قرص کورکوما برای لاغری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اگر مقالات ما درباره لاغری را دنبال کرده باشید، می‌بینید که تاکنون تأثیر محصولات گیاهی مختلفی را برای کاهش وزن و لاغری بررسی کرده‌ایم. به نظر می‌رسد طبیعت گزینه‌های متنوعی را برای کمک به کاهش وزن در اختیار ما قرار داده است که شرکت‌های دارویی با استفاده از عصاره‌ی آن‌ها داروهای گیاهی استاندارد شده را برای ما تأمین می‌کنند. قرص کورکوما محصولی از شرکت دینه است که تأثیر آن برای کاهش وزن، این روزها، نظرها را به خود جلب کرده. به همین دلیل هم این بار در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب، می‌خواهیم ببینیم قرص کورکوما برای لاغری چقدر تأثیر دارد؟

اگر در دوره‌ی کاهش وزن هستید و به دنبال یک داروی گیاهی برای تسریع روند کاهش وزن و لاغری خود می‌گردید، در ادامه‌ی این متن با ما همراه باشید تا به شما بگوییم قرص کوکورما چگونه و چقدر به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

فواید قرص زردچوبه کورکوما

  • آنتی اکسیدان قوی
  • افزایش میزان چربی سوزی
  • کاهش التهاب و درد مفاصل
  • کمک به کنترل دیابت نوع دو
  • کاهش دردهای آرتروز و روماتیسم
  • افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن
  • بهبود نفخ و مشکلات گوارشی (زخم معده و کولیت اولسراتیو)
ترکیبات قرص کورکوما دینه
ترکیبات قرص کورکوما دینه

ترکیبات قرص کورکوما؛ قرص زردچوبه برای لاغری

برای اینکه با تاثیرات یک داروی گیاهی آشنا شویم، ابتدا باید بدانیم این دارو از چه موادی تشکیل شده و این مواد چه خواصی برای بدن دارند. به همین خاطر هم برای اینکه بفهمیم قرص کورکوما برای لاغری چقدر تأثیر دارد؟ باید ابتدا با ترکیبات آن آشنا شویم.

شرکت دینه برای تهیه این قرص گیاهی از پودر ریشه زردچوبه و عصاره گیاه زردچوبه استفاده کرده است. در هر قرص زردچوبه کورکوما، ۴۵۰ میلی گرم پودر ریشه و ۵۰ میلی گرم از عصاره این گیاه گنجانده شده. این میزان از عصاره زردچوبه این که در قرص کورکوما به کار رفته، حاوی مقدار قابل توجهی از ماده مؤثر کورکومین است و نیاز روزانه بدن به این ماده را تأمین می‌کند. در ادامه از تاثیرات این ماده در بدن و اثرات قرص کورکوما برای لاغری بیشتر می گوییم.

قرص کورکوما برای چیست؟

قرص کورکوما یکی از بهترین انواع قرص زردچوبه در بازار است که خواص زیادی برای بدن دارد. ماده مؤثر کورکومین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و طبیعی است که در بخش‌های مختلف بدن تاثیرات مثبتی اعمال می‌کند. در ادامه می گوییم اثرات مثبت این ماده را بیشتر شرح می‌دهیم و می گوییم که این قرص زردچوبه برای لاغری چگونه عمل می‌کند.

قرص کورکوما برای چیست؟
قرص زردچوبه کورکوما برای درد مفاصل

قرص کورکوما برای درد مفاصل

تحقیقاتی که روی عصاره زردچوبه و ریشه این گیاه انجام شده، خاصیت ضد التهاب آن را اثبات کرده است. کورکومین موجود در این گیاه یکی از قویترین ضد التهاب‌های طبیعت محسوب می‌شود. از طرفی هم درد مفاصل بیشتر بخاطر وجود التهاب و خشکی غضروف‌ها ایجاد می‌شود. تأمین کورکومین مورد نیاز بدن می‌تواند به افزایش نرمی غضروف‌ها و کاهش التهاب در نواحی مفصلی کمک کند.

تحقیقاتی که روی بیماران مبتلا به آرتروز روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) انجام شده نشان می‌دهد که مصرف دوز مشخصی از عصاره‌ی استاندارد شده‌ی زردچوبه توسط این افراد، به صورت روزانه، خشکی صبحگاهی مفاصل، درد زانو هنگام قدم زدن و تورم و درد مفاصل در هنگام فعالیت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

قرص کورکوما برای چیست
تاثیرات قرص کورکوما برای کبد چرب

کپسول کورکوما برای کبد چرب

کارشناسان طب سنتی از قدیم تا به امروز از عصاره زردچوبه برای پاکسازی کبد چرب استفاده می‌کردند. در حال حاضر هم با وجود قرص زردچوبه در بازار، اطبای طب سنتی مصرف این قرص‌ها را برای کنترل کبد چرب توصیه می‌کنند.

کبد زمانی چرب می‌شود که مواد سمی و چربی‌های اضافی ناشی از تجزیه مواد غذایی در این اندام تجمع پیدا کند. این مواد سمی مقدار زیادی رادیکال‌های آزاد را در کبد آزاد می‌کنند که به سلول‌های کبدی آسیب وارد می‌کند. ماده کورکومین در زردچوبه با خاصیت آنتی اکسیدان خود اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را در کبد مهار می‌کند. همچنین این ماده، آنزیم‌های مسئول تجزیه چربی‌ها را افزایش داده و باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود.

در کنار این اثر، عصاره زردچوبه نیز از تجمع کلسترول بد در رگ‌ها و کبد جلوگیری می‌کند. در نتیجه مصرف قرص زردچوبه کورکوما نقش موثری در کنترل کبد چرب و جلوگیری از تشدید آن ایفا می‌کند.

قرص کورکوما برای چیست
فواید قرص کورکوما برای دیابت نوع ۲

قرص گیاهی کورکوما برای دیابت

ماده کورکومین علاوه بر تاثیری که روی افزایش متابولیسم چربی‌ها دارد، به کنترل میزان قند تجمع یافته در رگ‌ها نیز کمک می‌کند. افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، بیشتر در معرض دیابت نوع ۲ هستند. اضافه وزن شدید باعث ایجاد التهاب مزمن در اندام‌های مختلف بدن می‌شود. این التهاب مزمن در طولانی مدت باعث ایجاد مقاومت به انسولین می‌شود. در نتیجه گلوکز (قند خون) پس از ورود به خون نسبت به انسولین مقاوم شده و برای سوختن وارد بافت‌های بدن نمی‌شوند. در نتیجه گلوکز ناشی از تجزیه شدن غذاها در بدن، در رگ‌ها تجمع می‌یابند.

ماده کورکومین با کاهش التهاب‌های درونی بدن، به مرور زمان مقاومت به انسولین را در بدن کاهش می‌دهد. تحقیقاتی که روی ماده کورکومین موجود در قرص کورکوما انجام شده، نشان می‌دهد که این ماده اثر خوبی روی قند خون ناشتا دارد. این اثر برای افرادی که قصد مصرف قرص کورکوما برای لاغری را دارند، می‌تواند به عنوان یک عامل پیشگیری کننده عمل کند و از بروز مشکلات ثانویه‌ی چاقی جلوگیری کند.

قرص کورکوما برای لاغری
تاثیرات قرص زردچوبه کورکوما برای چربی سوزی و کاهش وزن

قرص کورکوما برای چربی سوزی

چربی سوزی یکی از مهم‌ترین فرایندهای کاهش وزن است که اگر به درستی و با ریتم مناسب در بدن انجام شود، می‌تواند ما را زودتر به وزن مورد نظرمان برساند. پیش‌تر در بخش‌های قبل گفتیم که ماده کورکومین چگونه به افزایش متابولیسم چربی‌ها کمک می‌کند. این اثر هنگامی که با ورزش منظم همراه باشد، می‌تواند چربی سوزی را چند برابر کند و بازده ورزشی را افزایش دهد. با این اثر قرص کورکوما برای لاغری مؤثر واقع می‌شود و به کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کند.

خرید سریع قرص کورکوما

قرص زردچوبه کورکوما چگونه باعث لاغری می‌شود؟

در بخش قبل گفتیم که این قرص گیاهی چگونه باعث افزایش چربی سوزی می‌شود. اما این تنها اثر قرص کورکوما برای لاغری نیست. تأثیر این قرص زردچوبه برای کنترل کبد چرب و دیابت و اثری که روی کنترل قند خون و تجمع چربی در بافت‌های بدن دارد، در روند کاهش وزن بسیار مؤثر است.

اگر همراه با یک رژیم لاغری با میزان کالری کنترل شده و ورزش منظم قرص کورکوما را مصرف کنید، زودتر از زمانی که انتظار دارید به وزن ایده آل خود می‌رسید و بدن سالم‌تری هم خواهید داشت. زیرا این قرص گیاهی نه تنها برای لاغری بلکه برای کبد چرب و قند خون بالا نیز مؤثر است. به همین دلیل هم قرص زردچوبه به عنوان بهترین قرص گیاهی برای لاغری شناخته می شود.

چه افرادی می‌توانند قرص کورکوما را مصرف کنند؟

قرص زردچوبه کورکوما برای همه‌ی افراد بالای ۱۲ سال قابل استفاده است. البته اگر سابقه‌ی ابتلا به سنگ صفرا، انسداد مجاری صفراوی، بیماری رفلاکس معده یا اختلالات خونریزی دارید، حتماً قبل از مصرف قرص گیاهی برای لاغری باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

قرص کورکوما برای لاغری
نحوه مصرف قرص زردچوبه برای لاغری

نحوه مصرف قرص زردچوبه کورکوما برای لاغری

بهترین زمان مصرف قرص کورکوما همراه با غذاست. کافی است روزی یک عدد از این قرص لاغری گیاهی را مصرف کنید تا به اهداف خود برای کاهش وزن، کاهش دردهای مفصلی و کنترل کبد چرب برسید.

عوارض قرص کورکوما دینه

این قرص لاغری گیاهی را اگر به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارضی برای شما نخواهد داشت. البته ممکن است افرادی که به زردچوبه حساسیت دارند، با مصرف این دارو دچار حالت تهوع، استفراغ یا عوارض گوارشی شوند.

از تاثیرات قرص کورکوما برای لاغری غافل نشوید!

در این متن تاثیرات قرص زردچوبه برای بدن را بررسی کردیم و گفتیم که چگونه قرص کورکوما برای لاغری عمل می‌کند. اکثر خواص زردچوبه از جمله کنترل کبد چرب، کنترل دیابت نوع ۲ و کاهش التهاب‌های داخلی بدن در راستای کاهش عوارض چاقی اثر می‌کنند. اگر برای کاهش وزن خود برنامه‌ی منظمی داشته باشید، مصرف قرص کورکوما برای یک دوره می‌تواند شما را زودتر به وزن مورد نظرتان برساند. اما همیشه به یاد داشته باشید که هیچکدام از انواع قرص لاغری گیاهی، به تنهایی تاثیری در کاهش وزن و لاغری ندارند.

خرید قویترین قرص‌های لاغری گیاهی

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای خرید قرص کورکوما دینه یا سایر داروهای لاغری و کاهش وزن هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه سفارش خود را ثبت کنید و آن را در مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

اگر نظر یا سوالی درباره قرص کورکوما دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره