مکمل مود پلاس چیست؟ این قرص آرام بخش گیاهی را بیشتر بشناسید.

مکمل مود پلاس چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه ما در طول زندگی خود بارها حس اضطراب، استرس و نگرانی را تجربه می‌کنیم و برخی مسائل می‌توانند باعث عصبی شدن و تغییر در خلق و خوی ما بشوند. گاهی اوقات این تغییرات و اضطراب، شدید بوده و یا به مدت زیادی طول می‌کشد، به طوری که موجب مختل شدن زندگی می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان با مشورت پزشک از داروهای موثر بر آرامش اعصاب کمک گرفت. قرص مود پلاس نوتراکس یک داروی آرام‌بخش است که حاوی چند عصاره گیاهی به همراه ویتامین می‌باشد و بدون هیچ عوارضی در بهبود خلق و خو تاثیر دارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا بهتر متوجه شوید مکمل مود پلاس چیست و چرا محبوبیت بالایی دارد.

مکمل مود پلاس چیست؟

مکمل مود پلاس که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم یک داروی آرام‌بخش گیاهی است که از برند نوتراکس و تولید شرکت داروسازی پارس حیان می‌باشد. با اینکه مود پلاس نوتراکس به صورت کپسول فرآوری شده است، بیشتر افراد آن را با نام قرص مود پلاس می‌شناسند. ویژگی منحصر به فرد قرص نوتراکس مود پلاس که آن را از سایر محصولات آرام‌بخش موجود در بازار متمایز می‌کند، ترکیبات آن است.

ترکیبات قرص مود پلاس که در بخش بعدی به طور کامل با آن‌ها آشنا می‌شویم، شامل چند عصاره گیاهی به همراه ویتامین B6 و منیزیم است. این مکمل از ترکیب اسید آمینه‌هایی مانند گابا تریپتوفان، ال تیانین و ال تیروزین بهره برده است. شما می‌توانید از قرص مود پلاس به منظور ایجاد آرامش بیشتر، کاهش استرس و کمک به بهبود خلق و خو استفاده کنید.

در پاسخ به این سوال که مکمل مود پلاس چیست، باید بگوییم این محصول با دارا بودن موادی مغذی و کارآمد می‌تواند در رهایی افراد از مشکلات روحی مانند استرس و افسردگی مناسب عمل کند. آرامش ذهنی و داشتن فکری آزاد و بی‌دغدغه از جمله مواردی هستند که در دنیای امروز و جوامع پیشرفته اکنون، کمی دور از دسترس شده‌اند. قرص نوتراکس مود پلاس می‌تواند با بهبود خلق و خو و کنترل استرس در دستیابی به ذهن و روان آرام به شما کمک کند.

مکمل مود پلاس آرام بخش گیاهی
کنترل استرس، بهبود خلق و خو، آرامش بخش و ضد اضطراب از جمله ویژگی‌های مکمل مود پلاس نوتراکس هستند.

ترکیبات قرص مود پلاس

ترکیبات اصلی قرص مود پلاس نوتراکس شامل ویتامین B6، منیزیم، ال-تیروزین، ال-تیانین، تریپتوفان، گابا، عصاره ریشه جینسینگ هندی، عصاره گل ساعتی، عصاره ریشه رودیولا، عصاره بابونه و عصاره بادرنجبویه می‌شود. یکی از ویژگی‌های مکمل مود پلاس این است که فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هر گونه شیرین‌کننده و نگهدارنده می‌باشد که مصرف آن را برای بسیاری از گروه‌های حساس به این مواد، میسر می‌سازد.

در ادامه برای اینکه بهتر متوجه شوید خواص اسیدهای آمینه موجود در مکمل مود پلاس چیست و چرا از این مواد در این قرص آرام‌بخش استفاده شده، توضیحات زیر را ارائه می‌دهیم:

گابا

گابا یکی از ترکیبات بسیار موثر در قرص مود پلاس است که یک اسید آمینه طبیعی می‌باشد. این ماده در مغز به عنوان یک پیام‌رسان شیمیایی در انتقال پیام‌های عصبی، مهار و بازدارندگی انتقال برخی از پیام‌های مغزی و کاهش فعالیت سیستم عصبی نقش مهمی را ایفا می‌نماید. اتصال گابا به پروتئین گیرنده آن در مغز، سبب کمک به ایجاد اثر آرام بخشی و کمک به کنترل اضطراب و استرس می‌گردد.

تریپتوفان

دیگر اسید‌آمینه موجود در مکمل مود پلاس تریپتوفان است که در ساختار بسیاری از پروتئین‌ها وجود دارد. این ماده در ساخت برخی میانجی‌های عصبی از جمله سروتونین به عنوان هورمون اصلی احساس شادی و ایجاد حس آرامش حائز اهمیت می‌باشد. تریپتوفان به عنوان یک انتقال‌دهنده عصبی سیگنال‌ها را بین سلول‌های عصبی منتقل نموده و سبب تنگ شدن رگ‌های خونی می‌گردد. همچنین به افزایش سطح سروتونین مغز، بهبود خلق و خوی فرد و ایجاد آرامش کمک شایانی می‌نماید.

ال تیانین

ال-تیانین اسیدآمینه‌ای است که به طور طبیعی در چای سبز، چای سیاه و برخی از قارچ‌ها یافت می‌شود. این ماده سطح برخی مواد شیمیایی در مغز را تحت تاثیر قرار داده و با بهبود عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز سبب کمک به کاهش فشارهای عصبی می‌گردد.

ال تیروزین

این اسید آمینه کمک می‌کند تا مغز برخی تحریک‌کننده‌ها و انتقال‌دهنده‌های خاص (احساس خوب) را تولید کند. تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی تحت تأثیر رژیم غذایی به ویژه میزان و نوع اسید آمینه‌ای که مصرف می‌شود قرار دارد. سطح تیروزین بر دوپامین و آدرنالین که مسئول نشاط و لذت هستند تاثیر می‌گذارد. شرایط استرس زا سبب آزاد شدن کاتکول آمین ها می‌شود که تیروزین می‌تواند باعث کاهش سطح آنها شود. با توجه به مطالعات انجام شده در مورد اثرات ال تیروزین بر روی استرس، این اسید آمینه می‌تواند با بالا آوردن سطح این هورمون‌ها سبب کمک به کاهش استرس و اضطراب گردد.

در قرص مود پلاس نوتراکس از چندین عصاره گیاهی نیز استفاده شده که همگی دارای خواص آرام‌بخش و ضد استرس و افسردگی هستند. ترکیب تمامی این مواد در فرمولاسیون مکمل مود پلاس باعث شده، این فرآورده یکی از موثرترین و بهترین محصولات گیاهی آرامش‌بخش در داروخانه‌ها باشد. شما می‌توانید جهت خرید قرص نوتراکس مود پلاس به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص مود پلاس

قرص مود پلاس برای چیست؟

در بخش‌های قبلی به خوبی متوجه شدیم که مکمل مود پلاس چیست و ترکیبات آن چه خواصی دارند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با مکانیسم اثر این قرص آشنا کنیم. شاید برایتان سوال باشد که این قرص چطور می‌تواند به رفع مشکلات روحی و ذهنی ما از جمله تنظیم خلق و خو کمک کند.

در پاسخ باید بگوییم، ویتامین B6 که در این قرص حضور دارد، تاثیر مثبتی بر فعالیت ناقل‌های عصبی مثل سروتونین و دوپامین می‌گذارد. این دو هورمون نقش مهمی در جلوگیری از افسردگی و افزایش شادی دارند. قرص مود پلاس حاوی منیزیم بوده که در بسیاری از مکانیسم‌های فیزیولوژیک بدن نقش دارد. اما در هنگام استرس، مقادیر زیادی از این ماده معدنی توسط ادرار دفع می‌شود. از همین رو کمبود آن موجب بروز بی‌حالی و ضعف روحی و جسمی می‌گردد که مکمل مود پلاس این ماده را تامین می‌کند.

علاوه بر این، اسیدهای آمینه موجود در قرص مود پلاس هر یک به تنهایی تاثیرات بسزایی در افزایش سطح هورمون‌های سروتونین، دوپامین و آدرنالین دارند که همگی در کاهش استرس و ایجاد شادی موثرند. عصاره‌های گیاهی مکمل مود پلاس نیز که شامل ریشه جینسینگ هندی، گل ساعتی، ریشه رودیولا، بابونه و بادرنجبویه هستند، در بهبود خلق و خو و افزایش حس آرامش نقش دارند.

مکمل مود پلاس چیست

عوارض نوتراکس مود پلاس

حال که متوجه شدیم مکمل مود پلاس چیست و چه فوایدی دارد، ممکن است تصور کنید این فرآورده نیز همانند سایر محصولات آرام‌بخش، عوارض جانبی زیادی ایجاد می‌کند. در صورتی که اینطور نیست. این قرص یک فرآورده گیاهی است که ترکیبات آن ایمن بوده و در صورت مصرف مطابق با میزان توصیه‌شده، عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

اما مصرف طولانی مدت و بیشتر از میزان ذکرشده قرص نوتراکس مود پلاس ممکن است برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. در صورت ادامه یا بدتر شدن عوارض جانبی مصرف را قطع نموده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

شما می‌توانید در لینک زیر لیست کاملی از انواع داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور را مشاهده کنید. این محصولات همگی دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند و به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی و گیاهی، کمترین عوارض جانبی را به عنوان داروهای آرام‌بخش ایجاد می‌کنند.

داروهای گیاهی ضد افسردگی

نکات مصرف مکمل مود پلاس چیست؟

جهت مصرف قرص مود پلاس نوتراکس می‌توانید مطابق با دستور پزشک خود یا داروساز عمل کنید. اما در صورتی که نسخه خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ مرتبه، هر بار یک عدد کپسول مود پلاس نوتراکس را همراه با غذا و یک لیوان آب میل کنید.

توجه داشته باشید که مصرف قرص مود پلاس برای دوران بارداری و شیردهی باید با مشورت پزشک یا داروساز انجام شود. در صورتی که از داروهای دیگر به ویژه داروهای اعصاب استفاده می‌کنید و یا به هرگونه بیماری مبتلا هستید، قبل از مصرف مکمل مود پلاس با پزشک خود مشورت کنید. این فرآورده جهت درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی بالینی در نظر گرفته نشده است.

همچنین اگر به فراورده یا هر یک از اجزای آن حساسیت دارید، لازم است قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در صورت پیدایش هرگونه علائم حساسیت و یا عوارض گوارشی مصرف فرآورده را قطع نموده و به پزشک یا داروساز مراجعه کنید.

سوالات متداول

قرص مود پلاس چاق کننده است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت تاثیر هر دارویی برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. تاکنون تحقیقی مبنی بر بررسی تاثیر قرص مود پلاس بر افزایش وزن و چاقی انجام نشده اما از آنجا که این دارو روی هورمون‌های مغز اثر می‌گذارد، ممکن است روی اشتهای فرد نیز تاثیر داشته باشد.

قرص مود پلاس نظرات خوبی کسب کرده است؟

بله نظرات در مورد قرص مود پلاس به طور نسبی رضایت بخش بوده و این محصول توانسته نظرات مثبتی کسب کند.

قیمت مکمل مود پلاس چقدر است؟

شما می‌توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت مکمل مود پلاس به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و همراه با تخفیفات این فروشگاه قرص مود پلاس را تهیه کنید.

اگر به دنبال یک خرید مطمئن از طریق آنلاین هستید که محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده شوند، می‌توانیم سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب را پیشنهاد کنیم. در سایت و اپلیکیشن این داروخانه انواع مختلفی از مکمل‌ها و داروهای گیاهی از جمله شربت خواب آور قوی بزرگسالان وجود دارد که می‌توانید از طریق لینک زیر تهیه کنید:

شربت خواب آور قوی بزرگسالان

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید