روغن سیاه دانه برای زود انزالی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سیاه دانه (با نام علمی Nigella sativa) یک گیاه گلدار است که از قدیم‌الایام به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها مورد استفاده بوده است. این گیاه و البته روغن گرفته‌شده از آن، جهت بهبود سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان، کاهش ورم، کاهش واکنش‌های آلرژیک و برای پایین آوردن فشار خون و… به کار میرود. طبق طب سنتی، روغن سیاه دانه به طور خاص برای مردان نیز بسیار موثر دانسته می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، به خواص روغن سیاه دانه برای مردان می‌پردازیم. پس از بررسی این خواص، یکی از محصولات محبوب و مفید شرکت گیاه اسانس یعنی کپسول سیاه دانه را که حاوی روغن سیاه دانه خالص است، معرفی می‌کنیم. نکاتی که در این مطلب ذکر می‌شود، اغلب برگرفته از طب سنتی ملل مختلف و در مواردی، طبق نتایج تحقیقات علمی پزشکی مدرن است. با ما همراه باشید.

سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه گیاهی گلدار است که در مناطق آسیا، اروپای شرقی و مدیترانه می‌روید. با آموزه‌های طب سنتی، دانه‌های سیاه‌رنگ این گیاه از دیرباز تا امروز، در قالب‌های مختلفی مثل روغن، عصاره، کپسول و… برای درمان یا بهبود بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بررسی فایده و اثرگذاری سیاه دانه در حوزه های مختلف، آزمایشات علمی نوین نیز انجام شده؛ نتایج نشان می‌دهند که برخی از کاربردهای آن در طب سنتی، در تحقیقات نوین هم به اثبات رسیده است.

مهم‌ترین مواد دارویی سیاه دانه، تیموکینون همراه با مشتقات آن مانند تیموهیدروکینون و تیمول است که به فراوانی در این دانه یافت می‌شود. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیاه دانه نیز از این مواد موثره سرچشمه می‌گیرد.

فواید روغن سیاه دانه برای مردان

روغن سیاه دانه می‌تواند برای سلامت مو، کاهش آکنه، بهبود علائم اگزما، ترمیم زخم، تسکین درد در آرتریت روماتوئید و کنترل قند خون و فشار خون تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. علاوه بر این فواید عمومی، مواردی که در ادامه می‌گوییم، خواص روغن سیاه دانه برای مردان است که این دسته از مصرف‌کنندگان را بهره‌مند می‌سازد.

روغن سیاه دانه برای ناباروری

بسیاری بر این باورند که روغن سیاه دانه برای افزایش سطح تستوسترون، هورمون جنسی مردانه، مفید است. در نتیجه، استفاده از این روغن برای مبارزه با ناباروری می‌تواند موثر باشد.

با بهبود سطح تستوسترون با روغن سیاه دانه، می‌توان به ارتقای سلامت بافت‌های تولید مثل، عضلات و توده استخوان نیز کمک کرد.

ارتقای سلامت پروستات با روغن سیاه دانه

از خواص روغن سیاه دانه برای مردان می‌توان به محافظت از سلامت پروستات اشاره کرد. غده پروستات عضوی از دستگاه تناسلی مردان است که با ترشحات خود، از سلول‌های اسپرم مراقبت می‌کند. در بسیاری از مردان با بالا رفتن سن، مشکلات مجاری ادرار بروز پیدا می‌کند که ممکن است به خاطر التهاب در غده پروستات باشد. مصرف روغن سیاه دانه خاصیت ادرار آوری داشته و از این طریق به سلامت و عملکرد سالم پروستات کمک می‌کند.

به علاوه برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ماده موثرۀ اصلی سیاه دانه یعنی تیموکینون نقش مهمی در جلوگیری و مبارزه با سرطان‌ها، از جمله سرطان پروستات، ایفا می‌کند.

خواص روغن سیاه دانه برای نعوظ و عملکرد جنسی

روغن سیاه دانه از قدیم برای تقویت جنسی و تقویت نعوظ و همچنین مقابله با زود انزالی در مردان مورد استفاده بوده است. برخی از مطالعات امروزی هم نشان داده‌اند که عصاره این گیاه به آرام کردن رگ‌‌های خونی در دستگاه تناسلی مردان کمک کرده و در نتیجه در نعوظ بهتر موثر است. همین موضوع می‌تواند به تحقیقات بعدی جهت اثبات خاصیت روغن سیاه دانه برای بهبود عملکرد جنسی، کمک کند.

خواص روغن سیاه دانه برای تقویت نعوظ مردان
روغن سیاه دانه از قدیم برای تقویت نعوظ و نیز مقابله با زود انزالی در مردان مورد استفاده بوده است.

طریقه مصرف سیاه دانه برای مردان

مردان برای بهره‌مندی از خواص سیاه دانه، می‌توانند انواع فرم‌های این گیاه از جمله روغن سیاه دانه و عصاره آن را مصرف کرده و یا از دانه های آسیاب شده یا سالم آن استفاده کنند. علاوه بر مصرف خوراکی، مردان می‌توانند از روغن سیاه دانه به صورت موضعی در محل مورد نظر استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌های استفاده از روغن سیاه دانه، مصرف داروهای گیاهی استاندارد تولید‌شده در شرکت‌های داروسازی می‌باشد. به عنوان یک نمونه مناسب، کپسول سیاه دانه گیاه اسانس، با داشتن روغن سیاه دانه ۱۰۰% خالص در ترکیبات خود، می‌تواند مردان را از خواص بینظیر این گیاه بهره‌مند سازد. یکی از مزیت‌های استفاده از چنین داروهای گیاهی‌ای، استاندارد بودن و مشخص بودن دوز دارو است. همچنین روی بسیاری از این محصولات، آزمایش‌هایی انجام شده و اثرگذاری آن‌ها در این آزمایشات نشان داده شده است.

کپسول های سیاه دانه گیاه اسانس را می‌توان به صورت خوراکی و همچنین موضعی استفاده کرد. در بخش‌های بعدی نحوه مصرف آن را توضیح می‌دهیم.

کپسول سیاه دانه گیاه اسانس چیست؟

کپسول سیاه دانه گیاه اسانس (نیجلا) با بهره گرفتن از خواص روغن گیاه سیاه دانه، می‌تواند به تقویت پوست و مو، بهبود دردهای عضلانی و بیماری‌های تنفسی و کاهش وزن به علاوه دیگر خواص روغن سیاه دانه برای مردان که در بخش‌های قبل گفتیم، کمک کند.

خواص کپسول سیاه دانه

در ادامه به خلاصه‌ای از خواص روغن سیاه دانه که در کپسول سیاه دانه گیاه اسانس وجود دارد، اشاره می‌کنیم. همانطور که گفتیم، برخی از این خواص، مثل «کمک به لاغری» با تکیه بر طب سنتی و تجربه افراد آورده شده است و لزوماً در علم پزشکی مدرن، به اندازه کافی مورد تحقیق قرار گرفته نشده‌اند.

  • بهبود اگزمای شدید پوستی و پسوریازیس
  • آبرسانی به پوست و مو
  • بهبود دردهای عضلانی
  • بهبود علائم آرتروز مفصلی و روماتیسم
  • بهبود ناراحتی های تنفسی مانند آسم و آلرژی
  • بهبود ناراحتی معده
  • تسریع ترمیم زخم ها
  • کمک به لاغری
  • کاهش کلسترول بد خون
  • کاهش فشار خون بالا

خرید کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

طریقه مصرف کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

نحوه مصرف کپسول سیاه دانه گیاه اسانس برای مردان، در مرحله اول، طبق دستور پزشک است. اگر پزشک توصیه‌ای نکرده باشد، روش مصرف به صورت زیر می‌باشد:

  • مصرف خوراکی: روزانه یک تا دو کپسول با یک لیوان آب میل شود.
  • مصرف موضعی: با سوراخ نمودن کپسول سیاه دانه از روغن درون آن بر موضع مورد نظر مالیده و ماساژ داده شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره خواص روغن سیاه دانه برای مردان صحبت کردیم و نحوه استفاده از این داروی گیاهی مفید را توضیح دادیم. یکی از راه‌های مناسبی که می‌توانید از خواص این دانه پرفایده بهره‌مند شوید، استفاده از داروهای گیاهی تهیه شده در شرکت های معتبری مانند گیاه اسانس است. کپسول سیاه دانه گیاه اسانس یکی از بهترین راه‌های مصرف روغن سیاه دانه با روشی استاندارد می‌باشد.

جهت خرید کپسول سیاه دانه و همچنین تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و احتیاط مصرف می‌توانید به داروخانه آنلاین مشهد (داروخانه اینترنتی مفیدطب) مراجعه کنید. مفیدطب روزانه سفارشات زیادی را به سراسر کشور ارسال می‌کند.

مشاهده و خرید کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

سوالات متداول

جلوگیری از سفیدی مو با روغن سیاه دانه ممکن است؟

روغن سیاه دانه به عنوان یک ماده طبیعی که ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است، برای کمک به رشد مو استفاده می‌شود. از آن جایی که این روغن، به رطوبت‌رسانی، نرمی و تقویت پوست سر و نهایتا سلامت عمومی مو کمک می‌کند، می‌تواند به رشد موی دارای رنگ طبیعی نیز بینجامد. این خواص به اندازه کافی در مطالعات علمی جدید مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، اما با تکیه بر طب سنتی و تجربیات افراد، می‌توان از روغن سیاه دانه در این زمینه بهره برد.

روغن سیاه دانه چه طبعی دارد؟

طبع سیاه دانه در طب سنتی گرم و خشک است.

  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و