۶ داروی گیاهی کاهش اشتها که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

6 داروی گیاهی کاهش اشتها که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد دارای رژیم‌های لاغری با آن مواجه هستند،‌ اشتها و احساس گرسنگی زیاد است. این مسئله باعث می‌شود تا تثبیت و کاهش وزن دشوار شود. استفاده از مواد غذایی‌ای که به اصطلاح اشتها کور کن طبیعی هستند، به شما کمک می‌کند تا با احساس گرسنگی و تمایل به خوردن به خوبی مبارزه کنید. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب همراه ما باشید تا ۶ داروی گیاهی کاهش اشتها که برای جلوگیری از پرخوری باید در رژیم غذایی خود بگنجانید را به شما معرفی کنیم.

شما می‌توانید مقاله ۶ داروی گیاهی و گیاه ضد اشتهای معجزه گر را از اینجا به صورت صوتی بشنوید:

 

بهترین مواد غذایی اشتها کور کن طبیعی

غذا خوردن خارج از برنامه یک اشتباه رایج است که بسیاری از کسانی که سعی در کنترل یا کاهش وزن خود دارند، مرتکب می‌شوند. ممکن است شما در طول روز مراقب کالری مصرفی خود باشید، اما گرسنگی بین وعده‌های غذایی به‌راحتی هدف کاهش وزن شما را خراب کند. در این مواقع، بعضی از گیاهان می‌توانند به کمک شما آمده و برای کاهش اشتها موثر واقع شوند.

لازم است بدانید که بهترین راه برای کاهش اشتها این است که غذای غنی از فیبر بخورید. این کار باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.کاهش دهنده های اشتهای قوی نیز گرسنگی شما را مهار می‌کنند و مانع از پرخوری می‌شوند. سعی در کاهش وزن دارید؟ گیاهان دارویی را که در بخش‌های بعدی معرفی می‌کنیم، امتحان کنید.

شنبلیله

شنبلیله گیاهی است که به خانواده فابیاسه تعلق دارد. دانه‌های کوچک زرد رنگ شنبلیله که در غذاهای هندی برای افزودن عطر و طعم استفاده می‌شود، به داشتن خواص دارویی معروف است. تخم شنبلیله حاوی ۴۵٪ فیبر می‌باشد که اکثراً نامحلول است. این فیبر روند جذب کربوهیدرات و چربی را در بدن کند می‌کند و مدت زمان طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد. مصرف تخم شنبلیله علاوه بر کاهش اشتها برای کاهش فشار خون نیز مفید است. به همین دلیل است که در تهیه بسیاری از انواع قرص کاهش اشتها، از شنبلیله و عصاره آن استفاده می‌شود.

شنبلیله برای مدت زمان طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد.

نحوه استفاده از شنبلیله برای کاهش اشتها

شما می‌توانید برای استفاده از این اشتها کور کن طبیعی به‌طور مستقیم یک قاشق چایخوری از دانه‌های شنبلیله را دو بار در روز بجوید و یا ۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در یک لیوان آب در طول شب خیس کنید و صبح آن را بنوشید.

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز یک چربی‌سوز و داروی گیاهی کاهش اشتها عالی است. این ماده حاوی دو ترکیب اصلی کافئین و کاتشین است که به روند کاهش وزن کمک بسیاری می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که کاتشین‌های موجود در چای سبز همچنین به تقویت سوخت و ساز بدن (افزایش متابولیسم) کمک می‌کنند، که برای هدف لاغری شما بسیار مهم است.

طرز استفاده از چای سبز برای اشتها

برای استفاده از چای سبز جهت کاهش اشتها کافی است تا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌لیتر از آن را دو بار در روز بنوشید تا شاهد نتایج موثر آن باشید. همچنین امکان استفاده از انواع قرص لاغری و کاهش اشتها که حاوی عصاره چای سبز هستند را دارید.

قرص فلوردو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین قرص‌های لاغری ایرانی است که در تهیه آن از گیاهان مختلفی از جمله چای سبز استفاده شده است. مصرف این قرص علاوه بر رفع اشتهای کاذب باعث کاهش وزن و دفع چربی‌های زائد بدن نیز می‌شود.

خرید قرص لاغری فلوردو

بادام

آجیل‌ها همیشه میان وعده‌های سالم و عالی برای جلوگیری از احساس گرسنگی در بعدازظهر هستند. اما وقتی می‌خواهید از خوردن زیاد پرهیز کنید و به دنبال کاهش اشتها هستید، بادام آن آجیلی است که باید انتخاب شما باشد. بادام سرشار از فیبر، ویتامین E، منیزیم و منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سرکوب گرسنگی و رفع اشتهای بیموقع شما کمک می‌کند. بادام همچنین باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود.

بادام یک روش عالی برای جلوگیری از احساس گرسنگی است.

نحوه استفاده از بادام برای کاهش اشتها

تنها کافی است تا یک مشت بادام همراه خود داشته باشید تا هنگامی که احساس گرسنگی کردید آن را میل کنید.

زنجبیل و کاهش اشتها

عطر و طعم زنجبیل در چای و غذا مورد علاقه بسیاری از افراد است. اما این گیاه علاوه بر عطر و طعم خواص دارویی شگفت‌انگیزی نیز دارد. این گیاه دستگاه گوارش شما را تحریک می‌کند، می‌تواند حالت تهوع را کاهش دهد و همچنین می‌تواند به صورت طبیعی اشتهای شما را به اصطلاح کور کند. طبق یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲، مردانی که در صبحانه زنجبیل مصرف می‌کردند حداقل ۳ ساعت پس از وعده غذایی خود احساس سیری می‌کردند. پس از زنجبیل به عنوان یک ضد اشتهای قوی خانگی غافل نشوید.

نحوه مصرف زنجبیل برای اشتها

شما می‌توانید از چای زنجبیل به عنوان یک اشتها کور کن طبیعی استفاده کنید، یا با مشورت پزشک از مکمل‌های حاوی زنجبیل استفاده کنید.

چای یربا ماته

یربا ماته (Yerba Mate) که نوشیدنی بومی آمریکای جنوبی است در میان بومیان این کشور با نام نوشیدنی خدایان شناخته می‌شود. این گیاه غالباً برای تهیه نوشیدنی به نام ماته (mate) استفاده می‌شود. این نوشیدنی به‌دلیل داشتن خاصیت انرژی‌زا و ضد اشتها مشهور شده است. این گیاه روند دفع را کند می‌کند و این باعث می‌شود شما خارج از برنامه غذا نخورید.

چای یربا ماته یک داروی گیاهی کاهش اشتها است.

نحوه مصرف یربا ماته

می‌توانید یربا ماته را به‌صورت پودری و یا به‌صورت مکمل‌های غذایی مصرف کنید و یا روزانه دو بار چای یربا ماته بنوشید.

قهوه

ممکن است شنیده باشید که مصرف زیاد قهوه به ‌دلیل داشتن کافئین زیاد برای سلامتی مناسب نیست. اما وقتی در مورد لاغری صحبت می‌کنیم، قهوه یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است. قهوه اشتهای شما را کاهش می‌دهد و همچنین متابولیسم و تجزیه چربی را افزایش می‌دهد که همگی برای کاهش وزن مفید هستند. البته توجه داشته باشید منظور از قهوه، قهوه ساده است، نه قهوه همراه شکر و شیر!

طرز استفاده از قهوه برای کاهش اشتها

شما می‌تواند به منظور بهره‌مندی از خواص ضد اشتهای قهوه، ۲۰۰-۲۵۰ میلی‌لیتر از آن را دو بار در روز مصرف کنید.

سخن پایانی

اغلب کسانی که از رژیم‌های لاغری پیروی می‌کنند با مشکلی رایج به نام احساس گرسنگی در بین وعده‌های غذایی رو‌به‌رو هستند. ما در این مقاله ۶ داروی گیاهی کاهش‌دهنده اشتها را به شما معرفی کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید راحت‌تر به هدف لاغری و تناسب اندام خود برسید. این گیاهان با ایجاد احساس سیری طولانی مدت به شما کمک می‌کنند تا هرچه سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود رسیده و آن را تثبیت کنید.

شما می‌توانید انواع قرص و داروی گیاهی برای کاهش اشتها و بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه، از جمله قرص لاغری فلوردو را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی و آسان تهیه کنید و در محل مورد نظر تحویل بگیرید:

خرید قرص لاغری فلوردو

سوالات متداول

آیا شنبلیله برای لاغری و کاهش وزن فایده دارد؟

تخم شنبلیله حاوی ۴۵٪ فیبر بوده که اکثراً نامحلول است. این فیبر روند جذب کربوهیدرات و چربی را در بدن کند می‌کند و مدت زمان طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد. بنابراین به عنوان ضد اشتهای قوی خانگی گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

آیا زنجبیل برای کاهش اشتها مفید است؟

زنجبیل می‌تواند اشتهای شما را سرکوب کند. طبق یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲، مردانی که در صبحانه زنجبیل مصرف می‌کردند حداقل ۳ ساعت پس از وعده غذایی خود احساس سیری می‌کردند.

یک دارو برای رفع اشتهای کاذب چیست؟

قرص فلوردو یک قرص لاغری گیاهی و دارویی برای رفع اشتهای کاذب است که از طریق مکانسیم‌های مختلفی مثل کاهش جذب قند و رفع اشتهای کاذب به از بین بردن چربی های زائد بدن و لاغر شدن کمک می‌کند. مصرف این قرص همچنین باعث بهبود عملکرد روده و معده می‌شود.

منبع: ETimes 

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

7 دیدگاه دربارهٔ «۶ داروی گیاهی کاهش اشتها که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در اکثر افراد، پرکالری ترین وعده، ناهار است. وقتی به یکباره کالری زیادی دریافت می کنید، خواب آلودگی ایجاد می شود. همچنین وعده های غذایی که مملو از کربوهیدرات یا چربی هستند، خواب آلودگی ایجاد می کنند. پس در مجموع، خواب آلوده شدن بعد از ناهار تا حدی طبیعی است. برای اینکه از این حالت پیشگیری کنید این اقدامات توصیه می شود:
      ۱- چربی و کربوهیدرات وعده غذایی ناهار را کاهش دهید.
      ۲- شبها به موفع بخوابید.
      ۳- در طول روز در معرض نور خورشید باشید.
      ۴- بصورت منظم ورزش کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    2. سلام بخاطر کبد چرب منم همین طور بودم آزمایش دادم چیزی نشون نداد رفتم سونو گرافی دیدم کبد م چربی اونم گرید ۲

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام دوست گرامی، از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید متشکریم.
        با احترام دکتر داروساز

  1. عرض آدب خدمت شما من روز اشتها ندارم اماشب تا صبح باید چند مرتبه غذا بخورم حتا هرچقدر زیادم بخورم باز چندقیفه بعد از گرسنگی سردرد می گیرم چکار کنم شب اشتها نداشته باشم ممنون سرکار خانم جلالیان محترم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص فلوردو می تواند اشتهای کاذب شما را کاهش دهد اما به طور کل سعی نمایید در یک زمان های مشخص وعده های غذایی خود را میل نمایید تا این مشکل کاهش یابد. جهت بررسی علت مشکل خود و در صورت نیاز درمان های بیشتر و موثرتر با پزشک متخصص تغذیه حتما مشورت نمایید. با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره