قرص زردچوبه برای لاغری
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

در بین محصولات گیاهی برای لاغری نام گیاهان مختلفی شنیده می‌شود که هر کدام به نوعی ممکن است به لاغر شدن سریع‌تر ما کمک کنند. اگر برای این گیاهان مؤثر در لاغری یک قلمرو فرضی در نظر بگیریم، قطعاً زردچوبه پادشاه این قلمرو است؛ زیرا بیشترین تأثیر را برای کاهش وزن دارد و ترکیب آن با گیاهان دیگر تاثیرگذاری بسیار بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌کند. این اثرگذاری چشمگیر باعث شد سال‌ها پیش شرکت‌های دارویی به فکر تولید قرص زردچوبه برای لاغری بیفتند تا ما هدفمندتر از خواص این گیاه برای لاغری و کاهش وزن بهره ببریم.

در حال حاضر انواع مختلفی از قرص زردچوبه برای لاغری در بازار موجود است؛ که بیشتر آن‌ها هم جزو محبوب‌ترین انواع مکمل لاغری گیاهی هستند. بخاطر این محبوبیت می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب، بیشتر از خواص قرص زردچوبه برای لاغری بگوییم و در نهایت هم چند مورد از بهترین قرص‌های زردچوبه ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم به دنبال یک نیروی کمکی برای کاهش وزن خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

خواص زردچوبه برای لاغری شکم

  • کمک به عملکرد کبد
  • افزایش متابولیسم چربی
  • کاهش التهاب در ناحیه تجمع چربی‌ها
  • آنتی اکسیدان قوی
  • افزایش چربی سوزی
  • بهبود نفخ و سوء هاضمه
  • کمک به کنترل دیابت نوع ۲
قرص زردچوبه برای لاغری
قرص زردچوبه به کاهش قند خون و افزایش چربی سوزی کمک می‌کند

قرص زردچوبه چگونه باعث لاغری می‌شود؟

اگر بخواهیم بدانیم قرص زردچوبه چقدر لاغر می‌کند یا چطور باعث لاغری می‌شود؟، ابتدا باید بدانیم خود زردچوبه برای لاغری چه تاثیری دارد؟

عصاره گیاه زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که به کاهش التهاب‌های داخلی بدن کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل قرص زردچوبه برای درد مفاصل هم کاربرد دارد. چیزی که باعث شده زردچوبه تا این حد برای لاغری اثرگذار باشد، ماده‌ای به نام کورکومین است. در واقع همه‌ی آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه در این ماده جمع شده‌اند و در کنار هم عملکرد فوق العاده ای برای کمک به لاغری دارند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین اثرات قرص زردچوبه برای لاغری را بررسی می‌کنیم.

قرص زردچوبه برای بهبود عملکرد کبد

یکی دیگر از خواص قرص زردچوبه برای لاغری، بهبود عملکرد کبد است. افزایش وزن معمولاً با افزایش تجمع چربی در کبد همراه است که خود باعث خارج شدن چربی‌ها از چرخه متابولیسم طبیعی و اکسیداسیون آن‌ها می‌شود. اکسیداسیون چربی‌ها، حجم زیادی از رادیکال‌های آزاد را در کبد رها می‌کند و به سلول‌های این اندام حیاتی آسیب می‌رساند.

خوشبختانه آنتی اکسیدان های کورکومین در زردچوبه از اکسیداسیون چربی‌ها جلوگیری کرده و متابولیسم طبیعی آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین این ترکیبات فعال از تجمع چربی در کبد نیز جلوگیری می‌کنند.

قرص زردچوبه برای لاغری
کورکومین زردچوبه باعث افزایش چربی سوزی می‌شود

چربی سوزی بیشتر با قرص زردچوبه

افزایش چربی سوزی یکی از مهم‌ترین عوامل در روند لاغری است. یعنی اگر بتوانیم ریتم چربی سوزی در بدن را سریع‌تر کنیم، زودتر به وزن مورد نظر خود می‌رسیم. این کار با ورزش کردن و انتخاب مواد غذایی مفید برای چربی سوزی امکان پذیر است.

به جز کافئین که سر دسته‌ی خوراکی‌های چربی سوز محسوب می‌شود، زردچوبه نیز تأثیر شگفت انگیزی برای تسریع متابولیسم چربی‌ها در بدن دارد. آنتی اکسیدان های کورکومین از جمله کورکومینوئید، چربی‌های تجمع یافته در ناحیه شکم و اندام‌ها را به سمت متابولیسم طبیعی هدایت می‌کند تا به عنوان انرژی مصرفی بدن استفاده شوند.

کنترل دیابت و قند خون با قرص زردچوبه

حتماً این جمله را قبل‌تر هم شنیده‌اید که قرص‌های لاغری گیاهی به لاغری سالم و طبیعی کمک می‌کنند. یکی از دلایل این موضوع این است که گیاهان مؤثر برای لاغری از جمله زردچوبه، برای کنترل و پیشگیری از مشکلات شایع افزایش وزن مانند دیابت و افزایش قند خون نیز مفید است. در بین افراد دارای اضافه وزن، تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا قند خون بالا و لب مرز کم نیست. این افراد می‌توانند با بهره بردن از خواص زردچوبه هم به سریع‌تر وزن کم کنند و هم مشکلات سلامتی خود را کاهش دهند یا کنترل کنند.

تجمع قند در رگ‌ها و اندام‌های مختلف بدن باعث ایجاد التهاب در نقاط مختلف بدن شده و ملکول های گلوکز (قند خون) را نسبت به انسولین مقاوم می‌کند. ماده‌ی مؤثر کورکومین با کاهش التهاب‌های ناشی از تجمع قند خون، مقاومت به انسولین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین این ماده از تجمع مجدد قند خون در رگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان های کورکومین اثر خوبی روی کاهش قند خون ناشتا دارند.

افرادی که در معرض دیابت هستند، با مصرف قرص زردچوبه برای لاغری می‌توانند از بروز این بیماری مزمن نیز پیشگیری کنند.

طریقه مصرف زردچوبه برای لاغری

همانطور که احتمالاً خودتان هم می دانید، زردچوبه را می‌توان در حالات مختلفی مصرف کرد تا بتوان از خواص آن بهره برد. اگر می‌خواهید از خواص کورکومین برای لاغری بهره مند شوید، چند راه سریع و ساده وجود دارد که در ادامه به برخی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

قرص زردچوبه برای کاهش وزن
دمنوش زردچوبه به کاهش وزن کمک می‌کند.

تهیه دمنوش زردچوبه برای لاغری

تهیه دمنوش کار بسیار ساده‌ای است که با آن می‌توانیم از خواص زردچوبه بهره مند شویم. ما ایرانی‌ها عادت داریم روزی حداقل دو فنجان چای بنوشیم؛ اما زمانی که داریم برای کاهش وزن تلاش می‌کنیم، می‌توانیم جای یکی از این فنجان‌های چای را به دمنوش زردچوبه بدهیم که هم انرژی زا است و هم ما را زودتر به هدفمان می‌رساند.

برای اثرگذاری بهتر و بیشتر می‌توانید دمنوش زردچوبه را با سایر گیاهان مؤثر برای لاغری از جمله چای سبز، زنجبیل، نعناع فلفلی و … ترکیب کنید.

ترکیب ماست و زردچوبه برای لاغری

اگر بخواهید زردچوبه را به صورت ادویه مصرف کنید، ترکیب آن با مواد غذایی هم یکی دیگر از ایده‌هایی است که می‌توان برای لاغری از آن استفاده کرد. در بین ترکیبات مختلف، ماست و زردچوبه برای لاغری از همه بیشتر طرفدار دارد. زیرا ماست با داشتن ترکیبات پروبیوتیک فعال به کاهش مشکلات گوارشی کمک کرده و عوارض گوارشی زردچوبه را کاهش می‌دهد. زردچوبه هم همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم به لاغر شدن کمک می‌کند.

قرص زردچوبه برای لاغری
بهترین راه لاغری با زردچوبه، استفاده از قرص زردچوبه است.

قرص زردچوبه؛ بهترین راه لاغری با زردچوبه

دو مورد بالا، راه‌های سنتی استفاده از زردچوبه برای لاغری هستند که در کتب طب سنتی هم دیده می‌شوند؛ اما نکته‌ای که درباره‌ی این راه‌ها وجود دارد این است که مصرف زردچوبه به صورت سنتی ممکن است برای برخی افراد عوارض زیادی داشته باشد. همچنین زردچوبه به شکل دمنوش یا ترکیب با مواد غذایی ممکن است باعث سوء مصرف افراد شده و باعث آزاد شدن سموم گیاه در بدن شود.

از این رو شرکت‌های دارویی قرص زردچوبه را با دوز مشخص ماده‌ی مؤثر آن یعنی کورکومین تولید کرده‌اند تا سمیت کمتر، عوارض کمتر و اثرگذاری بیشتری داشته باشد. به همین خاطر هم امروزه قرص زردچوبه به یکی از محبوب‌ترین انواع قرص لاغری گیاهی تبدیل شده است.

بهترین انواع قرص زردچوبه برای کاهش وزن

تا اینجای متن گفتیم که زردچوبه چطور باعث لاغری می‌شود و استفاده از قرص زردچوبه چه مزیتی نسبت به سایر راه‌های سنتی دارد. حال نوبت به آن رسیده که چند مورد از بهترین قرص‌های لاغری موجود در داروخانه را به شما معرفی کنیم.

قرص زردچوبه ایرانی
قرص کورکوما دینه؛ بهترین قرص زردچوبه ایرانی برای لاغری

قرص زردچوبه کورکوما برای لاغری سریع‌تر

شرکت داروسازی دینه که یکی از با سابقه ترین کمپانی‌های داروسازی گیاهی در ایران است، محصولی تولید کرده که نه تنها برای لاغری و کاهش وزن، بلکه برای کاهش مشکلات گوارشی رایج در افراد دارای اضافه وزن نیز بسیار مؤثر است.

قرص کورکوما حاوی مقدار مشخصی از ریشه زردچوبه و عصاره‌ی آن را در ترکیبات خود دارد که در کنار هم حدود ۴۷.۵ میلی گرم کورکومین دارند. این میزان کورکومین، باعث شده قرص کورکوما برای لاغری اثر چشمگیری داشته باشد. خوشبختانه این قرص لاغری گیاهی اگر به میزان کافی مصرف شود، عوارضی برای بدن ندارد.

خرید سریع قرص کورکوما

قرص زردچوبه خارجی
قرص زردچوبه میکسودین، فلفل سیاه و زنجبیل نیز در ترکیبات خود دارد

میکسودین؛ قرص زردچوبه خارجی برای لاغری

با اینکه این قرص فرانسوی بیشتر به عنوان یک داروی مسکن و ضد درد برای مفاصل استفاده می‌شود؛ اما برای کاهش وزن هم کاربرد دارد. قرص میکسودین و لاغری ارتباط نزدیکی باهم دارند؛ زیرا در ترکیبات این قرص علاوه بر زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه هم دیده می‌شود. ترکیب این سه گیاه باهم مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های طبیعی را برای بدن فراهم می‌کنند که برای افزایش متابولیسم چربی‌ها و بهبود عملکرد کبد بسیار مؤثر و مفید است.

در هر قرص میکسودین هولیستیکا ۳۰۰ میلی گرم کورکومین، ۷.۵ میلی گرم جینجرول و ۳.۷۵ میلی گرم پایپرین ماده مؤثر فلفل سیاه) وجود دارد. این قرص برای افرادی که به گیاهان گرم مزاج حساسیت ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

خرید سریع کپسول میکسودین

قرص زردچوبه خارجی برای لاغری
قرص زردچوبه کورکومکس به چربی سوزی بیشتر کمک می کند

قرص کورکومکس برای کاهش وزن و کاهش التهاب

کورکومکس هم مانند میکسودین بیشتر بخاطر اثر فوق العاده برای کاهش درد و التهاب مفاصل شهرت دارد. این قرص لاغری گیاهی ترکیبات مشابهی با میکسودین دارد اما دوز ترکیبات آن متفاوت است. در هر کپسول کورکومکس هلث اید ۶۰۰ میلی گرم عصاره ریشه زردچوبه، ۱۰ میلی گرم عصاره ریشه زنجبیل و ۵ میلی گرم عصاره میوهی فلفل سیاه دیده می‌شود.

قرص کورکومکس با این ترکیبات هم برای افزایش چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر است و هم به کاهش دردهای ناشی از التهاب از جمله درد مفاصل و استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند.

خرید سریع قرص کورکومکس

بهترین زمان مصرف قرص زردچوبه برای لاغری

بهترین زمان برای اثرگذاری قرص زردچوبه برای لاغری، مصرف آن همراه با غذای اصلی است. زیرا زردچوبه با معده‌ی پر و فعال جذب بهتر و عوارض بسیار کمتری دارد.

لاغری تنها با قرص زردچوبه ممکن نیست!

هدف ما از نوشتن این متن آشنا کردن شما با یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای لاغری بود که قرص آن نیز جدیداً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله به طور مفصل گفتیم که چرا قرص زردچوبه برای لاغری مؤثر است و چطور می‌توان از آن به عنوان نیروی کمکی برای کاهش وزن استفاده کرد. اما نکته‌ی مهم این است که بدانید مصرف این قرص یا هر قرص لاغری گیاهی دیگر بدون داشتن رژیم غذایی و فعالیت بدنی، هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت؛ حتی ممکن است عوارض بیشتری هم در بدن ایجاد کند. پس بهتر است قبل از مصرف قرص زردچوبه برای لاغری حتماً یک برنامه‌ی تغذیه و ورزش منظم برای خود ایجاد کنید.

برای خرید قرص زردچوبه برای لاغری یا سایر قرص‌های لاغری گیاهی، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین معتبرترین برندها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید.

خرید بهترین مکمل لاغری و کاهش وزن

اگر تجربه‌ی استفاده از قرص زردچوبه را داشتید، آن را با ما در میان بگذارید و با نظرات خود ما را در تهیه محتوای مفیدتر و تأمین داروهای گیاهی مؤثر و مفید برای لاغری یاری کنید. همچنین اگر سوالی درباره قرص زردچوبه دارید، می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

آیا قرص زردچوبه برای لاغری مفید است؟

بله، قرص زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد می‌تواند به لاغری کمک کند، اما توجه داشته باشید بدون داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی، هیچ قرص لاغری موثر نخواهد بود.

نحوه مصرف کپسول زردچوبه برای لاغری چگونه است؟

جهت مصرف قرص زردچوبه برای لاغری، توصیه می‌شود آن را همراه با غذای اصلی مصرف کنید، زیرا زردچوبه با معده‌ی پر و فعال جذب بهتر و عوارض کمتری دارد.

بهترین زمان مصرف قرص زردچوبه برای لاغری چیست؟

بهترین زمان برای اثرگذاری قرص زردچوبه برای لاغری، مصرف آن همراه با غذای اصلی است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «معجزه‌ی قرص زردچوبه برای لاغری»

  1. سلام ببخشید سوال داشتم .من تازه وارد ۲۳سال شدم باقد ۱۷۰ و وزن ۸۰کیلو .غذا کم می خورم ولی خوراکی زیاد و فعالیت بدنیم نسبتا زیاده ولی افزایش وزن دارم دایما .برای همین می خواستم بدونم اگر من از این قرص زردچوبه استفاده کنم می تونم وزنمو پایین بیارم؟؟
    باتشکر

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله. آنتی اکسیدان های کورکومین در زردچوبه از اکسیداسیون چربی‌ها جلوگیری کرده و متابولیسم طبیعی آن‌ها را افزایش می‌دهد. با توجه به فعالیت بدنی شما مصرف این دارو میتواند برای کاهش وزن شما کمک کننده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره