بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن چیست؟ آیا واقعا مولتی ویتامین‌ها می‌توانند در افزایش وزن تاثیر داشته باشند؟ در حالی که کاهش وزن در جوامع امروزی به هدف جدی و پرطرفداری تبدیل شده، برخی افراد با مشکل لاغری شدید درگیر هستند. گاهی افزایش وزن در چنین شرایطی، مشکل و حتی غیر ممکن به نظر می‌رسد. خبر خوش اینکه در اغلب موارد می‌توانید با کمک متخصصان تغذیه مساله را حل کنید.

در صفحه پیش رو از مجله سلامت مفید طب می‌خواهیم درباره میزان اهمیت مولتی ویتامین‌ها در افزایش وزن صحبت کنیم. اگر زیر وزن سالم هستید و حل این مشکل برایتان به آرزوی محال تبدیل شده، ادامه مطالب را از دست ندهید. شاید کلید حل مشکل شما در دست ویتامین‌ها باشد!

چرا چاق نمی‌شوم؟!

گاهی لاغری به شکل غیر سالم در آمده و با تضعیف قوای بدن همراه است. حتی اگر لاغری شدید صرفا در زیبایی ظاهر تاثیر منفی داشته باشد، دلیل کافی برای حل این مشکل وجود خواهد داشت. اما چرا در حالی که بسیاری افراد با چاقی و اضافه وزن درگیر هستند، برخی دیگر چاق نمی‌شوند؟

برای افزایش وزن باید میزان کالری دریافتی بدن ما بیش از کالری مصرفی توسط آن باشد:

میزان کالری دریافتی > میزان کالری مصرفی

عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، کمبود بعضی ویتامین‌ها یا مینرال‌ها، مشکلات دهان و دندان، مشکلات بلع، کاهش اشتها و… از جمله عواملی هستند که اجازه نمی‌دهند معادله بالا، برقرار شود. کافی است به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا عامل اصلی لاغری و عدم افزایش وزن را در شما تشخیص دهد.

همان طور که گفتیم، یکی از عوامل لاغری شدید کمبود ریزمغذی‌ها است. در ادامه راجع به این نکته بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویتامین‌ها در افزایش وزن چه نقشی دارند؟

مطالعات نشان داده است کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می تواند سبب مقاومت در برابر افزایش وزن شود؛ و رفع کمبود این مواد می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. اما ویتامین‌ها و مینرال‌ها، تقریبا فاقد کالری هستند، پس چگونه می‌توانند در افزایش وزن نقشی داشته باشند؟!

پاسخ این است که ویتامین‌ها و مینرال‌ها از طریق بهبود اشتها، افزایش قدرت بویایی و چشایی، افزایش قدرت بدن برای ذخیره چربی و… به طور غیر مستقیم به افزایش وزن کمک می‌کنند. با رژیم غذایی سالم و دریافت مولتی ویتامین مینرال مناسب، گام مهمی در تنظیم وزن و خلاص شدن از شر لاغری برمی‌دارید.

رژیم چاقی برای افزایش وزن
با رژیم غذایی سالم و دریافت مولتی ویتامین مینرال مناسب، گام مهمی در تنظیم وزن و خلاص شدن از شر لاغری برمی‌دارید.

کدام مولتی ویتامین چاق کننده است؟

اجازه بدهید ابتدا به این مساله بپردازیم که آیا قرص مولتی ویتامین چاق کننده است یا نه؟ گفتیم بعضی ویتامین‌ها و مینرال‌ها به طور غیر مستقیم در افزایش وزن موثر هستند. اگر مصرف مولتی ویتامین بتواند منجر به افزایش اشتها، بهبود قدرت بویایی و چشایی و بعد، افزایش مقدار غذای مصرفی گردد می‌توانیم به افزایش وزن امیدوار باشیم. اگر افزایش اشتها در اثر مصرف مولتی ویتامین را تجربه کردید، رژیم غذایی مناسبی انتخاب کنید تا به وزن دلخواه برسید و در عین حال دچار چاقی‌های موضعی نشوید. پیشنهاد می‌کنیم حتی‌الامکان در انتخاب رژیم غذایی و مکمل‌های غذایی از متخصص تغذیه راهنمایی بخواهید.

حال که نکات مهم را برشمردیم، می‌خواهیم بدانیم کدام مولتی ویتامین چاق کننده است یا دقیق‌تر بگوییم: اشتها را افزایش می‌دهند. بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن باید دارای ویتامین‌ها و مینرال‌هایی باشد که در ادامه نام می‌بریم.

مولتی ویتامین حاوی ویتامین‌های گروه ب

ویتامین‌های گروه ب از جمله ریزمغذی‌هایی هستند که در سلامت و بهبود فرآیندها در بدن ما، نقش مهمی ایفا می‌کنند. خوشبختانه کمبود ویتامین‌های گروه ب در افراد، به ندرت گزارش می‌گردد چرا که بسیاری از غذاهای معمول، حاوی این گروه ویتامین‌ها هستند.

ویتامین‌های گروه ب در بهینه سازی متابولیسم موثر بوده و می‌توانند به این شکل، در کنترل وزن مفید واقع شوند. همچنین بهبود خلق و خو، کاهش ریسک افسردگی، بهبود عملکرد مغز و بهبود اشتها از جمله فواید ویتامین‌های گروه ب هستند. بنابراین بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن بهتر است شامل ویتامین‌های گروه ب و مخصوصا موارد زیر باشد:

  • ویتامین B1
  • ویتامین B2
  • ویتامین B3
  • ویتامین B5
  • ویتامین B6
  • ویتامین B9
  • ویتامین B12

مولتی ویتامین حاوی زینک

زینک یا روی، بعد از آهن، مهم‌ترین میکرو مینرال یا عنصر کم مقداری است که بدن ما برای سلامتی به آن نیاز دارد. این ماده معدنی برای فعالیت حدود ۳۰۰ آنزیم که در متابولیسم، فرآیندهای عصبی، هضم و گوارش غذا و… نقش دارند، ضروری می‌باشد. همچنین روی برای عملکرد صحیح حواس چشایی و بویایی  لازم است. تحقیقات نشان داده‌اند که سنتز DNA و تولید پروتئین در بدن انسان به زینک وابسته هستند.

اهمیت زینک برای سلامت ما، محدود به مواردی که گفتیم نیست اما همین موارد هم نشان می‌دهد که چگونه زینک می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. اگر حواس چشایی و بویایی به خوبی عمل نکنند، امکان کاهش اشتها وجود دارد. وقتی مزه و بوی غذاها را به خوبی درک نکنیم در اغلب موارد اشتیاقی به خوردن غذا نداریم.

کمبود زینک در بدن، می‌تواند منجر به کاهش حجم عضلات گردد. مصرف زینک با رفع این کمبود، به ساخت عضله کمک می‌کند. 

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است بسیاری از افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند، از کمبود زینک رنج می‌برند. در این مطالعات مصرف مکمل حاوی زینک به رفع بی اشتهایی کمک کرده است، پس می‌توان با تامین منابع کافی از این مینرال برای بدن، از بیماری‌هایی نظیر بی اشتهایی عصبی جلوگیری کرد.

حال می‌دانید بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن، اگر حاوی زینک باشد علاوه بر اینکه از ده‌ها خواص سودمند این ماده معدنی بهره‌مند می‌شوید، شانس بیشتری برای درمان لاغری شدید خواهید داشت. علاوه بر مولتی ویتامین‌ها، محصولاتی مانند زینک پلاس یورویتال که محتوی زینک و ویتامین های ب می‌باشد هم می‌توانند در افزایش اشتها مفید واقع شوند.

خرید زینک پلاس یوروویتال

مکمل‌های غذایی برای افزایش وزن

افزون بر مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌های غذایی مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که می‌توانند نقش موثری در افزایش حجم عضله، افزایش اشتها و… داشته باشند. البته لازم است این محصولات فقط از داروخانه‌های معتبر تهیه شوند. متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به فروش محصولات غیر مجاز می‌کنند. بنابراین برای رسیدن به وزن مطلوب و حفظ سلامتی، مکمل های غذایی را از داروخانه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید.

معرفی چند مولتی ویتامین برای افزایش وزن

در بخش‌های قبلی درباره بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن صحبت کردیم. گفتیم ویتامین‌های گروه ب و زینک می‌توانند به طور غیر مستقیم در افزایش وزن تاثیر داشته باشند. حال می‌خواهیم چند محصول موثر و کارآمد را در این زمینه معرفی کنیم. شما با توجه به مطالبی که در بخش‌های قبلی ارائه کردیم، می‌توانید بهترین گزینه را از بین این محصولات انتخاب نمایید.

غذاهایی برای افزایش وزن

ویتامین‌های گروه ب و زینک می‌توانند به طور غیر مستقیم در افزایش وزن تاثیر داشته باشند.

قرص مولتی ویتامین کامپلیت (ویتافیت)

مولتی ویتامین کامپلت یوروویتال که با نام ویتافیت هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌های مولتی ویتامین برای افزایش وزن است. این مولتی ویتامین حاوی ترکیبی متعادل از ۱۳ نوع ویتامین و ۱۱ ماده معدنی می‌باشد. کافیست روزانه یک عدد قرص ویتافیت را مصرف کنید تا همه یا بخشی از نیاز روزانه‌تان به ۲۴ ریز مغذی ضروری برطرف شود. البته برای افزایش وزن و چاقی با مولتی ویتامین، لازم است در اثر افزایش اشتها (به خاطر وجود ویتامین‌های ب و زینک و تاثیر این مواد روی اشتها در صورت کمبودشان) کالری مصرفی خود را نیز بیشتر کنید تا به هدف دلخواهتان برسید.

اگر به اطلاعات بیشتری درباره این محصول نیاز دارید، یا می‌خواهید قرص مولتی ویتامین کامپلیت (ویتافیت) را خریداری کنید، لطفا روی دکمه زیر کلیک نمایید.

مشاهده و خرید قرص مولتی ویتامین کامپلیت

کپسول مولتی دیلی دانا

مکمل غذایی دیگری که برای کنترل وزن پیشنهاد می‌کنیم، کپسول مولتی دیلی دانا است. مولتی ویتامین مولتی دیلی دانا برای بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۱۲ سال فرموله شده وریزمغذی‌های ضروری را برای بدن تامین می‌کند. این محصول هم حاوی زینک و ویتامین‌های گروه ب بوده و می‌تواند در بهبود اشتها و بهبود حواس چشایی و بویایی موثر واقع شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول مولتی دیلی دانا یا خرید این مکمل غذایی، روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاهده و خرید مولتی دیلی دانا

قرص سوپرابیون مولتی دیلی

مولتی ویتامین مولتی دیلی سوپرابیون یکی از بهترین محصولات مولتی ویتامین برای افزایش وزن از طریق برطرف کردن نیاز روزانه افراد به ویتامین ها و مواد معدنی لازم است. سوپرابیون مولتی دیلی حاوی ۱۴ ویتامین و ماده معدنی از جمله ویتامین‌های گروه ب و زینک که برای افزایش اشتها مناسب هستند، به علاوه ویتامین دی، ویتامین سی، آهن، کلسیم و… می‌باشد و به حفظ سلامت سیستم ایمنی، پیشگیری از کم خونی و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

برای این که با این مولتی ویتامین محبوب بیشتر آشنا شوید، می‌توانید صفحه مربوط به آن در مفیدطب را بخوانید:

مشاهده و خرید قرص مولتی دیلی سوپرابیون

قرص مولتی فور هر ویتالی تون

مکمل مولتی فور هر ویتالی تون  یکی از انواع بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن خانم ها است. در ترکیبات این محصول ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌های گروه ب و زینک وجود دارند. این ترکیبات می‌توانند به افزایش اشتها کمک کنند. اگر در کنار این افزایش اشتها، رژیم غذایی پرکالری داشته باشید، می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید.

علاوه بر زینک و ویتامین‌های گروه ب، ترکیبات سودمند دیگری نیز در مکمل مولتی فور هر ویتالی تون وجود دارند که هر یک به نوعی در ارتقا سلامت خانم‌ها مفید واقع می‌شوند. آهن، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D3، ویتامین K، منیزیم، سلنیوم و… از جمله ریزمغذی‌های موجود در این محصول هستند. همچنین روغن گل مغربی، در ترکیبات مکمل مولتی فور هر ویتالی تون گنجانده شده تا دردهای پیش از قاعدگی را تسکین دهد و به حفظ شادابی خانم ها کمک کند.

با مصرف مکمل مولتی فور هر ویتالی تون با یک تیر چند نشان می‌زنید. اگر در جستجوی اطلاعات بیشتری هستید یا می‌خواهید این محصول را بخرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید مکمل مولتی فور هر ویتالی تون

شربت ادونسیس ، بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

شربت ادونسیس ، یکی از انواع بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک، محصولی است که بسیاری از ویتامین‌ها و مینرال‌های لازم برای رشد و سلامت کودکان را در بر دارد و می‌توان آن را به اصطلاح، یک مولتی ویتامین چاق کننده دانست.

اگر فرزند شما اشتها و اشتیاقی برای خوردن غذاها و نوشیدنی‌های سالم ندارد، می‌توانید با شربت ادونسیس به واسطه زینک و ویتامین‌های گروه B موجود در آن، به بهبود اشتها و افزایش وزن در کودک کمک کنید. شربت ادونسیس علاوه بر زینک و ویتامین‌های گروه B حاوی ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D3، ویتامین K، منیزیم، سلنیوم، منگنز و تعدادی ریز مغذی دیگر است. بنابراین مصرف این شربت با تامین ویتامین‌ها و مینرال‌های بدن، گامی مهم در ارتقاء سلامت کودک است.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید شربت ادونسیس

مولتی ویتامین برای چاقی صورت

متخصصان با تحقیقات مختلف ثابت کرده‌اند که اساسا هیچ دارو یا مکملی نمی‌تواند موجب چاقی موضعی گردد. به عبارتی تمام تبلیغات درباره چاقی صورت یا چاقی فقط بخشی از بدن، کذب بوده و توسط نهادهای معتبر، تایید نمی‌گردد. اگر در جستجوی مولتی ویتامین برای چاقی صورت هستید، می‌توانید با مصرف مکمل‌های غذایی که در بخش‌های قبلی نام بردیم، به بهبود اشتها و سپس اضافه وزن کمک کنید.

بسته به آناتومی صورت شما  و میزان وزنی که اضافه می‌کنید، امکان چاقی صورت وجود دارد. همچنین ریزمغذی‌های موجود در بعضی مکمل‌های غذایی، در طراوت و زیبایی پوست موثر بوده که ممکن است در نظر شما یا اطرافیانتان به چاقی صورت تعبیر گردد و صورت به اصطلاح پُرتر دیده شود.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن

گفتیم مولتی ویتامین‌ها از طریق افزایش اشتها می‌توانند به طور غیر مستقیم در افزایش وزن تاثیر داشته باشند. زمان مصرف مکمل‌های غذایی برای افزایش وزن به عوامل مختلفی وابسته است. توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر و نتیجه‌گیری بهتر، در این زمینه با داروساز یا متخصص تغذیه مشورت کنید. نکات زیر را نیز به خاطر داشته باشید:

  • اگر دارو مصرف می‌کنید، مقدار و زمان مصرف هر یک را به پزشک یا داروساز اطلاع دهید تا تداخل دارویی با مکمل‌های غذایی را در نظر بگیرد.
  • اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید، حتما پزشک یا داروساز را مطلع کنید.
  • برای نتیجه گیری بهتر، پیگیری رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن سالم پیشنهاد می‌‌گردد. به جای تبعیت از رژیم‌های غیر استانداردی که در شبکه‌های اجتماعی، باشگاه‌های ورزشی و… تبلیغ می‌شوند، مستقیما از متخصص تغذیه راهنمایی بخواهید.
  • از مصرف الکل، سیگار و سایر دخانیات بپرهیزید.
  • سعی کنید اضطراب خود را با مدیتیشن، کارهای هنری، ورزش و … کنترل کنید.

سخن پایانی

مطالبی که از نظر شما گذشت، در جهت معرفی بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن جمع آوری شده بود. نکته مهم درباره مکمل‌های غذایی این است که این محصولات اساسا برای درمان یا پیشگیری از بیماری تجویز نمی‌شوند. اگر مکمل‌های غذایی را طبق نیاز بدن خود انتخاب و مصرف کنید، بی‌شک نتایج قابل توجهی مشاهده خواهید کرد. همان طور که از نام این محصولات مشخص است، می‌توان دریافت که مصرف مکمل غذایی در کنار رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم ثمربخش است.

چنانچه سوالاتی پیرامون موضوع این مقاله برای شما پیش آمده است، می‌توانید در بخش نظرات ثبت کنید. داروسازان داروخانه اینترنتی مفیدطب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن چیست؟

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن، بهتر است حاوی زینک و ویتامین‌های گروه ب باشد تا به افزایش اشتها کمک کند.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک چیست؟

مولتی ویتامینی که علاوه بر تامین ریزمغذی‌های ضروری برای رشد و سلامت کودک، حاوی زینک و ویتامین‌های گروه ب باشد تا باعث افزایش اشتها شود.

کدام مولتی ویتامین برای چاقی صورت مناسب است؟

هیچ مولتی ویتامینی نمی‌تواند باعث چاقی صورت یا چاقی موضعی بدن شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره