خرید قرص اطریفل مقل ملین
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هموروئید، شقاق و غلبه بلغم از جمله مشکلات بسیار شایع گوارشی هستند. . بطور کلی  مصرف داروهای شیمیایی عوارض جانبی خود را داشته و همین موضوع پذیرش این قبیل محصولات را تا حدی کاهش می‌دهد. قرص اطریفل مقل ملین محصولی با پایه گیاهی دارای ترکیباتی با اثر بادشکنی و ملین، بهبود دهندگی شقاق و بواسیر می‌باشد. این محصول همچنین در بهبود سندرم روده تحریک پذیر نیز موثر می‌باشد. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفید طب، بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد. 

قرص اطریفل مقل ملین برای چیست؟

قرص اطریفل مقل ملین برای درمان یبوست بدون عوارض ایجاد شده است. همه گیاهان به کار رفته در قرص اطریفل مقل ملین به نحوی برای تقویت سیستم گوارش موثر هستند و مستقیم یا غیر مستقیم به بهبود یبوست‌های خفیف تا شدید کمک می‌کنند: ترکیبات فعال موجود در هلیله و آمله از جمله لیگنین، گالیک اسید، فلاون‌ها می‌تواند حرکات دودی روده را فعال کرده و تنبلی روده که یکی از عوامل اصلی یبوست است را از بین ببرد. بلیله و مقل نیز با تاثیر بر آنزیم‌های کبدی و ترشح صفرا، مشکلات کبدی را بهبود می‌دهند. در نتیجه اگر علت یبوست اختلال در عملکرد کبد باشد نیز با این اثر از بین می‌رود.

تربد و افتیمون علاوه بر محافظت از کبد و کمک به عملکرد آن،  به  آرام سازی عضلات روده و خروج گازهای محبوس شده کمک می‌کند. نفخ یکی از عارضه‌های جانبی یبوست و بسیار آزاردهنده است. مصرف قرص اطریفل مقل ملین با داشتن تربد و افتیمون می‌تواند علاوه بر رفع یبوست و روان کردن شکم در درمان نفخ نیز موثر باشد. 

ترکیبات کپسول اطریفل مقل ملین

شرکت داروسازی نیاک برای تهیه این ملین گیاهی ترکیب سنتی هندی اطریفل (Otrifel) را با عصاره گیاهان اسطوخودوس، مقل، افتیمون، تربد و فلوس ترکیب کرده است. هرکدام از این ترکیبات خواصی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره مختصری می‌کنیم.

اطریفل

اطریفل یک ادویه باستانی هندی است که خود از ترکیب سه گیاه هلیله، بلیله و آمله ایجاد شده است. هلیله حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی است که می‌تواند فعالیت باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش را مختل کند. این گیاه به همراه آمله به هضم بهتر غذا، تقویت روده و کاهش نفخ کمک می‌کند. بلیله نیز یک ضد التهاب قوی است و در کاهش التهاب ناحیه رکتال ناشی از بواسیر و شقاق بسیار موثر است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لاوندر هم در درمان یبوست و هم در درمان اسهال موثر است. این گیاه دارای ترکیبات ضد التهاب و ضد میکروب قوی است که در کاهش اختلالات گوارشی بسیار موثر هستند.

افتیمون

این گیاه حاوی ترکیبات هپاتوپروتکتیو است و از سلول‌های کبد در برابر آسیب محافظت می‌کند. ترکیبات ضد التهاب افتیمون اختلالات کبدی که موجب یبوست می‌شود را از بین می‌برد و به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می‌کند.

مقل

مقل در واقع صمغ گیاهی با همین نام است که طعم تلخی دارد و طبع آن گرم و خشک است. این صمغ گیاهی برای کاهش بلغم بسیار موثر است و به آزادسازی صفرا و ترشح آنزیم‌های کبدی کمک می‌کند.

تربد

گیاه تربد از خانواده پامچال بوده و خواص زیادی برای دستگاه گوارش دارد. عصاره این گیاه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به خروج گازهای محبوس شده در روده کمک می‌کند. همچنین این ترکیبات در بهبود اسهال نیز موثر است. 

خرید قرص اطریفل مقل ملین

خواص قرص اطریفل مقل ملین

  • ملین و محرک روده
  • ضد نفخ و باد شکن
  • موثر برای درمان بواسیر و شقاق
  • کمک به درمان کولون تحریک پذیر 
خواص فریص اطریفل مقل ملین
یکی از خواص قرص اطریفل مقل ملین، درمان بواسیر و شقاق می‌باشد.

نحوه مصرف قرص اطریفل مقل ملین نیاک

هر بسته اطریفل مقل ملین نیاک حاوی ۱۰۰ عدد قرص می‌باشد، که برای استفاده از آن باید ۳ بار در روز و در هر مرتبه ۱ الی ۲ قرص را مصرف نمایید. 

هشدار مصرف

  • چنانچه مصرف قرص اطریفل مقل ملین منجر به بروز هر نوع حساسیت در شما شد مصرف محصول را متوقف کرده و حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورتی که نسبت به هر یک از ترکیبات به کار رفته در این محصول حساسیت دارید بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. 
  • دوز مصرف پیشنهاد شده برای دارو را تنها در صورت تجویز پزشک یا داروساز افزایش دهید.
  • بیماران خاص و یا مصرف‌کنندگان هر نوع دارو لازم است تا پیش از شروع به مصرف این محصول با پزشک مشورت نمایید.
  • استفاده از این محصول ممکن است در برخی موارد با سوزش مقعد و یا لینت مزاج همراه باشد.
  • در صورتی که قصد مصرف داروهای مسهل و ملین همزمان با قرص اطریفل مقل ملین را دارید باید دوز مصرف دارو را کاهش داده و به صورت تجویز شده توسط پزشک مصرف نمایید.
  • دوره درمان به منظور حاصل شدن نتیجه کامل ۱ الی ۲ ماه بوده و ضروری است تا به صورت کامل دوره درمان را طی نمایید.

جمع بندی 

ملین‌ها محرک‌هایی هستند که با افزایش ترشحات و تحرک روده باعث تخلیه سریع روده می‌شوند. مصرف ملین‌ها می‌تواند تاثیرات بسیاری بر روی سلامت دستگاه گوارش انسان داشته باشد و به رفع درمان یبوست و هموروئید (بواسیر) ناشی از آن کمک کند. برای آشنایی بیشتر با انواع شربت ملین و قرص ضد یبوست، می‌توانید مطلب ملین‌های گیاهی داروخانه آنلاین مفید طب را مطالعه نمایید که به بررسی اشکال داروهای ملین و نحوه عملکرد آن‌ها پرداخته است.

خرید قرص اطریفل مقل ملین

سوالات متداول 

قرص اطریفل مقل ملین برای لاغری خوب است؟

خیر، این کپسول حاوی ترکیبات ملین بوده و تنها برای درمان یبوست و نفخ به کار می‌رود. مصرف بی رویه این داروی ملین گیاهی ممکن است باعث ایجاد اسهال و از دست رفتن آب بدن شود و تاثیری در لاغری ندارد.

آیا قرص مقل ملین، اثر مسهلی دارد؟

در حالت عادی قرص مقل ملین تنها اثر ملینی دارد. اما در برخی افراد حساس ممکن است باعث ایجاد اسهال شود.

اطریفل مقل ملین در بارداری قابل استفاده است؟

خیر. به دلیل ایجاد کرامپ شکمی و انقباض عضلات صاف، مصرف این دارو در بارداری توصیه نمی‌شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفه جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره