قرص بایوبیسیکس وومن و چاقی
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

مولتی ویتامین بایو بیسیکس وومن یک مکمل غذایی حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی ضروری مخصوص خانم هاست. شاید در گذشته هنگام مصرف مولتی ویتامین ها در اشتها یا وزن خود تغییری حس کرده یا شنیده‌اید که این محصولات ممکن است به چاقی یا لاغری منجر شوند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی این محصول، به این موضوع می‌پردازیم که آیا قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است یا خیر. با ما همراه باشید.

قرص بایوبیسیکس وومن چیست؟

قرص بایوبیسیکس وومن یک مولتی ویتامین مخصوص بانوان است. این محصول یک مکمل ویتامین و مواد معدنی متعادل برای اطمینان از دریافت ریز مغذی‌های ضروری در بانوان تولید شده است و در نهایت به بهبود سلامت، جبران کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی کمک می‌کند.

این مکمل محبوب، در ایران با همکاری شرکت نیچرز انلی آمریکا (که دارنده پروانه آن شرکت داروسازی آبا دارو طب می‌باشد) تولید شده است.

در هر بسته قرص بایوبیسیکس وومن، ۳۰ عدد قرص موجود است. بسته به میزان مصرفی که پزشک به شما توصیه کرده است، این تعداد قرص معمولا برای ۱۵ یا ۳۰ روز مصرف کافی است.

پس از آشنایی اولیه با این مولتی ویتامین، در بخش‌های بعد به سوال قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است؟ پاسخ می‌دهیم.

خواص قرص بایوبیسیکس وومن

  • موثر در درمان کمبود آهن و ویتامین‌ها
  • کمک به حفظ سلامت عمومی
  • افزایش سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی برای نشاط عمومی
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی

خرید قرص بایوبیسیکس وومن

قرص بایوبیسیکس وومن

آیا قرص بایوبیسیکس وومن خاصیت چاق کنندگی دارد؟

برای آن که بتوانیم به سوال اصلی این مقاله پاسخ دهیم، بهتر است ترکیبات بایوبیسیکس مخصوص خانم ها و تاثیر هر یک بر چاقی را بررسی کنیم. سپس بر آن اساس می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است یا خیر.

جدول ترکیبات این قرص را در زیر میبینید:

عنوان مقدار درصد از نیاز روزانه
ویتامین D3 ۳۰۰IU ۷۵
ویتامین E (استات) ۲۷IU ۹۰
ویتامین A (استات) ۸۲۷IU ۱۷
ویتامین K1 ۷۵mcg ۹۴
ویتامین C ۸۰mg ۱۳۳
ویتامین B1 (تیامین نیترات) ۱.۱۰mg ۷۳
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۱.۱mg ۶۵
ویتامین B3 ۱۹mg ۹۵
ویتامین B5 ۵mg ۵۰
ویتامین B6 (پیریدوکسین هیدروکلراید) ۱.۴mg ۷۰
بیوتین ۳۰mcg ۱۰
فولیک اسید ۴۰۰mcg ۱۰۰
ویتامین B12 ۲.۴mcg ۴۰
کلسیم (کلسیم کربنات) ۲۰۰mg ۲۰
منیزیم (منیزیم اکساید) ۷۵mg ۱۹
زینک (زینک اکساید) ۱۰mg ۶۷
آهن (فروس فومارات) ۱۴mg ۷۸
منگنز (منگنز سولفات) ۲mg ۱۰۰
ید (پتاسیم یدید) ۱۵۰mg ۱۰۰
مس (سولفات مس پنتا هیدرات) ۱mg ۵۰
سلنیوم (سلنیت سدیم انیدروز) ۵۵mcg ۷۹
کروم (کلرید کروم (III)) ۲۵mcg ۲۱
مولیبدن ۵۰mcg ۶۷

ویتامین D3

ویتامین D3، برای جذب بهتر کلسیم توسط استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها نقش مهمی دارد. همچنین مقدار کافی این ویتامین به کند شدن روند افزایش وزن و رفع اسپاسم‌های عضلانی کمک می‌کند. به عبارتی در صورتی که در مسیر کاهش وزن هستید، دریافت مقدار کافی از ویتامین D3 می‌تواند در روند کاهش وزن شما کمک کننده باشد.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و آسیب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. این ویتامین به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند. ویتامین E همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که ویتامین E تاثیر خاصی روی وزن و شاخص توده بدنی (BMI) ندارد.

ویتامین A

ویتامین A برای حفظ ساختار پوست صورت، کاهش چین و چروک‌ها، حساسیت‌های پوستی و داشتن پوست سر و موهای سالم مفید بوده و برای تقویت بینایی هم مؤثر است. این ویتامین محلول در چربی، مورد نیاز برای سلامت سیستم ایمنی بدن و تولید مثل نیز می‌باشد. در رابطه با چاقی و ویتامین A که در قرص بایوبیسیکس وومن وجود دارد، نظر قطعی وجود ندارد. اما برخی معتقدند که کمبود ویتامین A می‌تواند در تنظیم سلول‌های چربی و هورمون‌هایی که این سلول‌ها در بدن آزاد می‌کنند، تاثیر داشته باشد؛ در نتیجه بر اساس این باور، مقدار کافی این ویتامین برای داشتن وزن سالم مفید است.

ویتامین K1

ویتامین K یک ماده ضروری برای بدن است که در انعقاد خون، ساخت استخوان و فرایندهای مهم دیگر بدن نقش دارد. این ویتامین در چاقی یا لاغری نقش خاصی ایفا نمی‌کند.

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در ساخت پروتئین کلاژن و الاستین (پروتئین‌های ضروری برای حفظ ساختار پوست و کاهش چروک)، تکمیل رگ‌های خونی و ترمیم بافت‌های بدن نقش مهم دارد. ویتامین C همچنین به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌نماید.

ویتامین C در سنتز کارنیتین که حامل مولکول‌های چربی است و برای تولید انرژی استفاده می‌شود، نقش دارد. بنابراین وجود ویتامین C کافی در رژیم غذایی و مکمل‌های دریافتی، در پروسه طبیعی کاهش وزن می‌تواند کمک کننده باشد. بر این اساس، بایوبیسیکس وومن با داشتن ویتامین C در ترکیباتش نه تنها چاق کننده نیست، بلکه می‌تواند در سالم لاغر شدن تاثیر داشته باشد.

ویتامین های گروه B

قرص بایوبیسیکس حاوی هر ۸ عضو خانواده ویتامین‌های B یعنی B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 است. این ویتامین‌ها در ضمن نقش داشتن در تولید انرژی از غذاها، به حفظ اشتهای سالم در بدن کمک می‌کنند. در صورتی که به کمبود این دسته از ویتامین‌ها دچار شده باشید، احتمالا کاهش اشتها را تجربه خواهید کرد. با مصرف قرص بایوبیسیکس وومن کمبودهای موجود جبران شده و اشتهای از دست رفته خود را بازخواهید یافت.

زینک

زینک یا روی از مهم‌ترین عناصری است که هر فرد در تمام عمر خود به آن نیاز دارد. این ماده معدنی ضروری، برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و انرژی بدن و داشتن استخوان‌های قوی بسیار مهم است.

عنصر زینک برای داشتن اشتهای سالم لازم است. با مصرف زینک بیشتر، احتمالا افزایش اشتها را تجربه خواهید کرد. گرچه این عنصر هم به خودیِ خود چاق کننده نیست (کالری ندارد).

اشتهای سالم
مصرف زینک کافی برای داشتن اشتهای سالم، لازم است.

آهن

آهن به عنوان یکی از مهمترین عنصرهای ضروری برای بدن شناخته شده است. این ماده معدنی، در ساخت هموگلوبین و میوگلوبین، انتقال اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن به خصوص ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی و بهبود اشتها (خصوصا هنگامی که فرد دچار کمبود آهن باشد) نقش دارد. حضور آهن در بدن همچنین برای بسیاری از آنزیم‌ها مهم است.

کلسیم

ماده معدنی کلسیم در بدن نقش‌های ویژه‌ای دارد. این ماده برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها مفید بوده و تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که این ریزمغذی برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ (سرطان کولون) هم کمک کننده است. از طرف دیگر، مصرف کلسیم به افزایش جزئی دمای بدن منجر می‌شود که در نتیجه آن، ممکن است افزایش متابولیسم را تجربه کنیم. افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز، به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند. بنابراین تامین کلسیم مورد نیاز بدن، می‌تواند در عملکرد سالم متابولیسم بدن موثر بوده و حتی به مسیر کاهش وزن کمک نماید.

منیزیم

منیزیم نقش‌های متعددی در بدن به عهده دارد. این ماده معدنی ضروری، به عنوان مثال، به ضربان قلب، عملکرد عصب و ماهیچه و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

ریزمغذی منیزیم یک ماده چاق کننده نیست. در عوض به خاطر این که این عنصر در متابولیسم بدن نقش دارد، کمبود آن می‌تواند منجر به اختلال در متابولیسم و مسیر لاغر شدن شود. به عبارتی با تامین منیزیم کافی برای بدن با استفاده از بایو بیسیکس وومن، می‌توانید به عملکرد سالم متابولیسم بدن خود کمک کنید.

مس

مس به بدن در فرآوری آهن کمک می‌کند. این ماده معدنی مهم، برای سلامت سیستم ایمنی بدن نیز لازم است. مس نیز مانند بسیاری از دیگر ریزمغذی‌ها در سوخت و ساز چربی‌ها نقش داشته و کمبود آن می‌تواند این پروسه را کند کند.

سلنیوم

سلنیوم یکی دیگر از مهمترین مواد معدنی برای بدن است. این ماده برای عملکرد غده تیروئید، تولید DNA و محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، مفید است. طبق تحقیقات، کمبود این ماده می‌تواند به افزایش وزن منجر شود؛ به دلیل آن که سلنیوم در متابولیسم بدن نقش دارد.

منگنز

منگنز نقش‌های زیادی در بدن به عهده دارد. این ماده برای عملکرد سالم مغز، سیستم عصبی و آنزیم‌های بدن لازم است. یکی از نقش‌های مهم منگنز در تولید تیروکسین می‌باشد. این هورمون که توسط غده تیروئید ساخته می‌شود، به تنظیم اشتها، متابولیسم (‌سوخت و ساز بدن)، تنطیم وزن و عملکرد بهینه اندام‌های بدن کمک می‌کند.

ید

ید به غده تیروئید کمک می‌کند که هورمون‌های بیشتری بسازد (از جمله تیروکسین). تیروکسین به افزایش متابولیسم منجر می‌شود؛ بنابراین اضافه کردن ید به رژیم غذایی، می‌تواند به بهبود متابولیسم بدن کمک کند. از طرف دیگر، کمبود ید در  بدن می‌تواند باعث کند شدن متابولیسم شده و در نهایت به ذخیره شدن غذا به صورت چربی منجر شود. بنابراین تامین ید کافی برای بدن، جهت جلوگیری از کاهش متابولیسم و چاقی لازم است. قرص بایوبیسیکس با داشتن ۱۵۰mg ید در ترکیباتش، این نیاز بدن را برطرف می‌کند.

کروم

کروم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که در تنظیم متابولیسم کربوهیدرات و لیپیدها در بدن نقش دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که این ریزمغذی مهم همچنین در افزایش توده بدون چربی بدن (LBM) و کاهش درصد چربی بدن کمک کننده بوده است. در نتیجه کروم ممکن است در کاهش وزن تاثیرگذار باشد. البته در نظر داشته باشید که تاثیر کروم بر چاقی یا لاغری بدن، موضوعی بحث‌برانگیز است و نمی‌توان به طور قطعی در این‌باره اظهار نظر کرد. در واقع باید به خاطر داشته باشیم که کاهش وزن یک موضوع پیچیده دارای فاکتورهای مختلف است که ریزمغذی کروم تنها بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهد.

مولیبدن

مولیبدن یک ماده معدنی مهم برای سلامت بدن است. بدن از مولیبدن در پردازش پروتئین‌ها و مواد ژنتیکی مانند DNA استفاده می‌کند. این ماده همچنین در سم زدایی بدن از داروها و مواد سمی که وارد بدن می‌شوند، نقش دارد. این ماده دارای کالری نیست و نقش خاصی در چاقی یا لاغری ندارد.

بالاخره قرص بایوبیسیکس وومن و چاقی ارتباطی دارند؟

با توضیحات گفته شده، مصرف یک مولتی ویتامین مانند قرص بایوبیسیکس وومن، تنها به سلامت بدن شما کمک می‌کند. تقریبا هیچ ویتامین یا ماده معدنی دارای کالری نیست و به طور مستقیم نمی‌تواند باعث چاقی شما شود. اگر کمبود ویتامین یا ماده معدنی داشته باشید که در اثر آن اشتهای شما کم شده باشد، این قرص می‌تواند به افزایش اشتهای شما به حد نرمال کمک کند. اگر با افزایش اشتها، کالری اضافه زیادی را دریافت کنید، این موضوع می‌تواند به چاقی و افزایش وزن منجر شود.

از طرفی، اگر به خاطر کمبود ریزمغذی لازمی، متابولیسم شما کاهش یافته و در اثر آن به چاقی دچار شده باشید، مصرف قرص بایوبیسیکس وومن می‌تواند به فرآیند کاهش وزن شما کمک کند؛ چرا که با برطرف کردن کمبودها، سوخت و ساز بدن شما به حالت سالم و عادی برمی‌گردد.

به طور کلی، در نظر بگیرید که چنانچه مواد مغذی ضروری برای بدن را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنید، مصرف مولتی ویتامین، فارغ از خاصیت چاق کنندگی یا لاغر کنندگی، برای سلامت شما لازم است (خصوصاً بعد از انجام آزمایشات لازم و مشورت با پزشک). حال اگر در اثر مصرف این محصولات از جمله بایوبیسیکس وومن، افزایش یا کاهش اشتها یا وزن ناخواسته را مشاهده کردید، می‌توانید در صورت نیاز با تکنیک‌های مختلف، با آن مقابله کنید. مثلا اگر کم بودن اشتهای شما با رفع کمبود زینک، آهن یا ویتامین‌های گروه B برطرف شد و این افزایش اشتها برای شما مطلوب نبود، می‌توانید با خوردن غذاهای کم کالری و سبزیجات فراوان، احساس سیری خود را در طول روز بیشتر کنید تا این رفع کمبود، نهایتا به افزایش وزن و چاقی شما منجر نشود.

خرید قرص بایوبیسیکس وومن

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که آیا قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است یا خیر. با بررسی تک‌به‌تک ترکیبات این قرص مولتی ویتامین محبوب، نهایتاً به این سوال پاسخ دادیم. توجه کنید که تاثیر قرص بایوبیسیکس وومن در چاقی به طور مجزا بررسی نشده است، اما به صورت کلی می‌توان گفت که مولتی ویتامین ها به خودیِ خود به چاق شدن فرد مصرف کننده نمی‌انجامند. برعکس، ممکن است مصرف مولتی ویتامین، برخی از کمبودها در بدن فرد را برطرف کرده و حتی به مسیر کاهش وزن او کمک کند.

برای خرید انواع بهترین مولتی ویتامین خارجی برای زنان (تحت لیسانس) و مکمل‌های ایرانی محبوب، به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. با ثبت سفارش سریع، کالای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید انواع مکمل مولتی ویتامین مخصوص خانم ها

سوالات متداول

نحوه مصرف قرص بایو بیسیکس وومن چگونه است؟

نحوه مصرف بایوبیسیکس وومن بسته به دستور پزشک، ۱ تا ۲ قرص در روز است. لازم است این قرص را با معده پر مصرف کنید. همچنین از مصرف همزمان آن با داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین خودداری کنید.

قیمت بایوبیسیکس وومن چقدر است؟

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت محصول که مصوب از سمت سازمان غذا و دارو است، به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در مفیدطب می‌توانید بایوبیسیکس وومن را به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره