کپسول اورامین اف برای چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در زندگی پرمشغله امروزی هر چقدر هم که تلاش کنیم، ممکن است همیشه نتوانیم همه نیازهای ویتامینی و مواد معدنی بدنمان را با مصرف غذاهای متنوع تامین کنیم. از طرفی معمول است که نیاز به برخی از ریزمغذی‌ها (مانند زینک) حتی با مصرف غذای متنوع هم برطرف نشود. هنگام داشتن چنین شرایطی، مکمل‌ها و مولتی ویتامین های باکیفیت و موثر موجود در بازار می‌توانند به کمکمان آیند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با یکی از مکمل‌های محبوب به نام کپسول اورامین اف آشنا می‌شوید. در طی این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که کپسول اورامین اف برای چیست؟ با ما همراه باشید.

کپسول اورامین اف چیست؟

اورامین اف (Oramin-f) یک مولتی ویتامین حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن است که از خواص جینسینگ کره‌ای و رویال ژلی نیز در ترکیبات خود بهره برده است. این کپسول به سلامت عمومی بدن کمک کرده و با خستگی مقابله می‌کند.

اورامین اف با عنوان «قرص اورامین اف» نیز شناخته می‌شود، اما فرم دارویی آن «کپسول» است.

مولتی ویتامین اورامین اف یک محصول کاربردی برای همه سنین بالای ۱۲ سال است. این مکمل همچنین با داشتن جینسینگ و مواد معدنی مهمی مانند زینک، به تقویت قوای جنسی و قدرت باروری کمک می‌کند.

مشاهده و خرید کپسول اورامین اف

تولید کننده کپسول اورامین اف، شرکت کوشان فارمد در ایران است. این شرکت اورامین اف را در بسته‌های ۳۰ عددی از کپسول‌های نرم تولید کرده است.

در ادامه دقیق‌تر بررسی می‌کنیم که ترکیبات اورامین اف چیست و سپس به سوال کپسول اورامین اف برای چیست؟ پاسخ دهیم.

ترکیبات کپسول اورامین اف

جدول ترکیبات کپسول اورامین اف را در زیر مشاهده می‌کنید. در بخش‌های بعدی کمی از خواص هر یک از این ترکیبات صحبت می‌کنیم.

ترکیبات مقدار
عصاره جینسینگ ۵۰mg
رویال ژلی (ژل رویال) ۱۰mg
ویتامین A ۲۵۰۰I.U
ویتامین D2 ۴۰۰I.U
ویتامین E ۴۵mg
ویتامین B1 (تیامین) ۲mg
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۲mg
ویتامین B6 (پیریدوکسین) ۲mg
ویتامین C (آسکوربیک اسید) ۱۰۰mg
ویتامین B3 (نیاسین) ۲۰mg
ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) ۳۰mg
ویتامینB12 (سیانوکوبالامین) ۶mcg
فروس فومارات ۲۷.۳۸mg
مس سولفات ۷.۸۶mg
منیزیم اکساید ۶۶.۳۴mg
زینک اکساید ۵mg
کلسیم فسفات ۳۰۷.۵mg
منگنز سولفات ۳mg
پتاسیم سولفات ۱۸mg

جینسینگ کره ای

فواید جینسینگ کره‌ای شامل بهبود عملکرد مغز، خواص آنتی اکسیدانی و افزایش ایمنی بدن است. جینسینگ همچنین با خستگی مقابله می‌کند و مصرف آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی در سطح انرژی داشته باشد.

یکی دیگر از خواص جینسینگ موجود در قرص اورامین اف، خاصیت آن برای درمان اختلال نعوظ در مردان است.

با این توصیفات می‌توان یکی از پاسخ‌ها به سوال کپسول اورامین اف برای چیست را این‌گونه بیان کرد که این کپسول برای سلامت معز و افزایش انرژی مفید بوده و در بهبود توانایی جنسی مردان می‌تواند موثر واقع شود.

رویال ژلی

رویال ژلی یا ژل رویال یکی دیگر از ترکیبات مهم کپسول اورامین اف است. این ماده برای خواص آنتی باکتریال، کمک به ساخت کلاژن، بهبود علائم یائسگی و کمک به کنترل دیابت استفاده می‌شود و بسیاری از افراد عقیده دارند که رویال ژلی ماده‌ای شگفت انگیز و مفید است. اگرچه بسیاری از خواص این ماده به اثبات رسیده است اما از نظر طب مدرن برای اظهار نظر قطعی، نیاز به تحقیقات بیشتر داریم.

ژل رویال
ژل رویال یکی دیگر از ترکیبات مهم کپسول اورامین اف است.

ویتامین‌های موجود در اورامین اف چیست؟

مولتی ویتامین اورامین اف علاوه بر جینسینگ کره‌ای و رویال ژلی، حاوی انواع ویتامین از جمله ویتامین A، ویتامین D2، ویتامین E، ویتامین C (آسکوربیک اسید)،ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B6 (پیریدوکسین) و ویتامینB12 (سیانوکوبالامین) است. هر کدام از این ویتامین‌ها خواص ویژه خود را برای بدن دارند.

  • ویتامین A: سلامت دندان‌ها، بافت‌های نرم و استخوانی و غشاهای مخاطی و پوست، تقویت بینایی
  • ویتامین D2: رشد و تقویت استخوان‌ها و متابولیسم کلسیم، تشکیل مناسب دندان
  • ویتامین E: آنتی‌اکسیدان طبیعی، حفاظت از سلول‌ها، تقویت قوای جنسی به خصوص در مردان
  • ویتامین C: کمک در در ساخت پروتئین کلاژن و الاستین، سلامت سیستم ایمنی بدن
  • ویتامین‌های گروه B: کمک به تولید انرژی و تامین آن در بدن، ساخت سلول‌های جدید

مواد معدنی موجود در اورامین اف چیست؟

در کپسول اورامین اف چندین ماده معدنی ضروری برای بدن هم در نظر گرفته شده است. این مواد شامل فروس فومارات، مس سولفات، منیزیم اکساید، زینک اکساید، کلسیم فسفات، منگنز سولفات و پتاسیم سولفات هستند. هر کدام از این املاح به نحوی در سلامت بدن تاثیر مثبت داشته و به هر چه کامل‌تر شدن اورامین اف کمک می‌کند. در زیر خلاصه‌ای از فواید این ترکیبات را مشاهده کنید تا در بخش بعدی نهایتا بتوانیم به سوال کپسول اورامین اف برای چیست با دقت بیشتری پاسخ دهیم.

  • فروس فومارات: نوعی آهن، نقش در ساخت گلبول های قرمز برای اکسیژن رسانی
  • مس سولفات: کمک به فرآوری آهن، سلامت سیستم ایمنی بدن
  • منیزیم اکساید: ضربان قلب، عملکرد عصب و ماهیچه و استحکام استخوان‌ها
  • زینک اکساید: سلامت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و انرژی بدن و داشتن استخوان‌های قوی
  • کلسیم فسفات: استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها، متابولیسم
  • منگنز سولفات: عملکرد سالم مغز، سیستم عصبی و آنزیم‌های بدن، تولید تیروکسین
  • پتاسیم سولفات: متابولیسم، ساخته شدن عضله، رشد بدن

کپسول اورامین اف برای چیست؟

حال آماده‌ایم که به سوال اصلی مقاله یعنی کپسول اورامین اف برای چیست؟ جواب دهیم: اورامین اف مکمل مولتی ویتامین مینرالی است که در ترکیبات خود چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری مثل ویتامین‌های A، C، D، E، ویتامین‌های گروه B، زینک، آهن و مس دارد. به علاوه، رویال ژلی و عصاره جینسینگ دو ترکیب ویژه این محصول هستند. این کپسول برای کمک به سلامت عمومی، بالا بردن سطح انرژی بدن و بهبود خستگی و ضعف، سلامت بینایی، پوست، اشتها، سیستم ایمنی و اعصاب و ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، اکسیژن رسانی و تقویت جنسی طراحی شده است.

به طور خلاصه می‌توان خواص قرص اورامین اف را این‌گونه برشمرد:

  • سلامت عمومی بدن
  • سلامت سیستم ایمنی بدن
  • رفع نیازهای پوست و مو
  • تنظیم اشتها
  • رفع خستگی روزانه و ضعف عمومی
  •  تقویت قوای جنسی در مردان
  • مناسب برای دوران رشد
  • پیشگیری و کمک به درمان خشکی چشم و شب کوری
  • کمک به رشد و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها

خرید کپسول اورامین اف

نحوه مصرف اورامین اف

طریقه مصرف کپسول اورامین اف در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال روزانه ۱ کپسول است.

نکته مهم: مصرف بیش از ۲ کپسول در روز توصیه نمی‌شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره این صحبت کردیم که کپسول اورامین اف برای چیست و هر کدام از ترکیبات آن چه خواصی دارند. توصیه می‌کنیم که از مصرف بیش از اندازه از این قرص خودداری کرده و در صورتی که به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید، از مصرف آن بپرهیزید. برای مشاهده تداخلات دارویی و موارد منع مصرف در این مکمل، صفحه محصول در داروخانه آنلاین مفید طب را مشاهده کنید. در صفحه قرص oramin f می‌توانید خرید اینترنتی خود را نیز انجام دهید.

محصولات مشابه اورامین اف

یکی از مولتی ویتامین‌های محبوبی که ترکیبات تقریبا مشابهی با اورامین اف دارد، قرص فارماژلیتان شرکت داروسازی دانا است. این مکمل غذایی که به فارماتون ایرانی نیز معروف است، حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به همراه عصاره جینسینگ می‌باشد. فارماژلیتان برای تامین ریزمعذی‌های ضروری مختلف در بدن مفید بوده و به خاطر داشتن جینسینگ، در بزرگسالان و به خصوص افراد مسن، به رفع خستگی و افزایش قوای جسمی و ذهنی کمک می‌کند. شما می‌توانید این مولتی ویتامین را نیز از داروخانه اینترنتی مفیدطب تهیه کنید.

مشاهده و خرید قرص فارماژلیتان

سوالات متداول

قرص اورامین اف برای چاقی صورت مفید است؟

اورامین اف ممکن است تاثیراتی برای چاقی و به طبع چاقی صورت داشته باشد. در واقع اگر به خاطر رژیم غذایی نامناسب و کمبود برخی از ریزمغذی ها مثل ویتامین های گروه B یا زینک و آهن دچار کمبود اشتها و لاغری شده باشید، کپسول اورامین اف می‌تواند به رفع این کمبودها و بازگشت اشتهای شما کمک کند. اگرچه این محصول به طور خاص و مستقیم روی صورت اثری ندارد. در واقع هیچ محصول سالمی فقط روی صورت یا بخش خاص دیگری از بدن اثر چاق کننده ندارد. تنها مصرف آب زیاد، شیر و استفاده از آلوئه ورا و روغن نارگیل به پر تر دیده شدن صورت شما کمک می‌کند.

قرص اورامین اف برای اسپرم چه تاثیری دارد؟

مواد معدنی از جمله سلنیوم، زینک، منیزیم، آهن، مس، منگنز و کروم نقش پررنگی در مراحل مختلف تولید اسپرم دارند؛ در واقع کمبود آن‌ها می‌تواند سبب ناباروری شود. به علاوه، عصاره جنسینگ هم با تنظیم سیستم عصبی و هورمونی، به بهبود عملکرد جنسی و افزایش تولید اسپرم به صورت ویژه‌ای کمک می‌کند. کپسول اورامین اف با داشتن جینسینگ، زینک، منیزیم، آهن، مس و منگنز می‌تواند برای تقویت اسپرم ها در مردان و قدرت باروری آن‌ها موثر واقع شود.

مصرف اورامین اف در بارداری مجاز است؟

خیر. کپسول اورامین اف نباید در بارداری استفاده شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

5 دیدگاه دربارهٔ «کپسول اورامین اف برای چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط