زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول آناهیل محصولی گیاهی برای کاهش التهاب و تسریع زخم و سوختگی است. این محصول از ماده موثره موجود در آناناس یعنی بروملین تهیه شده است؛ به همین دلیل به قرص آناناس نیز معروف است. افراد، بروملین را برای کاربردهای مختلفی مصرف می‌کنند. با توجه به خواص زیادی که بروملین دارد، یکی از سوالاتی که درباره آناهیل که حاوی این ماده است، وجود دارد «قرص آناهیل برای لاغری مفید است؟» می‌باشد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با بررسی جنبه‌های مختلف بروملین و آناهیل، به این سوال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آناهیل چیست؟

کپسول آناهیل سلامت پرمون یک داروی گیاهی موثر در بهبود ورم و زخم های جراحی و سوختگی است. این قرص در رفع خونمردگی و کبودی نیز موثر بوده و از ایجاد اسکار (جای زخم) تا حد خوبی جلوگیری می‌کند.

ترکیبات قرص آناهیل از ماده موثره بروملین یا بروملائین (bromelain) که از آناناس به دست می‌آید، تشکیل شده است.

هر قرص anaheal حاوی ۲۰۰ میلی گرم بروملین (GDU ۲۵۰۰ در گرم) می‌باشد. یعنی هر عدد آناهیل ۵۰۰ GDU دارد. جی دی یو یا واحد هضم ژلاتین، واحدی برای سنجش فعالیت آنزیم بروملائین است.

توجه کنید که فرم دارویی آناهیل، «کپسول» است؛ اما گاهی اوقات عموماً فرم دارویی قرص و کپسول به جای هم استفاده و شناخته می‌شود. ما در این مقاله از هر دو کلمه استفاده کرده‌ایم.

قرص آناهیل برای چیست؟

قرص آناهیل خواص خود را از تنها ترکیب موثر خود یعنی بروملین می‌گیرد. کاربردهای این قرص شامل موارد زیر است:

  • کاهش التهاب و تسریع بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم)
  • رفع خونمردگی و کبودی

خرید قرص آناهیل از مفیدطب

با این حال بسیاری از افراد از ترکیب بروملین و در واقع مکمل‌های آن مثل آناهیل، به خاطر خواص دیگری هم استفاده می‌کنند از جمله:

  • تسکین سینوزیت و بهبود التهاب سینوس‌ها
  • کاهش التهاب و ورم به خصوص برای بیماری آرتروز
  • بهبود گوارش غذا
  • خواص ضد التهابی
  • خواص ضد سرطانی
  • کاهش وزن و لاغری

البته همه این خواص از لحاظ علمی و از طریق تحقیقات اثبات نشده‌اند و یا برخی از تحقیقات موجود به اندازه کافی قوی نیستند. در بخش بعد با جزئیات بیشتری به این می‌پردازیم که بروملین موجود در قرص آناهیل برای لاغری و کاهش وزن چه تاثیراتی دارد.

قرص آناهیل برای لاغری هم مفید است؟

همانطور که گفته شد، قرص آناهیل دارای ماده موثر بروملین است. بروملین ترکیبی از چند آنزیم است که تاثیرات فعالی روی بدن دارند. ترکیبات فعال در بروملین شامل پروتئازها می‌باشد که آنزیم‌هایی برای شکستن و تجزیه پروتئین در بدن هستند. در ادامه خواص گفته شده برای بروملئین موجود در آناهیل برای لاغری را بررسی می‌کنیم و سپس به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا این قرص می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند؟

افزایش سوخت و ساز با بروملین

بروملین ترکیبی از آنزیم‌هاست که طبق تحقیقات، به افزایش سوخت و ساز چربی ها کمک می‌کند. زیاد شدن سوخت و ساز یا متابولیسم می‌تواند در مسیر لاغری و کاهش وزن تاثیر مثبتی داشته باشد.

خواص بروملین در کاهش التهاب

بروملین به خواص ضد التهابی‌اش معروف است و در این زمینه پر کاربرد می‌باشد؛ گرچه تحقیقات علمی در این مورد کم است و بسیاری از آزمایشات روی انسان‌ها انجام نشده است.

خواص احتمالی بروملین در کاهش التهاب می‌تواند به کاهش وزن بینجامد. چگونه این اتفاق می‌افتد؟ طبق تحقیقات، التهاب بیشتر به افزایش وزن می‌انجامد، بنابراین مصرف خوراکی‌ها و ترکیبات ضد التهاب به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

در واقع به خاطر ایجاد مقاومت انسولینی توسط التهاب، افزایش وزن و التهاب یک سیکل معیوب ایجاد می‌کنند. یعنی ترکیبات ایجاد کننده التهاب در نهایت باعث افزایش مقاومت اسولینی شده و مقاومت انسولینی به افزایش وزن می‌انجامد. از طرف دیگر هورمون لپتین که مسئول تنظیم اشتها در بدن است، در اثر افزایش وزن و التهاب تغییر می‌کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود. این اختلال کاهش وزن را حتی سخت‌تر هم می‌کند.

با همه این توضیحات، کاهش التهاب متاثر از مصرف بروملین موجود در قرص آناهیل می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن کمک کننده باشد.

نتیجه گیری درباره قرص آناهیل برای لاغری

باید توجه داشت قرص آناهیل برای لاغری تولید نشده و هدف این محصول برای ترمیم زخم، کبودی و سوختگی است. اما به هر حال تنها ترکیب موثر این قرص بروملین است بنابراین همه خواص این ماده (که شامل خواصش برای لاغری هم می‌شود) را به همراه دارد.

شاید با ذکر نکات گفته شده، بتوان نتیجه گیری کرد که قرص آناهیل می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن نیروی کمکی خوبی در نظر گرفته شود؛ اما جنبه دیگری هم برای این مسئله وجود دارد. با توجه به این که قرص آناهیل برای هدف دیگری تولید شده است، آزمایش یا تحقیق خاصی در رابطه با تاثیر دوز بروملین موجود در آناهیل بر لاغری و کاهش وزن انجام نشده است. بنابراین از تاثیر مثبت این قرص برای کاهش وزن و لاغری، نمی‌توان مطمئن بود. مگر این که بخواهیم به نظرات افرادی که تجربه مصرف آناهیل برای لاغری را دارند، اکتفا کنیم.

خرید قرص آناهیل

چرا مصرف قرص آناهیل برای لاغری مورد سوال است؟

شاید شنیده باشید که آناناس برای لاغری مفید است. یکی از دلایل اصلی این خاصیت آناناس، وجود فیبر و آب زیاد در این میوه است که از این طریق به ماندگار بودن احساس سیری کمک می‌کند. به علاوه این میوه کالری و کربوهیدرات کمی دارد. بنابراین آناناس می‌تواند به کم شدن اشتها کمک کند و در نهایت برای لاغری هم تاثیر گذار باشد.

با توجه به خواص بروملین موجود در آناناس که در بخش قبل گفتیم، می‌توان گفت که این میوه با خواصش در افزایش سوخت و ساز و خواص ضد التهابی هم برای لاغری تاثیرات مثبتی دارد.

ممکن است به همین دلیل باشد که تاثیر قرص آناهیل برای لاغری مورد سوال قرار گرفته است؛ با وجود این که در کاربردهای این قرص، لاغری و کاهش وزن ذکر نشده است.

البته دلیل دیگر این سوال می‌تواند وجود قرص های خارجی حاوی بروملین نیز باشد. تولید کنندگان این مکمل‌ها روی تاثیر بروملین در افزایش سوخت و ساز چربی‌ها تاکید دارند. به هر حال ما می‌دانیم که هنوز تحقیقات علمی زیادی برای این موضوع در دست نیست و شاید تنها بتوان به تجربه مصرف کنندگان و همین تحقیقات موجود بسنده کرد.

جمع بندی

در این مقاله ضمن آشنایی بیشتر با کاربردهای آناهیل، خواص ترکیبات آناهیل یعنی بروملین را بررسی کردیم. سپس به این سوال پاسخ دادیم که آیا قرص آناهیل برای لاغری تاثیر دارد یا خیر.

همانطور که بررسی کردیم، قرص آناهیل برای لاغری تولید نشده ولی طبق تجربه برخی از افراد و تعدادی از تحقیقات، ترکیبات این قرص یعنی بروملین روی کاهش وزن اثرات مثبتی دارد؛ بنابراین قرص آناهیل نیز شاید در لاغری هم تاثیر داشته باشد. البته ما از دوز موثر بروملین برای کاهش وزن نیز آگاه نیستیم.

با این توصیفات توصیه می‌شود که برای کاهش وزن، بهتر است در کنار اصلاح سبک زندگی و ایجاد تعادل درست کالری دریافتی و مصرفی، برای بهره بردن از خواص آناناس از میوه آن استفاده کنید و در صورتی که به دنبال مکمل و قرص لاغری هستید، به سراغ محصولاتی که مخصوص لاغری تولید شده اند بروید.

مشاهده و خرید قرص های مخصوص لاغری

نهایتا در صورت تمایل به مصرف قرص آناهیل برای لاغری با تکیه بر تجربیات و تحقیقات موجود، به تداخلات موجود و عدم وجود حساسیت به ترکیبات قرص توجه نموده و اگر مشکل پزشکی خاصی دارید، با پزشک مشورت نمایید.

سوالات متداول

ممکن است حساسیت به قرص آناهیل داشته باشیم؟

بروملین موجود در قرص آناهیل از آناناس گرفته شده است. اگر به آناناس، هویج، کرفس و رازیانه حساسیت دارید، بهتر است با احتیاط از این دارو استفاده کنید.

طریقه مصرف قرص آناهیل چگونه است؟

بسته به دستور پزشک و یا شدت زخم، کبودی یا...، روزانه ۱ تا ۳ کپسول یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد غذا مصرف شود.

قرص آناهیل از کجا بخریم؟

شما می‌توانید قرص آناهیل را به صورت اینترنتی در داروخانه آنلاین مفیدطب سفارش خود را به راحتی و با چند کلیک ثبت کنید و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «آیا قرص آناهیل برای لاغری مفید است؟»

  1. برای نفخ و ورم روده استفاده کردم عملکردش فوق العاده بود هم دردمو تسکین داد و هم از حجم معده و شکمم کم کرد و ظیفه خودم دونستم این اتفاق مثبت رو برای عزیزانی که از ورم معده و روده درد میکشن و ناراحتن در میون بزارم و رسالتم رو انجام بدم امیدوارم دلیلی بر حال خوبتون باشم و حال جسم و روح تک تک هموطنانم خوب باشه .خدایا شکرت

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید، سپاسگزاریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  2. سلام من سه ماه مصرف کردم یک ماه قبل و دو ماه بعد جراحی بشدت مصرف این قرص من که شدیدا اشتهای کاذب داشتم و بی اشتها کرد و ولع به شیرینی و کم کرد در من
    الان که این مطالب و خوندم متوجه شدم که مدتی که خوراکم کم شده و بیشتر تمایل به مصرف مایعات دارم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره