قرص آناهیل 500 برای ترمیم زخم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر اخیرا تجربه جراحی بینی یا جراحی‌های مربوط به زنان داشته‌اید، ممکن است پزشک برای شما داروی مشهور آناهیل را تجویز کرده باشد، یا این­که جای دیگری اسم این محصول به گوش شما خورده باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم با قرص آناهیل ۵۰۰، نحوه مصرف و احتیاطات لازم در هنگام استفاده از آن آشنا شویم. در همین رابطه گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر ضحی مرتضوی داشتیم که در ادامه متن می‌توانید ویدئوی این گفتگو را تماشا کنید. با ما همراه باشید.

کپسول آناهیل چیست؟

هر یک کپسول آناهیل حاوی ۵۰۰ واحد بین‌المللی یا ۲۰۰ گرم بروملین است که مجموعه‌ای از آنزیم‌های زیستی هستند. بروملین می‌تواند از طریق مکانیسم‌های مختلف به کاهش التهاب و تسریع روند بهبودی زخم کمک کند.

خرید کپسول آناهیل

آیا واقعا این ادعا قابل تایید است؟ یا چه شواهد علمی برای اثبات این ادعا وجود دارد؟

مطالعات بالینی مختلفی در مورد اثر بروملین بعد از جراحی‌­ها انجام شده است. به طور مثال در برخی از مطالعات نشان داده شده که مصرف بروملین به مدت ۴ تا ۸ روز، در مقادیر معین از جمله مقداری که در هر کپسول آناهیل موجود است، می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای به کاهش درد کمک کند. این اتفاق به خصوص در جراحی‌های روی صورت، فک و حتی جراحی دندان عقل بیشتر دیده می‌شود.

همچنین بروملین بر التهاب و ورم اثر خیلی خوبی داشته و توانسته التهاب مخصوصا در ناحیه بینی و سینوس‌های نازال را کنترل کند. این مسئله بیشتر بعد از جراحی‌های بینی اتفاق می‌افتد به همین خاطر یکی از داروهای پایه ثابت نسخ متخصصین جراحی پوست، مو و زیبایی قرص آناهیل ۵۰۰ است که باعث می‌شود ورم بینی سریعتر بخوابد.

طریقه مصرف قرص آناهیل ۵۰۰

یا طبق تجویز و دستور پزشک می‌­توانید استفاده کنید، یا این­که طبق توصیه شرکت سازنده روزی ۱ تا ۳ عدد کپسول آناهیل را می‌­توانید با معده خالی مصرف کنید.

ترکیبات قرص آناهیل
آناناس یکی از اصلی‌ترین ترکیبات قرص آناهیل ۵۰۰ است که از دیرباز برای ترمیم زخم‌های بعد از جراحی استفاده می‌شود.

تداخلات دارویی کپسول آناهیل

  • آناهیل ممکن است با داروهای ضد انعقاد خون و زینک تداخل پیدا کند که لازم است به این مورد حتما دقت کنید. چون دکتر متخصص پوست و مو مکمل زینک هم برای شما تجویز می‌­کند، که باید بین مصرف مکمل زینک و آناهیل حداقل ۴ ساعت فاصله ایجاد کنید.
  • قرص آناهیل ۵۰۰ ممکن است روی غلظت برخی آنتی‌بیوتیک‌ها مثل آموکسی سیلین یا تترا سایکیلین، تاثیر بگذارد که با یک فاصله‌گذاری زمانی قابل کنترل است.
  • همچنین اگر وعده غذایی شما غنی از سیب زمینی و سویا است، بهتر است که بین مصرف آناهیل و غذا فاصله ایجاد کنید.

احتیاط در مصرف آناهیل ۵۰۰

در افرادی که سابقه حساسیت به ترکیبات گیاهی مختلف، یا حساسیت به کرفس، رازیانه و هویچ دارند، ممکن است که به صورت متقاطع به بروملین موجود در قرص آناهیل ۵۰۰ واکنش نشان بدهند. همچنین آناهیل در بیماران کلیوی، دیابتی و هموفیلی احتیاط مصرف دارد.

مصرف آناهیل در بارداری و شیردهی

داده‌­ها در مورد امنیت مصرف آناهیل و مکمل­‌ها در بارداری و شیردهی هنوز کافی نیست، بنابراین بهتر است از مصرف این محصول در این دوران پرهیز کنید، مگر این­که پزشک مستقیما دستور مصرف آن را به شما بدهد.

خرید قرص و پماد ترمیم زخم

ویدئو قرص آناهیل ۵۰۰

جمع بندی

همانطور که گفته شد از قرص آناهیل ۵۰۰ برای ترمیم زخم‌ها، ورم و التهاب بعد از جراحی‌های پوست توسط پزشکان تجویز می‌شود. در این مقاله به بررسی این محصول موثر پرداختیم و با نحوه مصرف و احتیاطات لازم در استفاده از آن آشنا شدیم.

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف قرص آناهیل ۵۰۰ داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص آناهیل ۵۰۰ برای ترمیم زخم»

  1. سلام آیا مصرف قرص آناهیل با داروی متفورمین تداخل دارد؟ تازه جراحی شدم لطفا جواب بنده رو بدهید با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی،تاکنون تداخلی بین آناهیل و متفورمبن ذکر نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقتتون بخیر من ۶ماهه عمل ابدو مینوپلاستی انجام دادم ،ایابعداز گذشت ۶ماه مصرف قرص اناهیل تاثیری روی بهبودجای زخم داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آناهیل در هنگامی که زخم در حال ترمیم است کاربرد دارد. برای رفع اسکار قدیمی آناهیل تاثیر ندارد.
      برای رفع اسکار شما می توانید از ژل استراتادرم یا کرم رژودرم استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره