قطره گل سرخ
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

خواص شگفت انگیز قطره گل سرخ برای پوست زمانی مشاهده می‌شود که تنها به مدت یک هفته از این فرآورده گیاهی استفاده کرده باشید. گل سرخ (گل محمدی) نوعی رز است که در فصل بهار شکوفا می‌شود و رایحه قوی و خاصی دارد. فرآورده‌های مختلفی که از این گل به دست می‌آیند در فرهنگ ایرانیان شناخته شده و به بسیاری از ابعاد زندگی ما گره خورده‌اند. متأسفانه امروزه به سبک زندگی مدرن عادت کرده‌ایم و برخی محصولات گیاهی و سودمند را به دست فراموشی سپرده‌ایم. مشهور‌ترین محصولی که از گل سرخ ایرانی به دست می‌آید همان گلاب است. مصرف گلاب فواید زیادی برای سلامتی داشته و در طب سنتی پیشنهاد می‌شود.

علاوه بر گلاب، قطره گل سرخ یکی دیگر از فرآورده‌های سودمند است که می‌خواهیم در این مقاله درباره فواید آن برای پوست صحبت کنیم. خواص قطره گل سرخ برای پوست غیر قابل انکار است و مصرف کنندگان در دوره بسیار کوتاهی متوجه تغییرات مثبت خواهند شد. برخی انواع این قطره توسط لابراتور‌های پیشرفته و استاندارد در کشورمان تهیه می‌گردد. در این مقاله مجله سلامت مفید طب خواص قطره گل سرخ برای پوست مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین چند روش برای استعمال این محصول برای پوست نام برده و در آخر بهترین قطره گل سرخ را معرفی خواهیم کرد.

خواص قطره گل سرخ برای پوست

فرآورده‌های برگرفته از گل سرخ دارای برخی ویژگی‌ها و خواص مشابه هستند. برای مثال در طب سنتی خواص ضد التهاب برای فرآورده‌های گل سرخ برشمرده‌اند. همچنین طبع این محصولات را معتدل تعریف کرده‌اند. لازم به ذکر است که افشره‌های گل سرخ دارای خاصیت قابض بوده و به همین دلیل می‌توانند برای جوانی پوست مفید باشد. در این بخش خواص قطره گل سرخ برای پوست نام برده شده و توضیحات کافی برای هر مورد در اختیار مخاطبان محترم قرار می‌گیرد.

۱. آب‌رسان قوی پوست

از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های ضروری برای پوست، هیدراسیون یا آب‌رسانی است. انواع پوست‌های چرب، خشک، مختلط و یا حساس نیاز به آب‌رسان مناسب دارند. از آنجایی که آب‌های میان‌بافتی سلول ها با افزایش سن، در پوست کاهش پیدا می‌کنند کم و بیش شاهد چروک‌های ریز خواهید بود. روغن و قطره گل سرخ دارای مقدار قابل توجهی اسید‌های چرب مانند اسید لینولئیک هستند. این اسیدها می‌توانند دیواره‌های سلولی پوست را استحکام بخشیده و در حفظ آب میان‌بافتی مؤثر واقع شوند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که قطره گل سرخ و یا دیگر فرآورده‌ها مانند روغن گل سرخ و گلاب نیز در آب‌رسانی پوست مؤثر بوده و حتی برای پوست‌های حساس و خارش ‌دار نیز شبیه به درمان عمل کنند.

افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند می‌دانند که انتخاب کرم‌های مرطوب کننده و آب‌رسان کار دشواری است. پوست‌های چرب نیاز به ترکیباتی دارند که چربی را تعدیل کرده و در عین حال عمل آب‌رسانی را به خوبی انجام دهند. به همین جهت استفاده از عصاره گل سرخ برای پوست‌های چرب مفید بوده و زمینه را برای جذب بهتر مرطوب کننده‌ها فراهم می‌کند.

۲. جوان سازی پوست‌

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که گلاب و دیگر فرآورده‌های گل سرخ دارای خاصیت قابض هستند. به همین دلیل استعمال قطره گل سرخ برای پوست مفید بوده و به آن حالت ارتجاعی می‌بخشد. همچنین می‌توانید از روغن گل سرخ و یا گلاب شبیه به افشانه‌ای برای پوست استفاده کنید. همین ویژگی قابض گل سرخ باعث می‌شود پوست لیفت شده و در طولانی مدت جوان‌تر به نظر برسد. دانشمندان دریافته‌اند فرآورده‌های گل سرخ حاوی ویتامین‌های C و A بوده که در کلاژن سازی به پوست کمک می‌کنند. بنابراین حتی اگر قطره خوراکی گل سرخ استفاده کنید می‌توانید فرآیند جوان‌سازی را تسریع نمایید. پس حال دانستیم که قطره گل سرخ برای پوست مفید است و می‌توانیم آن را مستقیم روی صوررت و بدن استعمال کرده یا به طور خوراکی مصرف کنیم.

تاثیر قطره گل سرخ بر پوست
ویژگی قابض گل سرخ باعث لیفت پوست می‌شود.

۳. کاهش التهاب پوستی

التهابات پوستی با عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند. برای مثال اگر پوست بسیار خشک باشد، کم کم لکه‌های قرمز رنگ شبیه به کهیر بروز کرده که معمولا با خارش همراه هستند. خارش پوست هم به مرور به التهابات دامن می‌زند. گل سرخ دارای خواص ضد التهاب است چرا که حاوی پلی فنول و آنتوسیانین می‌باشد. این ترکیبات التهاب پوست را کاهش داده و برای بهبود پسوریازیس و اگزما عموما مؤثر هستند. البته افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا شده‌اند، لازم است پیش از مصرف قطره گل سرخ برای پوست با پزشک متخصص مشورت نمایند. دیگر فرآورده‌های گل سرخ مانند گلاب و روغن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مقاله مرتبط: پسوریازیس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

۴. بهبود لک‌های صورت

معمولا افرادی که برای ساعات طولانی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، دچار لکه‌های پوستی می‌شوند. البته اگر از کرم‌های ضد آفتاب یا کلاه استفاده کنید، عوارض ناشی از تابش نور آفتاب برای پوست کاهش پیدا می‌کند. با این حال اشخاصی که پوست روشن و حساسی دارند عموما در بسیاری از دوره‌های زندگی خود شاهد لکه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی پوست صورت خواهند بود. البته خشک شدن پوست نیز عامل مهمی برای به وجود آمدن لک صورت است. شما می‌توانید با استفاده از انواع فرآورده‌های گل سرخ لک‌های صورت را درمان کنید یا تا حدودی آن‌ها را از بین ببرید.

ویتامین A موجود در گل سرخ به گردش خون در پوست کمک کرده و به این ترتیب نشاط را به چهره بازمی‌گرداند. همچنین فرآورده‌های گل سرخ دارای ویتامین C هستند که در بازسازی سلول‌ها نقش مهمی دارد. بنابراین یکی دیگر از خواص قطره گل سرخ برای پوست از بین بردن لک‌ها می‌باشد.

۵. پاک کردن آلودگی‌ها از پوست‌

آلودگی‌هایی که روی پوست قرار می‌گیرند می‌توانند منجر به جوش شوند. برای مثال پاک نکردن کرم پودر و لوازم آرایشی دیگر باعث بروز انواع جوش‌ها شده و سلامت پوست را به خطر می‌اندازند. برخی افراد به انجام روتین‌های مراقبتی پوست عادت ندارند و در این باره سهل انگاری می‌کنند. به این ترتیب پس از مدتی متوجه می‌شوند پوست به واسطه جوش‌ها یا لک‌های تیره، نشاط خود را از دست داده است. اگر برای انتخاب یک محلول پاک کننده مناسب، سردرگم شده‌اید می‌توانید از قطره گل سرخ برای پوست استفاده کنید. قطره گل سرخ یک محصول گیاهی است و مانند محلول‌های شیمیایی استفاده از آن عوارض جانبی به همراه ندارد.

فرآورده‌های گل سرخ دارای آنتی اکسیدان هستند بنابراین گزینه مناسبی به عنوان پاک کننده پوست به حساب می‌آیند. برای مثال استفاده از قطره گل سرخ برای پاک کردن پوست می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوستی مؤثر باشد. همچنین رایحه خوشایند گل سرخ باعث آرامش شما می‌گردد. به همین دلیل استفاده از قطره گل سرخ برای پاک کردن پوست پیش از خواب توصیه می‌گردد.

میسلار واتر گل سرخ
قطره گل سرخ برای پاک کردن پوست پیش از خواب توصیه می‌گردد.

۶. بهبود پوست دور چشم

بسیاری از افراد به دلایل ژنتیکی و یا خستگی‌ها مفرط دچار پف زیر چشم می‌شوند. همچنین گریه کردن، خواب ناکافی، مطالعه زیاد و عوامل دیگر نیز در افزایش پف زیر چشم تأثیر دارند. شما می‌توانید با افشانه گلاب یا دیگر فرآورده‌های گل سرخ پف دور چشم را کاهش دهید. راه‌های مختلفی برای استعمال قطره گل سرخ برای پوست دور چشم وجود دارد که در بخش‌های بعدی درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است که خواص روغن گل سرخ برای چروک دور چشم شگفت انگیز بوده و در کوتاه مدت آثار آن نمایان می‌گردد.

توجه داشته باشید که پوست دور چشم نازک‌تر و حساس‌تر از سایر نواحی صورت است. بنابراین پیش از استعمال فرآورده‌های گل سرخ برای پوست دور چشم از کیفیت محصول اطمینان حاصل فرمایید.

چند روش استفاده از قطره گل سرخ برای پوست

در بخش قبلی درباره خواص قطره گل سرخ برای پوست صحبت کردیم. البته فرآورده‌های دیگر مانند گلاب و روغن گل سرخ نیز می‌توانند برای پوست مفید باشند. از آنجایی که قطره گل سرخ در لابراتور‌های تخصصی تولید می‌گردد، دارای کیفیت بالاتری بوده و استفاده از آن برای پوست عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل قطره گل سرخ را برای پوست نسبت به فرآورده‌های دیگر در اولویت قرار دادیم. حال می‌خواهیم چند روش برای استعمال این محصول نام ببریم. شما می‌توانید انواع ماسک، پچ و افشانه‌ها را برای پوست در خانه تهیه کنید. لطفا با ما همراه باشید تا دستورالعمل‌های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

پچ زیر چشم با قطره گل سرخ

پچ زیر چشم در سال‌های اخیر به یکی از محصولات پرطرفدار مراقبت از پوست تبدیل شده است. پچ‌ها معمولا تکه‌های کوچکی از پلاستیک‌های نازک هستند که به مواد مغذی پوست آغشته شده‌اند. کافی است یکی از این پچ‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشم قرار دهید. غالبا در دوره‌های یک تا دو ماهه تأثیرات استفاده از پچ‌ها نمایان می‌شود. البته میزان تاثیرگذاری این محصول به کیفیت آن بستگی دارد. اگر به طور کلی به محصولات شیمیایی اطمینان ندارید، می‌توانید با استفاده از قطره گل سرخ، پچ‌های زیر چشم بسازید.

پچ زیر چشم
می‌توانید با استفاده از قطره گل سرخ، پچ‌های زیر چشم بسازید.

برای ساخت پچ زیر چشم، یک پد آرایش پاک کن را به ۲ قسمت تقسیم کنید. سپس در یک ظرف کاملا تمیز یک قطره گل سرخ بچکانید و با ۴ قاشق غذا خوری آب حل کنید. پد‌ها را در این محلول قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در ظرف باقی بمانند. سپس پد‌ها را برداشته و هرکدام را زیر چشم قرار دهید. لازم است پدها به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشم باقی بمانند. پس از آن پدها را بردارید (نیاز به آبکشی پوست وجود ندارد). اگر این روش را دو تا ۳ بار در هفته انجام دهید تنها پس از یک ماه متوجه تغیرات شگفت انگیز خواهید شد. قطره گل سرخ می‌تواند تیرگی و پف زیر چشم را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

تونر پوست با قطره گل سرخ

تونر‌ها محلول‌های سبکی هستند که به عنوان یکی از مراحل روتین‌های مراقبت پوست به کار می‌روند. تونر پوست به نوعی فرآیند تمیز کردن پوست را تکمیل می‌کند و PH آن را تنظیم می‌نماید. همچنین مواد مغذی در تونر می‌تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. برای تهیه تونر پوست با استفاه از قطره گل سرخ به یک ظرف کاملا تمیز برای افشانه یا اسپری نیاز دارید. در این ظرف ۴۰ میلی لیتر آب بریزید (قبل از آن، آب را به مدت ۵ دقیقه جوشانده و اجازه دهید سرد شود). حال ۳ قطره از عصاره گل سرخ در آب بچکانید و درب ظرف را ببندید.

بهتر است بعد از استفاده از شوینده‌های مناسب، افشانه گل سرخ را روی پوست خود استعمال کنید. پس از این کار چند دقیقه صبر کنید تا محلول بر روی پوست خشک شود. سپس از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید از این افشانه هر شب استفاده کنید و آن را در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید. به مرور زمان حالت ارتجاعی پوست افزایش پیدا کرده و چند درجه نیز روشن‌تر خواهد بود.

اسپری گلاب
می‌توانید از افشانه گل سرخ هر شب استفاده کنید و آن را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید.

نکته: معمولا قطره گل سرخ برای پوست عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از استفاده درباره عدم حساسیت اطمینان حاصل کنید.

معرفی قطره گل سرخ باریج

قطره گل سرخ باریج یک محصول کاملا گیاهی است که در شرکت داروسازی باریج اسانس تولید می‌شود. این قطره از عصاره خالص گل محمدی (Rosa damascene) تهیه شده و دارای ترکیبات موثری مانند ژرانیول، نرول، لینالول، سیترونلول و فنیل اتیل الکل است. این قطره دارای خواص متعددی مانند افزایش حس شادی و نشاط، مبارزه با افسردگی، تأمین آنتی اکسیدان ومی‌باشد. همچنین علاوه بر این‌ها قطره گل سرخ باریج می‌تواند برای پوست هم مفید واقع شود. همان‌ طور که در این مقاله درباره خواص شگفت انگیز قطره گل سرخ برای پوست صحبت کردیم، حال می‌دانید که این محصول گیاهی تا چه اندازه برای زیبایی سودمند است.

قطره گل سرخ باریج در لابراتور‌های تخصصی تولید شده و از این نظر نسبت به دیگر فرآورده‌های گل سرخ برتری دارد. اگر به فرآورده‌های گل سرخ حساسیت ندارید می‌توانید با یکی از روش‌هایی که در بخش قبل آموزش دادیم از قطره گل سرخ برای پوست استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بهترین مکمل‌های پوست و مو در داروخانه‌های کشورمان عرضه می‌شوند و راه جانبی موثری برای حفظ سلامت پوست شما هستند.

سخن پایانی

طراوت و نشاط پوست از جمله مهم‌ترین ارکان زیبایی هستند. با انجام روتین‌های پوستی مناسب می‌توانید چهره‌ای شاداب داشته باشید. علاوه بر این حتما از تمرین‌های مدیتیشن نیز استفاده کنید تا با فراهم شدن سلامت روان، نشاط به چهره شما بازگردد. به طور کلی انتخاب سبک زندگی سالم در حفظ جوانی و کیفیت حیات تأثیر به سزایی دارد. بنابراین فراموش نکنید که همواره سلامت جسم و روح خود را در اولویت قرار دهید.

اگر می‌خواهید قطره گل سرخ باریج را تهیه کنید به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید در بخش نظرات، سؤالات خود را در این باره درج کنید تا متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

قطره گل سرخ باریج


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره