قرص گیاهی درمان روماتیسم
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تاثیر قرص‌ گیاهی درمان روماتیسم تا چه حد است؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا لازم است درباره بیماری روماتیسم اطلاعات کافی به دست بیاوریم. متأسفانه گاهی اوقات اصطلاحاتی در گفتگو‌های عامه رایج می‌شوند که مشکلاتی برای درک صحیح شرایط به وجود می‌آورند. برای مثال بیماری روماتیسم (توسط مردم) اغلب به التهابات و درد‌های مفصلی اطلاق می‌‌شود. در حالی که واژه روماتیسم می‌تواند برای طیف وسیعی از علایم به کار برود. بنابراین بیماری مد نظر افراد غالبا آرتریت روماتوئید است که به اشتباه از آن به عنوان روماتیسم نام می بریم.

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی از جمله شایع‌ترین اختلالات سیستمیک مفاصل بوده و در دسته‌بندی بیماری‌های خود ایمنی مزمن قرار می‌گیرد. از آنجایی که شیوع جهانی روماتیسم مفصلی حدود یک در صد گزارش شده می‌توان حدس زد افراد بسیاری درگیر این بیماری هستند. بیمارانی که مبتلا به روماتیسم مفصلی از ورم و درد در ناحیه مفصل‌ها رنج می‌برند. می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت مفید طب بدانیم آیا قرص‌های گیاهی برای درمان روماتیسم مفصلی کاربرد دارند؟ پیش از بررسی این پرسش، به تعریف دقیق‌تر روماتیسم مفصلی، علایم، عوامل مؤثر در ابتلا به این بیماری ومی‌پردازیم. در آخر داروی گیاهی مناسبی برای درمان روماتیسم مفصلی به شما معرفی می‌کنیم. مخاطبان محترم با استفاده از آگاهی کافی درباره روماتیسم می‌توانند درباره تأثیر قرص‌ گیاهی تصمیم بگیرند.

روماتیسم مفصلی چیست؟

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis) شایع‌ترین بیماری التهابی سیستمیک مفصل‌ها است. روماتیسم مفصلی جزو بیماری‌های خود ایمنی دسته‌بندی می‌شود و همان‌ طور که قبلا گفتیم، شیوع جهانی آن حدود ۱ در صد است. روماتیسم مفصلی به طور کلی بیشتر در زنان، افراد سیگاری و کسانی که سابقه خانوادگی روماتیسم دارند گزارش می‌گردد.

در صورتی که فردی به این بیماری مبتلا شود و در پی درمان مؤثر نباشد، احتمالا پس از ۱۰ سال دچار ناتوانی‌های عمده در انجام کارهای معمول خواهد شد. پس می‌توان گفت مهم‌ترین عارضه‌ای که به همراه روماتیسم مفصلی مزمن برای بیمار مشکل ایجاد می‌کند، مساله ناتوانی است. علاوه بر این‌ها فرد، بر اساس میزان پیشرفت بیماری در مفصل‌ها احساس درد می‌کند.

در طی این بیماری، سینوویت مزمن التهابی، مفصل‌ها را درگیر می‌کند و منجر به تخریب غضروف و ایجاد ضایعات استخوانی می‌گردد. روماتیسم مفصلی یک شاخصه مهم دارد که این بیماری را با دیگر التهابات مفصلی متمایز می‌کند. آرتریت روماتوئید به صورت قرینه‌ای بروز می‌کند یعنی اگر بیمار در زانوی پای راست احساس درد دارد، دردی مشابه در پای چپ نیز حس می‌شود.

پزشک متخصص با بررسی شرایط و شرح حال بیمار، روماتیسم مفصلی را تشخیص می‌دهد. عمده‌ترین معیار تشخیص این بیماری، تورم و درد در حداقل یک مفصل است. چنانچه بیمار درد در مفاصل کوچک را گزارش کند احتمال تشخیص آرتریت روماتویید نیز افزایش می‌یابد. باید بلافاصله بعد از تشخیص پزشک، درمان آرتریت روماتوئید را آغاز نمایید. قرص گیاهی درمان روماتیسم از جمله داروهایی است که با حداقل عوارض جانبی به بیماران توصیه می‌گردد. لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه دهیم.

تشخیص روماتیسم
چنانچه بیمار درد در مفاصل کوچک را گزارش کند احتمال تشخیص آرتریت روماتویید نیز افزایش می‌یابد.

علایم ابتلا به روماتیسم مفصلی

از آنجایی که درد مفاصل و حساسیت‌ آن‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، تشخیص بیماری توسط فرد مشکل است. معمولا مهم‌ترین نشانه‌ای که برای روماتیسم گزارش می‌شود درگیری مفاصل با درد بوده که با حرکت تشدید می‌گردد. خشکی مفاصل هم از جمله علایم ابتلا به آرتریت روماتوئید است که پس از مدتی بی‌حرکتی، بروز می‌کند. دیگر نشانه‌های روماتیسم مفصلی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • خشک شده یا سفت شدن مفاصل به‌ خصوص در صبحگاهان (بیش از ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن ادامه دارد.)

  • تورم مفصل‌ها

  • احساس درد در مفصل‌ها (مخصوصا مفصل‌های کوچک مانند انگشتان)

  • احساس ضعف و خستگی

غالبا افرادی که در مراحل اولیه بیماری روماتیسم هستند، درد شدیدی گزارش نمی‌کنند بلکه درباره درد دائمی و مزمن مفاصل شکایت دارند. همچنین خشک شدن مفصل‌ها در صبحگاه می‌تواند میزان بازدهی فرد را در فعالیت‌های عادی روزمره کاهش دهد. بنابراین درمان آرتریت روماتوئید اهمیت داشته و به همین بخشی از این مقاله به معرفی قرص گیاهی درمان روماتیسم اختصاص پیدا کرده است.

نکته: برای تشخیص قطعی روماتیسم، پزشک با در نظر گرفتن سوابق خانوادگی و نواحی دردناک در بدن بیمار، آزمایش‌های تخصصی انجام می‌دهد.

روماتیسم
برای تشخیص قطعی روماتیسم مفصلی، پزشک نتایج آزمایش‌های تخصصی را بررسی می‌کند.

روماتیسم مفصلی در چه گروه‌هایی شایع‌تر است؟

در این بخش می‌خواهیم شیوع روماتیسم مفصلی را بررسی کنیم. به این ترتیب با مطالعه گروه‌هایی که امکان ابتلا روماتیسم مفصلی در آن‌ها بیشتر است، نسبت به پیشگیری و یا درمان سریع‌تر و موثرتر اقدام خواهیم کرد.

  • میزان ابتلا به روماتیسم مفصلی در زنان ۳ برابر بیشتر از مردان است.

  • احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید در دهه‌های چهارم و پنجم زندگی افزایش می‌یابد.

  • افرادی که دارای سابقه خانوادگی این بیماری هستند ۴ برابر بیش از دیگران دچار روماتیسم مفصلی می‌شوند. (این آمار برای بستگان درجه یک صدق می‌کند.)

  • افرادی سیگاری

  • اشخاصی که در محیط‌هایی با آلودگی هوا زندگی می‌کنند.

  • افرادی که دارای عفونت‌های مزمن در بدن بوده‌اند، بیشتر به روماتیسم مفصلی دچار می‌شوند.

نکته: در ابتلا به اکثر بیماری‌های خود ایمنی استرس نقش مهمی دارد.

پیشگیری و درمان روماتیسم مفصلی

متأسفانه عامل اصلی ابتلا به انوع بیماری‌های روماتیسمی شناخته نشده است. به همین دلیل نمی‌توان به درستی راه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به روماتیسم مفصلی نام برد. با این حال توصیه می‌کنیم خطر ابتلا به این بیماری را با موارد زیر کاهش دهید.

  • سبک زندگی سالمی انتخاب کنید و از آلودگی‌های محیطی به دور باشید. درباره خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د نیز اطلاعات کسب کنید و در صورت امکان این مکمل را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  • اگر شخصی از بستگان درجه یک شما به انواع بیماری‌های روماتیسمی مبتلا شده، با دقت بیشتری موارد پیشگیری را رعایت نمایید. همچنین در صورت مشاهده علایم روماتیسم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

  • از مصرف سیگار بپرهیزید. همچنین مصرف چای سیاه و قهوه را کاهش دهید.

  • چنانچه در هر یک نواحی بدن شما عفونتی وجود دارد، برای درمان اقدام کنید. عفونت‌هایی که به طور مزمن در بدن باقی می‌مانند امکان ابتلا به روماتیسم را افزایش می‌دهند.

در رابطه با درمان روماتیسم نیز روش‌های قطعی وجود ندارد. با این حال اگر پزشک بیماری شما را در مراحل اولیه تشخیص بدهد احتمال پیشرفت کاهش پیدا می‌کند. همچنین قرص گیاهی درمان روماتیسم و یا جلسات فیزیوتراپی، درد‌های ناشی از روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهند.

قرص گیاهی درمان روماتیسم

قرص سیموریلکس دارویی گیاهی است و در شرکت داروسازی سیمرغ دارو تولید می‌گردد. این دارو حاوی دو گیاه ضد التهاب قوی است که در کاهش درد مفاصل و استخوان‌ها بسیار مؤثر هستند. ترکیبات این قرص گیاهی درمان روماتیسم شامل ریشه خشک زنجبیل، ریشه زردچوبه و بروملین است. به طور کلی این ترکیبات در کاهش التهاب و تسکین درد مؤثر واقع می‌شوند.

قرص گیاهی درمان روماتیسم علایم آزار‌دهنده بیماری را بهبود داده و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد. مکانیسم اثر قرص سیموریلکس به گونه‌ای است که با ادامه مصرف، التهاب مفاصل نیز کمتر می‌شود. عوارض جانبی به‌ خصوصی برای این داروی گیاهی مشاهده نشده است اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف به موارد زیر توجه نمایید:

  • افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی پیش از مصرف این دارو باید با پزشک مشورت کنند.

  • مبتلایان به انسداد مجاری صفراوی نباید قرص گیاهی درمان روماتیسم مصرف کنند.

  • افرادی که به آناناس حساسیت دارند، در مصرف قرص سیموریلکس احتیاط کنند.

  • ترکیبات این دارو دارای خاصیت ضد پلاکتی است بنابراین باید حداقل دو هفته قبل از هر نوع عمل جراحی، مصرف آن را قطع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه قرص سیموریلکس، قرص گیاهی درمان روماتیسم مراجعه نمایید.

مشاهده و خرید قرص سیموریلکس

در آخر

انواع بیماری‌های روماتیسمی می‌توانند زندگی مبتلایان را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. البته همان‌ طور که در مقاله پیش رو گفتیم، تشخیص و درمان بیماری در جلوگیری از پیشرفت آن اهمیت دارد. در آخر توصیه می‌کنیم سبک زندگی سالمی انتخاب کنید و در صورتی که در سابقه پزشکی خانواده شما روماتیسم وجود دارد، نسبت به نشانه‌ها هوشیارتر باشید.

در صورتی که می‌خواهید قرص سیموریلکس برای درمان رماتیسم را تهیه کنید به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه نمایید. همچنین با مطرح کردن سؤالات خود در بخش نظرات، متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

مشاهده و خرید قرص سیموریلکس

سوالات متداول

قرص گیاهی درمان روماتیسم چیست؟

قرص سیموریلکس یک قرص گیاهی برای درمان روماتیسم است که علائم آزار‌دهنده این بیماری را بهبود داده و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد. این دارو حاوی دو گیاه ضد التهاب قوی است که در کاهش درد مفاصل و استخوان‌ها بسیار مؤثر هستند.

قرص درمان گیاهی روماتیسم مفصلی حاوی چه گیاهانی است؟

قرص سیموریلکس که به عنوان یکی از بهترین قرص‌های گیاهی درمان روماتیسم شناخته می‌شود، حاوی ریشه خشک زنجبیل، ریشه زردچوبه و بروملین است که همگی در کاهش التهاب و تسکین درد مؤثر واقع می‌شوند.

قرص گیاهی روماتیسم چه عوارضی دارد؟

عوارض آلرژیک شایع ناشی از مصرف این قرص شامل درد شکم، سوزش سر دل، اسهال و اثر تحریکی در دهان و گلو است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره