قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی کدام است؟

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

مردان ممکن است به اختلالات جنسی مختلفی دچار شوند که یکی از شایع‌ترینِ آن‌ها، زود انزالی یا انزال زودرس (premature ejaculation) است. در این اختلال، به زبان ساده، فرد حین فعالیت جنسی، به سرعت و در زمان کمی به ارگاسم رسیده و در او انزال اتفاق می‌افتد. روش‌های متعددی برای درمان یا کنترل این مشکل وجود دارد؛ از بین این روش‌ها، یکی از گزینه‌های پرطرفدار بهره بردن از داروهای گیاهی موثر است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب، ضمن بررسی مشکل انزال زودرس و فاکتورهای ایجاد کننده آن، به معرفی قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی و گیاهان موثر در رفع این مشکل می‌پردازیم و
ساده ترین روش درمان زود انزالی با راهکارهای خانگی را توضیح می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انزال زودرس یا زود انزالی چیست؟

زود انزالی یا انزال زودرس یک اختلال جنسی شایع در مردان است و به شرایطی می‌گوییم که انزال (خروج مایع منی یا Semen در زمان فعالیت جنسی) زودتر از زمان دلخواه اتفاق بیفتد. این موضوع ممکن است به صورت موقتی یا مزمن باشد. اگر زودانزالی تنها گاه‌گاهی پیش می‌آید، معمولا جای نگرانی نیست. اما اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد، می‌توان گفت که به اختلال انزال زودرس دچار شده است:

  • همیشه یا تقریبا در همه مواقع، بین ۱ تا ۳ دقیقه پس از شروع دخول در هنگام رابطه جنسی، انزال رخ می‌دهد.
  • فرد هیچ وقت نمی‌تواند در حین رابطه، انزال را به تاخیر بیندازد.
  • فرد در اثر این مشکل، احساس پریشانی یا ناامیدی را تجربه می‌کند و حتی ممکن است به خاطر آن، از برقراری رابطه جنسی پرهیز کند.

خوشبختانه انزال زودرس یک مشکل قابل درمان است. داروها (از جمله انواع قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی و داروهای شیمیایی)، مشاوره و تکنیک‌هایی که می‌توانند به تاخیر انزال کمک کنند، روش‌های رایجی هستند که اغلب در بهبود رابطه جنسی در افرادِ دچار زود انزالی، تاثیرات مثبتی به همراه دارند.

اختلال زودانزالی در برخی از افراد از اولین رابطه یا فعالیت جنسی اتفاق می‌افتد، در حالی که در برخی دیگر می‌تواند بعدا ایجاد شود.

چه عواملی باعث زود انزالی میشود؟

دلیل اصلی زود انزالی یا انزال زودرس مشخص نیست. در گذشته تصور می‌شد که این اختلال، یک مشکل مربوط به روان فرد است. اما امروزه پزشکان معتقدند که زود انزالی یک تعامل پیچیده از عوامل روانی و بیولوژیکی را شامل می‌شود.

دلایل روانشناسی

دلایل روانی که ممکن است در بروز زودانزالی موثر باشند عبارتند از:

  • تجربه فعالیت جنسی زودهنگام
  • افسردگی
  • داشتن تصویر بدنی ناخوشایند از خود
  • نگرانی و اضطراب درباره زود انزالی
  • مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن

برخی از عوامل دیگری که می‌تواند در انزال زودرس نقش داشته باشند:

  • اختلال نعوظ: مضطرب بودن درباره این که فرد نتواند در رابطه جنسی نعوظ آلت تناسلی خود را حفظ کند.
  • اضطراب: این موضوع رایجی است که زود انزالی و اضطراب همزمان با هم رخ دهند. اضطراب ممکن است به خاطر نگرانی درباره عملکرد جنسی و یا عوامل دیگر باشد.
  • مشکلات رابطه عاطفی: ممکن است وجود مشکلات و چالش‌هایی در رابطه با پارتنر، نهایتاً به زود انزالی منجر شود.

لازم به ذکر است که در صورت ابتلا به زود انزالی با ریشه روانی، باید به دنبال درمان دلیل اصلی آن بود. در اغلب موارد، مصرف حتی قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی با این دلیل احتمالا کارساز نخواهد بود.

زود انزالی با دلایل روانشناسی
دلایل روانی از جمله اضطراب و افسردگی می‌توانند در بروز زودانزالی نقش داشته باشند.

دلایل بیولوژیکی

چند عامل بیولوژیکی وجود دارد که ممکن است به انزال زودرس بینجامد. این عوامل عبارتند از:

  • سطوح نامنظم هورمون‌ها
  • سطوح نامنظم مواد شیمیایی در مغز (دوپامین، سروتونین و…)
  • وجود ورم یا عفونت در پروستات یا مجاری ادراری
  • ویژگی‌های وراثتی

***

حال که به مقدار نسبتاً خوبی با مشکل زود انزالی آشنا شدید، می‌توانیم به سوال اصلی این مطلب یعنی قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی کدام است؟ بپردازیم. قبل از آن، خوب است ابتدا چند گیاه دارویی را که برای بهبود زودانزالی استفاده می‌شود، معرفی کنیم.

بهترین گیاهان دارویی برای بهبود زود انزالی

در این بخش با قویترین گیاهان دارویی برای زود انزالی در مردان که یا در طب سنتی و یا پزشکی مدرن (و یا هردو) معرفی شده‌اند، آشنا می‌شوید.

جینسینگ قرمز برای زود انزالی

جینسنگ چینی که به نام جینسینگ قرمز کره‌ای نیز شناخته می‌شود، سابقه‌ای ۲۰۰۰ ساله در طب چینی و کره‌ای دارد که از آن برای سلامتی و طول عمر استفاده می‌شود. برخی از افراد از ریشه این جینسنگ برای اختلال نعوظ و کمک به موارد دیگری مانند استقامت، تمرکز، استرس و سلامت کلی استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است این گیاه سفتی آلت تناسلی، مدت نعوظ، میل جنسی و رضایت کلی از رابطه جنسی را بهبود بخشد. به همین دلیل هم این گیاه در بسیاری از انواع قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی به کار می‌رود.

در واقع جینسنگ چینی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و نیتریک اکسید آزاد می‌کند که به عملکرد نعوظ کمک می‌نماید.

این گیاه، درمانی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود اما باید فقط به‌صورت کوتاه مدت (۶ تا ۸ هفته) مورد استفاده قرار گیرد. متداول‌ترین عارضه جانبی آن بی‌خوابی است که با مصرف با فاصله از خواب، می‌توان با این عارضه مقابله کرد.

جینسینگ کره ای قویترین گیاه دارویی برای زود انزالی
جینسینگ قرمز کره ای می‌تواند سفتی مدت نعوظ، میل جنسی و رضایت کلی از رابطه را بهبود بخشد.

آشواگاندا برای کاهش استرس و زودانزالی

گیاه آشواگاندا که با عنوان جنسینگ هندی و گیلاس زمستانی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بهبود زود انزالی در مردان است. مصرف این گیاه کمک می‌کند که در هنگام رابطه جنسی، آلت تناسلی سفتی خود را حفظ کرده و مقاومت بیشتری در برابر انزال داشته باشد.

به علاوه، آشواگاندا گیاهی مفید برای افزایش انرژی و تقویت جنسی در مردان است. این گیاه برای بهبود استرس مزمن و کاهش هورمون کورتیزول هم تاثیرات خوبی دارد.

حتی برخی ادعا می‌کنند که این گیاه ممکن است برای برخی سرطان‌ها، بیماری آلزایمر و اضطراب مفید باشد.

خارخاسک برای بهبود زود انزالی در مردان

خارخاسک یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی است که در بسیاری از انواع قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی به کار می‌رود. این گیاه برای بالا بردن سطح هورمون LH و تستوسترون در مردان سالم بسیار موثر است. در نتیجه این موضوع، میل جنسی در مردان افزایش پیدا کرده و کیفیت اسپرم نیز بهبود می یابد.

گیاه خارخاسک برای تقویت نعوظ و بهبود اختلال نعوظ کمک‌کننده است. در واقع ترکیبات اصلی این گیاه یک فیتوکمیکال به اسم پروتودیوسین است؛ مطالعه‌ای نشان می‌دهد این ماده برای افزایش تولید تیتریک اکساید مفید می‌باشد. نیتریک اکساید یک عنصر مهم در نعوظ بوده و به عضلات آلت تناسلی مردان کمک می‌کند تا جریان خون در آن بهبود پیدا کند.

خارخاسک گیاه دارویی قوی برای زود انزالی
خارخاسک در ترکیبات قویترین داروهای گیاهی برای زود انزالی استفاده می‌شود.

تخم ریحان مفید برای انزال زودرس

تخم ریحان یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی مورد استفاده در طب سنتی چینی و آیورودا است. درباره خواص تخم ریحان در طب سنتی ایرانی نیز ذکر شده است. این ماده سرشار از فیبر، مواد معدنی منیزیم، کلسیم و آهن و اسید چرب امگا ۳ می‌باشد. یکی از فواید تخم ریحان، کمک به تقویت نعوظ و بهبود زود انزالی است. در واقع تخم ریحان اگر به صورت مرتب مصرف شود، می‌تواند جریان خون را بهبود داده و بافت آلت تناسلی مردان را استحکام بخشد. همچنین این گیاه برای کاهش اضطراب مفید است و خاصیت آرامش بخشی دارد.

جهت استفاده از تخم ریحان به عنوان یک گیاه دارویی قوی برای زود انزالی، می‌توانید روزانه با مقداری از آن شربت درست کرده و میل نمایید. در واقع تخم ریحان دانه‌ای شبیه به تخم شربتی است و خیساندن آن در آب سبب ایجاد لعاب می‌شود. این دانه شباهت زیادی به تخم شربتی دارد اما از لحاظ ظاهری کمی از آن بزرگتر است.

توجه داشته باشید که توصیه می‌شود روزانه بیشتر از ۲ قاشق غذاخوری تخم ریحان مصرف نشود.

قویترین داروهای گیاهی برای زود انزالی کدامند؟

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی دارویی است که در ساخت آن از بهترین و موثرترین گیاهان برای این مشکل بهره برده‌اند. ذر ادامه با سه نمونه از بهترین و قویترین این داروهای گیاهی آشنا می‌شوید.

کپسول پاورگل گل دارو

کپسول پاورگل گل دارو یک داروی گیاهی قوی برای تقویت جنسی مردان محسوب می‌شود. این محصول برای کمک در رفع ضعف و ناتوانی جنسی و درمان زود انزالی در مردان فرموله و تولید شده است. کپسول پاورگل با تقویت قوای جنسی آقایان در تقویت نعوظ و رفع زودانزالی موثر است.

پاورگل حاوی ترکیبات مفیدی مثل عصاره خشک سبل، عصاره خشک دامیانا، پودر ریشه جنسینگ، عصاره یوهمبین و ژل رویال است. این کپسول همچنین حاوی چند ویتامین و مواد معدنی مهم مثل زینک و سلنیوم نیز می‌باشد.

مواد موثره گیاهی به خصوص ساپونین و اسانس‌ها و استروئیدهای موجود در گیاهان به کار رفته در کپسول پاورگل به اتساع عروق آلت کمک کرده و در نتیجه با تجمع خون در این عضو در نعوظ بهتر تاثیر مثبتی به همراه دارد. این ترکیبات همچنین تمایلات جنسی را افزایش داده، از انزال زودرس و ناقص پیشگیری نموده و در نهایت به داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش کمک می‌کند.

قرص ایکس اید گلدن لایف

قرص ایکس اید گلدن لایف یک مکمل تقویت قوای جنسی مناسب برای آقایان (و بانوان) است. این مکمل ترکیباتی که دارد در افزایش میل جنسی، کاهش زود انزالی و بهبود روابط جنسی تأثیر زیادی دارد.

مصرف این مکمل به رفع برخی از کمبودهای مهم تغذیه‌ای در مردان، افزایش انرژی بدن و بهبود روابط جنسی کمک می‌کند.

ویتامین E و زینک از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای سلامت اندام و هورمون‌های جنسی مردان هستند. نقش زینک در شکل‌گیری و تکامل دستگاه تولید مثل به قدری مهم است که کمبود آن در دوران جنینی اختلالات گوناگون جنسی را در بزرگسالی سبب می‌شود. علاوه بر این، ویتامین B6 نیز از عوامل مهم افزایش سطح انرژی بدن است. همه این موارد به علاوه چند گیاه مفید برای تقویت جنسی، در ترکیبات قرص ایکس اید وجود دارد و همین موضوع این محصول را به یکی از نمونه‌های دسته قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی تبدیل کرده است.

کپسول تاخیری دیلی کیم کیمیاگر

کپسول تأخیر جنسی کیمیاگر یا کپسول دیلی کیم یکی از انواع بهترین و قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی محسوب می‌شود. این داروی گیاهی با استفاده از هسته میوه‌‌های گیاه Tamarindus indica که نوعی تمر هندی می‌‌باشد، تهیه شده است. این کپسول حاوی ترکیبات موثری است که حساسیت اندام تناسلی را کم کرده و به این ترتیب به درمان زود انزالی در مردان کمک می‌کند.

کپسول تاخیر جنسی کیمیاگر محصولی است که بر پایه تجربیات برگرفته از طب سنتی تهیه شده و با کم کردن حساسیت اعصاب اندام تناسلی برای کمک به رفع انزال زودرس در مردان موثر می‌باشد. این داروی گیاهی برای زود انزالی در افراد گرم مزاج بسیار موثر است.

این کپسول تاخیری گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی که معمولا توسط پزشکان برای رفع مشکل زود انزالی مردان ارائه می‌شود، نه تنها عوارض جانبی کمتری دارد، بلکه در بسیاری از افراد، محصولی مطمئن، سودمند و اثر بخش نیز می‌باشد.

موثرترین راه های درمان زود انزالی در خانه

علاوه بر مصرف قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی، برای درمان زود انزالی مردان در خانه می‌توانید روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی را امتحان کنید. در ادامه چند مورد از این راهکارهای خانگی را شرح می‌دهیم.

مصرف مکمل زینک برای زود انزالی

عنصر زینک یا روی نه تنها به افزایش ایمنی و رشد سلولی کمک می‌کند، بلکه یک ماده معدنی ضروری برای کمک به تولید تستوسترون است. تستوسترون در بعضی از موراد می‌تواند به انزال زود رس کمک کند.

زینک یکی از درمان‌های طبیعی برای زود انزالی مردانی است که سطح تستوسترون پایینی دارند. برای این روش درمانی، اغلب مواقع مصرف ۲۲۰ میلی‌گرم زینک سولفات، دو بار در روز و به مدت ۱ تا ۴ ماه توصیه می‌شود. البته در نظر داشته باشید که درباره مکمل‌های غذایی، عبارت «هر چه بیشتر، بهتر» به هیچ عنوان صادق نیست. مثلا، درباره مکمل زینک، ممکن است با مصرف بیش از اندازه این عنصر عوارضی مثل یبوست، اسهال، طعم فلز در دهان یا آسیب گوارشی یا کلیوی اتفاق افتد. پس لازم است از مصرف بیش از حد این مکمل پرهیز کنید.

تغییرات در رژیم غذایی

علاوه بر زینک، منیزیم نیز در سلامتی جنسی نقش داشته و می‌تواند در مشکل زود انزالی نیز موثر باشد.

ایجاد اصلاحات و تغییراتی در رژیم غذایی که در نتیجه آن بتوانید زینک و منیزیم بیشتری را به صورت روزانه دریافت کنید، می‌تواند راهکار ساده اما موثری در بهبود زود انزالی شما باشد. این غذاها شامل تخمه کدو، لوبیای سویا، ماست، اسفناج، بادام، لوبیا قرمز، کنجد، نخود، سیر، نخود فرنگی، شکلات و صدف دریایی می‌شود.

حرکات ورزشی برای زود انزالی

تقویت ماهیچه‌های دیافراگم لگنی یا کف لگن (Pelvic floor) می‌تواند در زمان رسیدن به ارگاسم و بهبود زود انزالی بسیار موثر باشد. یک مطالعه نشان داد که حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات کف لگن می‌تواند به مردان مبتلا به زودانزالی مزمن کمک کند تا واکنش انزالی خود را کنترل کرده و به زمان رسیدن به ارگاسم بیفزایند.

برای انجام این حرکات ورزشی کافیست ابتدا این عضلات را شناسایی کنید. این ماهیچه‌ها همان عضلاتی هستند که به نگه داشتن ادرار شما کمک می‌کنند (می‌توانید تنها برای شناسایی این عضلات، هنگام ادرار کردن، آن را نگه دارید تا متوجه آن‌ها شوید). سپس در حالت دراز کشیده، عضلات کف لگن را به مدت سه ثانیه منقبض کرده و سه ثانیه استراحت دهید. این کار را حداقل ۱۰ بار پشت سر هم انجام دهید.

بهتر است که این حرکت را سه بار در روز تکرار کنید. به مرور زمان می‌توانید تعداد ثانیه‌های انجام حرکت را افزایش دهید، چرا که عضلات قوی‌تر می‌شوند. این حرکات را در حالت های دیگر مثل حالت ایستاده، نشسته یا در حال راه رفتن امتحان کنید.

در حین انجام این حرکات، تنفس منظم را فراموش نکنید و روی عضلات مربوطه متمرکز شوید. عضلات شکم، ران یا باسن خود را منقبض نکنید.

همچنین بهتر است قبل از انجام این تمرین‌ها، مثانه خود را خالی کنید.

تقویت عضلات کف لگن برای زود انزالی
یکی از قویترین درمان های خانگی زود انزالی، تقویت عضلات کف لگن است.

تکنیک مکث و فشار در هنگام رابطه

استفاده از تکنیک توقف و فشار، می‌تواند با کاهش تدریجی شدت انگیختگی جنسی قبل از ارگاسم، به بهبود زود انزالی کمک کند. برای به کار بردن این تکنیک، کافیست هنگامی که احساس می‌کنید آماده انزال هستید، مکث کنید و انتهای آلت تناسلی (محل اتصال کلاهک به بدنه آلت) را مقداری فشار دهید. به مدت چند ثانیه به همین شکل نگه دارید تا دیگر احساس رسیدن به ارگاسم را نداشته باشید. سپس به رابطه ادامه دهید و تا هنگامی که لازم است این تکنیک را انجام دهید.

تکنینک توقف و شروع در هنگام رابطه

تکنیک توقف و شروع (Stop-start technique) که با عنوان کنترل ارگاسم نیز شناخته می‌شود، می‌تواند رسیدن به ارگاسم را به تاخیر بیندازد (البته در نظر بگیرید که این روش می‌تواند لذت جنسی در رابطه را تحت تاثیر قرار دهد). برای پیاده کردن این تکنیک، هنگامی که حس می‌کنید به انزال نزدیک هستید، فعالیت جنسی را به طور کامل متوقف کنید. وقتی احساس انگیختگی شما کمتر شد، مجدداً به آرامی فعالیت جنسی را شروع کنید. با این کار می‌توانید زمان به انزال رسیدن را مدیریت کنید. این روش را به نحوی می‌توان یک درمان زود انزالی خانگی فوری در نظر گرفت.

جمع بندی

در این مقاله درباره زود انزالی و عوامل احتمالی بروز آن صحبت کردیم. همچنین انواع بهترین گیاهان دارویی و قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی و روش‌هایی جهت درمان یا بهبود این مشکل را معرفی نمودیم.

توضیه می‌کنیم قبل از مصرف داروهای گیاهی، به خصوص اگر بیماری دیگری دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، بروشور دارو را به دقت مشاهده کنید تا از تداخلات دارویی و موارد احتیاط یا منع مصرف آن مطلع شوید؛ و یا برای مصرف این داروها با پزشکتان مشورت کنید.

گیاهان دارویی و روش‌های درمان زود انزالی در خانه در بسیاری از افراد می‌توانند بسیار موثر باشند، اما در برخی از افراد (به خصوص اگر ریشه ایجاد این مشکل، روانی باشد)، حتی قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی هم ممکن است کارساز نباشد. در این صورت لازم است برای رفع این مشکل روش های درمانی دیگر را در نظر بگیرید.

برای تهیه انواع قرص تقویت جنسی برای مردان، می‌توانید به مراجع معتبر مانند داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و با ثبت اینترنتی سریع و آسان سفارش خود، کالاهای خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

مشاهده و خرید انواع قرص تقویت جنسی

سوالات متداول

آیا زود انزالی همان اختلال نعوظ است؟

اختلال نعوظ و زود انزالی دو نوع از شایع ترین اختلالات جنسی در مردان است که میتواند عملکرد جنسی فرد را در حین رابطه تحت تاثیر قرار دهد. اختلال نعوظ (erectile dysfunction) ناتوانی در رسیدن به نعوظ کافی یا حفظ آن برای برقراری رابطه جنسی است. گاهی به این مسئله ناتوانی جنسی نیز گفته می‌شود، اما اکنون این اصطلاح کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که زود انزالی یا انزال زودرس (premature ejaculation) به شرایطی گفته میشود که در فرد طی زمان کوتاهی از شروع رابطه جنسی (که معمولا زیر ۱ دقیقه در نظر گرفته میشود)، انزال اتفاق می‌افتد.

زود انزالی باعث ناباروری میشود؟

زودانزالی در شرایطی که اسپرم سالمی داشته و توانایی انزال در هنگام دخول واژینال دارید، طبیعتا روی ناباروری نباید تاثیر داشته باشد. مشکل انزال زود رس تنها از لحاظ فیزیکی میتواند توانایی باروری را تحت تاثیر قرار دهد؛ از این لحاظ که مثلا اگر انزال قبل از دخول اتفاق بیفتد، از نظر فیزیکی رسیدن اسپرم به تخمک سخت تر میشود. بنابراین اگر دچار زود انزالی هستید، این موضوع دلیلی بر نابارور بودن شما نیست.

برای درمان زود انزالی به چه دکتری باید مراجعه کرد؟

جهت درمان زود انزالی لازم است به پزشک متخصص اورولوژی یا اورولوژیست مراجعه شود.

  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی کدام است؟»

  1. با سلام . ۵۹ ساله . قبلاً تریاک مصرف میکردم زود انزالی نداشتم البته راضی بودم . حال ۲ سال است کاملا درمان شده ام . ولی زود انزالی زیر یک دقیقه . اعصابم خیلی خراب است. ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و