چند توصیه برای انتخاب قرص انرژی زا و شادی آور

چند توصیه برای انتخاب قرص انرژی زا و شادی آور
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

این روزها همه افراد انواع مختلفی از مشکلات مانند استرس، اضطراب، افسردگی، نداشتن انرژی، خستگی مزمن، بی‌میلی و احساس ناراحتی را در زندگی خود تجربه می‌کنند. بسته به علت ایجادکننده این مشکلات، راهکارهای درمانی و داروهای مختلفی نیز وجود دارد که تحت نظر پزشک می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. البته باید توجه داشته باشید که همه این داروها ایمن نیستند و برخی از آن‌ها عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد ایجاد می‌کنند و حتی اعتیادآور نیز می‌باشند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب راهنمایی‌های لازم در انتخاب قرص انرژی و شادی آور بدون عوارض را به شما ارائه می‌دهیم.

علل کاهش انرژی بدن

همانطور که می‌دانید، نداشتن انرژی کافی و احساس خستگی مداوم می‌تواند باعث بروز نوسانات خلقی و افزایش استرس شود. اگر سطح انرژی بدن به هر علتی پایین بیاید، در اغلب موارد با احساس ناراحتی همراه است. عکس این قضیه نیز صادق است، یعنی در مواقعی که فرد دچار غم و ناراحتی باشد، انرژی کافی برای فعالیت‌های خود ندارد و دچار بی‌حوصلگی و بی‌میلی می‌شود. پس استفاده از داروها و انواع قرص انرژی زا و شادی آور با مجوز پزشک می‌تواند کمک‌کننده باشد.

نداشتن انرژی و احساس خستگی و ناراحتی در برخی موارد می‌تواند علت‌های گذرایی مانند نداشتن خواب کافی در یک مقطع کوتاه داشته باشد. اما در برخی شرایط به علت سبک زندگی منفی، این پایین بودن سطح انرژی و خستگی مداوم خواهد بود. سبک زندگی ما می‌تواند بیشترین تاثیر را بر میزان انرژی روزانه ما داشته باشد و پیروی از برخی عادات ناسالم می‌تواند موجب تخلیه انرژی انسان شود. به عنوان مثال، خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، بر کاهش یا افزایش سطح انرژی اثر زیادی دارند. مصرف الکل می‌تواند به سطوح پایین انرژی منجر شود. همچنین، دنبال کردن یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند کاهش انرژی بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر این مسائلی همچون ساعات کاری طولانی، شیفت شبانه، اختلال در الگوی خواب، شرایط نامساعد در خانواده و یا مشکلات رابطه نیز به کاهش سطح انرژی کمک می‌کنند. کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها نیز یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر افت انرژی و نداشتن نشاط کافی برای فعالیت‌های روزمره محسوب می‌شود.

راهکارهای افزایش انرژی و شادی

برخی راهکارها وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش سطح انرژی و تحریک شادی و نشاط ما شوند. در صورتی که این روش‌ها را به عنوان سبک زندگی سالم برای خود در نظر بگیریم و همچنین از برخی مواد خوراکی انرژی زا و گیاهان شادی آور استفاده کنیم، می‌توانیم احساسات مثبتی را تجربه کنیم.

در بدن ما برخی از هورمون‌های خاص باعث ایجاد حس‌های شادی و لذت می‌شوند که به آن‌ها هورمون‌های شادی آور گفته می‌شود. دوپامین (هورمون پاداش)، اکسی توسین (هورمون عشق)، آندورفین (مسکن درد) و سروتونین (تقویت‌کننده خلق و خو) چهار هورمون شادی در بدن ما هستند. با انجام راهکارهای زیر به صورت روتین زندگی، می‌توانید ترشح این هورمون‌ها را تحریک کرده و احساس انرژی و شادی بیشتری داشته باشید:

  • گذراندن زمان در بیرون از خانه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیر مثتبی بر تحریک هورمون‌های شادی آور مانند سروتین و آندورفین دارد.
  • ورزش کردن و فعالیت بدنی مناسب نیز به ترشح آندورفین کمک کرده و می‌تواند سبب افزایش سطح دوپامین و سروتونین شود. از همین رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحریک شادی و افزایش انرژی، ورزش منظم است.
  • مصرف برخی غذاها مخصوصا اگر مورد علاقه شما باشند، می‌تواند به تحریک هورمون‌های شادی مانند دوپامین کمک کند. به طور مثال غذاهای تند باعث افزایش هورمون اندورفین می‌شود. ماست، حبوبات، تخم مرغ، گوشت و بادام به آزادسازی دوپامین کمک می‌کنند. غذاهای حاوی پروبیوتیک و تریپتوفان نیز در تحریک هورمو‌های شادی آور موثر هستند.
  • یک موسیقی آرامش بخش و یا هر نوع آهنگی که مورد علاقه شما باشد می‌تواند موجب افزایش تولید دوپامین در مغز شما شود.
  • داشتن خواب خوب و با کیفیت به تعادل هورمون‌های شما به خصوص دوپامین کمک می‌کند.
  • خندیدن آن هم همراه با کسانی که دوستشان داریم، می‌تواند به رفع احساس اضطراب و استرس ما بسیار کمک کند. علاوه بر این خندیدن باعث افزایش دوپامین و اندورفین شده که احساس ناراحتی را از ما دور می‌کند.
  • برخی از گیاهان دارویی می‌تواند به تحریک هورمون‌های شادی کمک کرده، باعث افزایش انرژی شما شود و حس آرامش ایجاد کند. چای سبز، زعفران، زنجبیل، جینسینگ، بابونه، نعنا، مریم گلی، بادرنجبویه و گل گاوزبان از جمله این گیاهان است که علاوه بر تمامی فواید بی‌نظیری که دارند، خاصیت شادی آوری نیز ایجاد می‌کنند.

قرص انرژی زا و شادی آور

راهکارهایی که در بخش قبلی ذکر شدند، همگی می‌توانند به ترشح هورمون‌های شادی بدن کمک کرده و باعث افزایش انرژی و سرزندگی بیشتر شوند. علاوه بر این موارد، برخی داروها نیز وجود دارند که حاوی ترکیبات محرک شادی هستند. این داروها می‌توانند به افزایش ترشح هورمون‌های شادی کمک کنند. همچنین انواع محصولات و داروهای انرژی زا نیز در بازار و داروخانه‌ها وجود دارند که به فرم‌های قرص، شربت، قرص جوشان و… قابل تهیه هستند. معمولا داروهای انرژی زا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند که کمبود آن‌ها باعث افزایش خستگی و افت انرژی می‌شود.

انتخاب قرص انرژی زا و شادی آور در میان این تنوع محصولی کار سختی است. علاوه بر این برخی از این داروها باعث ایجاد عوارض جانبی می‌شوند و یا ممکن است آثار اعتیادآوری داشته باشند. از همین رو لازم است از مصرف سرخود هرگونه قرص شادی آور به خصوص داروهای شیمیایی بدون نسخه پزشک خودداری کنید. اما برخی فرآورده‌های گیاهی که دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند و در افزایش انرژی و کاهش علائم افسردگی موثرند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انتخاب یک قرص انرژی زا و شادی آور باشند. با این حال در مصرف این قرص‌ها نیز نباید زیاده‌روی کرد. در ادامه با چند نمونه از این قرص‌های گیاهی آشنا می‌شویم:

قرص پرفوران گل دارو

این قرص حاوی ۱۶۰ میلی‌گرم عصاره خشک گیاه علف چای یاهوفاریقون می‌باشد. این گیاه دارای اثرات متعددی بوده که از طریق تجارب آزمایشگاهی به اثبات رسیده است. خاصیت ضد افسردگی این گیاه نیز به واسطه تاثیر آن بر افزایش سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین در هسته‌های مغزی می‌باشد. از همین رو قرص پرفوران موجب بهتر شدن خلق و خو، افزایش شادی و برطرف شدن افسردگی می‌شود.

خرید قرص پرفوران

خرید قرص پرفوران گل دارو

قرص نروکسین دینه

یکی دیگر از انواع قرص انرژی زا و شادی آور که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، قرص نروکسین دینه است. در تهیه این فرآورده نیز از عصاره علف چای به مقدار ۴۰۰ میلی‌گرم استفاده شده که اثرات ضد افسردگی، ضد اضطراب و نشاط آور آن به اثبات رسیده است. قرص نروکسین دینه عوارض ناشی از اختلالات روحی مانند شب ادراری اطفال، سندرم پیش از قاعدگی، عوارض یائسگی، خستگی یا کاهش انرژی، اختلال خواب، کاهش تمرکز و اختلالات روحی ناشی از تغییر فصل را بهبود می‌بخشد.

خرید قرص نروکسین

بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان

کمبود انرژی و خستگی به خصوص در زنان ممکن است به دلایل متعددی از جمله مشکلات جسمی، روانی و عاطفی به وجود آمده باشد. به طور مثال عدم تعادل هورمون‌ها یک مشکل شایع است که می‌تواند به عوارضیدر سلامتی منجر شود که در مجموع به کمبود انرژی و خستگی زیاد ختم می‌شوند. علاوه بر این خستگی همیشگی زنان می‌تواند نشانه کمبود ویتامین هم باشد. از همین رو برای خانم‌هایی که نمی‌توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند و یا به دلیل شغل و فعالیت ورزشی به میزان ویتامین بیشتری نیاز دارند، مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین می‌تواند در افزایش انرژی و نشاط بیشتر کاملا موثر باشد.

به طور مثال قرص اپتی وومن یک مولتی ویتامین مینرال است که به رفع کمبودهای بدن بانوان به خصوص پس از زایمان و در یائسگی، رفع کم خونی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش دردهای پریودیک و… کمک می‌کند. این محصول یکی از بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان محسوب می‌شود.

خرید قرص اپتی وومن

 

بهترین قرص انرژی زا برای آقایان

در مورد آقایان نیز کمبود ویتامین یکی از موارد تاثیرگذار بر کاهش انرژی و احساس خستگی مزمن است. یک مولتی ویتامین مناسب با مقادیر درنظر گرفته شده برای آقایان می‌تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها کمک کند. به طور مثال قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس یکی از محبوب‌ترین مولتی ویتامین های مخصوص آقایان است که در ترکیبات خود علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، از مواد ویژه‌ای مانند آمینو اسیدها، جینسینگ و کوکیوتن بهره برده است. این قرص برای افزایش قوی جنسی مردان مفید بوده و به سلامت عمومی بدن آن ها کمک می‌کند. همچنین در کاهش خستگی، افزایش انرژی و سلامت پوست و مو نیز موثر عمل می‌کند.

خرید قرص ول من

خرید قرص ول من اورجینال

خرید قرص انرژی زا و شادی آور

مطالعه این مقاله به افرادی کمک می‌کند که به هر دلیلی از فشارهای زندگی مدرن، دچار احساس ناراحتی و افسردگی هستند و به دنبال یک قرص انرژی زا و شادی آور جهت بهبود زندگی خود می‌گردند. توجه داشته باشید که برخی قرص‌های شادی آور غیر مجاز در بازار وجود دارند که مصرف آن‌ها به جز ایجاد شادی کاذب و موقتی هیچ فوایدی نخواهد داشت. این قرص‌ها عوارض جبران‌ناپذیری روی مغز شخص گذاشته و اعتیاد آور هستند. منظور ما از قرص‌های شادی آور در این مقاله قرص‌های غیرمجاز نیست، بلکه داروهایی است که در جهت درمان افسردگی موجب افزایش انرژی و نشاط می‌شوند و دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

شما می‌توانید جهت خرید هر یک از قرص‌های انرژی زا و شادی آور بدون عوارض که در این مقاله معرفی شد و سایر داروهای گیاهی ضد افسردگی و اضطراب به آدرس دسته بندی زیر مراجعه کنید:

خرید داروهای گیاهی شادی آور


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و