قرص مخمر آبجو برای چاقی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص مخمر آبجو یک مکمل غذایی غنی از مواد مغذی مفید برای بدن است. این محصول برای کاربردها و مشکلات متنوعی تاثیرات مثبت به همراه دارد. از جمله سوالاتی که مطرح می‌شود این است که قرص مخمر آبجو برای چاقی هم موثر است؟ در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی قرص مخمر آبجو، به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قرص مخمر آبجو چیست؟

مخمر آبجو مخمری با نام ساکارومایسس سرویزیه (Saccharomyces cerevisiae) است به مخمر نان نیز معروف می‌باشد. این ماده در واقع یک نوع قارچ تک سلولی است که در تخمیر الکلی خمیر نان، آبجو و دیگر منابع کربوهیدراتی نقش دارد. این مخمر، یک ماده تلخ مزه است.

مخمر آبجو حاوی اسید نوکلئیک، ۱۸ نوع اسید آمینه، ۱۴ نوع ماده معدنی، پروتئین، فیبر و ویتامین‌های گروه B است. مواد مغذی موجود در مخمر آبجو و بالطبع، قرص مخمر آبجو، شامل این موارد است:

  • اسید نوکلئیک از نوع RNA
  • اسید آمینه‌ها: آلانین، آرژنین، اسید آسپارتیک، اسید گلوتامیک، گلایسین، هیستیدین، ایزولوسین، سیستئین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، پرولین، ترئونین، سرین، تیریپتوفان، تیروزین و والین
  • مواد معدنی: کروم، پتاسیم، سلنیم، آهن، فسفر، سدیم، مولیبدیوم، مس، منگنز، منیزیم، ید، روی، وانادیم و لیتیم
  • ویتامین‌های گروه B: تیامین (ب۱)، ریبوفلاوین (ب۲)، نیاسین (ب۳)، پانتوتنیک اسید (ب۵)، پیریدوکسین (ب۶)، فولیک اسید (ب۹) و بیوتین (ب۷)

به طور کلی مخمر آبجو را در فرم‌های قرص، پودر و… تولید می‌کنند. همچنین این ماده در برخی مکمل‌های غذایی در کنار ویتامین‌ها و مواد معدنی به کار می‌رود. یکی از محبوبترین محصولات حاوی مخمر آبجو، شکل قرص است. این قرص ها توسط شرکت های داروسازی مختلف تولید می‌شود کهقرص مخمر آبجو هلث اید، از بهترین نمونه‌های آن است. مخمر آبجوی استفاده شده در قرص مخمر آبجو هلث اید سلول‌های خشک شده و غیر فعال این ماده است که خاصیت تخمیر کنندگی خود را از دست داده‌ است.

قرص مخمر آبجو هلث اید حاوی ۱۸۰۰ میلی گرم مخمر آبجو (مقدار در هر ۶ عدد قرص) است که یک مکمل غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

خرید قرص مخمر آبجو هلث اید

فواید قرص مخمر آبجو چیست؟

قرص مخمر آبجو مکملی محبوب و سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است. این قرص منبع غنی از چند ویتامین از گروه B، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری می‌باشد و مصرف آن خواص زیر را دارد:

  • تنظیم وزن
  • تنظیم اشتها
  • تنظیم قند خون
  • کاهش کلسترول خون
  • افزایش متابولیسم بدن
  • سلامت پوست، مو و ناخن
  • بهبود اختلالات و مشکلات خواب
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  • سرشار از آنتی اکسیدان برای مقابله با سرطان

حال که با قرص مخمر آبجو و خواص آن آشنا شدید، در بخش بعدی به رابطه قرص مخمر آبجو و چاقی می‌پردازیم.

قرص مخمر آبجو برای چاقی چه اثری دارد؟

قرص مخمر آبجو هلث اید حاوی ترکیبات مفید و مغذی از جمله ویتامین‌های گروه B است. در صورتی که دچار کمبود ویتامین‌های گروه B شده باشید، احتمالا اشتهای خود را از دست داده‌اید. قرص آبجو به تنظیم اشتهای شما کمک کرده و از این طریق به چاقی منجر می‌شود. اما آیا مصرف قرص مخمر آبجو به تنهایی به افزایش وزن شما می‌انجامد؟ با توجه به مکانیسم اثر این قرص، می‌توانیم پاسخ دهیم که «بستگی دارد.» از آن جا که قرص مخمر آبجو از طریق افزایش اشتها به چاقی کمک می‌کند، لازم است به دنبال این افزایش اشتها، غذاهای مناسب و پر کالری مصرف کنید تا تاثیر آن را در افزایش وزن خود ببینید. به طور کلی، نظرات درباره قرص مخمر آبجو و تاثیر آن در چاقی مثبت بوده است.

بدیهی است که اگر می‌خواهید از خواص بی‌نظیر قرص مخمر آبجو بهره‌مند شوید و ضمناً نمی‌خواهید افزایش وزن داشته باشید، سعی کنید در پاسخ به افزایش اشتهای خود، غذاهای کم کالری و سبزیجات فراوان را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از اضافه کردن وزن جلوگیری نمایید.

اقدامات مفید برای چاقی با قرص مخمر آبجو

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تمایل دارید قرص مخمر آبجو را برای چاقی استفاده کنید، سعی کنید در کنار آن، این اقدامات را به سبک زندگی خود اضافه کنید:

  • تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. می‌توانید با ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک شروع کنید. این گونه بدنتان را تنظیم می‌کنید که چه زمانی احساس گرسنگی کنید. گرچه در ابتدای این کار، احتمالا لازم است در زمان‌هایی که گرسنه نیستید نیز غذا بخورید.
  • غذاهایی بخورید که علاوه بر داشتن کالری بالا، مغذی باشند. همچنین نوشیدنی‌های پرکالری و سرشار از مواد مغذی مانند اسموتی‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • به زمان مصرف نوشیدنی‌ها در طی روز توجه کنید. به خاطر داشته باشید که نوشیدن قبل یا هنگام غذا، می‌تواند به شما احساس سیری داده و مانع از تکمیل غذای شما شود.
  • ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. ورزش کردن، به خصوص ورزش‌های قدرتی به ساختن عضلات و در نهایت افزایش وزن شما می‌شود. ورزش همچنین به تحریک اشتهای شما کمک می‌کند.

خرید قرص مخمر آبجو هلث اید با تخفیف ویژه

قرص مخمر آبجو برای چاقی صورت هم مفید است؟

قرص مخمر آبجو برای چاقی صورت می‌تواند همراه با تاثیرات مثبت باشد. در صورتی که به خاطر رژیم غذایی نامناسب و در نتیجه کمبود ریزمغذی های ضروری، دچار کاهش اشتها و لاغری شده باشید، مصرف قرص مخمر آبجو که حاوی ویتامین‌های گروه B است، می‌تواند به مرور به افزایش اشتها و تنظیم آن به سطح نرمال و بازگشت وزن کمک کند. در نهایت افزایش وزن به چاقی صورت کمک می‌کند. اما لازم به ذکر است که قرص مخمر آبجو هلث اید به طور خاص و مستقیم روی صورت اثری ندارد.

در واقع هیچ محصول سالمی فقط روی صورت یا بخش خاص دیگری از بدن اثر چاق کننده ندارد. البته مصرف آب زیاد، شیر و استفاده از آلوئه ورا و روغن نارگیل به پر تر دیده شدن صورت شما کمک می‌کند.

عوارض قرص مخمر آبجو چیست؟

مصرف مخمر آبجو احتمالا برای بیشتر افراد ایمن است، البته اگر به صورت کوتاه مدت استفاده شود. عوارض جانبی قرص مخمر آبجو در برخی افراد شامل سردرد، ناراحتی‌های شکمی و نفخ بوده است.

درباره عوارض  مصرف طولانی مدت مخمر آبجو اطلاعاتی در دست نیست. پس توصیه می‌کنیم که این مکمل را به صورت کوتاه مدت مصرف کنید.

اگر در اثر مصرف قرص مخمر آبجو دچار واکنش آلرژیک یا عوارض جانبی شدیدی شُدید، مصرف قرص را قطع نموده و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

نحوه مصرف قرص مخمر آبجو برای چاقی

نحوه مصرف قرص های مخمر آبجو در مرحله اول طبق نظر پزشک است. در صورتی که پزشک توصیه خاصی نداشته است، می‌توانید به روش پیشنهادی در بروشور و بسته بندی قرصی که تهیه کرده‌اید، توجه کنید.

در رابطه با طریقه مصرف قرص مخمر ابجو هلث اید، شرکت سازنده آن پیشنهاد کرده است که روزانه ۶ تا ۸ عدد قرص مصرف نمایید. جهت اطمینان از عدم بروز عوارض جانبی، توصیه می‌شود مصرف قرص را با دوز کم شروع کرده و در صورت عدم مشاهده عوارض جانبی جدی، به مرور آن را افزایش دهید و به میزان مورد نظر برسانید.

جمع بندی

در این مقاله درباره قرص مخمر آبجو و تاثیر آن در چاقی صحبت کردیم. همچنین با نحوه مصرف و عوارض این قرص آشنا شدید. در صورتی که تمایل دارید قرص مخمر آبجو هلث اید را تهیه کنید، می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر از جمله داروخانه آنلاین مفیدطب، خرید خود را به صورت اینترنتی و آسان انجام دهید و سفارش خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید. بهترین مکمل های افزایش وزن داروخانه ای در مفیدطب قابل مشاهده و خرید است.

خرید قرص مخمر آبجو هلث اید

سوالات متداول

قرص مخمر آبجو برای چاقی در کودکان مناسب است؟

اگرچه شرکت هلث اید مصرف قرص خود را برای کودکان بالای ۶ سال مجاز اعلام کرده است، اما به دلیل شرایط حساس کودکان، توصیه می‌کنیم این مکمل با مشورت پزشک متخصص به کودک داده شود.

قرص مخمر آبجو برای چاقی بدن مفید است؟

قرص مخمر آبجو با داشتن مواد مغذی مثل ویتامین‌های گروه B به بازگشت اشتهای از دست رفته شما کمک می‌کند و در صورتی که به این افزایش اشتها با خوردن غذاهای پر کالری پاسخ مثبت دهید، برای چاقی بدن مفید واقع می‌شود.

نظرات درباره قرص مخمر آبجو برای چاقی چگونه است؟

نظرات کاربران فضای مجازی درباره قرص مخمر آبجو برای چاقی به صورت کلی مثبت بوده است. یکی از محبوب ترین قرص های مورد استفاده، قرص مخمر آبجو هلث اید می‌باشد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

5 دیدگاه دربارهٔ «قرص مخمر آبجو برای چاقی مفید است؟»

  1. به نظر من اثر زیادی برای چاقی صورت ندارد من مدتی استفاده کردم اثری نکرد متاسفانه بیشتر شرکتها پیاز داغشو زیاد میکنند

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره