سه قرص شادی آور بدون عوارض و گیاهی
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

ناراحتی، از دست دادن احساس لذت، بی‌حوصلگی، بی‌میلی و از دست دادن علاقه همگی از علائم افسردگی هستند. افرادی که دچار افسردگی می‌شوند، میل و علاقه خود را به انجام هر نوع فعالیتی حتی غذا خوردن از دست می‌دهند و در روابط خود دچار مشکلات جدی می‌شوند. اگر شخص برای رهایی از افسردگی و احساس ناراحتی خود به دنبال درمان باشد، ممکن است به فکر قرص‌های شادی آور نیز بیفتد. اما همه این قرص‌ها ایمن نیستند و برخی از آن‌ها عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد ایجاد می‌کنند و حتی اعتیادآور نیز می‌باشند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با سه قرص شادی آور بدون عوارض آشنا می‌کنیم، که به واسطه خواص گیاهان به کار رفته در آن‌ها موجب افزایش ترشح هورمون‌های شادی می‌شوند.

افسردگی چیست و چه علائمی دارد؟

افسردگی یا دشمن نامرئی یکی از بیماری‌های روان است که آمار بسیار بالایی دارد. هر چه از عمر زندگی مدرن می‌گذرد، ابتلا به افسردگی، اضطراب، استرس و اختلالات مشابه آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. از مهم‌ترین علائم افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن تمرکز
  • احساس ناراحتی و غم به مدت طولانی
  • بی‌حوصلگی، بی‌میلی و نداشتن علاقه
  • احساس خستگی بیش از حد
  • اختلالات خواب اعم از بی‌خوابی، کم‌خوابی یا خواب زیاد
  • بی‌قراری و احساس ناامنی
  • افزایش استرس و اضطراب
  • احساس نا امیدی و پوچی
  • دردهای جسمی بدون دلیل
  • فکر کردن به خودکشی و مرگ

اگر مدتی است علائم فوق را در خود مشاهده می‌کنید، احتمال ابتلا به افسردگی در شما زیاد است. اولین قدم در چنین شرایطی مراجعه به یک روانشناس یا مشاور است. صحبت کردن با یک شخص کارشناس و درمیان گذاشتن افکار و احساسات می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اما اگر علائم شما به حدی شدید است که باعث اختلال در عملکردتان در محل کار و مشکلات جدی در روابط شما شده، لازم است به روانپزشک مراجعه کنید تا درمان مناسبی تجویز شود.

خرید قرص شادی آور

عوارض افسردگی و نداشتن نشاط زندگی

قبل از اینکه به معرفی سه قرص شادی آور بدون عوارض بپردازیم، بهتر است بررسی کنیم که افسردگی و نداشتن شادی و نشاط کافی برای ما چه مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. چرا باید به درمان افسردگی و مراجعه به پزشک اهمیت زیادی بدهیم و اینکه افسردگی چه تاثیراتی بر روند زندگی و روابط ما خواهد داشت.

افسردگی از هر نوع و با هر درجه‌ای که باشد، باید درمان شود، چرا که در غیر این صورت می‌تواند عوارض بسیار زیادی بر سلامت جسمی و کیفیت زندگی ما داشته باشد. به طور مثال اضطراب و استرس مزمن که از علائم بسیار شایع این بیماری هستند، می‌تواند موجب اثرات منفی و جبران‌ناپذیری بر بدن شود. داشتن استرس به صورت طولانی‌مدت، باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول شده که می‌تواند عوارضی چون بالا رفتن فشار خون، مشکلات تنفسی، اسهال یا یبوست، ضعف عضلات، کاهش میل جنسی، عدم تمرکز و اختلال در توانایی تفکر و تصمیم‌گیری را ایجاد کند.

علاوه بر این همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، نداشتن میل و علاقه به انواع فعالیت نیز از نشانه‌های افسردگی است. در چنین شرایطی شخص حتی علاقه‌ای به غذا خوردن ندارد، به سختی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، برای رابطه جنسی با شریک زندگی خود هیچ میلی ندارد و انجام کارهای شخصی و بهداشتی برایش بی‌معنی خواهد بود. همه این موارد باعث بروز مشکلات بسیار جدی در زندگی فرد مبتلا به افسردگی می‌شود.

از دیگر عوارض افسردگی و نداشتن نشاط زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی بیش از حد و کمبود انرژی
  • سردرد، درد عضلات و مفاصل
  • ناراحتی‌های گوارشی مانند سوءهاضمه، تهوع، اسهال یا یبوست
  • تغییر اشتها و زیاد یا کم شدن وزن
  • اختلال در عملکرد جنسی و کاهش میل به رابطه
  • کاهش تستوسترون در آقایان
  • یائسگی زودرس در خانم‌ها
  • تضعیف سیستم ایمنی بدن

محرک‌های شادی آور

در بدن ما برخی از هورمون‌های خاص به عنوان کمک‌کننده در احساسات مثبت شناخته می‌شوند. این احساسات شامل شادی و لذت هستند که به همین دلیل به این هورمون‌ها شادی آور گفته می‌شود. دوپامین (هورمون پاداش)، اکسی توسین (هورمون عشق)، آندورفین (مسکن درد) و سروتونین (تقویت‌کننده خلق و خو) چهار هورمون شادی در بدن ما هستند.

برخی از راهکارها می‌توانند به عنوان تحریک‌کننده شادی به ما کمک کنند، که باید آن‌ها را به عنوان سبک زندگی سالم برای خود در نظر گرفته و رعایت کنیم. همچنین برخی مواد خوراکی و گیاهان نیز به عنوان غذاهای نشاط آور می‌توانند کمک‌کننده باشند. در ادامه شما را با برخی از راهکارهای اصلاح سبک زندگی و گیاهان شادی آور آشنا خواهیم کرد:

بیرون رفتن

اگر به دنبال راهی برای افزایش ترشح هورمون‌های شادی هستید، گذراندن زمان در بیرون از خانه می‌تواند به تغییر روحیه شما کمک زیادی کند. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز تاثیر خوبی بر تحریک هورمون‌های شادی آور دارد. بر اساس یک تحقیق انجام گرفته در سال ۲۰۰۸ تابیدن نور خورشید سبب افزایش تولید سروتونین و آندورفین می‌شود.

داشتن فعالیت بدنی

ورزش کردن علاوه بر تمامی فوایدی که برای سلامتی بدن ما دارد، تاثیر مثبتی بر روی روحیه و احساسات ما می‌گذرد. احساس خوبی که بعد از انجام ورزش تجربه می‌کنیم، به ارتباط آن با تحریک آندورفین می‌تواند بستگی داشته باشد. البته ورزش کردن فقط روی اندورفین تاثیر نداشته و می‌تواند سبب افزایش سطح دوپامین و سروتونین نیز بشود. از همین رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحریک شادی، ورزش و فعالیت فیزیکی منظم است.

خندیدین با دوستان

خندیدن آن هم همراه با کسانی که دوستشان داریم، می‌تواند به رفع احساس اضطراب و استرس ما بسیار کمک کند. علاوه بر این خندیدن باعث افزایش دوپامین و اندورفین شده که احساس ناراحتی را از ما دور می‌کند. گاهی گذراندن وقت با یک دوست، همسر، اعضای خانواده، مشاهده فیلم کمدی و یا مطالعه کتاب می‌تواند موجب خنده شما و تحریک هورمون شادی شود.

خندیدن و وقت‌گذراندن با دوستان
خندیدن و گذراندن وقت با دوستان و کسانی که به آن‌ها علاقه دارید، در آزادسازی هورمون‌های شادی بسیار اثرگذار خواهد بود.

خوردن غذاهای نشاط آور

مصرف برخی غذاها مخصوصا اگر مورد علاقه شما باشند، می‌تواند به تحریک هورمون‌های شادی مانند دوپامین کمک کند. حال اگر این غذا را همراه با شخصی که دوست دارید، آماده کرده و یا میل کنید، اندورفین و اکسی توسین نیز به دوپامین اضافه خواهند شد. به طور مثال غذاهای تند باعث افزایش هورمون اندورفین می‌شود. ماست، حبوبات، تخم مرغ، گوشت و بادام به آزادسازی دوپامین کمک می‌کنند. غذاهای حاوی پروبیوتیک و تریپتوفان نیز در تحریک هورمو‌های شادی آور موثر هستند.

گوش دادن به موسیقی

یک موسیقی آرامش بخش و یا هر نوع آهنگی که مورد علاقه شما باشد می‌تواند موجب افزایش تولید دوپامین در مغز شما شود. اگر به هر نوع موسیقی که از آن لذت می‌برید گوش کنید، احساس خوبی که در شما ایجاد خواهد شد، سروتونین را در بدن شما افزایش خواهد داد.

داشتن خواب خوب

اگر خواب خوب و باکیفیتی نداشته باشید، هورمون‌های شما به خصوص دوپامین دچار عدم تعادل می‌شود. این مسئله می‌تواند تاثیر منفی روی حالت روحی و همچنین سلامت جسمی شما داشته باشد. سعی کنید شب‌ها به مدت ۷ تا ۹ ساعت بخوابید، هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید و مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

گیاهان شادی آور

برخی از گیاهان دارویی می‌تواند به تحریک هورمون‌های شادی کمک کرده، باعث افزایش انرژی شما شود و حس آرامش ایجاد کند. مصرف این گیاهان به صورت دمنوش و یا قرص‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو که در داروخانه‌ها یافت می‌شود، کمک‌کننده خواهد بود. چای سبز، زعفران، زنجبیل، جینسینگ، بابونه، نعنا، مریم گلی، بادرنجبویه و گل گاوزبان از جمله این گیاهان است که علاوه بر تمامی فواید بی‌نظیری که دارند، خاصیت شادی آوری نیز ایجاد می‌کنند.

قرص شادی آور چیست؟

علاوه بر موارد فوق برخی داروها نیز وجود دارند که حاوی ترکیبات محرک شادی هستند. این داروها می‌توانند به افزایش ترشح هورمون‌های شادی کمک کنند و به آن‌ها داروهای شادی آور گفته می‌شود. مصرف داروهای شادی آور شیمیایی به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است برخی افراد در مصرف آن‌ها سوءاستفاده کنند. همچنین مصرف بدون مجوز پزشک و با دوز بالای این قرص‌ها می‌تواند آثار اعتیادآوری داشته باشد.

از همین رو قرص شادی آور گیاهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی، ایمنی بیشتری نسبت به داروهای مشابه شیمیایی دارند. با این حال در مصرف این قرص‌ها نیز نباید زیاده‌روی کرد. به طور کلی توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت داشته باشید.

توجه داشته باشید که برخی قرص‌های شادی آور غیر مجاز نیز وجود دارند که مصرف آن‌ها به جز ایجاد شادی کاذب و موقتی هیچ فوایدی نخواهد داشت. این قرص‌ها عوارض جبران‌ناپذیری روی مغز شخص گذاشته و اعتیاد آور هستند. منظور ما از قرص‌های شادی آور در این مقاله این قرص‌های غیرمجاز نیست، بلکه داروهایی است که در جهت درمان افسردگی موجب افزایش انرژی و نشاط می‌شوند و دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

تفاوت قرص شادی آور و ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی بسیار گوناگون هستند و عمده اثر این داروها بر کنترل فعالیت‌های شیمیایی مغز در مناطق مربوط به احساسات و هیجان تمرکز دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که قرص ضد افسردگی یک قرص شادی آور نیست.

قرص‌های شادی‌آور معمولا داروهای محرک مغزی هستند که افسردگی را درمان نمی‌کنند. بلکه باعث افزایش ترشح هورمون‌های شادی به صورت مقطعی و فوری می‌شوند. در حالی که داروهای ضد افسردگی تاثیری دراز مدت دارند که با مصرف آن‌ها بعد از سه الی چهار هفته شرایط روانی فرد بهتر می‌شود. البته تاکید می‌کنیم، منظور ما از قرص‌های شادی آور در این مقاله، داروهایی است که در جهت درمان به کار می‌روند، نه محصولاتی که باعث لذت کاذب می‌شوند.

عوارض قرص شادی آور

قرص‌های شادی آور شیمیایی در اغلب موارد از نوع مت آمفتامین هستند. برخی از این قرص‌های شادی آور مانند اکستازی عوارض بسیار زیادی دارند و حتی موجب اعتیاد می‌شوند. این داروها عارضه‌های شدیدی در مغز ایجاد می‌کنند و مصرف آن‌ها ممنوع است. سکته قلبی و مغزی، لرزش، اضطراب، بی‌قراری، پرخاشگری، بی‌خوابی، توهم، عوارض گوارشی، کاهش اشتها، افزایش تنفس و ضربان قلب، سرخوشی و احساس خستگی شدید از جمله عوارض این قرص‌های شادی آور غیر مجاز هستند.

اما برخی از قرص‌های شادی آور گیاهی که در جهت درمان افسردگی تولید شده‌اند، می‌توانند به افزایش نشاط و انرژی شما کمک کنند. این داروها عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد نمی‌کنند و خاصیت اعتیادآوری نیز ندارند. در ادامه شما را با سه نوع قرص شادی آور بدون عوارض که در داروخانه‌ها یافت می‌شود و دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند، آشنا می‌کنیم.

قرص شادی آور بدون عوارض

برخی از قرص‌های ضد افسردگی گیاهی علاوه بر خاصیت آرامش‌بخشی و ضد اضطرابی که دارند، موجب افزایش نشاط، شادی و انرژی نیز می‌شوند. این فرآورده‌ها از خواص شادی‌آوری گیاهان دارویی بهره می‌برند و مصرف آن‌ها هیچگونه عوارضی ایجاد نخواهد کرد.

قرص پرفوران گل دارو

این قرص حاوی ۱۶۰ میلی‌گرم عصاره خشک گیاه علف چای یاهوفاریقون می‌باشد. این گیاه دارای اثرات متعددی بوده که از طریق تجارب آزمایشگاهی به اثبات رسیده است. خاصیت ضد افسردگی این گیاه نیز به واسطه تاثیر آن بر افزایش سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین در هسته‌های مغزی می‌باشد. از همین رو قرص پرفوران موجب بهتر شدن خلق و خو، افزایش شادی و برطرف شدن افسردگی می‌شود.

خرید قرص پرفوران گل دارو
جهت خرید قرص پرفوران گل دارو با قیمت مناسب می‌توانید روی عکس کلیک کنید.

قرص پرفوران گل دارو را می‌توانید به صورت روزانه ۳ مرتبه، هر بار یک تا دو قرص با یک لیوان آب میل کنید. بهتر است این قرص همراه با غذا میل شود تا از بروز عوارض گوارشی پیشگیری شود.

کپسول نرم دپروهرب باریج

این محصول یکی دیگر از بهترین قرص شادی آور بدون عوارض است که در تهیه آن از اسانس شمعدانی عطری استفاده می‌شود. شرکت سازنده قرص دپروهرب با تحقیقات و آزمایشات متعدد روی گیاه شمعدانی به نتایج خوبی درمورد اثرات ضد افسردگی این گیاه رسیده است. آزمایشات نشان داده که قرص گیاهی دپروهرب به هیچ عنوان اعتیاد آور نیست و حتی تاثیری بهتر از فلوکستین دارد.

گیاه شمعدانی با افزایش میزان هورمون‌های شادی در بدن عملکرد مغز را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که التهاب‌های موجود در مغز را که عامل اختلال افسردگی هستند، کاهش می‌دهد. شما می‌توانید روزانه ۲ بار در روز، هر بار یک کپسول نرم دپروهرب باریج را بعد از غذا میل کنید.

قرص نروکسین دینه

یکی دیگر از انواع قرص شادی آور بدون عوارض و گیاهی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، قرص نروکسین دینه است. در تهیه این فرآورده نیز از عصاره علف چای به مقدار ۴۰۰ میلی‌گرم استفاده شده که اثرات ضد افسردگی، ضد اضطراب و نشاط آور آن به اثبات رسیده است. قرص نروکسین دینه عوارض ناشی از اختلالات روحی مانند شب ادراری اطفال، سندرم پیش از قاعدگی، عوارض یائسگی، خستگی یا کاهش انرژی، اختلال خواب، کاهش تمرکز و اختلالات روحی ناشی از تغییر فصل را بهبود می‌بخشد.

جهت مصرف قرص نروکسین دینه می‌توانید روزانه ۱ تا ۲ عدد قرص را به همراه غذا میل کنید. کودکان بالای ۶ سال نیز می‌توانند از این قرص استفاده کنند، که البته باید تحت نظر پزشک باشند.

خرید قرص نروکسین دینه
جهت خرید قرص نروکسین دینه با قیمت مناسب می‌توانید روی عکس کلیک کنید.

خرید قرص شادی آور بدون عوارض

مطالعه این مقاله به افرادی کمک می‌کند که به هر دلیلی از فشارهای زندگی مدرن، دچار احساس ناراحتی و افسردگی هستند و به دنبال یک محرک شادی آور جهت بهبود زندگی خود می‌گردند. در این مطلب سعی کردیم شما را با راهکارهای اصلاح سبک زندگی و غذاهای نشاط آور آشنا کنیم. بدیهی است قبل از استفاده از هر نوع دارویی، بهتر است این راهکارها را امتحان کنید. اما در صورت جواب نگرفتن می‌توانید با مراجعه به متخصص از داروهای ضد افسردگی و یا قرص شادی آور بدون عوارض گیاهی استفاده کنید.

شما می‌توانید جهت خرید هر یک از این سه قرص شادی آور بدون عوارض که در این مقاله معرفی شد و سایر داروهای گیاهی ضد افسردگی و اضطراب به آدرس دسته بندی زیر مراجعه کنید:

خرید قرص شادی آور

هر سوال دیگری در مورد داروهای ضد افسردگی و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «سه قرص شادی آور بدون عوارض و گیاهی»

  1. با عرض سلام ، از این سه نوع داروی گیاهی ، کدامیک بهترین عملکرد در ایجاد آرامش و رفع افسردگی را دارد. تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، تاکنون مطالعه بالینی که این ۳محصول را بایکدیگر از لحاظ میزان اثربخشی مقایسه کرده باشد صورت نگرفته است. بهتر است انتخاب نوع داروی ضدافسردگی و ضد اضطراب برای شما توسط پزشک متخصص مشخص گردد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،