عوارض شربت اتنتالین در کودکان چیست؟

عوارض شربت اتنتالین برای کودکان چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

تقریباً همه‌ی ما با عارضه‌ی بیش فعالی آشناییم، اما تصورمان از بیش فعالی در کودکان زیاد درست نیست. زیرا در اکثر موارد به بچه‌های پر جنب و جوش و کنجکاو نیز برچسب بیش فعالی می‌زنیم! بیش فعالی علائم مشخصی دارد که مهم‌ترین آن، عدم توانایی تمرکز و توجه روی یک موضوع مشخص است. کودکان بیش فعال معمولاً در یادگیری مفاهیم، انجام دادن تکالیف و تکمیل کردن بازی‌هایی مانند پازل‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. خوشبختانه امروزه داروهای مخصوص این عارضه تولید شده که به افزایش تمرکز کودکان و کاهش پرخاشگری آن‌ها کمک زیادی می‌کند. شربت اتنتالین یکی از همین داروهاست که با پایه‌ی گیاهی خود، به بهبود علائم بیش فعالی در کودکان کمک می‌کند.

شربت گیاهی اتنتالین مدتی است که مورد استقبال والدین قرار گرفته و توانسته در یادگیری بهتر و تمرکز راحت‌تر کودکان بیش فعال مؤثر باشد. با این حال گیاهی بودن این محصول، نگرانی‌هایی را در ذهن والدین ایجاد کرده که ما می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به آن بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید شربت اتنتالین برای کودکان چه عوارضی دارد در ادامه با ما همراه باشید.

شربت اتنتالین؛ داروی گیاهی برای تمرکز بچه‌ها

کودکان بیش فعال، علاوه بر کمبود تمرکز و توجه، اضطراب و پرخاش بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند. همچنین عدم تعادل در رفتار و احساسات نیز از دیگر علائم این عارضه است. به همین دلیل یک کودک مبتلا به ADHD یا بیش فعالی، ممکن است در لحظه با شما دعوا کند و در همان لحظه به شما ابزار محبت کند!

شرکت سیمرغ با تحقیق روی گیاهان و ریزمغذی‌های مفید برای کودکان مبتلا به ADHD، محصولی تهیه کرده که این حالات را در این دسته از کودکان کاهش دهد. شربت گیاهی اتنتالین برخلاف داروهای شیمیایی سابق برای ADHD، عوارض بسیار کمتری برای کودکان دارد. البته که بازهم این شربت، به عنوان یک داروی کمکی قابل استفاده است، نه داروی اصلی برای درمان! اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی این شربت برای افزایش تمرکز کودکان بدانید، مقاله‌ی معرفی شربت اتنتالین از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید.

خرید سریع شربت اتنتالین

ترکیبات شربت اتنتالین
ترکیبات شربت اتنتالین؛ بهترین داروی آرامبخش برای کودکان بیش فعال

ترکیبات شربت اتنتالین؛ داروی آرامبخش برای کودکان بیش فعال

برای اینکه بهتر از عوارض شربت اتنتالین و مشکلات احتمالی آن آگاه شویم، بهتر است ابتدا با ترکیبات آن آشنا شویم.

این شربت بیش فعالی گیاهی از ترکیب ۶ گیاه مؤثر برای تمرکز و بهبود نوساتات خلقی تهیه شده و در کنار آن نیز ویتامین B6، منیزیم و فسفر نیز برای عملکرد بهتر مغز قرار داده شده است. در ادامه بیشتر از این گیاهان و خواص آن‌ها گفته‌ایم:

 

گل ساعتی:

مؤثر برای کاهش مشکلات عصبی، کاهش علائم افسردگی، بهبود توانایی یادگیری و حافظه در کودکان. کمک به خواب راحت‌تر و کاهش عصبانیت و پرخاشگری در کودکان مبتلا به ADHD

آکاسیا:

یک آرامش بخش قوی برای کاهش اضطراب و پرخاش در کودکان بیش فعال. مؤثر در کاهش دردهای عصبی و افزایش جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی.

رازک:

کمک به خواب عمیق‌تر و با کیفیت‌تر در کودکان، مؤثر در کاهش استرس و اضطراب با اثرات آرام بخشی.

کوشاد:

یکی از بهترین گیاهان برای افزایش تمرکز در کودکان، بهبود نشانه‌های افسردگی و پرخاشگری، کاهش نوسانات احساسی و رفتاری.

بادرنجبویه:

سرشار از آنتی اکسیدان های قوی برای تقویت سیستم عصبی، کاهش مشکلات قلبی و گوارشی ناشی از اختلالات عصبی و اضطراب، تأثیر مثبت روی خواب بهتر و عمیق‌تر همراه با گل ساعتی.

بهار نارنج

کمک به افزایش اشتها و کاهش بدغذایی کودکان، خاصیت آرامبخشی و کاهش استرس، بهبود بی خوابی و کاهش دردهای عصبی.

شربت اتنتالین برای بیش فعالی
تاثیرات شربت اتنتالین برای کاهش عالئم بیش فعالی در کودکان

شربت اتنتالین برای چیست؟

اطلاع از نحوه‌ی عملکرد شربت افزایش تمرکز کودکان اتنتالین نگرانی شما را به عنوان والدین کودک کاهش می‌دهد. اینکه بدانید این شربت گیاهی بیش فعالی دقیقاً چطور باعث افزایش تمرکز و کاهش علائم ADHD می‌شود، می‌تواند بسیاری از سؤالات شما درباره‌ی این محصول را پاسخ دهد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اتنتالین؛ شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال

با توجه به ترکیبات شربت اتنتالین می‌توان فهمید که این محصول با دو مکانیسم مختلف از طریق ریزمغذی‌ها و اثرات عصاره‌های گیاهی، به کاهش علائم بیش فعالی کمک می‌کند.

گیاه گل ساعتی با بادرنجبویه ترکیب بسیار خوبی برای آرامش اعصاب می‌سازد. هر دوی این گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان های قوی برای کاهش استرس و اضطراب هستند. به طور مثال آلکالوئیدهای موجود در گل ساعتی با تأثیر روی گیرنده‌های مغز، استرس اکسیداتیو را کاهش داده و از بروز اضطراب جلوگیری می‌کند. از طرفی ترپن های موجود در بادرنجبویه نیز با توانایی عبور از سد خونی مغزی و فعالسازی ماده‌ی گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA)، استرس را در مغز کاهش می‌دهد.

گیاهان بهارنارنج، آکاسیا و کوشاد نیز در فرایند کاهش استرس و اضطراب، ایجاد اثرات آرامبخشی و کاهش نوسانات خلقی به این دو گیاه کمک می‌کنند. این چند گیاه در کنار هم تأثیر خوبی در کاهش تحریک پذیری عصبی و عدم تمرکز در کودکان دارند.

در کنار این گیاهان، ویتامین B6 و منیزیم نیز برای تکامل مغز در کودکان نقش اساسی دارند. عملکرد بهتر حافظه در کودکان و بزرگسالان نیازمند هماهنگی میان هورمون‌های حیاتی از جمله سروتونین، نوراپی نفرین و ملاتونین است. هرکدام از این هورمون‌ها نقش اساسی در کاهش استرس، تنظیم خلق و خو و کاهش اضطراب دارند. هماهنگی بین این هورمون‌ها توسط ویتامین B6 در بدن انجام می‌شود.

همچنین مغز برای ایجاد هماهنگی بین انتقال دهنده‌های عصبی به فسفر و منیزیم کافی نیاز دارد. این دو عنصر در بهبود توانایی شناختی، تقویت حافظه و کاهش اختلالات رفتاری بسیار موثرند.

فواید شربت اتنتالین برای بیش فعالی
فواید شربت اتنتالین برای بیش فعالی در کودکان

فواید شربت اتنتالین برای بیش فعالی کودکان

  • مؤثر در افزایش تمرکز و توجه
  • کمک به بهبود یادگیری
  • افزایش توانایی شناختی
  • کاهش حواس پرتی
  • کاهش نوسانات خلقی و احساسی
  • کاهش استرس، بی قراری و هیجان زیاد کودک
  • خاصیت آرام بخش و بهبود خواب کودک

نحوه‌ی مصرف شربت اتنتالین برای کودکان

میزان و نحوه‌ی مصرف، در کاهش عوارض شربت اتنتالین در کودکان بسیار مؤثر است. بنابراین به عنوان والدین باید حواسمان به توصیه‌های مصرف داروها باشد. میزان مصرف مناسب شربت اتنتالین برای کودکان در رنج سنی مختلف، متفاوت بوده و به صورت زیر است:

  • کودکان ۲ تا ۴ سال: روزی یک قاشق مرباخوری (۵ میلی لیتر) بعد از صبحانه و نهار
  • کودکان بالای ۴ سال: روزی دو قاشق مرباخوری (۱۰ میلی لیتر) بعد از صبحانه و نهار

با وجود توصیه‌های بالا، بازهم تجویز پزشک برای کودک شما درباره مصرف شربت اتنتالین ارجحیت دارد. برای اثرگذاری کامل دارو بهتر است مصرف آن را تا ۱ الی ۲ ماه ادامه دهید.

عوارض شربت اتنتالین برای کودکان
عوارض شربت اتنتالین برای کودکان

شربت اتنتالین چه عوارضی برای کودکان دارد؟

حال که به طور کامل با ترکیبات و نحوه‌ی عملکرد این شربت افزایش تمرکز کودکان آشنا شدید، می‌خواهیم سؤال اصلی متن را پاسخ دهیم و بگوییم که شربت اتنتالین چه عوارضی برای کودکان دارد؟

باتوجه به گفته‌های شرکت سیمرغ، این شربت در بیشتر موارد، عوارضی برای کودکان ندارد. اما بازهم کودکانی که به گیاهان دارویی حساسیت دارند، ممکن است دچار عوارض شربت اتنتالین شوند. عوارض ایجاد شده احتمالاً بخاطر گیاهان زیر و با علائم ذکر شده باشد:

  • عوارض شربت اتنتالین با گل ساعتی:

عوارض شربت اتنتالین ناشی از گل ساعتی، علائمی همچون خواب آلودگی، سرگیجه، عدم تعادل و هماهنگی بین ماهیچه‌ها در هنگام حرکت و گیجی را به همراه دارد.

  • عوارض شربت اتنتالین با گیاه بادرنجبویه:

کودکانی که به این گیاه حساسیت دارند، احتمالاً با مصرف شربت اتنتالین دچار استفراغ، اسهال، سرگیجه، خس خس سینه و… می‌شوند.

  • عوارض جانبی شربت اتنتالین با گیاه کوشاد:

گیاه کوشاد در شربت اتنتالین ممکن است عوارضی مانند مشکلات گوارشی و حساسیت‌های پوستی را ایجاد کند.

نکات مهم مصرف شربت اتنتالین برای بیش فعالی

رعایت یکسری از نکات و توصیه‌ها می‌تواند برای جلوگیری از بروز عوارض شربت اتنتالین، مؤثر باشد. در ادامه به چند مورد از تداخلات و ممنوعیت‌های دارویی برای این شربت افزایش تمرکز کودکان اشاره می‌کنیم:

  • مصرف شربت اتنتالین برای کودکان و افرادی که داروهای میدازولام و داروهای دسته MAOI مصرف می‌کنند، ممنوع است.
  • شربت اتنتالین با داروهای سرکوب کننده CNS تداخل دارد و قبل از مصرف همزمان با این داروها، باید با پزشک مشورت کنید.
  • استفاده از این شربت برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است.
  • در صورت استفاده از سایر داروها برای کاهش علائم بیش فعالی و ADHD، برای مصرف شربت اتنتالین حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • شربت اتنتالین ممکن است با مکمل‌های مولتی ویتامین تداخل داشته باشد.
  • مصرف همزمان داروهای ضد فشار خون، داروهای دیابت، داروهای تیروئید، داروهای ضدتشنج، سیکلوسپرین، لوودوپا، دکسترومتورفان و پنی سیلامین با شربت اتنتالین ممکن است تداخل ایجاد کند، به همین دلیل در صورت مصرف این داروها با پزشک و یا داروساز مشورت کنید.
  • افرادی که سابقه حساسیت و آلرژی (مخصوصاً به همراه سابقه آسم یا رینیت آلرژیک) به گرده‌ها و گیاهان خانواده فابیاسه (لوبیا، نخود، عدس، سنا، ارغنوان و…) دارند، ممکن است در صورت مصرف این شربت به طور متقاطع دچار حساسیت شوند.

با رعایت این نکات و جدی گرفتن توصیه‌ها، می‌توانید عوارض شربت اتنتالین را برای کودک خود به حداقل برسانید.

قبل از خرید داروی بیش فعالی برای کودکان حتماً با پزشک مشورت کنید!

در این مطلب سعی کردیم با معرفی بیشتر شربت اتنتالین و شرح نحوه‌ی عملکرد آن، نگرانی والدین را درباره‌ی این محصول کاهش دهیم. همانطور که در متن هم گفتیم، عوارض شربت اتنتالین برای کودکان جدی نیست و در بیشتر موارد با بدن کودکان سازگاری دارد؛ اما بازهم بهتر است قبل از خرید این شربت گیاهی یا سایر محصولات دارویی برای کودک خود، برای کاهش عوارض احتمالی با پزشک اطفال مشورت کنید.

خرید بهترین دارو برای بیش فعالی و خواب کودک

برای خرید شربت اتنتالین یا سایر داروهای بهبود بیش فعالی و خواب کودکان، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در مفیدطب می‌توانید این محصول را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر بازهم درباره عوارض شربت اتنتالین نگرانی‌هایی دارید و سوالاتی در ذهنتان هست که به آن‌ها پاسخ ندادیم، آن‌ها را با ما درمیان بگذارید. ما با نظر دکتر داروساز به نگرانی‌ها و سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

53 دیدگاه دربارهٔ «عوارض شربت اتنتالین در کودکان چیست؟»

  1. با سلام شربت آتنتالین با قرص رسپریدون و ۲۰پیرون و فولکستین تداخل دارد یا خیر رم ۸ سال و نیم دارد و این قرص‌ها را مصرف می‌کنه قبلاً آتنتالین می‌دادم خیلی خوب بود متاسفانه دکترش گفت برای کودکان بالای ۵ سال هیچ فایده نداره قطع کرد می‌خواستم خودم دوباره بهش بدم چون واقعاً توجه و تمرکزش خیلی پایینه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، توصیه می کنم طی درمان فرزند خود هیچ داروی موثر بر سیستم عصبی را بدون تجویز پزشک ایشان به درمان اضافه و یا کم نکنید. و جهت گرفتن نتیجه مطلوب همواره با پزشک درمانگر ایشان در ارتباط باشید و کلیه علائم و نتایج را به اطلاع ایشان برسانید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. پسرده ساله دارم نزدیک دوسال زیرنظر دکترروانشناس بودقرص ریسپیریون ۱میلی بارهایی باریتعالی خارجی ۱۰ می‌خورد دیدم هیچ فایده‌ای نداره قرص هارو یه دوماهه ای هست قطع کردم یه کمی حرف گوش نکن شده وکم حوصله روی درسهاش الان شربت اتنتالین بهش میدم ایاتاثیری روی درسهاش هم داره

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، هیچ گاه شربت اتنتالین جایگزین داروهای اصلی ایشان نخواهد بود. اکیدا توصیه می نمایم از قطع داروهای ایشان به صورت سرخود پرهیز نمایید. و چنانچه پاسخ مطلوبی نگرفتید با پزشک خود مطرح نمایید تا درمان دارویی موثر تری برای ایشان قرار دهند.
      نوجه کنید که داروهای این دسته ( اعصاب) اثرات سریعی ندارند و اثرات آن ها نیز دیر از بین خواهد رفت.( به عنوان مثال چنانچه داروی ایشان را فطع نمایید اثرات دارو تا مدت ها باقی می ماند و ممکن است شما اشتباها فکر کنید حالا که دارو قطع را قطع کردیم هم حال ایشان مانند قبل است پس آن داروها تاثیری نداشته است. )در حالی که چندین ماه پس از قطع علایم ترک این دسته دارویی ظاهر می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام. دکتر برای بچه من که یک سال ونیمش است شربت آتنتالین تجویز کرده صبح وظهر ۲سی سی و دو هفته است که مصرف میکنه آیا دارو رو براش ادامه بدیم یا نه چون نوشته زیر دوسال ممنوع است هم چنین امگا ۳ و ال کارنتین پلاس یورو ویتال هم دکتر براش تجویز کرده که داره مصرف میکنه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، چنانچه توسط پزشک متخصص برای ایشان تجویز شده است می توانید مصرف را ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. پسرم ۴سال و چهار ماه داره،دکتر شربت اتنتالین روزی دوبار تجویز کرده،پس از دو هفته مصرف چشمش رو لوچ میکنه میتونه از عوارض داروی ذکر شده باشد بخاطر عدم تمرکز و ارتباط گیری با بچه ها ،کار درمانی وگفتار درمانی میبریم،سپاس از مهرتان

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مشکل بینایی جزو عوارض شربت اتنتالین گزارش نشده است اما ممکن است این مشکل، یک عارضه شناخته نشده این شربت باشد. توصیه می کنم در خصوص قطع یا ادامه مصرف اتنتالین، با پزشک تجویز کننده آن مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. با سلام خسته نباشید
    پسر من ۳ سال و ۴ماه داره خیلی استرسی هستش همش زود عصبانی میشه خودشو میزنه بعضی وقتا
    گاهی هم میگه پاهام درد میکنه احساس میکنم درد عصبی هستش میتونم از شربت اتن تالین استفاده کنم؟؟؟
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام حتما باید به روانپزشک متخصص در زمینه کودکان مراجعه داشته باشید. اتنتالین نباید بدون تجویز پزشک استفاده شود
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وقت بخیر پسر من ۴ سالشه تنها مشکلش اینه که کم خوابه به شدت و مقاوت زیادی داره برای نخوابیدن پر جنب و جوش هم هست اما من فقط برای حل مشکل خواب میتونم این شربت رو بدم عارضه ای نداره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اتنتالین محصولی برای رفع بیش فعالی است که فقط با تجویز پزشک قابل استفاده می باشد. اتنتالین برای رفع بیخوابی کاربرد ندارد.
      برای رفع بیخوابی کودک ۴ ساله می توانید از شربت سیموسد استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام روز بخیر ببخشید پسرم ۱۰سالش هست قرص ریسپیریودن ویتامین ورهاکین استفاده می‌کرد طی سه هفته هست قطعش کردم چون واقعا تمرکز برای صحبت داشت نه درسهاش خیلی خسته شده بود ازدارو نگرفتم دارو خانه این شربت روبهم دادخدارو شکر به‌ترتیب شده این شربت رو تاکی بهش بدم وچه میزانی

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، اصلا توصیه نمی شود داروهایی هم چون رهاکین و رسپریدون را قطع و با داروی انتالین جایگزین نمایید. بهتر است چنانچه مشکلی با داروهای قبلی پیش امده بود به پزشک متخصص مراجعه تا در خصوص تعدیل و یا تعویض داروها اقدام نمایند.
          با احترام دکتر داروساز

  7. پسر من هم ۷سالشه وشربت اتنتالین رومیخوره و خیلی خوب هم جواب داده ولی یه دکتر میگف این شربت اعتیاد اوره ندین بهش؟این حرف درسته خانوم دکتر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز هیچ مطالعه ای انجام نشده که نشان دهد اتنتالین یا ترکیبات موجود در آن ایجاد اعتیاد بکنند. اتنتالین محصولی است که توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشور برای مصرف کودکان مبتلا به بیش فعالی تایید شده است. این موضوع به این معنی است که اتنتالین طی چندین مرحله از نظر بی خطری و ایمن بودن برای کودکان بررسی شده است. البته باید توجه داشت اتنتالین نباید سر خود استفاده شود و دارویی است که مصرف آن نیاز به تجویز پزشک دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام و عرض ادب
    پسرم ۵ ساله دارم و ب روانپزشک کودکان مراجعه کردیم و شربت اتنتالین رو تجویز کردن ک ۱ ق مرباخوری بعد صبحانه یا ناهار با شکم پر مصرف کنه.دیروز بعد ناهار من بهش دادم اما نصفه شب گفت دلم درد میکنه؛امکانش هست این عوارض دل درد شربت باشه یا علت دیگه ای دارد؟مصرف شربت رو ادامه بدهیم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی از گیاهان موجود در اتنتالین می توانند سبب دلدرد شوند. اگر این دلدرد خفیف است می توانید مصرف را ادامه دهید، اما اگر دلدرد شدید است یا همراه علائمی مثل بثورات جلدی یا تب است، مصرف را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اتنتالین در بهبود تعادل رفتاری و احساسی کودکان موثر است و از این طریق ممکن است به رفع پرخاشگری و اضطراب هم کمک کند. با این حال، باید توجه داشت این محصول نباید بدون تجویز پزشک استفاده شود.
      با احترام دکتر داروساز

  9. فاطمه صالحی

    سلام پسرم ۷سالشه این شربت رو دکتر برای بیش فعالی براش تجویز کرده تمرکزش پایینه ولی درسش عالی نیست ولی خوبه ریاضی رو تا ب اینجا دوست داشته فقط تو سر و صدا اصلا نمیتونه بنویسه ایا این داروها خطرناکن شنیدم که میگن بچه رو به خودکشی میره درسته ایا؟؟؟لطفا جواب بدین ضروریه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز وقتی پزشک دارویی را برای فرزند شما تجویز کرده است یعنی در شرایط فرزند شما، مصرف کردن آن دارو مفید تر از مصرف نکردن آن است. افزایش ریسک خودکشی تا بحال با شربت اتنتالین گزارش نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      طریقه مصرف شربت اتنتالین:
      مقدار و نحوه مصرف
      کودکان ۲ تا ۴ سال: یک پیمانه ۵ (سی سی) بعد از صبحانه و بعد از نهار میل شود.
      کودکان بالای ۴ سال: روزانه ۲ پیمانه (۱۰ سی سی) بعد از صبحانه و نهار میل شود.
      قبل از مصرف، شیشه را به خوبی تکان دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام.دختر۳ونیم شاله من شبی یک چهارم قرص ریسپریدن مصرف میکنه.اتنتالین هم بهش میدم یعنی مشکل پیش میاد ؟سندورم ویلیامزه.راه نمیره حرفم نمیزنه.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز اتنتالین باید فقط با تجویز پزشک استفاده شود. اتنتالین فقط در بیش فعالی استفاده دارد و در سندرم ویلیامز کاربرد ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام
    دکتر به پسرم این شربت و داده و روش نوشته صبح و ظهر ۵ سی سی
    یعنی باید هر بار ۵سیسی داده بشه یا کلن ۵سی سی در روز؟

    و اینکه ۲روزه این شربت و میدم امروز زیر گردن پسرم اندازه ی ۴سانت یه خط افتاده و قرمز شده
    میتونه از عوارض این دارو باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز صبح و ظهر ۵ سی سی یعنی باید صبح ۵ سی سی و ظهر هم ۵ سی سی بدهید.
      اتنتالین ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کند، اما این حساسیت معمولا خود را بصورت بثورات جلدی یا کهیر نشان می دهد، نه یک خط قرمز. در هر صورت برای اظهار نظر قطعی، فرزند شما باید معاینه شود.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام
    پسر من ۳سالشه، نقص توجه داره، یکی دو ماهی هست کاردرمانی میبرم، دکتر براش اتنتالین و امگا۳هم تجویز کرده، اتنتالین صبح۲ونیم سی سی و عصر ۲ونیم سی سی باید بخوره، الان دوماهه ک بهش دادم ولی دیگه نیس تو داروخونه، ضرری نداره یهو قطع بشه؟ نمیدونم چکار باید بکنم؟ امگا۳داره و بهش میدم.
    ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شما می توانید اتنتالین را از داروخانه آنلاین مفید طب سفارش بدهید و درب خانه دریافت کنید. این محصول در حال حاضر تخفیف خوبی هم دارد. اگر در خصوص ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید در ساعت اداری با پشتیبانی مفید طب به شماره ۰۵۱۹۱۰۰۳۱۶۵ تماس بگیرید. لینک صفحه اتنتالین:
      https://www.mofidteb.com/product/450
      با احترام دکتر داروساز

  13. آیا شربت اتنتالین رو به تنهایی می‌توان مصرف کرد ،،،یا اینکه باید با داروی دیگری استفاده شود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همه چیز بستگی به شرایط کودک دارد. ضمنا شربت اتنتالین باید توسط پزشک تجویز شود و نباید بدون تجویز پزشک مصرف گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  14. بادرود ..وقت بخیر این شربت حتما باید بعد صبحانه خورده بشه آخه پسرمن صبحونه نمیخوره میره مدرسه …میتونم بهش بدم یانه..سپاس از راهنمایی تون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اتنتالین نباید با معده خالی استفاده شود. صبحانه نخوردن هم عملکرد کودکان در مدرسه را تضعیف می کند و برای رشد آنها هم مضر است.
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام‌من دخترم ۵ سال و ۶ ماهشه پیش فعالی و کلامزی هستن دکتر براشون ریتالین و اتنتالین نوشتن برای تنرکزشون مانعی تداره دوتا باهم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام منعی برای همزمانی دوره مصرف اتنتالین و ریتالین ذکر نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام مصرف این شربت برای کودک ۲ساله ک هموفیلی نوع a داره (فاکتور۸) مشکلی نداره؟؟؟
    پزشک عمومی براش تجویز کرده.ممنون میشم جواب بدین

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام برای مصرف شربت اتنتالین در موارد هموفیلی منع یا احتیاط مصرفی ذکر نشده است. با این حال، با توجه به اینکه مطالعات صورت گرفته روی داروهای گیاهی در بسیاری از موارد چندان کامل نیست، توصیه می شود در موارد بیماری های خاص، مصرف داروهای گیاهی فقط با تجویز پزشک درمانگر آن بیماری خاص باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  17. سلام آیا زدن تاول های ریز همراه با خارش در انگشتان پا بچه ۶ ساله با خوردن دو روز از شربت آتنتالین می تواند عارضه شربت باشد؟ از کجا مطمین شوم.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام همه داروهای گیاهی می توانند سبب بروز حساسیت شوند و اتنتالین نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، این ضایعات ممکن است ناشی از حساسیت به شربت اتنتالین باشد. با این حال، معمولا ضایعات پوستی حساسیتی در نواحی وسیعتری بروز میکنند و محدود به لای انگشتان پا نمی شوند. به هر حال، بهتر است برای تشخیص منشا ضایعات و احیانا برای قطع اتنتالین به پزشک تجویز کننده آن مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  18. باسلام من پسر۸ساله ای دارم که اصلاتمرکزنداره به خصوص درمورد یادگیری ریاضی به نظرخودم بیش فعال هست میتونم از این دارو استفاده کنم لطفا بگید روزی چند باروهرچند ساعت بدم ممنون ازراهنماییتون🙏🏽

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است برای تشخیص مشکل و تجویز اتنتالین با پزشک مشورت بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  19. سلام
    میتونم شربت اتنتالین رو به پسرم که ۵ سال و نیم سن داره بده هیچ دارویی استفاده نمیکنه
    آیا این شربت در افزایش تمرکز مؤثره؟
    در ضمن پسرم اوتیسم خفیف داره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف اتنتالین در کودکان دارای اوتیسم (هرچند خفیف) باید با تجویز پزشک باشد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام وقت بخیر دختر من هم اتیسم داره و بیش فعال هم هست بردم عطاری اتنتالین تجویز کرد و اینکه فقط قرص کلونیدین مصرف میکنه میخاستم بدونم آیا مشکلی داره یا نه که بهش بدم این شربت رو

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          دوست عزیز درمان اوتیسم و تجویز دارو برای اوتیسم فقط باید توسط پزشک انجام شود. افرادی که در عطاری فعالیت دارند آموزش رسمی ندیده اند و صلاحیت تجویز دارو آن هم برای کودک مبتلا به اوتیسم را ندارند. لطفا درمان کودک خود را از پزشک پیگیری کنید.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر مصرف شربت اتنتالین برای کودک ۹ ساله که ریسپریدون استفاده می کند توصیه نمی شود مگر با تجویز پزشک.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام استفاده از شربت اتنتالین و شربت زینک پلاس در یک روز ایرادی ندارد اما بهتر است بین زمان مصرف این دو حدود ۴ ساعت فاصله بیاندازید.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط