور خاص برای ورم معده به معنای گاستریت تولید نشده است؛ بلکه این کپسول برای سوء هاضمه در افرادی که معده آن‌ها هضم غذا را به خوبی انجام نمی‌دهد و دچار نفخ و ورم معده می‌شوند، مناسب است. این قرص برای کمک به هضم غذا، رفع نفخ معده، رفع بوی بد معده و روده، تنظیم اعمال گوارشی و رفع رودل بسیار موثر است. همچنین کپسول دایجستیو خاصیت ضد تهوع نیز دارد.

ترکیبات کپسول دایجستیو کیمیاگر را در زیر مشاهده می‌کنید:

ترکیبات مقدار در هر قرص
زنیان رومی (Carum copticum) *
کرفس (Apium graveolens) *

کپسول دایجستیو برای ورم معده

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با ورم معده و تعریف های آن آشنا شدید و راه های درمان خانگی ورم معده و نکات مهم برای بهبود آن را خواندید. دقت کنید که علائم ورم معده خود را بررسی کرده و در هر شرایطی اقدام متناسب با آن را انجام دهید. یکی از راه ها، استفاده از قرص دایجستیو برای ورم معده است. قرص های دایجستیو با برندها و ترکیبات متفاوتی در بازار موجود است که هر کدام برای شرایط مشخصی تولید شده‌اند. مطمئن شوید که قبل از انتخاب، ترکیبات آن‌ها را بررسی می‌کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم در صورتی که به ورم معده (گاستریت) مبتلا هستید، قبل از مصرف قرص دایجستیو با پزشک خود مشورت کنید.

شما می‌توانید قرص دایجستیو و انواعی از بهترین قرص تقویت معده را به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید.

سوالات متداول

قرص معده دایجستیو اید چه خواصی دارد؟

قرص دایجستیو اید گلدن لایف یک محصول کاملا گیاهی است که در هضم غذا موثر بوده و ضد نفخ، کاهش دهنده تورم و التهاب معده و کاهش دهنده اسپاسم دستگاه گوارش می‌باشد.

قرص دایجستیو برای رفلاکس معده هم خوب است؟

بله، قرص دایجستیو برای افرادی که مشکل هضم غذا، سوزش معده یا رفلاکس معده و نفخ دارند، مفید واقع می‌شود.

قیمت قرص دایجستیو برای ورم معده چقدر است؟

برای دانستن به روزترین قیمت انواع برند قرص دایجستیو، به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید خرید اینترنتی آسانی را در مفیدطب تجربه کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص دایجستیو برای ورم معده چه تاثیری دارد؟»

  1. سلام ببخشید من بچه شیر میدم مشکل معده هم دارم…خیلی استرسی هستم..بیش از حد لاغری.میخواستم بپرسم برای اینکه وزن اضاف کنمدایجستیو بخورم بهتره یا پانکراتین؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دایجستیو و پانکراتین هیچکدام برای افزایش وزن تاثیر یا کاربرد ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس، خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و