آلتادین و لیکوفار، قرص‌هایی برای رفع گلودرد و سرفه

آلتادین و لیکوفار، قرص‌هایی برای رفع گلودرد و سرفه
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

گلو درد، خارش گلو و سرفه ناشی از آن‌ها می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. مواردی مانند استرس، برخی عادت‌ها مثل قورت دادن آب دهان به طور مداوم، زیاد صحبت کردن، آواز خواندن، داد زدن و انواع حساسیت به غذاها یا داروها می‌توانند دلایلی برای این علائم باشند. همچنین، داشتن آب‌ریزش بینی ممکن است از پشت به حلق بریزد و باعث خارش گلو شود. بعضی از داروها نیز می‌توانند باعث ایجاد خشکی دهان و خارش گلو شوند.
خشکی دهان نیز ممکن است علل مختلفی مانند کم آبی یا مصرف زیاد کافئین داشته باشد و دود سیگار که باعث خارش گلو نیز می‌شود.
در ادامه این مطلب راهکارهایی برای جلوگیری و رفع این علائم خواهیم گفت و قرص‌های آلتادین و لیکوفار را که محصولاتی مفید برای این مشکلات هستند، به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکارهای جلوگیری از گلو درد و خارش گلو در خانه

چه کارهایی می‌توان برای رفع این مشکلات در خانه انجام داد؟
انواع بخور، شست و شوی حلق و بینی با آب نمک، مصرف دمنوش‌ها و جوشانده‌های مختلفی که می‌توان در خانه تهیه کرد از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند برای رفع گلو درد و خارش آن بسیار مفید باشند؛ همچنین عسل، لیمو، آویشن، پنیرک، ختمی و لعاب به‌دانه نیز می‌توانند در رفع این علائم موثر باشند.

چه زمانی برای رفع درد و خارش گلو به دکتر مراجعه کنیم؟

در صورتی که این خارش و درد گلو بسیار طولانی مدت شود (از ۱۰ روز تا سه هفته طول بکشد) و در کنار این درد و خارش، تب، غدد متورم لنفاوی، تنگی نفس و سختی بلع نیز داشته باشید، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه به دکتر برای گلودرد

داروهای رفع گلو درد و خارش آن

اگر علائم گفته شده در بند قبل را نداشتید، می‌توانید از بعضی از فرآورده‌های گیاهی در بازار داروی ایران استفاده کنید. در کنار شربت‌ها، پودرها و محصولات مختلفی که در بازار موجود است، قرص‌های مکیدنی نیز برای رفع این درد و خارش گلو وجود دارند. مزیت ویژگی مکیدنی بودن این نوع قرص‌ها در آن است که باعث تماس بیشتر قرص با دهان در زمان طولانی‌تر و اثرگذاری بهتر آن می‌شود. همچنین این فعل مکیدن، باعث ترشح بزاق می‌شود که باعث می‌شود خارش و خشکی دهان کاهش یابد و به رفع گلو درد کمک کند.

لیکوفار و آلتادین چیست؟

قرص‌های آلتادین و لیکوفار از محصولات قرص‌های مکیدنی‌اند که در رفع گلو درد و خارش آن بسیار پر طرفدار هستند.

قرص آلتادین و لیکوفار برای گلودرد

قرص آلتادین

ترکیب اصلی قرص آلتادین، گیاه ختمی است و مقداری هم شیرین بیان و اسانس نعناع دارد. نحوه مصرف آن به صورت هر یک یا دو ساعت یک بار، مکیدن یک قرص می‌باشد.

عوارض قرص آلتادین

عارضه و تداخل دارویی خاصی برای این قرص گزارش نشده است، فقط افراد دیابتی بایستی در مصرف آن احتیاط کنند. در دوران بارداری نیز، مصرف این قرص مشکلی ندارد.

خرید قرص آلتادین

قرص لیکوفار

ترکیب اصلی قرص لیکوفار شیرین بیان است. مقدار شیرین بیان در آلتادین حدود ۱۵ میلی گرم است اما در لیکوفار حدود ۵۳ میلی گرم است. نحوه مصرف آن به صورت هر ۶ ساعت یک بار، مکیدن یک قرص برای مدت سه روز می‌باشد. این مدت کوتاه به این خاطر است که مصرف طولانی مدت این مقدار از شیرین بیان ممکن است مقداری باعث عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن شود و یا می‌تواند روی فشار خون تاثیر بگذارد؛ بنابراین بهتر است که کوتاه مدت استفاده شود.

موارد احتیاط برای مصرف قرص لیکوفار

قرص لیکوفار به جز شیرین بیان، حاوی اسانس اکالیپتوس و تنتور فلفل قرمز نیز می‌باشد؛ به همین دلیل، افرادی که دارای زخم یا التهاب معده و یا سندروم روده تحریک پذیر هستند و یا افرادی که به فلفل قرمز حساسیت دارند ،بهتر است در مصرف این محصول احتیاط کنند.

موارد منع مصرف لیکوفار

مصرف بیش از حد این قرص به دلیل حضور عصاره شیرین بیان، سبب افزایش ترشح هورمون آلدوسترون (هیپرآلدوسترونیسم) در بدن می شود. این پدیده نیز باعث حبس سدیم و آب در خون شده و فشار خون را افزایش می دهد. همچنین، احتباس سدیم (هیپوکالمی) در افراد دیابتی موجب تشدید عدم تحمل گلوکز شده و کنترل قند خون در بیماران دیابتی را مشکل می کند.

این دارو برای افراد مبتلا به هپاتیت مزمن، انسداد مجاری صفراوی، بیماری های کبدی، سیروز کبدی، نارسایی کلیه، دیابت ملیتوس، آریتمی، فشار خون بالا، هیپرتونیک و هیپوکالمی منع مصرف دارد.
به دلیل وجود فلفل قرمز، افراد با معده حساس، زخم یا التهاب معده و سندروم روده تحریک پذیر، باید در مصرف این دارو احتیاط کرده و با پزشک مشورت کنند.

خرید قرص لیکوفار

خواص قرص آلتادین و لیکوفار

قرص‌های آلتادین و لیکوفار هر دو می‌توانند در درمان گلو درد و خارش گلو موثر باشند و حتی می‌توانند به عنوان داروی کمکی (نه به عنوان داروی اصلی) در درمان برخی از عفونت‌های دهان و گلو موثر باشند. به طور مثال این قرص‌ها هر دو دارای شیرین بیان هستند که خاصیت ضد باکتریایی، خاصیت ضد قارچی و ضد التهاب از خود نشان می‌دهد و یا فلفل قرمز که می‌تواند ضد درد و ضد التهاب باشد، اکالیپتوس که عضلات مخاط دهان را ریلکس می‌کند و ترکیبات ختمی که می‌تواند ضد سرفه، خلط آور و ضد التهاب باشد.

ویدئوی معرفی آلتادین و لیکوفار

در این ویدئو توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی را درباره محصولات آلتادین و لیکوفار می‌بینید:

سخن پایانی

در این مقاله، مهمترین نکاتی را که نیاز است در ارتباط با رفع گلو درد و خارش گلو و همچنین خواص قرص‌های آلتادین و لیکوفار بدانید، آورده شده است.

شما می‌توانید قرص‌های آلتادین و لیکوفار را از داروخانه مفید طب (قرص آلتادین و قرص لیکوفار) به صورت اینترنتی خریداری کنید.

اگر سوال دیگری در ارتباط با این محصولات یا در ارتباط با خارش گلو و خشکی دهان و گلو درد دارید، می‌توانید آن را در صفحه این محصولات در سایت داروخانه آنلاین مفید طب بپرسید تا به آن‌ها پاسخ داده شود.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «آلتادین و لیکوفار، قرص‌هایی برای رفع گلودرد و سرفه»

  1. آلتادین و لیکوفار،
    بدون نسخه پزشک هم میشه استفاده کرد
    از این دو کدام موثر تر یا عوارض کمتری دارد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف قرص آلتادین یا لیکوفار نیازی به نسخه پزشک ندارد. هر دو این قرص ها محتوی گیاهان دارویی رایج هستند و اگر مطابق دستور مصرف شوند، عارضه جانبی جدی ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره