برای رشد موها قرص هیرویت بهتر است یا درموبلا؟

هیرویت بهتر است یا درموبلا؟
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

ریزش مو خود به خود یکی از شایع‌ترین نشانه‌های کمبودهای تغذیه‌ای بود و هست؛ اما شیوع ویروس کرونا و مشاهده‌ی ریزش موی ناگهانی پس از دوره نقاهت این بیماری در بسیاری از افراد، باعث شد راه‌های درمان ریزش مو اهمیت بیشتری پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع این عارضه، مصرف مکمل تقویت پوست و مو است که همراه با یک تغذیه سالم و مغذی به خوبی ریزش مو را کاهش می‌دهد. هیرویت و درموبلا هر دو جزو بهترین مکمل‌های تقویت پوست مو و ناخن هستند که انتخاب بین آن‌ها آسان نیست!

از آنجا که می دانیم شما هم مثل ما ممکن است هنگام خرید مکمل تقویت مو دچار سردرگمی شوید، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم ببینیم برای افزایش رشد موها قرص هیرویت بهتر است یا درموبلا؟ پس اگر به دنبال یک مکمل با کیفیت برای داشتن موهایی سالم و درخشان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

دلیل کاهش رشد و ریزش موها چیست؟

همه‌ی موهای بدن ما یک چرخه‌ی زندگی مشخص دارند. مرحله‌ی رشد و نمو موها معمولاً طولانی است و تا ۵ یا ۶ سال ادامه دارد. اما فاز ریزش موها تنها چند هفته ادامه دارد. هر عاملی که باعث افزایش فاز ریزش مو شود، رشد موها را دچار مشکل می‌کند.

دلایل افزایش ریزش مو
کمبودهای تغذیه ای یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو است.

به غیر از بیماری‌ها و ریزش موی ارثی، که در بسیاری از مردان و زنان بالای ۵۰ سال دیده می‌شود، کمبودهای تغذیه‌ای یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو است که جوان‌ها را نیز درگیر کرده. مشغله زیاد کاری در جوانان باعث عدم توجه به تغذیه سالم، مصرف غذاهای نیمه آماده و فرآوری شده، مصرف شکر، چربی و نمک زیاد شده، که همگی در دراز مدت روی افزایش ریزش مو اثر می‌گذارند.

به همین دلیل هم به طور معمولاً پزشکان برای تأمین کمبودهای بدن مصرف مولتی ویتامین روزانه را توصیه می‌کنند. هیرویت و درموبلا نیز در همین دسته از مکمل‌ها قرار دارند و علاوه بر کاهش ریزش مو، به تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی بدن و تنظیم هورمون‌ها نیز کمک می‌کنند.

مهم‌ترین نکاتی که باید درمورد ریزش مو بدانید را در این مطلب از مجله مفیدطب به طور مفصل برایتان شرح داده‌ایم که با دانستن آن‌ها می‌توانید از ریزش موی خود جلوگیری کنید. علاوه بر کمبودهای تغذیه‌ای، دلایل شایع دیگری هم برای ریزش مو وجود دارد در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • ریزش موی آندروژنیک
  • مصرف برخی داروهای سرطان یا بیماری‌های خاص
  • استرس جسمی و روحی
  • ریزش موی پس از زایمان
  • ریزش موی هورمونی

ویتامین‌ها و املاح ضروری برای افزایش رشد موها

از آنجا که کمبودهای تغذیه‌ای یکی از دلایل بسیار شایع برای ریزش مو شناخته می‌شود، در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین ویتامین‌ها و املاحی که در بهبود رشد موها نقش اساسی دارند را به شما معرفی کنیم. آشنا شدن با این ریزمغذی‌ها به شما کمک می‌کند مولتی ویتامین قوی‌تر و موثرتری برای درمان ریزش موی خود انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید کمبود چه ویتامین‌هایی در بدن باعث ریزش مو می‌شود؟ ادامه‌ی این بخش را بخوانید.

ویتامین‌های ضروری برای رشد مو
کمبود این ویتامین‌ها نقش اصلی در افزایش ریزش مو دارند.

ویتامین‌های مؤثر در رشد مو

میزان رشد موها تنها به توانایی فولیکول‌ها ختم نمی‌شود، بلکه یک زنجیره از فرایندهای مهم، از خونرسانی صحیح گرفته تا تولید هورمون‌های مؤثر و حتی گوارش سالم، همگی در عملکرد صحیح فولیکول‌ها و طبیعی بودن چرخه رشد موها نقش دارند. به همین دلیل هم ویتامین‌های مختلفی در کاهش ریزش مو نقش دارند. در واقع هرکدام از این ریز مغذی‌ها، در بخشی از فرایندهای این زنجیره نقش ایفا می‌کنند و در مجموع در کنار هم، باعث تقویت موها و درمان ریزش مو می‌شوند. در ادامه بیشتر با این ویتامین‌ها آشنا می‌شوید.

ویتامین‌های گروه B

در میان ویتامین‌های گروه B، بیوتین (B7)، فولیک اسید (B9)، ویتامین B12 و B6 بیشترین نقش را در کاهش چرخه‌ی ریزش موها دارند. بیوتین مسئول ساخت پروتئین کراتین، ماده‌ی اصلی ساختار مو، است. از این رو کمبود آن باعث نازک و شکننده شدن موها می‌شود. کمبود فولیک اسید نیز عامل نوعی کم خونی است که باعث خونرسانی ضعیف به فولیکول‌ها و افزایش ریزش مو می‌شود. ویتامین B12 نیز در بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به فولیکول‌ها نقش موثری دارد.

ویتامین B6 مسئول برقراری تعادل در تولید و ترشح سبوم پوست سر است. ترشح بیش از حد سبوم باعث مسدود شدن فولیکول‌ها و ریزش مو می‌شود. همچنین ویتامین‌های B1، B2، B3 و B5 نیز به عنوان آنتی اکسیدان های قدرتمند از آسیب رسیدن به فولیکول‌ها و ساقه‌ی موها جلوگیری می‌کنند و در تغذیه بهتر فولیکول‌ها نقش دارند.

ویتامین C

این ویتامین که با نام آسکوربیک اسید هم شناخته می‌شود، یک آنتی اکسیدان طبیعی و قدرتمند است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند. همچنین این ویتامین در تولید کلاژن مو و افزایش استحکام آن نقش موثری دارد. ویتامین C با افزایش جذب آهن نیز، به عنوان واسطه، روی کاهش ریزش مو اثر می‌گذارد.

ویتامین D

این ویتامین محلول در چربی علاوه بر تاثیری که در تقویت استخوان‌ها دارد، در کاهش ریزش مو هم نقش دارد. در واقع ویتامین D با تغذیه فولیکول‌ها، باعث می‌شود موهای ضخیم‌تر و محکم‌تری داشته باشیم که به راحتی نمی‌ریزند!

ویتامین A

معمولاً کمتر افرادی دچار کمبود ویتامین A می‌شوند، زیرا این ویتامین تقریباً در همه‌ی غذاهایی که روزانه می‌خوریم وجود دارد. با این حال کمبود شدید ویتامین A یکی از دلایل ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای است. البته در بیشتر موارد کاهش این ویتامین در کنار سایر کمبودهای تغذیه‌ای باعث ریزش مو می‌شود.

ویتامین E

ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی وظیفه‌ی حفاظت از فولیکول‌های مو را به عهده دارد. این ویتامین علاوه بر بهبود خونرسانی و تأمین مواد مغذی به فولیکول‌ها، به داشتن موهایی ضخیم‌تر و درخشان‌تر هم کمک می‌کند.

ریزمغذی‌های مؤثر در کاهش ریزش مو

علاوه بر ویتامین‌ها، املاح و ترکیبات مغذی مهمی هم هستند که در ایجاد نعادل در هورمون‌ها، بهبود عملکرد آنزیم‌های حیاتی، بهبود خونرسانی و… نقش دارند. همه‌ی این فرایندها در کنار هم باعث کاهش ریزش مو می‌شود. در ادامه برای پاسخ به این سؤال که برای ریزش مو هیرویت بهتر است یا درموبلا؟ این ریزمغذی‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

ویتامین ها و املاح ضروری برای رشد موها
کمبود این املاح باعث افزایش ریزش مو می‌شود

آهن

کمبود این عنصر یکی از اصلی‌ترین عوامل کم خونی در کودکان و بزرگسالان است. اگر کم خونی ناشی از فقر آهن در سنین کودکی درمان نشود، به احتمال زیاد در بزرگسالی شاهد ریزش غیرطبیعی موهای خود خواهید بود. خوشبختانه با مصرف مکمل آهن یا مکمل تقویت مو حاوی آهن می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

زینک

این عنصر در راه اندازی و عملکرد صحیح بیش از ۱۰۰ آنزیم حیاتی بدن و به سرانجام رساندن فرایندهای زیستی نقش اساسی دارد. به همین دلیل در بسیاری از مشکلات بدن از جمله ضعف سیستم ایمنی، مشکلات جنسی، کاهش انرژی بدن، مشکلات پوستی و… کمبود زینک دیده می‌شود. بنابراین تعجبی ندارد که کمبود زینک یکی از عوامل اصلی ریزش مو هم باشد.

ید و مس

عنصر ید در تنظیم هورمون‌های تیروئید نقش حیاتی دارند. عدم تعادل در هورمون‌های تیروئید باعث افزایش سبوم و چرب شدن پوست سر، خشک سدن پوست و موی سر، کاهش صخامت موها و ناخن‌ها می‌شود. پسید کافی می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. مس نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب از فولیکول‌ها و ساقه‌ی مو محافظت می‌کند.

آمینو اسیدها

آمینو اسیدها واحدهای تشکیل دهنده‌ی پروتئین‌ها در بدن ما هستند. ترکیب برخی از این واحدهای سازنده، پروتئین‌های حیاتی بدن ما را می‌سازد. کراتین و کلاژن دو مورد از همین پروتیئن ها هستند که در بخش‌های زیادی نقش حیاتی ایفا می‌کنند. این دو پروتئین در ساختار پوست و مو هم شرکت دارند و به کاهش ریزش مو و بهبود چین و چروک‌های پوست کمک می‌کنند.

قرص هیرویت؛ بهترین قرص ویتامین برای رشد مجدد موها

حال که تمام کمبودهای تغذیه‌ای مؤثر در ریزش مو را بررسی کردیم، نوبت به آن رسیده که ببینیم برای درمان ریزش مو هیرویت بهتر است یا درموبلا؟

قرص ریزش موی هیرویت
هیرویت؛ بهترین مکمل برای تقویت موها

هیرویت محصولی از شرکت انگلیسی هلث اید است که تاکنون افراد زیادی برای کاهش ریزش مو از آن استفاده کرده‌اند و در مدت حضور خود در ایران، تأثیر مثبت خود را به ما اثبات کرده است. با این حال زمان انتخاب و خرید که می‌رسد ما همچنان نمی‌دانیم که از بین بهترین‌ها، کدام مکمل برای ریزش مو بهتر است؟ افرادی زیادی می‌پرسند که هیرویت بهتر است یا یونی زینک؟ ما در مطلبی جداگانه این دو محصول پرفروش را باهم مقایسه کرده‌ایم.

مکمل ریزش موی هیرویت هلث اید، در ترکیبات خود تقریباً همه‌ی نیازهای بدن برای داشتن موهایی سالم و درخشان را جای داده است. در ادامه بیشتر با این مکمل تقویت موی پرطرفدار آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های قرص ریزش موی هیرویت

در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین فواید کپسول hair vit اشاره کرده‌ایم:

  • افزایش رشد مو
  • کاهش ریزش مو
  • فاقد گلوتن و گندم
  • افزایش درخشندگی موها
  • اثرگذار برای زنان و مردان
  • بهبود ریزش موی ناشی از کم خونی
  • افزایش استحکام و ضخامت تار موها
  • تولید شده با ژلاتین نرم برای بلع راحت‌تر
  • حاوی آمینواسیدها، ویتامین‌ها و املاح ضروری برای رشد مو

ترکیبات قرص هیرویت برای ریزش مو

قرص هیرویت یکی از کامل‌ترین ترکیبات برای درمان ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای را دارد. البته ترکیبات این قرص تنها برای ریزش مو نیست؛ بلکه به تقویت سیستم ایمنی، کاهش شکنندگی ناخن‌ها، تقویت پوست، افزایش انرژی بدن و رفع کمبودهای تغذیه‌ای شایع نیز کمک می‌کند. در ادامه جدول ترکیبات قرص هیرویت برای ریزش مو را می‌بینید:

محتویات مقدار در هر قرص نیاز مصرف روزانه %
ویتامین B1 (تیامین) ۱۰میلی گرم ۹۰۹
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۱۰میلی گرم ۷۱۴
ویتامین B3 (نیاسین) ۲۰میلی گرم ۱۲۵
ویتامین B6 (پیریدوکسین) ۵میلی گرم ۳۵۷
بیوتین (B7) ۲۰میکروگرم ۴۰
ویتامین B12 ۲میکروگرم ۸۰
پانتوتنیک اسید (B5) ۱۰میلی گرم ۱۶۷
آهن ۱۲میلی گرم ۸۶
زینک ۲میلی گرم ۲۰
کولین بیتارات ۵۰میلی گرم **
اینوزیتول ۵۰میلی گرم **
پارا آمینو بنزوئیک اسید  (PABA) ۱۰میلی گرم **
مخمر ۱۰۰میلی گرم **
پودر ژلاتین هیدرولیز شده ۵۰میلی گرم **
لستین ۲۰میلی گرم **
ال-سیترین ۳۰میلی گرم **
دی آل- متیونیون ۳۰میلی گرم **

هیرویت چگونه به رشد مجدد موها کمک می‌کند؟

اگر بخش‌های قبل را خوانده باشید، می‌بینید که درباره‌ی ویتامین‌ها و املاح ضروری برای رشد موها و تأثیر آن‌ها گفته‌ایم. با توجه به این گفته‌ها و جدول ترکیبات هیرویت، می‌توان گفت این قرص هرچه که بدن برای تقویت موها نیاز دارد را فراهم کرده است. به همین دلیل هم به یکی از بهترین انواع قرص جلوگیری از ریزش مو تبدیل شده است.

مکمل تقویت موی هیرویت
قرص هیرویت باعث قطع ریزش مو و افزایش ضخامت و درخشندگی موها می‌شود.

ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، آهن و زینک در کنار آمینو اسیدهای ضروری لسیتین و متیونین نه تنها ریزش مو را کاهش می‌دهند، بلکه باعث تولید موهای ضخیم‌تر و سالم‌تر نیز می‌شوند. البته ویتامین‌های محلول در چربی از جمله D، A و E در این مکمل دیده نمی‌شود. بنابراین اگر کمبود این ویتامین‌ها در ریزش موی شما نقش دارد، باید در کنار مصرف این مکمل از سایر مکمل‌های تغذیه‌ای حاوی آن‌ها هم تحت نظر پزشک استفاده کنید.

خرید سریع قرص هیرویت

قرص درموبلا؛ بهترین مولتی ویتامین مینرال برای پوست و مو

در ادامه‌ی مقایسه‌ی بهترین مکمل‌های پوست و مو، برای اینکه به طور قطع بگوییم درموبلا بهتر است یا هیرویت؟ باید درموبلا را هم زیر ذره بین قرار دهیم.

قرص درموبلا برای ریزش مو
قرص درموبلا ؛ بهترین مکمل برای تقویت پوست و موها

قرص درموبلا محصولی از شرکت گلدن لایف استرالیا است که برای تقویت پوست، مو و ناخن‌ها نیز استفاده می‌شود. این قرص با ترکیب ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی مهم برای ریزش مو و املاح تقویت کننده‌ی پوست و مو باعث کاهش ریزش مو می‌شوند. این قرص نیز با توجه به تاثیراتش در لیست بهترین مکمل‌های پوست و مو موجود در ایران قرار دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های قرص درموبلا برای ریزش مو آشنا می‌شوید.

ویژگی مولتی ویتامین درموبلا

  • تأمین نیاز روزانه بدن
  • افزایش استحکام موها
  • مؤثر در کاهش ریزش مو
  • بهبود خونرسانی به موها
  • مناسب برای مردان و زنان
  • کاهش چین و چروک پوست
  • تنظیم هورمون‌های تیروئیدی
  • حفظ رطوبت و لطافت پوست و مو
  • حاوی ویتامین‌های D و E برای افزایش رشد موها

ترکیبات قرص درموبلا برای تقویت موها و پوست

در ترکیبات قرص درموبلا بیشتر ویتامین‌های محلول در چربی مؤثر و املاح ضروری برای تقویت موها را می‌بینید. این قرص بیشتر نیازهای روزانه بدن ما را تأمین می‌کند. جدول ترکیبات درموبلا را در زیر مشاهده می‌کنید:

محتویات مقدار در هر قرص نیاز مصرف روزانه %
Vitamin A ۱۰۰۰ IU ۷۸
Vitamin C ۶۰ میلی گرم ۸۰
Vitamin E ۵۰ IU ۲۷۵
Biotin ۵۰ میکرو گرم ۱۶۷
Vitamin D3 ۴۰۰ IU ۶۷
Calcium ۵۰ میلی گرم ۵
Silica ۲۷ میلی گرم *
Mg – Magnesium oxide ۲۰ میلی گرم ۶
Fe – Ferrous fumarate ۱۰ میلی گرم ۵۵
Cr – Chromium picolinate ۳۰ میکرو گرم ۱۲۰
Zn – Zinc gluconate ۱۵ میلی گرم ۱۸۷
Cu – Copper gluconate ۳۷۵ میکرو گرم ۴۲
Iodine – Potassium iodide ۱۵ میلی گرم ۱۸۷
Mn – Manganese sulphate ۸۰۰ میلی گرم ۴۴

قرص درموبلا چطور به کاهش ریزش مو کمک می‌کند؟

به جز ویتامین‌ها و املاحی که درباره‌ی اثر آن‌ها در بخش‌های قبل توضیح دادیم، ترکیبات دیگری هم در قرص درموبلا به چشم می‌خورد که برای داشتن موهایی ضخیم و سالم لازم است. سیلیکا یا سیلیکون ترکیبی است که باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و در به تولید بیتشر کراتین نیز کمک می ند. کروم و منگنز نیز از جمله املاحی هستند که در فعالیت آنزیم‌های حیاتی بدن دخالت دارند و کمبود آن‌ها به طور غیر مستقیم باعث ریزش مو می‌شود.

قرص درموبلا برای ریزش مو
قرص درموبلا به شادابی پوست و کاهش ریزش مو کمک می کند.

در نتیجه علاوه بر ویتامین‌های D، C، E و آهن که نقش اصلی را در بهبود رشد موها دارند، مصرف درموبلا کمبودهایی که غیر مستقیم ریزش مو را نیز برطرف می‌کند. البته این املاح برای تقویت پوست، افزایش ایمنی و بهبود عملکرد سایر بخش‌های بدن نقش مهمی دارند. بنابراین این قرص برای افرادی که بخاطر کمبود ویتامین‌های محلول در چربی دچار ریزش مو شده‌اند، انتخاب بسیار خوبی است.

خرید سریع قرص درموبلا

در نهایت هیرویت بهتر است یا درموبلا

شاید در نگاه اول با توجه به ترکیبات این دو مکمل تقویت مو به نظر برسد هیرویت با ترکیب کامل‌تری که دارد برنده‌ی این مسابقه است. در صورتی که این نتیجه گیری درست نیست. همانطور که گفتیم در ترکیبات هیرویت ویتامین‌های محلول در چربی دیده نمی‌شود؛ زیرا این قرص یک مولتی ویتامین روزانه است و برای جلوگیری از ایجاد مسمومیت، این ویتامین‌ها در ترکیبات هیرویت دیده نمی‌شود.

هیرویت بهتر است یا درموبلا؟
انتخاب بین این دو مکمل تقویت مو به کمبودهای بدن شما بستگی دارد.

بنابراین اگر فردی بخاطر کاهش ویتامین D یا E دچار ریزش مو شده باشد، یا این عوامل در ریزش موی او نقش داشته باشند، مصرف هیرویت برایش کافی نیست. در مقابل قرص درموبلا نیز بیشتر روی املاح و ویتامین‌های محلول در چربی تمرکز کرده و از ویتامین‌های گروه B، تنها بیوتین را در ترکیبات خود جا داده است. پس اگر بخاطر کمبود فولیک اسید، B6 یا B12 دچار ریزش مو شده باشید، درموبلا به درد شما نمی‌خورد!

همه‌ی این توضیحات را دادیم که بگوییم انتخاب نهایی بین این دو مکمل به کمبودها و نیازهای بدن شما بستگی دارد. شما برای مشخص کردن دلیل ریزش موی خود کافی است به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید. با این کار کمبودهای بدنتان به طور دقیق مشخص می‌شود و پزشک به شما می‌گوید که کدام مکمل تقویت مو برای شما بهترین انتخاب است.

بهترین مکمل‌های پوست و مو را از ما بخواهید

باتوجه به توضیحات ما در این متن، پاسخ این سؤال که برای ریزش مو قرص هیرویت بهتر است یا درموبلا؟ پیش خود شماست! هر دوی این مکمل‌ها از ادامه دار شدن ریزش مو، پیری زودرس پوست، شکنندگی ناخن‌ها و… جلوگیری می‌کنند. انتخاب یک مکمل با کیفیت و مطابق با نیازهای بدن می‌تواند بسیاری از مشکلات بدن را برطرف کند. البته باید یادآور شویم که مصرف مولتی ویتامین بدون داشتن رژیم غذایی سالم کافی نیست. پس بهتر است عادات تغذیه‌ای غلط خود را هم کنار بگذارید.

برای خرید بهترین مکمل‌های پوست مو و ناخن کافی است وارد داروخانه اینترنتی مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین معتبرترین برندها، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید.

خرید بهترین مکمل های پوست مو و ناخن

اگر تجربه استفاده از هیرویت یا درموبلا را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این دو محصول یا سایر مکمل‌های پوست و مو دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «برای رشد موها قرص هیرویت بهتر است یا درموبلا؟»

  1. سلام وقت بخیر
    من صبح هیرویت میخورم و بعد ناهار درموبلا.
    دو ماه هست که مصرف میکنم ولی خیلی تاثیری ندیدم میترسم که مصرف شون توی یه روز کار درستی نباشه ، بنظرتون اوکیه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی،استفاده هم زمان از قرص هیرویت و قرص درموبلا صحیح نمی باشد.شما می توانید از آنها به صورت روز درمیان استفاده نمایید.
      اما مسئله مهم تر این است که چنانچه پس از دوماه مصرف هیچ گونه بهبودی ای حاصل نشده است بنابراین می تواند به این معنا باشد که ریزش مو در شما به علت کمبود ریزمغذی ها(زینک و بیوتین و ….) نمی باشد و دلایل دیگری دارد.
      از جمله علل مطرح وشایع ریزش مو اختلالات هورمونی( افزایش و یا کاهش برخی هورمونها)می باشد.ونیاز است حتما جهت پیگیری به متخصص پوست مراجعه تا ازمایشات کافی رو انجام دهید و درمان صحیح برای مشکل خود را دریافت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام امکانش هست بگین چرا بعد از مصرف قرص هیرویت دچاراسهال میشم و دل‌پیچه دلیل این امر چست؟ واین که درسال های قبل که مصرف میکردم اینجوری نمیشدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیرویت فاقد عارضه جانبی است و معمولا اسهال و دلپیچه ایجاد نمی کند. با این حال ممکن است یکی از ترکیبات سازنده این محصول با سیستم گوارش شما ناسازگاری نشان داده باشد.
      شرکت های داروسازی گاها مواد اولیه خود را از شرکت های مختلفی تهیه می کنند؛ ممکن است بروز این عارضه در شما ناشی از این امر باشد.
      با احترام، دکتر داروساز

  3. سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    میشه هر دو رو تهیه کرد و به صورت یک روز درمیون به عنوان مکمل از جفت قرص ها استفاده کرد

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام مصرف روز در میان هیرویت و درموبلا مانعی ندارد و مجاز می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره