شربت برون کلد برای کودکان خوب است؟

شربت برون کلد برای کودکان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شربت برون کلد یکی از داروهای گیاهی محبوب برای هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا است. این شربت برای رفع یا بهبود علائم رایج این بیماری‌ها مثل سرفه، گلودرد، احتقان و تب تاثیرات خوبی دارد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب بررسی می‌کنیم که آیا شربت برون کلد برای کودکان هم مفید و مجاز است و چه خواصی دارد. همچنین موارد دیگری مثل نحوه مصرف این شربت برای کودکان را می‌خوانید. با ما همراه باشید.

معرفی شربت برون کلد

شربت برون کلد هلث اید یک ترکیب منحصر به فرد از مواد موثره گیاهان شگفت‌انگیز نعناع فلفلی، فلفل، انیسون، زنجبیل و میخک است که در بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مفید واقع می‌شوند. به عنوان مثال نعناع فلفلی خاصیت خنک‌کنندگی داشته و ضد احتقان است. فلفل استفاده شده در این شربت گیاهی سرفه و سرماخوردگی خواص زیادی برای رفع علائم آلرژی مثل آبریزش بینی دارد. میخک نیز یک آنتی اکسیدان قوی بوده که خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد.

همه ترکیبات فوق العاده شربت broncold، این دارو را به یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه تبدیل کرده اند.

شربت برون کلد فاقد نمک، شکر و یا رنگ‌های مصنوعی است. از این رو افرادی که مصرف این مواد برای آن‌ها ممنوعیت دارد می‌توانند با خیال راحت از این محصول استفاده کنند.

خرید شربت برون کلد

مصرف شربت برون کلد برای کودکان هم مفید است؟

شربت برون کلد همه خواص ترکیبات تشکیل دهنده خود را برای کودکان نیز به همراه داشته و مصرف آن برای کودکان بالاتر از ۶ سال مفید است. در ادامه خواص هر یک از گیاهان موجود در شربت broncold برای کودکان را میخوانید.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یک ضد احتقان طبیعی و تب بر است. این گیاه حاوی منتول است که برای رفع گرفتگی بینی و گلو موثر است. نعناع فلفلی همچنین خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی داشته و در داروهای گلودرد و سرماخوردگی کاربرد زیادی دارد.

نعناع فلفلی برای سرماخوردگی کودکان بسیار موثر است. دقت کنید که مصرف نعناع فلفلی برای کودکان زیر ۶ سال مناسب نیست و همین یک گیاه موجود در این محصول کافیست تا شربت برون کلد برای کودکان بالای ۶ سال قابل استفاده باشد.

فلفل

فلفل یکی از عرق‌زا‌ترین مواد غذایی است (diaphoretics). این ویژگی فلفل، به این گیاه شگفت انگیز، خاصیت تب بر بودن می‌دهد که در رفع بیشتر انواع تب، عفونت‌ها و به صورت کلی پاکسازی بدن کاربرد دارد. این گیاهِ به کار رفته در شربت برونکلد، به بهبود گردش خون کمک کرده و برای تقویت قلب، عروق و عصب‌ها مفید است. این گیاه برای مقابله با سرماخوردگی نیز تاثیرات ویژه‌ای دارد.

انیسون

انیسون یک گیاه بسیار مشابه به رازیانه است که البته تفاوت‌هایی با آن دارد. این گیاه که با نام بادیان رومی نیز شناخته می‌شود، سرشار از خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی است. انیسه برای تسکین گلو درد و سرفه و به طور کلی بهبود علائم سرماخوردگی کاربرد دارد. این گیاه به عنوان ضد اسپاسم عمل کرده و از این طریق هم سرفه را تسکین می‌دهد.

زنجبیل

زنجبیل سرشار خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است و در واقع قرن‌هاست که به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی استفاده می‌شود. ریشه زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با علائم آنفولانزا موثر بوده و با خاصیت تنظیم دمای بدن، برای رفع تب نیز کمک کننده است. این گیاه شگفت انگیز برای گلودرد و احتقان نیز مفید است.

میخک

میخک یک گیاه با خواص آنتی اکسیدانی و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای بدن است. این گیاه ترکیباتی دارد که با باکتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مبارزه کرده و برای گلودرد و احتقان سینوس‌ها بسیار موثر واقع می‌شود. میخک همچنین برای تسکین درد نیز کمک کننده است.

ترکیبات موجود در شربت برون کلد هر کدام به نحوی برای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیرات مثبتی داشته که این تاثیرات برای کودکان نیز وجود دارد.

مقدار مصرف شربت برون کلد برای کودکان

مقدار مصرف شربت برون کلد برای دو گروه سنی به صورت زیر است:

  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزانه ۱ یا ۲ مرتبه و در هر بار ۵ میلی لیتر
  • کودکان بالای ۱۲ سال: روزانه ۲ یا ۳ مرتبه و در هر بار ۵ میلی لیتر

پس باز شدن درب شربت برونکلد تا یک ماه یا چهل روز می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

عوارض شربت برون کلد برای کودکان

شربت برون کلد فاقد عارضه جانبی جدی است، اما این شربت می‌تواند در افرادی که به ترکیبات آن حساسیت دارند، واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.

همچنین در صورتی که با مصرف شربت برون کلد در معده کودک شما ناراحتی ایجاد شد، می‌توانید این دارو را هنگامی به او بدهید که معده‌اش پر باشد.

موارد منع و احتیاط مصرف شربت برون کلد برای کودکان

  • شربت برونکلد به دلیل داشتن گیاه نعناع فلفلی نباید برای کودکان مبتلا به فاویسم استفاده شود.
  • در صورت بروز حساسیت به مواد تشکیل دهنده از مصرف شربت خودداری شود.
  • مقدار توصیه شده broncold برای کودکان را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز افزایش ندهید.
  • در صورت مصرف سایر داروها، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

جمع بندی

در این مقاله درباره خواص شربت برون کلد به طور کلی و نیز برای کودکان صحبت کردیم و روش مصرف آن را شرح دادیم. شما می‌توانید انواع دیگر شربت سرفه کودکان را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورتی اینترنتی و به راحتی خریداری نموده و در سریعترین زمان در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خرید شربت برون کلد

سوالات متداول

شربت برون کلد برای کودکان دو ساله مجاز است؟

خیر شربت برون کلد برای کودکان زیر ۶ سال مجاز نیست.

شربت برون کلد برای کودکان زیر ۳ سال ضرر دارد؟

شربت برونکلد فقط از سن ۶ سالگی به بالا قابل استفاده است. به عنوان جایگزین، می‌توانید از شربت آیورا فید کودکان برای کودک زیر ۳ سال استفاده کنید.

برون کلد برای سینوزیت کودکان خوب است؟

بله، برخی ترکیبات برونکلد به کاهش علائم سینوزیت کمک می‌کنند. مخصوصا نعناع فلفلی که اثرات ضد احتقان و ضد گرفتگی داشته و به باز شدن گرفتگی سینوس‌ها مخصوصا سینوس‌های بینی کمک می‌کند.

شربت برون کلد برای کرونای کودکان مفید است؟

شربت برونکلد در رفع علائمی مانند سرفه، گلودرد، و آبریزش بینی و کاهش احساس ضعف و خستگی در دوران نقاهت ناشی از انواع عفونت‌های تنفسی ویروسی می‌تواند موثر باشد اما اختصاصا اثر مثبت منحصر به فردی در درمان کووید ۱۹ ندارد.

آیا برون کلد خواب آور است؟

ترکیبات موجود در شربت برون کلد بر خلاف خیلی از ترکیباتی که برای رفع علائم بدن درد یا گلودرد و سرفه در دوران سرماخوردگی استفاده می‌شود، اثر خواب آلودگی نداشته و برای افرادی که در طی روز به هوشیاری احتیاج دارند و یا کودکانی که به مدرسه می‌روند بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «شربت برون کلد برای کودکان خوب است؟»

  1. سلام، وقت بخیر، دکتر به دخترم که ۵ سالش هست و فاویسم داره، شربت برونکلد رو دادن، آنفولانزا داره، میشه شربت پلارژین کیدز رو جایگزین این شربت کنم؟ یا اگر شربت دیگه ای میشه جایگزین کرد، بفرمایید.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      گیاه پلارگونیوم که در شربت پلارژین کیدز به کار رفته است، جزو خانواده باقلا نیست و فاقد مواد اکسید کننده یا پیش ساز آنهاست. بنابراین مصرف شربت پلارژین کیدز در اطفال مبتلا به فاویسم منعی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سن مجاز مصرف هر محصول با توجه به مطالعات علمی که روی آن محصول یا ترکیبات آن انجام شده تعیین می شود. تاثیرات مصرف شربت برونکلد در کودکان زیر ۴ سال تا به حال بررسی نشده است و به همین دلیل مصرف این شربت در این سنین توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر
    این شربت توسط پزشک به کودک من تجویز شد ک ۴ سالشه و البته من خیلیم ازش راضی بودم زورم خوب میشه وقتی گلودرد اینا میشه و شربت و میدم
    ولی الان خوندم زیر ۶ سال مجاز نیس
    یعنی دیگ ازش استفاده نکنم
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از شربت برون کلد در کوکان زیر ۶ سال توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت برونکلد دوره مصرف ثابت و مشخصی ندارد اما معمولا استفاده از آن برای ۷ تا ۱۰ روز توصیه می شود. توجه داشته باشید این شربت فقط در کودکان بالای ۶ سال قابل استفاده است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط