کاهش اشتها
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات فراگیر جامعه‌ی امروزی است. افراد زیادی به دلایل مختلف که حفظ سلامتی، تناسب اندام و زیبایی از مهم‌ترین آن‌هاست، به دنبال کاهش وزن خود هستند. در زمینه‌ی کاهش وزن نکات مهمی وجود دارد که توجه به آن‌ها کمک می‌کند که روند کاهش وزن به طور اصولی و با بازدهی مناسبی طی شود. همچنین باورهای غلطی در رابطه با کاهش وزن وجود دارد که ممکن است رسیدن به موفقیت در این مسیر را به تأخیر بیاندازد و یا حتی سلامت فرد را تهدید کند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب در مورد کاهش وزن و یکی از اصول مهم آن یعنی کاهش اشتها صحبت خواهیم کرد. در ادامه انواع قرص کاهش اشتها در داروخانه را بررسی کرده و سه مورد از بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.با ما همراه باشید.

برای کاهش وزن دنبال معجزه و میانبر نباشید

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی شما از کالری مصرفی‌تان کم‌تر باشد. به طور کلی، برای افزایش کالری مصرفی باید ورزش کنید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید. برای کاهش کالری دریافتی هم نیاز به اصلاح رژیم غذایی خود دارید.

کاهش وزن فرایندی است که برای رسیدن به نتیجه به زمان نیاز دارد. از آن جا که فرد برای کاهش وزن خود تلاش می‌کند و این تلاش برای بعضی افراد در ابتدا سخت و ناخوشایند است، ممکن است تحمل پروسه‌ی زمانی لازم برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب در کاهش وزن برای عده‌ای مشکل شود. در نتیجه فرد ممکن است ناامید شود و از تلاش برای کاهش وزن به کلی دست بردارد یا برای زودتر رسیدن به نتیجه‌ی دلخواهش به سراغ راه‌هایی برود که سلامتی او را به خطر می‌اندازد. توجه به اصول کاهش وزن و شناخت باورهای غلط در این زمینه و دوری از آن‌ها از ایجاد چنین شرایطی جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن اصولی

همان طور که گفته شد برای کاهش وزن باید کالری دریافتی شما از کالری مصرفی‌تان کم‌تر باشد. پس باید به دنبال کاهش کالری دریافتی با اصلاح رژیم غذایی و افزایش کالری مصرفی با ورزش بود. همچنین عوامل جانبی دیگری هم در کاهش وزن مؤثراند. برای مثال داشتن خواب کافی در شب در پروسه‌ی کاهش وزن اهمیت ویژه‌ای دارد. دوری از استرس نیز به کاهش وزن کمک می کند.

در مورد کاهش کالری دریافتی، باید توجه داشت که این کاهش باید منطقی و مطابق اصول انجام شود. بدن انسان برای انجام فعالیت‌های روزمره به مقداری انرژی نیاز دارد. در صورت دریافت کالری کم‌تر از نیاز بدن، کاهش وزن شما با عوارض جسمی زیان‌باری همراه خواهد شد. در این زمینه باور اشتباهی وجود دارد که اگر کاهش وزن با رژیم غیر اصولی و با سرعت زیاد همراه با مصرف مکمل مولتی‌ویتامین باشد بدن آسیبی نمی‌بیند. در صورتی که کاهش وزن با سرعت زیاد حتی در صورت مصرف بهترین محصولات مکمل مولتی‌ویتامین هم سلامت بدن شما را تهدید می‌کند و ممکن است سبب ریزش مو شود.

همچنین باید به این نکته توجه کرد که رژیم غذایی سالم شامل مقادیر مشخصی از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین و… متناسب با نیازهای بدن است. بنابراین کاهش بیش از حد پروتئین، نه تنها کمکی به کاهش وزن اصولی نمی‌کند که برای سلامتی هم مضر است. برای تأمین نیازهای بدن مانند ساخت ماهیچه همیشه باید بین ۱۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه‌ی خود را از پروتئین دریافت کنید.

کاهش وزن اصولی
رژیم غذایی سالم شامل مقادیر مشخصی از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین و… متناسب با نیازهای بدن است.

ویژگی‌های یک رژیم غذایی سالم

ترکیب دقیق یک رژیم غذایی متنوع، متعادل و سالم به ویژگی‌های فردی (سن، جنسیت، ذائقه، سبک زندگی و میزان فعالیت بدنی)، پیش‌زمینه‌های فرهنگی، و نوع مواد غذایی در دسترس بستگی دارد. با این حال، اصول تغذیه سالم همه جا و برای همه افراد یکسان است.

مواد غذایی که در یک رژیم غذایی سالم جایگاه ویژه دارند عبارتند از:

  • منابع تازه و متنوع پروتئین: لبنیات کم‌چرب، تخم مرغ، حبوبات، گوشت بدون چربی، مغزیجات
  • میوه و سبزیجات: برای تأمین فیبر و حفظ بیشتر احساس سیری
  • لبنیات کم چرب: برای تأمین کلسیم
  • غذاهای دریایی: برای دریافت امگا ۳ و ویتامین D
  • غلات کامل: غلات کامل محتوی فیبر، ویتامین B و مواد معدنی هستند و با کاهش ریسک دیابت، سرطان و بیماری قلبی در ارتباطند

مواد غذایی که باید از رژیم غذایی شما حذف شوند عبارتند از:

  • نوشیدنی های شکری (نوشابه، آبمیوه شکری، دلستر و…)
  • چیپس و پفک
  • فست فود
  • سوسیس و کالباس
  • غذاهای آماده و نیمه آماده، حتی اگر برچسب “رژیمی” داشته باشند!

مواد غذایی که باید محدود شوند عبارتند از:

  • نمک، شکر و روغن
  • نان سفید، کیک، شیرینی و بیسکوئیت
  • روغن‌ها و چربی‌های حیوانی

اهمیت کاهش اشتها در پروسه‌ی کاهش وزن

همان طور که گفته شد برای کاهش وزن باید کالری مصرفی را (البته تا حدی معقول و منطقی) کاهش داد. تعدادی از افراد در اثر سال‌ها رعایت عادت‌های غذایی اشتباه، غلبه بر وسوسه‌ی پرخوری و خوردن غذاهای ناسالم را مشکل می‌یابند. مهار اشتها در این شرایط برای این افراد کمک‌کننده است.

اشتها به معنای میل یک فرد به خوردن غذا می‌باشد. این حالت با گرسنگی تفاوت‌هایی دارد. در گرسنگی، بدن با نمایش واکنش‌های بیولوژیکی کمبود غذا را اطلاع می‌دهد. بنابراین یک فرد می‌تواند اشتها داشته باشد اما گرسنه نباشد و برعکس. برای کنترل اشتها و کاهش آن می‌توان از قرص کاهش اشتها کمک گرفت.

بهترین قرص کاهش اشتها

همان طور که گفته شد کاهش اشتها در پروسه‌ی کاهش وزن نقش مؤثری دارد. برای کاهش اشتها می‌توان از داروهای گیاهی که به این منظور تهیه شده‌اند استفاده کرد. مصرف قرص کاهش اشتها نه تنها به کاهش اشتها کمک می‌کند، بلکه با بهبود مشکلات گوارشی و رفع نفخ و یبوست باعث کاهش وزن سریع هم‌ می‌شود. هر فرد باید با توجه به شرایط خود و نیز توجه به ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی قرص کاهش اشتها و تأثیرات و فواید آن‌ها، بهترین قرص کاهش اشتها را متناسب با وضعیت خود انتخاب کند.

برای مشاهده‌ی انواع قرص کاهش اشتها در داروخانه آنلاین مفیدطب به لیست زیر مراجعه کنید:

قرص کاهش اشتها

در ادامه به معرفی ۳ قرص کاهش اشتها می‌پردازیم.

قرص لاغری هزال

قرص لاغری هزال یک داروی طبیعی و گیاهی برای کاهش وزن و کاهش اشتها است. این قرص کاهش اشتها که به تأیید سازمان غذا و دارو هم رسیده است، از ترکیبات گیاهی مانند رازیانه، زیره‌ی سیاه، زنیان، مرزنجوش، سداب و اشق تهیه شده است. این دارو علاوه بر اثرات مفیدی که در چربی‌سوزی، کاهش وزن و کاهش اشتها دارد اثرات مثبت دیگری نیز بر بدن شما می‌گذارد؛ از جمله پاکسازی بدن، کاهش جذب قند، کاهش کلسترول، کاهش تری‌گلیسرید و تقویت معده.

نحوه‌ی عملکرد قرص هزال به این صورت است که با کاهش میزان جذب قند، دفع مؤثر چربی‌ها، کم کردن اشتها و تحرک مکانیسم تجزیه‌ی چربی‌ها موجب لاغری و رسیدن به تناسب اندام دلخواه می‌شود. به این ترتیب مصرف روزانه‌ی قرص هزال به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به طور مؤثری باعث کاهش وزن اصولی و بدون عوارض گردد.

قرص لاغری هزال
قرص لاغری هزال یک داروی طبیعی و گیاهی برای کاهش وزن و کاهش اشتها است.

برای تهیه‌ی قرص لاغری هزال می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب و لینک زیر اقدام کنید:

قرص لاغری هزال

قرص کارویل حکیم مومن

قرص کارویل یکی از قرص های گیاهی کاهش اشتها و لاغری است. ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی این دارو شامل زیره‌ی سبز، کرفس، انیسون، چای سبز و ترشک می‌شود. قرص لاغری کارویل نقش مؤثری در کاهش اشتها، چربی‌سوزی و کاهش وزن دارد.

قرص کارویل از طریق دو مکانیسم چربی‌سوزی و کاهش اشتها به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند. ترکیبات گیاهی به کار رفته در این قرص علاوه بر کاهش اشتها و لاغری دارای اثرات ضد میکروبی، ضد اسپاسم و ضدنفخ هم هستند. همچنین عوارض ناشی از سوءهاضمه را کاهش می‌دهند.

البته باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که همه این تأثیرات هنگامی قابل مشاهده هستند که در کنار مصرف قرص لاغری کارویل، یک رژیم غذایی مناسب به همراه حداقل فعالیت بدنی مورد نیاز روزانه‌ی بدن رعایت شود. در غیر این صورت، مصرف قرص کارویل برای لاغری به تنهایی معجزه نخواهد کرد.

قرص لاغری کارویل
قرص لاغری کارویل نقش مؤثری در کاهش اشتها، چربی‌سوزی و کاهش وزن دارد.

برای تهیه‌ی قرص کارویل می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب و لینک زیر اقدام کنید:

قرص کارویل

قرص لاغری مهزل نیاک

قرص مهزل یک داروی گیاهی برای کاهش اشتها و کاهش وزن است. این دارو با کاهش اشتها میل به پرخوری را کم می‌کند و همزمان سرعت و بازده چربی‌سوزی در بدن را هم بالا می‌برد. همچنین باعث افزایش سرعت هضم و دفع غذا شده و چربی و فشار خون را هم کاهش می‌دهد.

این قرص کاهش اشتها از گیاهانی مانند زنیان، مرزنجوش، سداب و زیره‌ی سیاه تشکیل شده است. همه عصاره‌های گیاهی که در قرص مهزل استفاده شده است، به نوعی به بهبود گوارش کمک می‌کنند؛ زیرا تقریباً مواد ضروری برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش، از جمله آهن، منیزیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها را فراهم‌می کنند. قرص مهزل به شما کمک می‌کند که با حداقل فعالیت بدنی و نیز رعایت رژیم غذایی مناسب، خیلی زود به وزن دلخواه خود برسید.

قرص لاغری مهزل
.قرص لاغری مهزل نیاک با کاهش اشتها میل به پرخوری را کم می‌کند و سرعت و بازده چربی‌سوزی را در بدن بالا می‌برد

برای تهیه‌ی قرص مهزل می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب و لینک زیر اقدام کنید:

قرص مهزل

جمع‌بندی

همان طور که گفته شد، برای کاهش وزن باید کالری دریافتی کم‌تر از کالری مصرفی‌تان باشد. در نتیجه برای کاهش کالری دریافتی باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و برای افزایش کالری مصرفی باید ورزش را در برنامه‌ی خود بگنجانید. کاهش اشتها موضوعی است که برای کاهش کالری دریافتی باید به آن توجه کرد. برای کمک به کاهش اشتها می‌توان از قرص های کاهش اشتها استفاده کرد. قرص‌های کاهش اشتهای هزال، کارویل و مهزل، ۳ مورد از بهترین قرص‌های موجود در زمینه‌ی کاهش اشتها هستند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «معرفی ۳ قرص کاهش اشتها»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      خود قرص های لاغری بعید است به طور مستقیم سبب ریزش مو شوند. با این حال اگر قرص های لاغری زیادی مصرف نمایید و کاهش وزن شما اصولی نباشد، میتواند سبب ریزش مو شود. در صورتی که کاهش وزن با سرعت زیاد حتی در صورت مصرف بهترین محصولات مکمل مولتی‌ویتامین هم ممکن است سبب ریزش مو شود.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام من نوجوان ۱۶ساله هستم همیشه یک ونیم دیس برنج میخورم هنوز گرسنه هستم درضمن اصلا چاق نیستم. چکار کنم که پرخوری نکنم وکمی هم چاق شوم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر مشکل وزن ندارید نیاز مبرمی به تعدیل میزان غذای مصرفی تان نیست. البته می توانید بخشی از منابع کربوهیدرات مثل برنج را با منابع پروتئین مثل گوشت جایگزین کنید تا تغذیه تان سالمتر شود اما نیازی به کاهش کالری مصرفی تان ندارید، بخصوص اگر تمایل به افزایش وزن هم داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره