مقایسه بهترین مکمل‌های پوست و مو موجود در بازار ایران

مقایسه بهترین مکمل های پوست و مو موجود در ایران
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چند دهه است که مشغله زیاد کاری، نبود وقت برای تهیه غذای خانگی سالم، استفاده از میان وعده‌ها و غذاهای آماده بلای جان همه ما شده تا کمبود شدید مواد مغذی را تجربه کنیم. حال هم که رایج شدن دورکاری و ماندن در خانه ما را از تابش نور خورشید و جذب ویتامین دی هم محروم کرده و به این کمبودها بیشتر دامن می زند. با این شرایط عجیب نیست که اکثر ما با مشکلاتی از قبیل ریزش مو، نازک شدن موها، تیرگی پوست، آکنه و شکنندگی ناخن‌ها مواجه می‌شویم. خوشبختانه راه جبران این کمبودها، یعنی مصرف مکمل تقویت پوست و مو، را پیدا کردیم. اما مشکل اینجاست که معمولاً در زمان خرید بین بهترین مکمل‌های پوست و مو گیر می افتیم و نمی‌دانیم کدام برای ما بهتر است؟

اگر شما هم اخیراً زمان خرید مکمل پوست و مو با این سؤال مواجه شده‌اید، این مطلب برای شماست. زیرا در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم بهترین مکمل‌های پوست و مو در بازار ایران را باهم مقایسه کنیم و بگوییم که کدام برای شما بهتر است.

هیرویت؛ مکمل تخصصی برای ریزش مو و تقویت ساقه

اگر در داروخانه‌ها یا جستجوهای خود در گوگل به دنبال بهترین قرص مکمل برای ریزش مو بوده باشید، حتماً به اسم هیرویت برخورده‌اید. این مکمل که ساخت شرکت هلث اید انگلستان است، این روزها آنقدر مشهور شده که متخصصان پوست و مو هم برای تقویت مو آن را تجویز می‌کنند. اما دلیل اینهمه محبوبیت چیست؟

هیرویت بهترین قرص مکمل برای تقویت مو
هیرویت مکمل تخصصی برای ریزش مو

ویژگی‌های مهم کپسول هیرویت هلث اید

  • افزایش ضخامت ساقه موها
  • جلوگیری از ریزش مو با تقویت فولیکول‌ها
  • حاوی آهن، زینک و آمینو اسیدهای ضروری برای پوست و مو و ویتامین‌های گروه B
  • فرمولاسیون کامل و قوی برای حمایت از موها و ناخن‌های شکننده
  • تقویت سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن

خرید قرص هیرویت

ترکیبات قرص هیرویت

ماده مغذی مقدار در هر قرص
Vitamin B1 ۱۰mg
Vitamin B2 ۱۰mg
Vitamin B3 ۲۰mg
Vitamin B6 ۵mg
Vitamin B12 ۲mcg
Biotin ۲۰mcg
Pantothenic Acid ۱۰mg
Choline Bitarate ۵۰mg
Inositol ۵۰mg
Para Amino Benzoic Acid ۱۰mg
Yeast ۱۰۰mg
Hydrolyzed Gelatin Powder ۵۰mg
Lecithin ۲۰mg
L-Cysteine ۳۰mg
Methionine ۳۰mg
Zinc ۸mg
Iron ۱۲mg
قرص پرفکتیل پلاتینیوم برای تقویت پوست و ناخن
پرفکتیل پلاتینیوم بهترین انتخاب برای تقویت پوست و ناخن‌ها

پرفکتیل پلاتینیوم؛ بهترین انتخاب برای تقویت پوست و ناخن‌ها

قرص پرفکتیل پلاتینیوم هم مانند هیرویت محصولی از کشور انگلستان است اما توسط شرکت ویتابیوتیکس تولید می‌شود. این قرص نیز در لیست بهترین مکمل‌های پوست و مو قرار دارد. زیرا ترکیبات موجود در آن به جوانسازی و روشن شدن پوست و کند شدن روند پیری کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل هم این محصول بین افراد میانسال بسیار محبوب است.

ویژگی‌های مهم قرص پرفکتیل پلاتینیوم ویتابیوتیکس

  • حاوی ویتامین C و عصاره دانه انگور و کلاژن
  • افزایش استحکام پوست
  • حاوی ویتامین D و E برای تقویت پوست و ناخن‌ها
  • کاهش روند پیری و بهبود چروک‌های ریز پوست
  • حاوی منیزیم و سلنیوم برای تقویت ناخن‌ها
  • خاصیت آنتی اکسیدان بسیار بالا
  • بهبود رشد و ضخامت موها
  • تقویت سلامت عمومی بدن

خرید قرص پرفکتیل پلاتینیوم

ترکیبات قرص پرفکتیل

ماده مغذی مقدار در هر قرص
(Bio-Marine Collagen (Cartidea ۲۰۰ mg
(Grape Seed Extract (95% Proanthocyanidins ۱۵ mg
(Pine Bark Extract (95% Proanthocyanidins ۸ mg
(Green Tea Extract (Standardised extract 55% polyphenols ۲۰ mg
Lycopene Extract 5% ۱۰ mg
Blackcurrant Seed Oil ۵۰ mg
Alpha Lipoic Acid ۴۰ mg
Co-enzyme Q10 ۵ mg
Betacarotene ۴ mg
(Vitamin D (D3 500 IU ۱۲.۵ µg
Vitamin C ۹۰ mg
(Vitamin B1 (Thiamin ۸ mg
(Vitamin B2 (Riboflavin ۴ mg
(Vitamin B3 (Niacin ۱۸ mg NE
Vitamin B6 ۱۰ mg
Folic Acid ۴۰۰ µg
Vitamin B12 ۹ µg
Biotin ۱۵۰ µg
Pantothenic Acid ۴۰ mg
Magnesium ۱۰۰ mg
Iron ۱۲ mg
Zinc ۱۵ mg
Copper ۱۰۰۰ µg
Manganese ۰.۵ mg
(Selenium (Yeast Free ۱۰۰ µg
Chromium ۵۰ µg
(Iodine (from Purified Sea Kelp extract ۲۰۰ µg
Silicon ۵۰ mg
L-Cystine ۲۰ mg
(Vitamin E (Natural Source ۵۰ mg a-TE
زینک پلاس یوروویتال برای تقویت پوست
زینک پلاس یوروویتال مناسب برای تقویت پوست و کاهش ریزش مو

زینک پلاس یوروویتال؛ مناسب برای تقویت پوست و کاهش ریزش مو

مکمل زینک پلاس به ترکیبی از زینک و ویتامین C گفته می‌شود. اما شرکت‌های داروسازی برای اینکه یک مولتی ویتامین کامل برای تقویت پوست و مو به بازار عرضه کنند معمولاً به این ترکیب ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز اضافه می‌کنند. کپسول زینک پلاس یوروویتال یک محصول آلمانی است که بین نام‌های محبوب مکمل پوست و مو قرار گرفته و به شدت از آن استقبال شده است.

ویژگی‌های مهم قرص زینک پلاس یوروویتال

  • حاوی مقادیر بالای زینک و ویتامین C
  • تقویت ناخن‌ها و رفع شکنندگی آن‌ها
  • کاهش ریزش موی ناشی از کمبود زینک
  • تقویت ساقه موها
  • تقویت سیستم ایمنی

خرید قرص زینک پلاس یوروویتال

ترکیبات کپسول زینک پلاس ۵میلی گرم یوروویتال

ماده مغذی مقدار در هر قرص
Zinc ۵ mg
Vitamin B1 ۱.۳ mg
Vitamin B2 ۱.۵ mg
Vitamin B6 ۱.۶ mg
Vitamin B12 ۳.۰ mcg
Vitamin C ۱۰۰ mg
Vitamin B7 ۱۵۰ mcg
Folic Acid ۲۰۰ mcg
(Niacin (B3 ۹.۰ mg
(Pantothenic Acid (B5 ۶ mg

هیرویت بهتر است یا زینک پلاس؟

پس از معرفی مختصر محصولات و آشنایی با ترکیبات آن‌ها حال بهتر می‌توانیم آن‌ها را باهم مقایسه کنیم. همانطور که از جدول ترکیبات این دو محصول مشخص است، قرص هیرویت حاوی ۱۷ ماده مغذی است در صورتی که قرص زینک پلاس در مقابل آن ۱۰ ماده مغذی را شامل می‌شود.

نکته مهم این تفاوت این است که قرص هیرویت تعدادی اسید آمینه ضروری برای بازسازی و تقویت پوست و مو از جمله سیستئین، لسیتین و متیونین را نیز در ترکیبات خود جا داده است. در مقابل قرص زینک پلاس یوروویتال زینک با دوز بیشتر را همراه با ویتامین C و فولیک اسید (B9) در ترکیبات خود دارد. این مواد مغذی در کنار هم تأثیر مستقیم در بهبود روند رشد قد و رشد و تقویت پوست و مو دارند.

با این تفاسیر برای انتخاب بهترین گزینه از بین این دو مکمل تخصصی پوست و مو، ابتدا باید نیازهای بدن خود را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر میزان بیوتین بدن شما کافی است، زینک پلاس با مقادیر بالای بیوتین برای شما مناسب نیست. اما این قرص برای افرادی که دچار کمبود زینک و ویتامین C هستند، انتخاب بهتری است. در حالی که اگر دچار ریزش مو و نازکی تار موها شده‌اید، خرید قرص هیرویت بیشتر توصیه می‌شود.

هیرویت بهتر است یا پرفکتیل؟

قرص پرفکتیل پلاتینیوم علاوه بر ویتامین‌های محلول در آب و مواد معدنی، دو ویتامین محلول در چربی یعنی ویتامین E و D و ترکیبات مهمی از جمله کلاژن را نیز برای رفع کمبودهای بدن و تقویت پوست در ترکیبات خود قرار داده است. علاوه بر این، سلنیوم که یکی از ترکیبات مؤثر در تقویت ناخن‌هاست نیز در این قرص دیده می‌شود. در مقابل قرص هیرویت این سه عنصر را ندارد.

علاوه بر این، در قرص پرفکتیل پلاتینیوم از عصاره دانه انگور در کنار سایر عناصر تقویتی برای جوانسازی پوست استفاده شده است. در حالی که ترکیبات قرص هیرویت بیشتر برای تقویت مو، کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت آن مؤثر هستند.

 بنابراین اگر مشکل اصلی شما برای مصرف مولتی ویتامین، ریزش مو نیست و بیشتر به دنبال رفع تیرگی و جوانسازی پوست و رفع شکنندگی ناخن‌ها هستید، خرید قرص پرفکتیل پلاتینیوم برای شما بهتر است. البته که مصرف پرفکتیل نیز به طور عمومی در بهبود ضخامت و ریزش موها تأثیر دارد. اما تأثیر آن در تقویت پوست و ناخن‌ها بیشتر است. در مقابل اگر کمبود ویتامین E ندارند، نباید از این قرص استفاده کنید و در این مواقع برای تقویت پوست و مو از قرص هیرویت استفاده کنید.

ویژگی‌های کلی بهترین مکمل‌های پوست و مو

در تصویر زیر به طور کلی می‌توانید مشخصات کلی بهترین مکمل‌های پوست و مو موجود در بازار ایران را در یک نگاه مشاهده کنید؛ که ما در این مطلب سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

ما قبل تر در مقاله هیرویت بهتر است یا یونی زینک به مقایسه این دو مکمل محبوب برای تقویت پوست و مو پرداخته‌ایم. برای مشاهده تفاوت‌های آن‌ها می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

مشخصات کلی بهترین مکمل های پوست و مو در یک نگاه

از بین بهترین مکمل‌های پوست و مو کدام را انتخاب کنیم؟

حال که به نقطه پایانی مقایسه بهترین مکمل‌های پوست و مو رسیدیم، با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله گفتیم، به راحتی می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. نکته مهم در خرید بهترین قرص مکمل پوست و مو این است که بهترین برای شما کدام است؟ برای پیدا کردن آن کافی است با مراجعه به پزشک نیازهای بدن خود را مشخص کنید.

برای خرید بهترین مکمل‌های پوست و مو کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) بروید و آنجا از بین محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در نهایت می‌توانید سؤالات خود در مورد این مکمل‌ها را از ما بپرسید یا اگر نظری دارید از طریق قسمت نظرات زیر این پست یا در صفحه محصول مربوطه با ما به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه بهترین مکمل‌های پوست و مو موجود در بازار ایران»

  1. سلام میشه مقایسه ای هم بین ماینوکسیدیل و اسپری های امینکسیل دار مثل متد انجام بدید ؟
    با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام،آمینیکسیل جذب بالاتر و قیمت بیشتری در مقایسه با ترکییات حاوی ماینوکسیدیل دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام توی جدول هایی که برای هر داروی مختلف گذاشته بودید نوشته بودید که زینک پلاس ۵میلی گرم زینک و هیرویت ۸میلی گرم زینک داره امای توی متن مقالتون گفتید که مقدار زینک در زینک پلاس بیشتره کدوم یکی درسته چون مثلا خودم به شخصه دنبال قرصیم که زینک بیشتری داشته باشه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، هر قرص هیرویت شامل ۸میلی گرم زینک می‌باشد. اما قرص زینک پلاس یوروویتال دارای ۳مدل است .زینک پلاس با ۵میلی گرم زینک، زینک پلاس با ۱۰میلی گرم زینک و زینک پلاس با ۱۵میلی گرم زینک ، اما این نکته را در نظر داشته باشید هر چه میزان زینک محصولی بالاتر باشد نشان مفیدتر بودن آن برای پوست ومو نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقتتون بخیر
    مصرف فاورده های حاوی کلاژن رو از چه سنی مصرف کنیم؟
    زودتر از موعد مصرف کنم چه مشکلی پیش میاد
    و این که فرق پرفکتیل و پرفکتیل پلاتینوم چیه؟
    با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رِنج سنی مشخصی برای شروع به مصرف کلاژن تعریف نشده و معمولا افراد از زمانیکه احساس میکنند پوستشان یکپارچگی و ایستادگی سابق را ندارد شروع به مصرف می کنند. با این حال، بهترین حالت این است که از ۲۵ سالگی کلاژن مصرف شود تا حتی الامکان از پیری پوست پیشگیری گردد.
      منظور شما از “زودتر از موعد” مشخص نیست. بطور کلی مصرف کلاژن در افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود اما برای سایر افراد قابل استفاده است و مشکلی ایجاد نمی کند.
      پرفکتیل پلاتینیوم چندین ترکیب مفید دارد که در پرفکتیل وجود ندارد (کلاژن، پوست درخت کاج، چای سبز و…) و انتظار می رود در سلامت پوست، مو و ناخن نسبت به پرفکتیل موثر تر باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص پرفکت بیوتی یوروویتال ترکیباتی مشابه پرفکتیل دارد اما متاسفانه این قرص هم قیمت پایینی ندارد. در بین سایر محصولات، می توان کپسول رجوا درمکس را برای تقویت پوست معرفی نمود که ترکیباتش تا حد زیادی شبیه به پرفکتیل است ولی قیمت کمتری دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. باسلام مجدد
    بین قرص پرفکتیل پلاتینوم و کپسول گرناهیر کدام مورد بهتر است؟ چون شنیدم گرناهیر باعث افزایش اشتها نمی شود./باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      گرناهیر محتوی ویتامین های بی است اما فاقد زینک می باشد و به همین دلیل، انتظار می رود تاثیر کمتری بر اشتها داشته باشد.
      از نظر میزان تاثیر گذاری بر ریزش یا رویش مو، این دو محصول تا به حال بصورت علمی مقایسه نشده اند و بنابراین نمی توان درباره اینکه کدام موثرتر است نظر داد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام آیا قرص پرفکتیل پلاتینیوم باعث افزایش اشتها می شود با توجه به وجود زینک در آن؟ اگر پاسخ مثبت است چه راهکاری دارد که زیاد گرسنه نشویم و روی افزایش وزن تأثیر نگذارد./ باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پرفکتیل پلاتینیوم با داشتن زینک و ویتامین های گروه بی ممکن است کمی افزایش اشتها به همراه داشته باشد. برای اینکه این تاثیر به افزایش وزن منجر نشود، روزانه ورزش کنید و رژیم غذایی سالم و کم کالری داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام و خسته نباشید .کدامیک از قرصها برای ریزش موها و تقویت موهام مناسبتر است؟هیرویت یا یونی زینک یا پرفکتیل پلاتینوم ممنون با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر سه محصولی که نام بردید محتوی ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده مو هستند و به سلامت و پرپشتی موها کمک می کنند. بطور کلی پرفکتیل پلاتینیوم محصول کاملتری است و معمولا تاثیر پررنگ تری در تقویت موها دارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره