۹ چربی سوز شکم و پهلو گیاهی، لاغری بدون عوارض

چربی سوز شکم و پهلو گیاهی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

چربی شکم و پهلو متداول‌ترین نوع چاقی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. این افراد همواره به دنبال راهی هستند که از شر این چربی‌ها رهایی پیدا کنند و مطمئناً روش‌های زیادی را هم امتحان کرده‌اند. برخی از راهکارهای کاهش وزن مانند انواع مکمل‌های لاغری شیمیایی موجود در بازار و یا رژیم‌های نامعتبر می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای این افراد ایجاد کند. لذا در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را با چند چربی سوز شکم و پهلو گیاهی آشنا کنیم که کمترین عوارض را دارند و به شما در رسیدن به اندام دلخواهتان کمک می‌کنند.

علت چاقی شکم و پهلو

قبل از آشنایی با گیاهان چربی‌سوز و معرفی داروهای چربی سوز شکم و پهلو گیاهی بهتر است بررسی کنیم که دلایل تجمع چربی در شکم و پهلوها چیست. یا اینکه چه افرادی بیشتر از سایرین دچار چاقی شکم و پهلو می‌شوند. لازم به ذکر است برخی افراد فقط در ناحیه پهلوها و شکم با تجمع چربی روبرو هستند و برخی در سایر اندام‌های خود نیز افزایش چربی دارند. در هر صورت علت ایجادکننده این چاقی می‌تواند به انتخاب روش مناسب کاهش وزن کمک زیادی بکند.

نداشتن فعالیت کافی

از مهم‌ترین دلایل چاقی شکمی نداشتن فعالیت کافی در مقایسه با میزان کالری دریافتی است. در مواردی که شخص به دلایل شغلی، سبک زندگی و اهمیت ندادن به وررش از فعالیت کافی در طول روز برخوردار نباشد، تجمع چربی در شکم و پهلوها و سایر اندام‌ها رخ می‌دهد.

ژنتیک

برخی محققین بر این باور هستند که ژنتیک نیز می‌تواند بر ایجاد چاقی اثر بگذارد. در واقع طبق این نظریه برخی افراد به واسطه ژنتیک خود راحت‌تر از بقیه چاق می‌شوند. این چاقی معمولا در شکم و پهلوها بیشتر از سایر اندام‌ها، خودش را نشان می‌دهد.

مصرف زیاد غذا

همه ما می‌دانیم که مصرف زیاد غذا و خوراکی‌ها به طوری که مقدار کالری دریافتی در طول روز بیشتر از مقدار کالری سوزانده باشد، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش وزن بگذارد. مصرف غذاهای چرب و خوراکی‌های ناسالم، ریزه‌خواری و خوردن بی‌رویه مواد غذایی از دلایل قطعی تجمع چربی زیاد در ناحیه شکم و پهلوها به شمار می‌روند.

بیماری‌های هورمونی

برخی از افراد به طور ناخواسته و به دلایلی همچون بیماری‌های مربوط به هورمون‌ها دچار افزایش وزن می‌شوند. به طور مثال کم کاری تیروئید از جمله بیماری‌هایی است که خیلی از ما از رابطه آن با چاقی شکمی آگاه هستیم. ترشح هورمون کورتیزول که بر اثر استرس افزایش می‌یابد، نیز مثال دیگری از علل زیاد شدن چربی شکم به واسطه بیماری‌های هورمونی است.

مصرف الکل و دخانیات

طبق تحقیقات انجام‌گرفته، افرادی که به میزان زیادی از الکل و دخانیات استفاده می‌کنند، نسبت با سایرین چربی شکمی بیشتری دارند.

چاقی شکم و پهلو به دلایل دیگری نیز می‌تواند رخ دهد، که در این مقاله به مهم‌ترین و شایع‌ترین علل آن اشاره شد. در ادامه با سالم‌ترین چربی‌سوزها که شامل چند چربی سوز شکم و پهلو گیاهی هستند، آشنا می‌شویم.

چربی سوز شکم و پهلو گیاهی

مصرف گیاهان دارویی یا داروهای متشکل از این گیاهان برای کاهش وزن ممکن است تاثیر کمتری نسبت به داروهای شیمیایی داشته باشد و یا به مدت زمان بیشتری جهت تاثیرگذاری نیاز باشد. اما این داروهای گیاهی به علت طبیعی بودن عوارض بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از گیاهان دارویی نیز می‌تواند باعث ایجاد عارضه‌های نامطلوبی شود. مطمئن‌ترین راه جهت کاهش وزن اصولی با کمک انواع چربی سوز شکم و پهلو گیاهی و شیمیایی، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه است. پزشک با توجه به شرایط بالینی شما، علت ایجاد چاقی در شما و سن و جنسیت، مناسب‌ترین روش درمان و دوز مصرفی را برای شما در نظر خواهد گرفت.

در ادامه با چند چربی سوز شکم و پهلو گیاهی که از میان گیاهان دارویی موثر در لاغری بیشترین تاثیرگذاری را دارند، آشنا می‌شویم:

زنجبیل، بهترین چربی سوز شکم و پهلو گیاهی

از موثرترین گیاهان در کاهش وزن است که دارای طبعی گرم می‌باشد. زنجبیل می‌تواند با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب، در لاغری اندام‌ها تاثیر بگذارد.

زیره

این ادویه نیز یکی از کارسازترین گیاهان چربی سوز است. طبق مطالعات انجام‌شده زیره می‌تواند سطح کلسترول و چربی خون را کاهش دهد، در کم کردن اشتها موثر باشد و باعث کاهش وزن و چربی‌سوزی شود.

قهوه سبز

نام قهوه سبز در بسیاری از مکمل‌های لاغری دیده می‌شود. کافئین موجود در قهوه سبز می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و از همین طریق به کاهش وزن کمک کند. قهوه سبز از بهترین چربی سوز شکم و پهلو گیاهی است که می‌تواند شاخص توده بدنی (BMI) را کاهش دهد.

چای سبز

حتما تا به حال درمورد خواص چای سبز در کاهش وزن و چربی‌سوزی شنیده‌اید. این گیاه حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین است که هر دو در روند کاهش وزن بسیار موثر هستند.

کرفس، معروف‌ترین چربی سوز شکم و پهلو گیاهی

از موثرترین موارد چربی سوز شکم و پهلو گیاهی می‌توان کرفس را نام برد. معمولا کسانی که به دنبال اندام متناسب هستند از آب کرفس در رژیم غذایی خود غافل نمی‌شوند. کرفس سرشار از فیبر است و از همین رو می‌تواند افراد را به مدت طولانی سیر نگه دارد. همچنین کالری کرفس بسیار پایین است.

فلفل سیاه

این ادویه نیز می‌تواند به عنوان گیاه دارویی برای لاغری نام برده شود. فلفل سیاه دارای یک ترکیب به نام پیپرین است که در کاهش وزن کمک‌کننده می‌باشد. مصرف پیپرین در قالب مکمل از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می‌شود.

جینسینگ

از دیگر گیاهان چربی سوز و موثر در لاغری جینسینگ است. این گیاه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. همچنین باعث بالا رفتن انرژی نیز می‌شود.

دارچین، ادویه چربی سوز شکم و پهلو گیاهی

دیگر ادویه بسیار محبوب که دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. دارچین باعث کاهش اشتها و حفظ احساس سیری برای مدت طولانی می‌شود. همچنین این ادویه می‌تواند با کاهش مقدار برخی آنزیم‌های گوارشی، باعث کند شدن تجزیه کربوهیدرات‌ها شود.

زردچوبه

این ادویه به دلیل کورکومین موجود در آن دارای خواص فراوانی است. کاهش وزن و لاغری یکی از مزایای این گیاه به شمار می‌رود. طبق مطالعات مصرف روزانه دو بار کورکومین به مدت یک ماه باعث افزایش از دست دادن چربی، کاهش چربی شکم و لاغری تا ۵% می‌شود.

چربی سوز قوی شکم و پهلو
برخی از گیاهان دارویی مانند زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه، قهوه سبز و زیره در کاهش چربی‌های دور شکم و پهلو موثر هستند.

دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو

تهیه دمنوش چربی سوز کار چندان مشکلی نیست. چرا که این دمنوش‌ها به کمک یک یا دو ترکیب گیاهی قابل تهیه هستند. به کمک یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو می‌توانید متابولیسم و سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید. همچنین برخی از این دمنوش‌ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‌کنند و از این طریق مانع افزایش وزن می‌شوند.

بهترین دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو را می‌توان دمنوش زنجبیل دانست. شما می‌توانید زنجبیل را به صورت دمنوش همراه با لیمو و عسل میل کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را تکه تکه کرده و یک قطعه از آن را در چای خود ریخته و همراه با لذت بردن از طعم آن به کاهش وزن خود نیز کمک نمایید. از دیگر دمنوش‌های موثر در کاهش وزن و لاغری می‌تواند به دمنوش دارچین، دمنوش چای سبز، چای ماچا، دمنوش قهوه سبز، دمنوش لاغری هل، دمنوش ریبوس و دمنوش جینسینگ اشاره کرد.

داروی چربی سوز شکم و پهلو گیاهی

شما می‌توانید گیاهان دارویی ذکرشده در بخش‌های قبل را به صورت دمنوش مصرف کنید و یا از داروهای گیاهی فرآوری‌شده که توسط شرکت‌های داروسازی تولید می‌شود، استفاده نمایید. مطمئنا داروهای گیاهی تولید شده در صورتی که دارای مجوز سازمان غذا و دارو باشند، علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر دارای عوارض کنترل‌شده‌ای نیز هستند. چرا که آزمایشات لازم بر روی این ترکیبات انجام گرفته است.

قرص لاغری هزال محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین داروی کاهش وزن گیاهی می‌باشد که تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده است. این داروی چربی سوز شکم و پهلو گیاهی به واسطه تاثیرگذاری خوبی که دارد، توانسته رضایت اکثر مصرف‌کنندگان خود را کسب کند. این محصول گیاهی علاوه بر اینکه به پاکسازی بدن شما می‌کند، تقویت‌کننده معده، کاهش‌دهنده تری گلیسیرید و کلسترول نیز می‌باشد.

قرص لاغری هزال یک مکمل طبیعی است که بر اساس ترکیبات توصیه‌شده در کتب طب سنتی تهیه می‌شود. این ترکیبات شامل گیاهان رازیانه، زیره سیاه، زنیان، سداب، بوره ارمنی، مرزنجوش و اشق می‌باشد. در واقع هزال یک ترکیب آزمایش‌شده از عصاره گیاهان بوده که از طریق دفع موثر چربی‌ها، کاهش جذب قند، کم کردن اشتها و محرک مکانیسم تجزیه چربی‌ها در کاهش وزن بسیار موثر می‌باشد.

خرید قرص لاغری هزال

سخن پایانی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی چند نمونه چربی سوز شکم و پهلو گیاهی پرداخته است. با مطالعه این مطلب می‌توانید درمورد گیاهان موثر در چربی‌سوزی که در طب سنتی و مدرن برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطلاعات کسب کنید. همچنین در انتهای مقاله شما را با یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های لاغری گیاهی با نام قرص هزال آشنا کردیم.

شما می‌توانید جهت خرید قرص هزال و سایر مکمل‌های کاهش وزن به لینک زیر مراجعه کنید. این لینک شامل لیستی از بهترین انواع قرص لاغری موجود در داروخانه است که به همراه اطلاعات و قیمت آن‌ها ارائه می‌شود:

خرید انواع قرص لاغری گیاهی

 

سوالات متداول

قویترین چربی سوز گیاهی چیست؟

در میان گیاهان دارویی، تعداد زیادی دارای خواص کاهش اشتها و کاهش وزن هستند. اما در بین آن‌ها می‌توان زنجبیل، کرفس، قهوه سبز و زیره را به عنوان قویترین چربی سوز گیاهی نام برد. نحوه اثر این گیاهان برای لاغری در طول متن آورده شده است.

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو کدام است؟

برخی از حرکات ورزشی نسبت به سایر تمرینات می‌توانند تاثیر بیشتری روی لاغری شکم و پهلو داشته باشند. به طور مثال کرانچ معکوس، پلانک، دراز نشست، اسکوات، حرکت مرد عنکبوتی، پلانک چرخشی و کرانچ دوچرخه از جمله این حرکات ورزشی موثر هستند.

برای چربی سوزی چی بخوریم؟

برخی غذاها و مواد خوراکی مانند کرفس، سیب، هویج، سیب زمینی شیرین و ماست یونانی از جمله مواردی هستند که کمک می‌کنند از غذایی که می‌خورید، کالری کمتری دریافت کنید.



  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و