کپسول کورکومکس برای لاغری چقدر اثر دارد؟

اثر قرص کورکومکس برای لاغری
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

ممکن است برایتان جالب باشد که ۷۰% ما ایرانی‌ها دچار چاقی یا اضافه وزن هستیم. این آمار نشان می‌دهد که از دهه‌ی ۶۰ تا کنون تعداد افراد چاق در ایران ۵.۵ برابر شده است. شاید به عقیده‌ی بسیاری از افراد چاق بودن یا اضافه وزن داشتن مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند؛ اما تحقیقات زیادی نشان داده که چاقی در طولانی مدت باعث بروز بیماری‌های جدی از جمله فشار خون، کبد چرب، دیابت نوع ۲ و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. به همین دلیل هم انواع قرص لاغری گیاهی برای جلوگیری از عواقب چاقی به کمک ما آمده‌اند. کپسول کورکومکس هم یکی از همین محصولات است که در مسیر کاهش وزن مانند یک نیروی کمکی عمل می‌کند.

کپسول کورکومکس یک قرص زردچوبه خارجی است که شاید بیشتر ما آن را به عنوان یک مکمل ضد التهاب بشناسیم. اما ترکیبات گیاهی موجود در این قرص برای رهایی از چاقی هم خواص زیادی دارند. در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم از خواص کورکومکس برای لاغری بگوییم و ببینیم این محصول گیاهی چقدر می‌تواند در این راه به ما کمک کند؟ پس با ما همراه باشید.

فواید قرص زردچوبه خارجی برای لاغری

کپسول کورکومکس محصولی از کمپانی داروسازی هلث اید است. این کمپانی انگلیسی مکمل‌های بسیار معرفی به بازار ایران و جهان ارائه داده که اثرگذاری بسیار بالایی هم دارند.

فواید قرص زردچوبه کورکومکس برای لاغری
قرص زردچوبه علاوه بر کاهش درد مفاصل به لاغری هم کمک می‌کند.

کپسول کورکومکس نیز مانند سایر مکمل‌های هلث اید، بسیار باکیفیت و کاربردی است. به همین دلیل هم این محصول، یکی از بهترین انواع قرص زردچوبه خارجی در ایران محسوب می‌شود. در ادامه چند مورد از فواید کورکومکس برای لاغری را مشاهده می‌کنید:

  • ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی
  • کاهش التهاب‌های داخلی بدن
  • افزایش متابولیسم چربی‌ها
  • تبدیل چربی‌های بد به خوب
  • جلوگیری از اضافه وزن بیشتر
  • کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲
  • کمک به کاهش چربی خون

ترکیبات مؤثر کپسول کورکومکس برای لاغری

شرکت هلث اید برای تولید کپسول کورکومکس از موثرترین ترکیبات گیاهی برای لاغری استفاده کرده است. البته که این قرص زردچوبه خارجی تنها برای کمک به کاهش وزن تهیه نشده و خواص دیگری هم دارد؛ اما ما در این مطلب سعی داریم بیشتر از خواص و اثرات کورکومکس برای لاغری بگوییم. هر سه گیاه به کار رفته در این قرص لاغری گیاهی، خواص اثبات شده‌ای برای کاهش وزن دارند که در ادامه شرح داده‌ایم:

فلفل سیاه

فواید فلفل سیاه برای بدن تنها به لاغری ختم نمی‌شود. این ادویه‌ی تند و خوش طعم درون خود ماده‌ی موثری به نام پپرین یا پایپرین دارد که منبع غنی‌ای از آنتی اکسیدان های قوی است. این آنتی اکسیدان ها با خاصیت ضد التهابی خود هم به کاهش التهابات ناشی از افزایش وزن و هم به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می‌کنند.

تاثیر زردچوبه در کورکومکس برای لاغری
آنتی اکسیدان‌های کورکومین موجود در زردچوبه برای لاغری بسیار موثرند.

زردچوبه

زردچوبه بیشتر بخاطر حضور ماده‌ای به نام کورکومین تا این حد مشهور شده است. این ماده هم یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که می‌تواند در افزایش متابولیسم چربی‌ها و کمک به کاهش وزن نقش دارد. از دیگر خواص کورکومین برای سلامتی می‌توان به کاهش دردهای مفصلی، حفاظت از سلول‌های کبد و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد اشاره کرد.

زنجبیل

جینجرول ماده‌ی مؤثر موجود در این گیاه است که بار اصلی‌ترین خواص درمانی زنجبیل را به دوش می‌کشد. این ماده برای بهبود کبد چرب و  به طور کلی بهبود عملکرد کبد بسیار مفید است.

قرص زردچوبه خارجی کورکومکس برای چیست؟

همانطور که گفتیم تنها کاربرد این قرص زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن نیست؛ بلکه کاربردهای مهم دیگری دارد که شاید بسیاری از ما با آن آشنا نباشیم. در ادامه می‌بینیم که ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل در قرص کورکومکس چه خواصی برای بدن فراهم می‌کند؟

قرص زردچوبه خارجی برای کبد

کبد بزرگترین عضو احشایی بدن است که وظیفه دارد هر ماده غذایی یا دارویی که می‌خوریم را سم زدایی و تصفیه کند. مسلماً برنامه غذایی که ما را به سمت اضافه وزن و چاقی ببرد، برنامه غذایی سالمی نیست. وقتی مدتی طولانی را با همین الگوی تغذیه‌ای نادرست پیش برویم، میزان سمومی که کبد باید تصفیه کند از حد عادی خارج می‌شود. اینجاست که چاقی زهر خود را روی کبد عملی می‌کند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد کبد و تجمع چربی و رادیکال‌های آزاد در مهم‌ترین عضو بدن می‌شود.

فواید قرص زردچوبه کورکومکس برای کبد
قرص زردچوبه از ابتلا به کبد چرب و تجمع چربی ها در کبد جلوگیری می‌کند.

خوشبختانه ترکیب فلفل سیاه، زردچوبه (کورکومین) و زنجبیل در قرص زردچوبه کورکومکس، مجموعه‌ای از قویترین آنتی اکسیدان های طبیعت را برای بدن ما فراهم کرده است. این ترکیبات نه تنها به متابولیسم طبیعی چربی‌ها در کبد کمک می‌کند، بلکه از تجمع دوباره چربی در تصفیه خانه‌ی بدن نیز جلوگیری می‌کند. از آنجا که در بسیاری از موارد، چاقی باعث آسیب به کبد می‌شود، این اثر با خاصیت کپسول کورکومکس برای لاغری نیز ارتباط دارد.

با استفاده از کپسول کورکومکس می‌توانیم از عملکرد بد کبد جلوگیری کنیم. این قرص حتی برای افرادی که دچار کبد چرب شده‌اند نیز می‌تواند مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب کورکومین با پپرین موجود در فلفل سیاه در جلوگیری از آسیب بیشتر به کبد و ترمیم سریع‌تر سلول‌های کبد بسیار مؤثر است.

کپسول کورکومکس برای درد و التهاب مفاصل

یکی از مهم‌ترین خواص قرص زردچوبه، کاهش دردهای مفصلی است. کورکومین موجود در زردچوبه به تنهایی برای رفع دردهای مزمن و التهاب ناشی از مشکلات مفصلی بسیار اثرگذار است، حال فکر کنید که ترکیب آن با دو گیاه ضد التهاب فلفل سیاه و زنجبیل چه شود!

پپرین موجود در فلفل سیاه و جینجرول موجود در زنجبیل به همراه کورکومین می‌توانند خیلی سریع آنزیم‌های دخیل در چرخه التهاب از جمله سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز را سرکوب کنند. عدم فعالیت این آنزیم‌ها از ورم و التهاب بیشتر ناحیه مفصل جلوگیری می‌کند.

فواید کپسول کورکومکس برای درد مفاصل
کپسول کورکومکس به کاهش التهاب و درد مفاصل کمک زیادی می‌کند.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این گیاهان، التهاب ایجاد شده از قبل را به مرور زمان از بین می‌برند و درد زانو ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهند. تأثیر مثبت دیگر این سه ادویه‌ی شرقی، این است که حساسیت گیرنده‌های محیطی را در ناحیه مفاصل نسبت به درد کاهش داده و باعث می‌شوند در زمان آسیب درد کمتری احساس شود.

با این اوصاف اگر بخواهیم یک قرص زردچوبه برای درد مفاصل با اثرگذاری خوب را معرفی کنیم، کپسول کورکومکس حتماً در گزینه‌ها وجود دارد.

چربی سوزی با کپسول کورکومکس هلث اید

مهم‌ترین هدف تمام برنامه‌های ورزشی برای تناسب اندام و توصیه‌های رژیم لاغری، افزایش چربی سوزی در بدن است. بسیاری از ما وقتی به دنبال راه‌های مؤثر برای لاغری هستیم، در سایت‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی یا حتی رادیو و تلویزیون می‌شنویم که متخصصین تغذیه یا کارشناسان طب سنتی مصرف دمنوش های مؤثر برای چربی سوزی بیشتر را در طی دوران کاهش وزن توصیه کرده‌اند. حال می‌بینیم که محصولاتی مانند کپسول کورکومکس گیاهان موجود در این دمنوش ها را به صورت قرص و یکجا با دوز مصرفی مناسب و با عوارض احتمالی کمتر در اختیار ما قرار داده‌اند.

خواص کپسول کورکومکس برای چربی سوزی
زنجبیل و زردچوبه در کپسول کورکومکس چربی سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.

چربی‌ها در کبد وارد متابولیسم صحیح و درست خود می‌شوند و از آنجا نیز با ورود به فرایندهای مختلف یا در بدن ذخیره شده یا تبدیل به انرژی می‌شوند. اما وقتی چربی بیش از حد در بدن تجمع یابد، عملکرد کبد دچار مشکل شده و چربی‌های ورودی به کبد وارد فرایند اکسیداسیون می‌شوند و ترکیبات سمی در بدن تولید می‌کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل، زنجبیل و زردچوبه در قرص کورکومکس در کنار هم، اثر سموم تولید شده توسط چربی‌ها را در کبد کاهش می‌دهند و سلول‌های کبد را تحریک می‌کنند تا چربی‌ها را وارد متابولیسم اصلی و درست خود کنند. در نتیجه چربی‌ها دوباره به سرنوشت اصلی خود باز می‌گردند و راحت‌تر تجزیه شده و برای تولید انرژی مصرف می‌شوند.

خرید سریع کپسول کورکومکس

علاوه بر این، مصرف کپسول کورکومکس برای لاغری، باعث می‌شود در هنگام ورزش کردن و فعالیت بدنی، گردش خود در اندام‌ها افزایش یابد و فعالیت آن‌ها را افزایش دهد. در این شرایط بدن برای تأمین انرژی، به سراغ چربی‌ها می‌رود و آن‌ها را به اصطلاح «می‌سوزاند».

قرص زردچوبه کورکومکس چگونه باعث لاغری می‌شود؟

درست است که کورکومکس به عنوان یک قرص زردچوبه در دسته‌ی داروهای مسکن و ضد درد نیز قرار می‌گیرد؛ اما اثر آن برای لاغری و کاهش وزن باعث شده تا این قرص زردچوبه خارجی به عنوان یک قرص لاغری گیاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد. زیرا تمام گیاهان موجود در کپسول کورکومکس برای لاغری اثرات خوبی دارند.

در بخش قبل فواید این قرص زردچوبه برای چربی سوزی را گفتیم؛ اما این تنها اثر این کپسول کورکومکس برای لاغری نیست. زردچوبه و زنجبیل هر دو جزو گیاهانی هستند که خواص شناخته شده و اثبات شده‌ای برای جلوگیری از افزایش میزان قند خون دارند. به همین دلیل هم معمولاً در بیشتر دمنوش های لاغری عصاره‌ی این دو گیاه وجود دارد؛ زیرا از ابتلا به دیابت و قند خون بالا در افراد چاق جلوگیری می‌کند.

خواص کورکومکس برای لاغری
کپسول کورکومکس با افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون و جلوگیری از ذخیره چربی‌ها باعث لاغری می‌شود.

مصرف شیرینی جات و کربوهیدرات فراوان، باعث تجمع گلوکز (قند خون) در رگ‌ها را افزایش می‌دهد و رسوب قند خون در رگ‌ها نیز باعث ایجاد التهاب و مقاومت به انسولین در بافت‌ها و اندام‌های مهم بدن می‌شود. این اتفاق ناخوشایند متابولیسم طبیعی قند را در بدن دچار اختلال می‌کند و عواقب بدی هم برای ما دارد. خوشبختانه آنتی اکسیدان های موجود در کورکومین و جینجرول می‌تواند التهاب ناشی از قند خون را کاهش دهد و به سلامت بیشتر بدن در زمان کاهش وزن کمک کند.

از طرفی ترکیب فلفل سیاه با این دو گیاه مؤثر، جذب قند را نیز در بدن کاهش می‌دهد و از تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو نیز جلوگیری می‌کنند. در واقع با وجود ترکیبات آنتی اکسیدان و محرک در این گیاهان، بدن برای تولید انرژی بیشتر از چربی و قند استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید در کنار یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مناسب برای تناسب اندام، روی کورکومکس برای لاغری نیز حساب باز کنید.

نحوه مصرف قرص زردچوبه خارجی کورکومکس برای لاغری

اگر می‌خواهید از قرص زردچوبه کورکومکس برای لاغری استفاده کنید، مصرف روزی یک عدد از این قرص کافی است. البته دقت کنید که مصرف طولانی مدت قرص گیاهی برای لاغری توصیه نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید به درستی از خواص این قرص برای کاهش وزن بهره مند شوید، بهتر است درباره میزان و دوره مصرف آن از کارشناس یا پزشک متخصص تغذیه سؤال کنید.

عوارض و تداخل دارویی کپسول کورکومکس

تاکنون عوارضی برای دوز مصرف پیشنهادی برای کپسول کورکومکس گزارش نشده است؛ اما برای جلوگیری از بروز عوارض یا اختلالات دارویی با این دارو بهتر است توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

از مصرف این قرص زردچوبه در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید.

اگر به هرکدام گیاهان موجود در این قرص حساسیت دارید، آن را مصرف نکنید.

در صورتی که داروی دیگری هم استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از تداخل حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

کپسول کورکومکس؛ بهترین قرص زردچوبه خارجی برای لاغری

زردچوبه و زنجبیل خواص زیادی برای بدن دارند؛ به همین دلیل هم از عصاره‌ی این دو گیاه با اهداف مختلفی داروهای گیاهی در بازار موجود است. کورکومکس یکی از انواع قرص زردچوبه خارجی در بازار است که هم برای کاهش درد و التهاب مفاصل و هم کاهش وزن می‌توانیم از آن استفاده کنیم. البته که همانطور که گفتیم، هرکدام از این فواید در شرایط مخصوص به خود ظاهر می‌شوند. این یعنی برای استفاده از خواص کورکومکس برای لاغری، حتماً باید یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب برای کاهش وزن داشته باشید؛ در غیر این صورت امید داشتن به معجزه‌ی قرص زردچوبه برای لاغری بی فایده است!

خرید بهترین قرص لاغری گیاهی

برای خرید کپسول کورکومکس یا سایر داروهای گیاهی برای لاغری، در سریع‌ترین زمان ممکن، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. داروخانه اینترنتی مفیدطب برترین برندهای قرص لاغری را با بهترین قیمت فراهم کرده و شما می‌توانید بهترین قرص لاغری مناسب خود را تنها با چند کلیک در مفیدطب سفارش دهید.

اگر تجربه‌ی استفاده از کپسول کورکومکس یا قرص زردچوبه برای لاغری را داشته‌اید، با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره این محصول را نیز از ما بپرسید. ما سؤالات شما را به نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره