با ترکیبات قرص هیرویت بیشتر آشنا شوید

ترکیبات قرص هیرویت
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

طبق بررسی‌هایی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شده، بیش از نیمی از ایرانی‌ها با مشکل ریزش مو و طاسی مواجه‌اند. حال اگر عوارض ناشی از ویروس کرونا و تأثیر آن روی ریزش مو را نیز به این آمار اضافه کنیم، اوضاع از قبل هم بدتر به نظر می‌رسد! به همین دلیل است که طی دو سال اخیر مصرف انواع مولتی ویتامین و قرص ریزش مو مانند هیرویت در بین مردان و زنان جامعه‌ی ما اهمیت بیشتری پیدا کرده. به لطف ویروس کرونا! بیشتر ما پس از ابتلا به این بیماری با قرص هیرویت آشنا شدیم و تاثیرات مثبت این مکمل پوست و مو را مشاهده کردیم.

تأثیر قرص هیرویت برای ریزش مو در مصرف کنندگان به قدری خوب بود که اکنون به یکی از محبوب‌ترین انواع قرص تقویتی برای مو تبدیل شده است. اما این تنها اثر مثبت این مکمل نیست! ما در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با معرفی مفصل‌تر ترکیبات قرص هیرویت، شما را با تمام فواید و خواص این قرص ریزش مو آشنا می‌کنیم. پس اگر در حال مصرف این قرص هستید یا قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

قرص هیرویت چیست؟

قرص هیرویت یک مولتی ویتامین مینرال است که توسط شرکت داروسازی انگلیسی هلث اید تهیه شده و آزمایش‌های مربوط به میزان اثرگذاری و سلامت دارو را نیز در معتبرترین آزمایشگاه‌های این کشور گذرانده است. با توجه به اینکه بسیاری از مکمل‌های تغذیه‌ای و مولتی ویتامین‌ها توسط سازمان غذا و دارو آزمایش نمی‌شود و بدون آزمایش و تست شدن وارد بازار می‌شود، داشتن تائیدیه از لابراتوارهای معتبر یک امتیاز مثبت برای این قرص جلوگیری از ریزش مو محسوب می‌شود.

قرص هیرویت برای این تهیه شده تا با تأمین کمبودهای تغذیه‌ای در افراد، به کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موها، تقویت ساختار پوست و بهبود شکنندگی ناخن‌ها کمک کند. ترکیبات هیرویت، که ویتامین‌های گروه B و آمینو اسیدهای ضروری بخشی از آن هستند، گواه این موضوع است. در ادامه بیشتر با خواص این مکمل ریزش مو آشنا می‌شوید.

هیرویت برای کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موها، تقویت ساختار پوست و بهبود شکنندگی ناخن‌ها تولید شده است.

ویژگی‌های قرص ریزش موی هیرویت

  • مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک و حساس به لاکتوز
  • درمان شکنندگی ناخن‌ها و افزایش ضخامت آهن‌ها
  • درمان ریزش موی ناشی از کم خونی
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مؤثر برای افزایش ضخامت موها
  • مناسب برای خانم‌ها و آقایان
  • جلوگیری از افزایش ریزش مو
  • کمک به رشد مجدد موها
  • تقویت پوست و ناخن‌ها
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • تقویت سیستم ایمنی

ترکیبات قرص هیرویت؛ بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو

آشنایی با ترکیبات قرص هیرویت ما را با نحوه‌ی اثرگذاری این مکمل تقویتی در بدن نیز آشنا می‌کند. این مولتی ویتامین مینرال برای ریزش مو ترکیبات کاملی دارد و با همین ترکیب کامل هم اثرات شگفت انگیزی روی تقویت موها و رشد مجدد آن‌ها اعمال می‌کند.

ترکیبات هیرویت به سه بخش متفاوت شامل ویتامین‌ها، مینرال ها و سایرین تقسیم می‌شود. بخش آخر شامل ریزمغذی‌هایی است که در دو دسته‌ی ویتامین و مینرال قرار نمی‌گیرند؛ اما برای رشد و تقویت مو، پوست و ناخن‌ها بسیار ضروری‌اند. در ادامه به طور کامل با ترکیبات این سه بخش آشنا می‌شویم.

ترکیبات قرص هیرویت
قرص هیرویت کامل ترین ترکیبات را برای تقویت پوست و مو دارد.

ویتامین‌های مکمل تقویت مو هیرویت

یکی از مهم‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای که باعث ریزش مو و ضعف ناخن‌ها می‌شود، کمبود ویتامین‌های گروه B یا همان ب کمپلکس است. بیشتر فواید کپسول hair vit بخاطر حضور همین عوامل است. کمپانی هلث اید با در نظر گرفتن این موضوع و سایر علائم مؤثر در پیری پوست، نازک شدن ناخن‌ها و افزایش ریزش مو، همه‌ی ویتامین‌های این گروه را در ترکیبات قرص هیرویت فراهم کرده که بیشترین اثر را برای این اهداف داشته باشد. ویتامین‌های قرص هیرویت شامل موارد زیر است:

ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B1 یا تیامین مانند همه‌ی ریزمغذی‌های ضروری بدن، چند نقش مهم در بدن ایفا می‌کند و در بخش‌های مختلفی هم حضور دارد. از جمله مهم‌ترین اثرات ویتامین B1، می‌توان به تنظیم سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، بهبود فعالیت سلول‌های عصبی، تغذیه‌ی سلول‌های بدن و کاهش ضعف عضلات اشاره کرد.

اثر تیامین روی تغذیه‌ی سلول‌ها، باعث خونرسانی و اکسیژن رسانی بهتر فولیکول‌های مو شده و به رشد بهتر موها کمک می‌کند.

ویتامین ب در ترکیبات هیرویت
ویتامین ب۲ در ترکیبات هیرویت، به جوانسازی پوست و کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین‌های گروه ب، به خصوص ب کمپلکس، عملکردی بهم وابسته دارند و به سختی می‌توان آن‌ها را از هم جدا دانست؛ زیرا در کنار هم اثرات مثبتی که از آن‌ها می‌شناسیم را در بدن اعمال می‌کنند. در مورد ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در ترکیبات هیرویت، می‌توان گفت این ویتامین در تبدیل غذا به انرژی و تأمین انرژی برای سلول‌های بدن نقش مؤثر دارد. این اثر در تقویت پوست، مو و ناخن‌ها نقش مؤثر داشته و برای جوانسازی پوست و کاهش ریزش مو بسیار مؤثر است.

 همچنین این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند از بروز استرس اکسیداتیو در سلول‌های پوست، فولیکول‌های مو و سایر نقاط بدن جلوگیری کند. این فرایند برای جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار مفید است.

ویتامین B3 (نیاسین)

اگر بپرسید کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ریزش مو می‌شود؟ یکی از جواب‌ها قطعاً ویتامین B3 خواهد بود. زیرا این ویتامین نقش مهمی در بهبود گردش خون در پوست سر دارد. همچنین نیاسین در کاهش التهاب پوست سر و بازسازی کراتین مو نیز نقش دارد. این عوامل برای داشتن موهایی ضخیم و پرپشت لازم است.

طبق تحقیقاتی که درباره‌ی اثرات ویتامین B3 روی بدن انجام شده، این ویتامین در افزایش تراکم فولیکول‌های مو، بهبود کیفیت ساقه‌ی موها و درمان ریزش مو نقش مهمی دارد.

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در ترکیبات هیرویت، ویتامین B5 است. این ویتامین هم نقش یک آنتی اکسیدان قوی را در بدن دارد که نبود آن باعث آسیب رسیدن به ساقه‌ی مو و فولیکول‌ها شده که در نهایت منجر به ریزش مو و نازک شدن آن‌ها می‌شود. پانتوتنیک اسید برای تغذیه‌ی بهتر سلول‌های پوست و مو، بهبود خارش و شوره سر نیز بسیار مفید و مؤثر است.

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

یکی از دلایل دلایل آشکار ریزش مو و بسته شدن فولیکول‌های مو، چرب شدن بیش از حد پوست سر است. هنگامی که سبوم یا چربی طبیعی پوست سر بیش از حد ترشح شود، چنین شرایطی ایجاد می‌شود. ویتامین B6 وظیفه‌ی تنظیم میزان ترشخ سبوم را به عهده دارد. در نتیجه با مصرف این ویتامین، چربی پوست سر کاهش یافته و فولیکول‌های مو دوباره برای ساخت موهای سالم و ضخیم قدرت می‌گیرند.

ویتامین B7 (بیوتین)

کمبود بیوتین یکی دیگر از دلایل مهم ریزش مو است. این ویتامین در تولید کراتین و رشد سریع‌تر موها نقش موثری دارد. کراتین، پروتئین سازنده‌ی مو و ناخن‌ها است که هرچه بیشتر در بدن تولید شود، موهای ضخیم‌تری خواهیم داشت. به همین دلیل هم افراد مبتلا به کمبود بیوتین، موهای نازک و ناخن‌های شکننده‌ای دارند. این موضوع باعث شده تا بیوتین نه تنها در ترکیبات هیرویت، بلکه اکثر مکمل‌های تقویت پوست مو و ناخن حضور داشته باشد.

ویتامین ب در ترکیبات هیرویت
ویتامین ب۱۲ در ترکیبات قرص هیرویت برای تغذیه‌ی فولیکول‌های مو لازم است.

ویتامین B12

ویتامین B12 یا کوبالامین، در کنار B6 در بلوغ گلبول‌های قرمز خون نقش اساسی دارند. کمبود این دو ویتامین باعث کاهش گلبول قرمز و در نتیجه کاهش خونرسانی به سلول‌های بدن می‌شود. این یعنی اکسیژن و غذای کافی به فولیکول‌های مو و سلول‌های پوست نمی‌رسد و به مرور زمان، ریزش مو و چروک‌های روی صورت افزایش می‌یابد. کپسول هیرویت با تأمین این دو ویتامین، از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

خرید سریع قرص هیرویت

مینرال‌های قرص هیرویت برای رشد مجدد مو

بخش دوم ترکیبات هیرویت، مینرال ها یا همان مواد معدنی هستند. این مواد معدنی در واقع ریزمغذی‌های مهم بدن ما را تشکیل می‌دهند که بدون آن‌ها بدن با مشکلات متعددی روبرو می‌شود. در ادامه اثر هرکدام از این عناصر معدنی مهم را شرح داده‌ایم.

ترکیبات هیرویت
زینک و آهن برای بهبود ریزش مو و تقویت پوست در ترکیبات هیرویت قرار گرفته اند.

زینک

کمبود زینک و ریزش مو رابطه‌ی مستقیمی باهم دارند. این عنصر در عملکرد صحیح آنزیم‌های حیاتی در بیش از صد واکنش مهم بدن نقش دارد. برقراری تعادل بین هورمون‌های حیاتی، سنتز پروتئین و کلاژن، تنظیم ترشحات غدد چربی پوست، کمک به عملکرد سیستم ایمنی و… چند مورد از وظایف این ماده معدنی مهم است.

کمبود زینک نه تنها باعث افزایش ریزش مو می‌شود، بلکه در شدت گرفتن مشکلات پوستی از جمله آکنه، اگزما و حساسیت‌های پوستی نیز نقش دارد. به همین دلیل هم حضور آن در ترکیبات هیرویت، هم برای تقویت مو و هم تقویت پوست مفید است.

آهن

یکی از مهم‌ترین خواص آهن در بدن، که به احتمال زیاد اکثر ما با آن آشناییم، نقش مهم آن در اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن است. آهن در تشکیل هموگلوبین و حمل اکسیژن کافی توسط گلبول‌های قرمز شرکت دارد و کمبود آن باعث کم خونی فقر آهن می‌شود. این نوع کم خونی عوارض زیادی برای بدن دارد که برخی از آن‌ها شامل ضعف سیستم ایمنی، ضعف فولیکول‌های مو، زردی پوست و ضعف عملکرد ارگان‌های حیاتی بدن است. به همین دلیل هم افراد دچار کم خونی فقر آهن، موهایی کم پشت، ناخن‌هایی ظریف و خمیده و پوستی نازک و صورتی بی رمق دارند.

تأمین آهن مورد نیاز بدن توسط قرص هیرویت، نه تنها به رشد مجدد موها و کاهش ریزش مو کمک می‌کند، بلکه برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد کلی بدن نیز مؤثر است.

سایر ترکیبات هیرویت برای پوست و ناخن‌ها

این بخش شامل ترکیباتی است ما آن‌ها را به عنوان ویتامین یا مواد معدنی نمی‌شناسیم؛ اما برای داشتن موهایی سالم، ناخن‌های مستحکم و پوستی شفاف و روشن ضروری هستند. در ادامه بیشتر با این ترکیبات آشنا می‌شویم.

آمینو اسیدهای ضروری

متیونین یکی از ۹ آمینو اسید ضروری برای بدن است که بدن توانایی ساخت آن را ندارد و تنها با تغذیه مناسب تأمین می‌شود. این اسید آمینه در تولید پروتئین‌های ضروری بدن، عملکرد بهتر فولیکول‌های مو، عملکرد بهتر عضلات و… نقش دارد. وجود متیونین در ترکیبات هیرویت، از نازک شدن تارهای مو جلوگیری کرده و ریزش مو را بهبود می‌دهد.

سیستئین آمینو اسید دیگر موجود در قرص تقویت پوست و موی هیرویت است. سیستئین در فرایند متابولیسم طبیعی سلول‌ها، سنتز اسیدهای چرب، تقویت سیستم ایمنی و تولید کلاژن نقش دارد. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد ساختار پوست و مو از این آمینو اسید تشکیل شده است. از این رو تأمین این ماده در بدن برای افزایش الاستیسیته و استحکام پوست، افزایش استحکام ناخن‌ها و ضخیم‌تر شدن موها ضرورت دارد.

پارا آمینوبنزودیک اسید (PABA)

این ماده که یکی از ترکیبات وابسته به گروه ویتامین‌های ب محسوب می‌شود، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی‌ای دارد. PABA برای تثبیت غشاء سلولی در فولیکول‌های مو و سلول‌های پوست و حفاظت از ریشه موها مورد نیاز است. در برخی موارد نیز، اگر به رنگ مو بخاطر استرس یا کمبودهای تغذیه‌ای تغییر کند، این ماده می‌تواند تا حدی از سفید شدن موها جلوگیری کند.

کولین و اینوزیتول

این دو ماده نیز جزو گروه ویتامین‌های ب طبقه بندی می‌شوند و پیش ساز فسفولیپیدها هستند. فسفولیئیدها یکی از واحدهای سازنده‌ی غشاء سلولی هستند که ساخت سلول‌های جدید، ترمیم سلول‌های آسیب دیده، تقسیم سلولی و رشد همه‌ی بخش‌های بدن به آن وابسته است. بنابراین برای داشتن فولیکول‌های سالم و موهای سالم با رشد بهتر، به کولین و اینوزیتول نیاز داریم. خوشبختانه این دو ماده به میزان کافی در ترکیبات قرص هیرویت وجود دارند.

مخمر

مخمر ماده‌ای سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، آمینواسیدهای ضروری، مس، کروم، سلنیوم و… است. این ماده نه تنها برای سلامت پوست، مو و ناخن‌ها، بلکه برای افزایش سلامت کل بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

پودر ژلاتین

ژلاتین موجود در مکمل پوست و مو هیرویت، باعث افزایش تولید پروئین کلاژن می‌شود. این پروتئین برای افزایش استحکام پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت و داشتن موهایی سالم‌تر و ضخیم‌تر بسیار مفید است.

جدول ترکیبات هیرویت

در جدول زیر می‌توانید هرکدام از ترکیبات قرص هیرویت را با مقدار مشخص آن در هر قرص ریزش مو هیرویت مشاهده کنید:

ترکیبات در هر کپسول % نیاز مصرف روزانه
ویتامین B۱ (تیامین) ۱۰mg ۱۱۱۱ %
ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) ۱۰mg  ۱۱۱۱ %
ویتامین B۳ (نیاسین) ۲۰mg ۱۶۷ %
ویتامین B۶ (پیریدوکسین) ۵mg ۳۸۵ %
بیوتین (B۷) ۲۰µg ۶۷ %
ویتامین B۱۲ ۲µg ۱۱۱ %
پانتوتنیک اسید (B۵) ۱۰mg ۲۰۰ %
آهن ۱۲mg ۶۷ %
زینک ۸mg ۷۳ %
کولین بیتارات ۵۰mg **
اینوزیتول ۵۰mg **
پارا آمینو بنزوئیک اسید  (PABA) ۱۰mg **
مخمر ۱۰۰mg **
پودر ژلاتین هیدرولیز شده ۵۰mg **
لستین ۲۰mg **
ال-سیستئین هیدروکلرید ۳۰mg **
دی ال- متیونیون ۳۰mg **

بهترین زمان مصرف قرص هیرویت

بهترین زمان مصرف قرص هیرویت، پس از صرف صبحانه است. مصرف این مکمل تقویتی در ابتدای روز انرژی شما را افزایش می‌دهد. اگر با خوردن این قرص ریزش مو دچار افزایش اشتها و ریزه خوری در طول روز می‌شوید، بهتر است آن را بلافاصله پس از شام (با فاصله از زمان خواب) مصرف کنید.

بهترین زمان قرص هیرویت
بهترین زمان مصرف قرص هیرویت، پس از صبحانه است.

برای بسیاری از افراد ممکن است این سؤال پیش بیاید که آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ اگر می‌خواهید جواب این سؤال را بدانید، کافی است این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را مطالعه کنید.

عوارض قرص هیرویت

قرص هیرویت یک مولتی ویتامین تقویتی برای پوست، مو و ناخن است و برای اکثر افراد هیچ عوارضی ندارد. البته خانم‌هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، باید قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

وقتی صحبت از عوارض قرص هیرویت می‌شود، درباره ارتباط قرص هیرویت و رنگ ادرار نیز زیاد سؤال می‌شود. در این باره باید بگوییم که به دلیل حضور ویتامین‌های گروه ب در این قرص ریزش مو، پس از مصرف آن رنگ ادرار کمی تیره‌تر می‌شود که امری طبیعی است و نشان دهنده‌ی عارضه یا مشکل در بدن نیست.

بهترین قیمت قرص هیرویت را از کجا پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید قرص هیرویت هلث اید را با ضمانت سلامت و بهترین قیمت خریداری کنید، می‌توانید وارد لینک زیر در داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و این محصول را در کمتر از یک دقیقه برای خود سفارش دهید.

خرید سریع قرص هیرویت

بهترین مکمل‌های تقویت پوست و مو را از ما بخواهید

در این متن با تمام ترکیبات هیرویت و تاثیرات آن برای تقویت پوست و مو آشنا شدیم. مطالب ذکر شده در این متن به ما می‌گوید که قرص هیرویت نه فقط برای تقویت پوست و مو، بلکه برای داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر، انرژی بیشتر و سیستم عصبی سالم‌تر نیز مفید است. با این ویژگی‌ها عجیب نیست که در لیست بهترین مکمل‌های تقویت پوست، مو و ناخن قرار دارد.

خرید بهترین مکمل تقویت پوست مو و ناخن

برای خرید قرص هیرویت یا سایر مکمل‌های ریزش مو، کافی است وارد اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب شوید و محصول مورد نظر خود را از بین معتبرترین برندهای بازار انتخاب کنید. مفیدطب سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

اگر تجربه استفاده از قرص هیرویت را دارید، نظر خود را حتماً با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره‌ی این قرص تقویت پوست و مو را در بخش نظرات از ما بپرسید. ما با نظر دکتر داروساز به سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «با ترکیبات قرص هیرویت بیشتر آشنا شوید»

  1. عالی بود چون تازه کاشت مو انجام دادن ب پیشنهاد دکتر هیرویت تا سه ماه مصرف کنم متشکرم از خانم دکتر احمدی عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره