قرص بایو بیسیکس وومن
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

قرص بایو بیسیکس از جمله مولتی ویتامین‌های موجود در داروخانه‌های کشورمان است. این مکمل غذایی با ترکیبات مؤثر و ضروری، انتخابی مطمئن برای خانم‌ها و آقایان بوده که با نام‌های بایو بیسیکس وومن و بایوبیسیکس من عرضه می‌گردد. همان‌ طور که می‌دانید کیفیت مواد غذایی نسبت به دوران گذشته، کاهش پیدا کرده است. به عبارتی مواد غذایی ارگانیک بسیار کمتر از گذشته در دسترس ما هستند. همچنین آلودگی‌های محیطی و استرس‌های دنیای مدرن گاهی اوقت باعث می‌شوند، بدن شرایط بحرانی را تجربه کند. با این حال ما می‌توانیم با تغییر سبک زندگی و تأمین مواد ضروری، سلامت خود را ارتقا دهیم.

در راستای حفظ سلامتی باید نگاه دقیقی به رژیم غذایی خود بیندازیم و خوراکی‌های مصرفی را بازبینی کنیم. اگر احساس می‌کنید رژیم غذای شما (بنا بر دلایل مختلف) به اندازه کافی غنی نیست، می‌توانید از مولتی ویتامین‌ها کمک بگیرید. می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب به معرفی قرص بایوبیسیکس وومن بپردازیم. همچنین ویتامین‌های مورد نیاز خانم‌ها، ترکیبات قرص بایوبیسیکس، نحوه مصرف،‌ عوارض احتمالی ورا بررسی می‌کنیم.

می‌توانید مقاله قرص بایو بیسیکس وومن برای چیست را در اینجا بشوید:

قرص بایو بیسیکس وومن برای چیست؟

قرص بایو بیسیکس نیچرز اونلی یک مولتی ویتامین مخصوص بانوان است. این مکمل غذایی ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و همچنین سایر ریز مغذی‌های ضروری در آن وجود دارد. بدن بانوان در طول زندگی تغییرات مختلفی را تجربه می‌کند. حتی اگر بدن کاملا سالمی داشته باشید تغییرات پس از دوران بارداری و یائسگی بسیار چشمگیر هستند. همچنین بسیاری از خانم‌ها به دلیل خونریزی‌های شدید در دوران قاعدگی، با مشکلاتی نظیر کم‌خونی رو به رو هستند. تمام این موارد ضرورت مصرف مولتی ویتامین را نشان می‌دهند.

قرص بایو بیسیکس تمام ویتامین‌های مورد نیاز خانم‌ها را تأمین می‌نماید. همچنین وجود مقادیر کافی از فولیک اسید، کلسیم، منیزیوم وبه حفظ سلامت بدن پس از بارداری و قاعدگی کمک می‌کنند. همان‌ طور که می‌دانید تغییرات یائسگی در خانم‌ها می‌تواند اختلالات بسیاری را برای بدن به همراه بیاورد. قرص بایوبیسیکس با فراهم کردن ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها از بروز پوکی استخوان، روماتیسم، بی‌خوابی ودر دوران یائسگی تا میزان زیادی جلوگیری می‌کند.

البته لازم به ذکر است که مکمل‌های غذایی یا مولتی ویتامین‌ها نقش درمانی ندارند بلکه در بهبود شرایط بدن مفید واقع می‌شوند. در‌ واقع نیاز ما به مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها، مانند نیاز به غذا است تا به واسطه آن سلامت خود را حفظ کنیم و کیفیت زندگی را ارتقا دهیم.

خرید قرص بایو بیسیکس

برای اطلاعات بیشتر درباره قرص بایو بیسیکس می‌توانید به صفحه این محصول مراجعه نمایید. سؤالات خود را در بخش نظرات ثبت کنید و منتظر پاسخ دکتر داروساز باشید. همچنین در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا ترکیبات قرص بایو بیسیکس را بررسی کنیم.

ترکیبات قرص بایو بیسیکس

در بخش قبلی اشاره کردیم که قرص بایو بیسیکس مخصوص بانوان حاوی ضروری‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن خانم‌ها است. در این بخش می‌خواهیم ترکیبات بایو بیسیکس را نام ببریم و درباره نقش هر یک در حفظ سلامتی توضیحاتی ارائه دهیم.

لطفا توجه داشته باشید که مولتی ویتامین‌ها و به طور کلی تمام مکمل‌های غذایی همانند راه حل کمکی برای حفظ سلامت هستند. به بیان دیگر تا زمانی که سبک زندگی شما سالم نباشد، هیچ محصولی برایتان معجزه نخواهد کرد.

بنابراین اگر به تناسب اندام، طراوت پوست، استقامت بدن و سلامت روان خود اهمیت می‌دهید، رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم را دنبال کنید. در کنار این موارد، انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای حفظ سلامتی به شما کمک خواهد کرد.

قرص بایو بیسیکس با ویتامین ها و مینرال‌های ضروری به حفظ سلامت شما کمک می‌کنند.

ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های موجود در ترکیبات قرص بایو بیسیکس عبارتند از:

۱. ویتامین‌های گروه B (ب کمپلکس)

ویتامین های گروه B به طور طبیعی در اسفناج، مرغ، ماهی، دانه های روغنی، موز، تخم مرغ، لبنیات و… وجود دارد. این ویتامین ها نقش موثری در کاهش ابتلا به برخی بیماری ها و حفظ سلامت دهان و لثه دارند. ۸ ویتامین موجود در ب کمپلکس باعث بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش استحکام موها و… می‌شوند. ویتامین‌های گروه B از جمله محتویات قرص بایو بیسیکس هستند. هر کدام از ویتامین‌ها برای بدن زنان بسیاری ضروری بوده که در ادامه توضیحاتی راجع به اهمیت آن‌ها ارائه خواهیم داد.

ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B1 به آزاد شدن انرژی کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها کمک می‌کند. همچنین در متعادل شدن اشتها و بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش دارد. با این حساب ویتامین B1 به افرادی که بسیار لاغر هستند (زیر وزن سلامت) کمک می‌کند اشتهای خود را به حالت متعادل برگردانند. از آنجایی که این ویتامین در قرص بایو بیسیکس موجود است، می‌توانید با مصرف آن به تقویت حافظه، تقویت سیستم عصبی، افزایش وزن سالم و استقامت بدن کمک کنید.

علایم کمبود ویتامین B1 شامل بی اشتهایی، احساس ضعف و خستگی، بی‌خوابی، کاهش وزن، خلق پایین و مشکلات گوارشی می‌باشند.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B2 به هضم چربی‌ها و آزادشدن انرژی آن‌ها کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در حفظ سلامت و بقای سلول‌ها مؤثر است. بدن برای تولید آنتی بادی، گلبول قرمز، اکسیژن رسانی به سلول، تقویت بینایی، استحکام مو، ناخن و پوست وبه ویتامین B2 نیاز دارد. این ویتامین نیز در ب کمپلکس وجود داشته و با مصرف قرص بایو بیسیکس منابع کافی از آن را برای بدن فراهم خواهید کرد.

علایم کمبود ویتامین B2 شامل کاهش رطوبت چشم، ترک خوردن لب‌ها، افزایش چربی مضر پوست، اختلالات گوارشی واست.

ویتامین B3 (نیاسین)

ویتامین B3 نیز در گروه‌های ویتامین B یا ب کمپلکس شناخته می‌شود. این ویتامین برای تولید انرژی، سلامت پوست، سلامت سلول‌های زبان، بهبود گردش خون، بهبود عملکرد سیستم عصبی وضروری است.

با مصرف قرص بایو بیسیکس می‌توانید ویتامین ‌B3 مورد نیاز بدن را تأمین نماید. خانم‌هایی که به سلامت و نشاط پوست اهمیت می‌دهند باید حتما ویتامین B3 را از طریق مصرف خوراکی‌ها و یا مولتی ویتامین‌ها برای بدن خود فراهم کنند.

علایم کمبود ویتامین B3 شامل اختلالات سیستم گوارشی، سردرد‌های مزمن، بی‌خوابی، افسردگی، احساس خستگی دایمی، درد‌های عضلانی واست.

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

ویتامین B5 در هضم بهتر غذا، سنتز چربی‌ها، تولید هورمون‌های استروئیدی و هموگلوبین نقش مهمی دارد. بنابراین برای عملکرد بهینه بدن، ویتامین B5 نیاز است. همچنین این ویتامین بر پوست تأثیرات مثبت داشته و اثر عوامل حساسیت‌زا را کاهش می‌دهد. با مصرف قرص بایو بیسیکس می‌توانید این ویتامین را برای بدن تأمین کنید.

علایم کمبود ویتامین B5 عبارتند از: بی‌خوابی، اختلالات روده، خارش پوستی و

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

ویتامین B6 در بد برای تولید انتقال دهنده‌های عصبی، هموگلوبین، DNA، هورمون‌های استروئیدی ولازم است. این ویتامین می‌تواند بر استحکام موها و تسریع رشد مجدد انها موثر باشد. همچنین این ویتامین در حفظ سلامت پوست و ناخن تاثیر بسزایی دارد. به دلیل اهمیت ویتامین B6 باید این ماده مغذی را برای بدن تأمین کنیم.

علاوه بر خوراکی‌هایی که حاوی ویتامین B6 هستند می‌توانید از قرص بایوبیسیکس نیز به این منظور کمک بگیرید. توجه داشته باشید که مصرف ویتامین B6 برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد چرا که به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند.

علایم کمبود ویتامین B6 شامل کم‌خونی، ضعف عضلانی، بیماری‌های قلبی، ریزش مو واست.

ویتامین B12 (کوبالامین)

ویتامین B12 برای تولید انرژی، ساخت گلبول‌ها قرمز، تولید همو گلوبین و بهبود عملکرد سیستم عصبی اهمیت دارد. همچنین برای متابولیسم فولیک اسید به B12 نیاز است.

ویتامین B12 در قرص بایو بیسیکس وجود داشته و به همین دلیل این مکمل غذایی را به خانم‌های محترم پیشنهاد می‌کنیم. خانم‌هایی که خونریزی‌های شدید را در دوران قاعدگی تجربه می‌کنند، می‌توانند با تأمین ویتامین B12 از بروز کم خونی جلوگیری کرده یا به مرور زمان این مشکل را برطرف کنند.

علایم کمبود ویتامین B12 مواردی مانند بی حس شدن سر انگشتان یا اصطلاحا سوزن سوزن شدن آن‌ها، عدم حفظ تعادل برای انجام فعالیت‌های فیزیکی ومی‌باشند.

۲. اسید فولیک

اسید فولیک به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل سنتز DNA شناخته شده و برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است. خانم‌هایی که قصد دارند در آینده نزدیک باردار شوند، معمولا مکمل‌های حاوی فولیک اسید مصرف می‌کنند. همچنین خانم‌هایی که به دلیل خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی دچار کم‌خونی شده‌اند، به منابع کافی از اسید فولیک نیاز دارند. اسید فولیک یکی دیگر از ترکیبات قرص بایو بیسیکس است.

علایم کمبود اسید فولیک شامل کم ‌خونی، اختلالات گوارشی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، زخم‌های دائمی بر زبان، سر درد، خلق پایین، ضعف حافظه ومی‌باشند.

۳. ویتامین A

ویتامین A از جمله ترکیبات قرص بایو بیسیکس است. این ویتامین به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات، حبوبات، جگر و… وجود دارد. بدن برای انجام فرآیند‌های طبیعی به میزان اندکی از ویتامین A نیاز دارد. با این حال همین میزان کم، نقش ضروری ایفا می‌کند. برای مثال عملکرد دقیق سیستم بینایی، حیات سلول‌های مخاطی، سیستم ایمنی، سیستم تولید مثل وبه میزان اندکی از ویتامین A وابسته است.

علایم کمبود ویتامین A شامل خشکی پوست، کم‌خونی وهستند. همچنین زنان باردار و مادران شیرده نیاز به ویتامین A بیشتری دارند.

۴. ویتامین C (اسید آسکوربیک)

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد دفاع می‌کند. این ویتامین برای جذب آهن حیاتی بوده و در تشکیل استخوان ها، عضلات و بافت‌ها نقش ضروری دارد. فرآیند‌هایی مانند بهبود زخم، بهبود زخم‌های لثه، عملکرد صحیح قلب وبه ویتامین C وابسته هستند. در ترکیبات قرص بایو بیسیکس میزان قابل توجهی ویتامین C وجود دارد.

ویتامین سی در قرص بایو بیسیکس
مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. همچنین این ویتامین در قرص بایو بیسیکس گنجانده شده است.

علایم کمبود ویتامین C شامل درد مفصل‌ها، شکنندگی استخوان‌ها، تضعیف سیستم ایمنی بدن، کاهش سرعت ترمیم زخم‌ها ومی‌باشد.

۵. ویتامین D3

از آنجایی که اصلی ترین منبع این ویتامین نور خورشید است، با توجه به زندگی شهرنشینی و منطقه جغرافیایی ایران سطح خونی این ویتامین در عموم مردم پایین تر ازحد نرمال است. همچنین یکی از اصلی ترین منابع این ویتامین لبنیات هستند که مصرف ان ها در ایران پایین تر از حد تامین کننده ویتامین D است.

ویتامین D3 برای حفظ متعادل کلسیم و فسفات خون حیاتی است. همچنین این ویتامین برای ساخت سلول‌ها استخوان ضروری بوده و در فرآیندهای انقباض ماهیچه‌ها، هدایت پیام‌های عصبی،‌حیات سلول‌ها ونقشی مهمی ایفا می کند. بدن برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین D3 نیاز دارد. همچنین جنین در شکم مادر به ویتامین D نیاز دارد تا به طور طبیعی روند رشد را طی کند. این ویتامین در قرص بایو بیسیکس موجود است.

علایم کمبود ویتامین D3 با استخوان‌های ضعیف، ناهنجاری‌های استخوان و ضعف سیستم ایمنی بدن بروز می‌نمایند.

۶. ویتامین E

ویتامین E برای حفاظت از سلول‌های قرمز، متابولیسم متعادل، تقویت سیستم ایمنی و ترمیم DNA نقش مهمی‌ دارد. همین ویژگی‌های ویتامین E باعث حفظ حالت ارتجاعی پوست می‌گردد. با مصرف ویتامین E زیبایی و نشاط به پوست صورت بازگشته و اثرات مثبت آن به سرعت بروز می‌کنند. این ویتامین نیز در قرص بایو بیسیکس وجود دارد.

۷. کلسیم

کلسیم از جمله مینرال‌های ضروری برای حفظ سلامت بدن است. نقش این عنصر در بدن ما به اندازه‌ای مهم می‌باشد که برای توضیح آن نیاز به یک مقاله جداگانه داریم. استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، انقباض ماهیچه‌ها، انقباض و انبساط رگ‌های خونی، اکسیداسیون اسید‌های چرب، تحریک ترشح و آزادسازی انسولین از گلوکز وهمگی به کلسیم وابسته هستند. این مینرال ضروری در قرص بایو بیسیکس گنجانده شده است.

علایم کمبود کلسیم با گرفتگی عضلات، اختلال در عملکرد مغز، پوکی استخوان وبروز می‌نماید.

۸. ید

ریز مغذی بعدی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، ید است. این ماده به میزان اندک در بدن لازم بوده اما نقش بسیار حیاتی دارد. تنظیم حرارت بدن، عملکرد صحیح عضلات و اعصاب، تولید مثل و رشد، تنظیم ترشح هورمون از غده تیرویید واز جمله فرآیندهای وابسته به ید هستند. این ماده نیز به میزان کافی در قرص بایوبیسیکس وجود دارد.

علایم کمبود ید در بدن با بزرگ شدن غده تیرویید و برخی دیگر از اختلالات این غده بروز می‌‌کند.

سایر ترکیبات قرص بایو بیسیکس

  • منیزیوم

  • منگنز

  • مس

  • سلنیوم

  • کروم

  • زینک

  • ویتامین K

بررسی ویتامین‌های مورد نیاز خانم‌ها

در بهش قبلی درباره ترکیبات موجود در قرص بایو بیسیکس صحبت کردیم. حال می‌خواهیم بدانیم ویتامین‌ها و مینرال‌های مورد نیاز برای خانم‌ها، دقیقا کدام موارد هستند. برای پاسخ به این سؤال باید پارامتر‌های مختلفی را در نظر بگیریم.

انتخاب بهترین مولتی ویتامین مورد نیاز برای هر خانم بستگی به سن، وضعیت بدنی، بیماری‌ها، میزان فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی ودارد. با این حال قرص بایوبیسیکس می‌تواند برای اغلب خانم‌ها مناسب باشد چرا که در بررسی ترکیبات آن، متوجه شدیم بسیاری از ویتامین‌ها و مینرال‌های ضروری را برای بدن تأمین می‌کند.

بهترین مولتی ویتامین
برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین، پارامترهایی مانند وضعیت بدنی و سن مورد توجه قرار می‌گیرند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید در بخش نظرات این مقاله، سؤالات خود را درباره مولتی ویتامین خانم‌ها یا قرص بایو بیسیکس مطرح کنید. متخصصان مفیدطب در اسرع وقت پاشخگوی شما خواهند بود. همچنین برای انتخاب بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو از داروساز یا پزشک مشورت بگیرید.

بهترین زمان مصرف قرص بایوبیسیکس

بهتر است قرص بایو بیسیکس وومن را همراه وعده ناهار مصرف کنید. البته مصرف این مکمل غذایی در هر ساعت از روز مانعی ندارد اما بهتر است با معده خالی نباشد. می‌توانید کپسول بایو بیسیکس وومن را با آب یا آبمیوه میل کنید. اگر قرص‌های مولتی ویتامین معمولا باعث آزار معده شما می‌شوند برای رفع این مشکل با پزشک یا دکتر داروساز مشورت نمایید.

عوارض قرص بایو بیسیکس وومن

عوارض جانبی خاصی برای مصرف قرص بایو بیسیکس یا سایر مولتی ویتامین‌ها گزارش نشده است. با انجام آزمایش‌های معمول می‌توانید آگاهی دقیقی نسبت به وضعیت بدن خود کسب کنید.

برخی افراد در موارد نادر با ازدیاد ویتامین‌ها یا مینرال‌ها مواجه هستند بنابراین از مصرف مکمل‌های غذایی منع می‌شوند. همچنین بیماران کلیوی یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید پیش از مصرف مولتی ویتامین با پزشک متخصص مشورت کنند.

نکته: هیچ گونه مواد افزودنی، مواد نگهدارنده یا مخمر در ترکیبات قرص بایو بیسیکس وجود ندارد. همین نکته به عنوان امتیازهای مثبت این مولتی ویتامین محسوب می‌گردد. همچنین مبتلایان به سلیاک نیز می‌توانند بایو بیسیکس را مصرف کنند.

در آخر

بهتر است در دوره‌های مختلف از مولتی‌ ویتامین‌های متفاوت استفاده کنید. به این ترتیب ریز‌ مغذی‌ها، مینرال‌ها و ویتامین‌ها به اندازه کافی برای بدن تأمین می‌شوند. در این مطلب به این موضوع پرداختیم که قرص بایو بیسیکس چیست و قرص بایو بیسیکس وومن برای چیست. همچنین درباره ترکیبات و خواص آن‌ها برای بدن صحبت کردیم. امیدواریم مطالب فوق سودمند باشند و انتخاب بهترین مولتی ویتامین را برایتان آسان‌تر کنند.

برای خرید قرص بایو بیسیکس و انواع دیگر قرص و شربت مولتی ویتامین بزرگسالان می‌توانید به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه نمایید. همان‌طور که قبلا گفتیم، با ثبت سؤالات در بخش نظرات، متخصصان مفید طب پاسخگوی شما خواهند بود.

خرید قرص بایو بیسیکس

سوالات متداول

نحوه مصرف قرص بایو بیسیکس وومن چگونه است؟

قرص بایوبیسیکس را ۱ تا ۲ قرص در روز مصرف کنید. در صورتی که پزشک دستور دیگری برای مصرف این قرص توصیه کرده است، به آن عمل کنید.

قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است؟

در صورتی که به خاطر کمبود زینک، آهن یا ویتامین های گروه B به بی اشتهایی دچار شده باشید، مصرف قرص بایوبیسیکس وومن با رفع این کمبودها می‌تواند اشتهای از دست رفته شما را بازگرداند. در صورتی که به دنبال این افزایش اشتها، از طریق خوردن غذای بیشتر، کالری اضافه دریافت کنید، به چاقی منجر میشود. اگرچه قرص بایوبیسیکس وومن به صورت مستقیم چاق کننده نیست (دارای کالری نیست).

قرص بایو بیسیکس برای کودکان مناسب است؟

برای استفاده از قرص بایوبیسیکس برای کودکان، لازم است محصول مخصوص کودکان را تهیه کنید. این قرص با عنوان بایوبیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی تولید شده و از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب قابل سفارش است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «قرص بایو بیسیکس وومن برای چیست؟»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      خیر این دارو با توجه به داشتن ویتامین ب۱ و منیزیم و.. برای اعصاب مفید هم میتواند واقع شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص بایوبیسیکس با داشتن زینک و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن، فولیکول های مو را تغذیه می کند و رشد مو را تقویت می نماید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره