برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

داشتن یک زندگی جنسی سالم می‌تواند احساس سلامت جسمی و احساسی برای افراد ایجاد کند. تاثیر داشتن یک رژیم غذایی مناسب بر بهبود عملکرد جنسی، موضوع دور از ذهنی نیست. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به این سوال می‌پردازیم که برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم و سپس یکی از انواع بهترین قرص افزایش میل مردان در داروخانه را که یک مکمل تقویت جنسی نیز می‌باشد، به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تقویت جنسی مردان به چه معناست؟

قبل از پرداختن به غذاهای تقویت کننده قوای جنسی مردان، ابتدا بگوییم که منظور از تقویت جنسی مردان چیست. این عبارت ممکن است به موارد مختلفی اشاره داشته باشد:

  • افزایش میل جنسی
  • بهبود جریان خون
  • افزایش توان جنسی
  • بهبود قدرت باروری و اسپرم باکیفیت

همچنین تقویت جنسی مردان را می‌توان به معنای بهبود سلامت جنسی افراد در نظر گرفت. در هر صورت، تغذیه یک نقش مهم و اساسی را بر عهده دارد. در بخش بعدی به سوال برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم؟ پاسخ می‌دهیم.

برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم؟

برای تقویت جنسی مردان به طور کلی توصیه می‌شود رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و پروتئین داشته باشید. همچنین از غذاهایی که شکر و چربی اشباع دارند، تا حد امکان پرهیز کنید. این کار به کاهش اختلالاتی که به کاهش میل جنسی منجر می‌شوند، کمک می‌‌کند. در ادامه با چند غذا و خوراکی مفید برای تقویت جنسی مردان، آشنا می‌شوید.

آجیل

مغزیجات و آجیل فواید زیادی را برای بدن از جمله تقویت میل جنسی مردان، به همراه دارند. بادام هندی و بادام درختی سرشار از زینک (روی) هستند و منبعی غنی از ال آرژنین را در اختیار ما قرار می‌دهند. ال آرژنین به بهبود جریان خون در بدن کمک می‌کند. مصرف گردو، فندق، بادام زمینی، تخمه کدو و تخمه آفتابگردان نیز برای این هدف بسیار مفید است. گردو حاوی امگا ۳ هم می‌باشد، بنابراین به سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

قهوه

قهوه یا چای که حاوی کافئین هستند می‌توانند به سیستم عصبی کمک کنند تا فعال شود. این موضوع می‌تواند به تقویت قوای جنسی مردان کمک نموده و به بهبود اختلال نعوظ نیز بینجامد. چای یا قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند.

قهوه برای تقویت جنسی مردان
قهوه با افزایش انرژی و محافظت از رگ های خونی و بهبود گردش خون با داشتن آنتی اکسیدان‌ها به تقویت جنسی مردان کمک می‌کند.

سیب

سیب سرشار از ترکیبی به نام کوئرستین است. این ماده یک آنتی اکسیدان بوده که فواید زیادی دارد. سیب در رابطه با تقویت جنسی مردان، این کاربردها را دارد:

  • بهبود گردش خون
  • درمان اختلال نعوظ
  • بهبود علائم پروستات

کوئرستین همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کند. فشار خون یکی از عوامل کاهش میل و قوای جنسی است.

موز

اگر قبلا از کسی پرسیده باشید که برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم؟ ممکن است به شما موز را پیشنهاد کرده باشد. این موضوع بی‌دلیل نیست! موز یک میوه سرشار از کربوهیدرات و انرژی است. این میوه همچنین حاوی پتاسیم بالایی بوده که در عضلات و جلوگیری از کرامپ های عضلانی جلوگیری می‌کند. موز به پایین آوردن فشار خون نیز کمک می‌کند و نهایتا در گردش خون تاثیر گذار است. که همه این موارد به تقویت جنسی مردان کمک می‌کنند.

انار

در طول تاریخ انار به عنوان یک میوه با نماد باروری و تقویت کننده جنسی شناخته شده است. متخصصان می‌گویند که مصرف آب انار می‌تواند به بهبود خلق، بهبود جریان خون و بالا بردن سطح تستوسترون کمک کند.

شکلات

بی‌جهت نیست که شکلات و رمانتیک بودن، برای بسیاری از افراد در کنار هم قرار می‌گیرد. این خوراکی خوشمزه به آزاد شدن هورمون سروتونین کمک می‌کند؛ سروتونین هورمونی است که احساسات شادی و خوشی را به وجود می‌آورد. بهبود خلق و خو که شکلات می‌تواند به همراه آورد، میل جنسی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین، یک ماده شیمیایی در مغز که با میل جنسی و عشق مرتبط است (فنیل اتیل آمین)، بر اثر استفاده شکلات آزاد می‌شود.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی مختلفی در تقویت جنسی مردان موثرند. بنابراین در جواب به سوال برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم؟ می‌توان پاسخ داد که مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ساخته‌شده از آن‌ها، گزینه بسیار موثری می‌باشد. چند مورد از بهترین گیاهان تقویت جنسی مردان عبارتند از:

  • ماکا
  • جنسینگ
  • خارخاسک
  • شنبلیله
  • آشواگاندا
ماکا
قرن‌هاست از ماکا برای تقویت باروری و میل جنسی استفاده می‌شود.

ریزمغذی‌ها

برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت جنسی لازم هستند. کمبود موادی مانند زینک، ویتامین D، پتاسیم و منیزیم می‌تواند به کاهش عملکرد جنسی مردان منجر شود. بنابراین برای گنجاندن غذاهای سرشار از این ریزمغذی‌ها در رژیم غذایی،توصیه اکید می‌‌شود.

قرص میل بوست، بهترین قرص تقویت جنسی مردان

قرص میل بوست نوتراکس، یک قرص تقویت جنسی آقایان است که برای کمک به افزایش میل جنسی و سلامت جنسی مردان تولید شده است. این محصول ترکیبی از عصاره‌های گیاهی مفید در تقویت جنسی به علاوه ال آرژنین و چندین ترکیب موثر دیگر است.

قرص میل بوست حاوی ترکیبات زیر است:

  • ۱۰۵ میلی گرم ال آرژنین (Arginine)
  • ۱۰۰ میلی گرم عصاره ماکا (Mac Extract )
  • ۱۰۰ میلی گرم عصاره آشواگاندا (Ashwagandha Extract)
  • ۵۲.۵ میلی گرم عصاره Fenugreek
  • ۵۰ میلی گرم عصاره خارخاسک (Tribulus Terrestris Extract)
  • ۴۲.۵ میلی گرم عصاره گزنه (Nettle Extract)
  • ۳۵ گرم عصاره زنجبیل (Ginger Extract)
  • ۳۷.۵ میلی گرم عصاره جینسنگ (Ginseng Extract)
  • ۲۵ میلی گرم عصاره کاکائو (Cocoa Extract)
  • ۱۲.۵ میلی گرم عصاره دانه Celery
  • ۱۲.۵ میلی گرم عصاره Cordyceps
  •  ۲.۵ میلی گرم کوئرستین (Quercetin)
  • ۱۲.۵ میلی گرم عصاره Damiana
  • ۸ میلی گرم ویتامین Vitamin B

قرص میل بوست فاقد سویا، گلوتن، شیر، گندم، تخم مرغ، هرگونه شیرین کننده و نگهدارنده می‌باشد.

نحوه مصرف این قرص قبل از خواب ۲ عدد قرص و یا طبق دستور پزشک همراه با یک لیوان آب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص میل بوست، به صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.

خرید قرص میل بوست

جمع بندی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم و چه مکمل غذایی و داروهای گیاهی برای این منظور می‌توانند مفید باشند. در نهایت یکی از بهترین قرص های تقویت جنسی مردان، یعنی قرص میل بوست را معرفی کردیم. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر این محصول، می‌توانید به صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

توصیه می‌کنیم علاوه بر این که از غذاهای تقویت جنسی مردان بهره‌مند می‌شوید، از غذاهای حاوی شکر زیاد، غذاهای پر از چربی اشباع، نوشیدنی های الکلی و کربوهیدرات تصفیه شده تا حد ممکن پرهیز کنید.

سوالات متداول

بهترین تقویت کننده قوای مردانه چیست؟

ورزش منظم برای بهبود سلامت قلب، خواب کافی، کاهش استرس، داشتن رژیم غذایی مناسب و متعادل حاوی کربوهیدرات پیچیده کافی، مصرف میوه‌های مفید تقویت کننده مانند سیب، گلابی، پرتقال و دیگر مرکبات، مصرف میزان کافی اسیدهای چرب امگا ۳ با خوردن دانه کتان، ماهی و مکمل، دریافت ویتامین D کافی، بالا بردن سطح ملاتونین با خوردن مواد غذایی مانند پسته و مکمل ملاتونین و بهره‌مندی از گیاهان تقویت کننده قوای مردانه و ترکیبات طبیعی مانند جینسینگ، ماکا، کافئین و ال آرژنین، بهترین تقویت کننده های قوای جنسی مردان است.

برای تقویت اسپرم مردان برای باروری چه چیزهایی خوب است؟

مصرف مکمل دی آسپارتیک اسید (یک فرم از آسپارتیک اسید است که در قدرت باروری مردان نقش دارد) با مشورت پزشک، ورزش منظم، دریافت ویتامین C و ویتامین D کافی، کاهش و مدیریت استرس، بهره مندی از گیاهان دارویی مفید برای تقویت اسپرم مانند خارخاسک، شنبلیله، آشواگاندا و ریشه ماکا، مصرف زینک، کوآنزیم کیوتن، سلنیوم و منیزیم جهت تقویت اسپرم مردان برای باروری راهکارهایی مفید هستند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و