عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا قابل توجه نیستند البته به شرطی که دارو طبق دستورالعمل، مصرف شود. قرص سیستون، اغلب برای رفع سنگ کلیه پیشنهاد می‌گردد. مصرف این محصول به واسطه ترکیبات گیاهی و موثری که دارد، در بسیاری موارد علاوه بر رفع سنگ کلیه، فواید دیگری نیز به همراه می‌آورد.

در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب درباره عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا صحبت می‌کنیم. می‌خواهیم اطلاعات جامعی درباره محصول ارائه دهیم، به این ترتیب مصرف کنندگان محترم موارد مصرف قرص سیستون را دانسته و برای تهیه آن بهتر تصمیم می‌گیرند.

قرص سیستون هیمالیا برای چیست؟

قرص سیستون هیمالیا دارویی است که برای درمان سنگ کلیه تجویز می‌شود. این محصول دارای خواص ضد میکروبی، ضد اسپاسمی و ضد التهاب است و به این ترتیب از تشکیل سنگ در کلیه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین قرص سیستون می‌تواند اغلب عفونت‌ها و التهابات مجاری ادراری را درمان نماید.

مصرف قرص سیستون هیمالیا برای رفع انواع سنگ‌های کلیوی از جمله فسفاتی، اگزالاتی، کریستالوری و اوریک اسیدی کاربرد دارد. به موازات درمان سنگ کلیه، درد ناشی از آن نیز کاهش می‌یابد و در نهایت رفع می‌شود. در ادامه راجع به عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی قرص سیستون همالیا روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص سیستون هیمالیا

سایر موارد تجویز قرص سیستون هیمالیا

قبلا گفتیم قرص سیستون هیمالیا غالبا برای درمان سنگ کلیه تجویز می‌شود. در این بخش می‌خواهیم به طور دقیق تر موارد کاربرد قرص سیستون را نام ببریم. همچنین همواره می‌توانید برای انتخاب بهترین قرص پاکسازی کلیه از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

  • درمان سنگ‌های کلیوی از قبیل سنگ‌های اگزالات، سنگ‌های کریستالی، سنگ‌های اورات و اوریک اسید، و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ‌های کلیوی
  • درمان عفونت‌های مجاری ادراری، التهابات نامشخص پیشابراه، التهابات مثانه، التهاب لگنچه کلیه
  • رفع سوزش‌های ادراری
  • رفع التهاب مفاصل و نقرس (از طریق ترشح اسید اوریک در ادرار)
  • ادرار آور (برای افزایش خروجی ادرار و دقع عفونت‌ها)
  • درمان بی‌اختیاری ادراری در بانوان (در وضعیت‌های اورژانسی)
  • رفع التهاب کلیه و بهبود عملکرد آن
  • درمان سنگ‌های بزاق

عوارض قرص Cystone

عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا بسیار نادر هستند. ترکیبات گیاهی و فرمولاسیون ویژه این محصول، باعث شده عوارض جانبی خاصی برای مصرف کنندگان به وجود نیاید. با این حال اگر به هر یک از گیاهان به کار رفته در قرص سیستون حساسیت دارید، بهتر است پیش از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت کنید. در بخش های بعدی، ترکیبات قرص سیستون هیمالیا را نام می بریم.

طریقه مصرف قرص سیستون

بهترین زمان مصرف قرص سیستون و میزان آن، همان دستور العملی است که پزشک یا داروساز تجویز می‌کنند. همچنین با توجه به سن، نوع سنگ کلیه، سابقه بیماری‌های کلیوی و… میزان و زمان مصرف قرص سیستون متفاوت خواهد بود. معمولا مصرف قرص سیستون همراه وعده‌های اصلی غذا، پیشنهاد می‌گردد.

مکانیسم اثر قرص سیستون

قرص سیستون برای از بین بردن سنگ‌های مجاری ادراری و درمان عفونت‌های این سیستم، کاربرد دارد. ترکیبات این دارو، توانایی انحلال سنگ کلیه را داشته و از تشکیل سنگ نیز جلوگیری می‌کنند. قرص سیستون، سنگ کلیه را خرد نمی‌کند بلکه آن را حل کرده و سپس دفع می‌نماید. این دارو، PH ادرار را به حالت طبیعی در آورده و به این ترتیب از سوزش ادرار را از بین می‌برد.

به طور دقیق‌تر می‌توان گفت، سیستون از اشباع عوامل سنگ ساز جلوگیری می‌کند و جذب اگزامید از روده را کنترل می‌نماید. اگزامید ماده‌ای است که در ساختار سنگ‌های رسوبی یافت می‌گردد. همچنین قرص سیستون تشکیل سنگ را از طریق محدود کردن عوامل سنگ ساز، مهار کرده و مانند اگرالیک اسید و کلسیم هیدروکسی عمل می‌کند. سیستون می‌تواند موحب انحلال سنگ‌ها و کریستال‌ها ‌شود زیرا بر موسین که ذرات را به یکدیگر پیوند می‌دهد، تاثیر دارد. خواص ضد میکروبی سیستون، باعث مهار عفونت‌های ادراری می‌گردد. خواص ضد التهالی و ضد اسپاسمی این دارو نیز سوزش ادرار را کاهش می‌دهد.

قرص سیستون برای انحلال سنگ کلیه
قرص سیستون با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، از ایجاد عفونت در مجاری ادراری جلوگیری می‌نماید.

ترکیبات قرص سیستون

همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، عوارض جانبی قرص سیستون قابل توجه نیستند. ممکن است برخی افراد به ترکیبات گیاهی قرص سیستون حساسیت داشته باشند. بنابراین در ادامه ترکیبات قرص سیستون را نام می‌بریم، به این ترتیب مخاطبان محترم اطلاعات دقیق تری کسب می‌کنند و در صورت نیاز با خیال راحت‌تری دارو را خریداری خواهند کرد.

ترکیبات گیاهی قرص سیستون عبارتند از:

  • Didymocarpus Pedicellata
  • Saxifraga Ligulata
  • Rubia Cordifolia
  • Cyperus Scariosus
  • Onosma bracteatum
  • Vernonia cinerea
  •  Mineral pitch (powder)
  • Lime silicate calx (powder)
  • Achyranthes Aspera

ترکیبات دارویی قرص سیستون نیز شامل موارد زیر است:

میکرو کریستالین سلولز، سدیم کربوکسی متیل سلولز، منیریم استئارات، کراس پویدون، سیلیکون دی اکسید کلوئیدال، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز ۱۵-E، اتیل سلولز، پلی اتیلن گلیکول، ایزوپروپیل الکل، پلی وینیل الکل، تالک، کوپلیمر متاکریلیک اسید، اتیل آکریلات، پلی سوربات ۸۰ و بیکربنات سدیم.

موارد احتیاط در مصرف سیستون

موارد منع مصرف برای قرص سیستون وجود ندارد، با این حال بهتر است در بعضی موارد احتیاط کنید و پیش از مصرف سیستون از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید. موارد احتیاط در مصرف سیستون عبارتند از:

  • در مواردی که سنگ بسیار بزرگ است و مجاری ادراری را مسدود کرده، پیشنهاد نمی‌گردد.
  • سیستون برای موارد اورژانسی مناسب نیست.
  • خانم های باردار و مادران شیرده، باید پیش از مصرف قرص سیستون، با پزشک یا داروساز مشورت کنند.
  • مصرف قرص سیستون برای کودکان با دوز تعیین شده توسط پزشک مجاز است. در کودکان با دیورز بالا، باید مانیتورینگ انجام شود.
  • بدون نظر پزشک، نسخه را تجدید نکنید.

تداخل دارویی خاصی در رابطه با مصرف قرص سیستون گزارش نشده است.

درد و عفونت کلیه
چنانچه سنگ کلیه، شرایط اورژانسی به وجود اورده باشد، قرص سیستون پیشهاد مناسبی نیست و باید در اسرع وقت بیمار، کمک‌های پزشکی و تخصصی دریافت نماید.

سخن پایانی

امیدواریم با توجه به مطالبی که درباره عوار قرص سیستون هیمالیا در اختیار شما قرار دادیم، چشم انداز دقیق‌تری نسبت به ویژگی‌های این دارو به دست آورده باشید. توصیه می‌کنیم با مصرف آب کافی در شبانه روز، ریسک ابتلا به بیماری‌های مجاری ادراری را کاهش دهید. استفاده از دستگاه تصفیه آب، تصحیح رژیم غذایی، اطلاع از سابقه بیماری‌ها در خانواده، قطع مصرف دخانیات و… نیز می‌توانند شرایط را برای ارتقا سلامت و درمان به موقع محیا کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه قویترین قرص دفع سنگ کلیه به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه نمایید.اگر سوالی درباره قرص سیستون هیمالیا دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قرص سیستون هیمالیا

سوالات متداول

کاربرد قرص سیستون هیمالیا چیست؟

قرص سیستون غالبا برای درمان سنگ کلیه و رفع عفونت‌های مجاری ادراری کاربرد دارد.

بهترین زمان مصرف قرص سیستون چه زمانی است؟

بهتر است قرص سیستون همراه با وعده‌های اصلی غذا، صرف شود.

قرص سیستون برای معده ضرر دارد؟

خیر. هیچ یک از ترکیبات قرص سیستون، دارای عوارض جانبی برای معده یا دستگاه گوارش نیستند.

نظرات در مورد قرص سیستون رضایت بخش است؟

نظرات کاربران در فضای مجازی، درباره مصرف قرص سیستون، در بسیاری موارد رضایت بخش گزارش شده است.

قرص سیستون هیمالیا ساخت کجاست؟

قرص سیستون هیمالیا، ساخت ایران و تحت لیسانس شرکت هیمالیا هند است.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

30 دیدگاه دربارهٔ «عوارض جانبی قرص سیستون هیمالیا»

  1. سلام من چند سال به خاطر سنگ کلیه به صورت مستمر از سیستون استفاده میکنم جدیدا دچار تداخلات جنسی شدم از جمله زود انزالی و نعوظ ناقص ممکنه بخاطر این قرص باشه؟چون قرص دیگه ای استفاده نمیکنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، با توجه به اینکه قرص سیستون دارای اثرات آنتی کولینرژیک نیز می باشد و منجر به بلوک گیرنده استیل کولین می شود.و استیل کولین تاثیراتی در نعوظ دارد استفاده طولانی مدت قرص سیستون ممکن است اختلال برگشت پذیری در این موضوع برای شما ایجاد کرده باشد.
      نگران نباشید با قطع دارو این اختلال برگشت پذیر است.و جهت رفع این مشکل و مشکل سنگ کلیه نیاز است به متخصص ارولوژی مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، طبق دستور شرکت سازنده محصول مقدار و نحوه مصرف در سنگ ها و کریستال های ادراری: ۲ عدد قرص روزی ۲ بار به مدت ۴ تا ۶ ماه و یا تا زمانی‌که سنگ دفع شود.
      اما نیاز است پیش از مصرف با پزشک مشورت داشته باشید .
      ضمن اینکه مصرف مقدار فراوان آب توصیه در حین درمان توصیه می گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام. من امروز سنگ شکن انجام دادم. سنگ ۵.۵ داشتم. بعد از سنگ شکن درد پهلو دارم. کلیه ام سنگ ساز هست. از نوع کلسیمی. دکتر قرص هیدروکلروتیازید۲۵ رو تجویز کرد تا ۲ هفته بخورم. و آمپول کترولاک تا ۳ روز. دوهفته دیگه باید مجددا برم سونوگرافی که ببینم آیا سنگ ها دفع شدند یا نه.
    علاوه بر این، سنگ های ریز ۳ و ۴ میلیمتری هم چندتا دارم.
    میتونم همراه قرص هیدروکلروتیازید ، قرص سیستون هم بخورم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، در طی درمان های تجویز شده پزشک دارویی را کم و یا زیاد نکنید.تا پزشک بتواند عملکرد کلیه و بدن شما در پاسخ گویی به داروهای تجویز شده به خوبی تشخیص دهد.
      در صورت نیاز در مراجعه بعدی به پزشک درمانگر خود در صورت تجویز پزشک مصرف نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. باسلام وقت بخیر من حدوداً ۳۵سال است هر دو کلیه هام سنک ساز است چندین بار سنگ شکن کردم ولی جواب نداد دوبار در بیمارستان هاشمی نژاد عمل کردم باز مجدداً سنک ساز شده مودام قرص آلوپورینول ۱۰۰ استفاده کردم باز در هردو کلیه سنگهای ۸..۷.۵.۶.۹.۴ جما ۱۳عدد سنگ و دکتر جنس سنگ کلسیم اگزالات است دکتر قرص سیستون وقرص رنا نکس داده است آیا به نظرتان سنگها دفع می شود

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی،میزان اثر بخشی داروها در هر شخص با شخص دیگر متفاوت می باشد و نمی توان گفت چه میزان برای شما تاثیر گذار خواهد بود.
      توصیه می کنم دستورات پزشک را به دقت انجام دهید و در طی مدت درمان، دارویی را (از جمله داروهای گیاهی و یا دمنوش ها)به رژیم درمانی خود جهت تسریع فرایند سنگ شکنی اضافه و کم نکنید.و تنها از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.تا از بروز تداخلات دارویی در طی درمان پیشگیری شود و پزشک بتواند عملکرد دارو های شما را براورد نماید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام من بخاطر سنگ ۶ میلی الان یک ماهه دارم روزی یکی مصرف میکنم .سنگ در همون روزهای ابتدایی دفع شده . آیا باید همچنان این قرص بخورم ؟ شدیدا میل جنسیم تحلیل رفته ونعوظ ندارم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در صورتی که احتمال تشکیل سنگ مجدد باشد شاید لازم باشد مدت طولانی تری ادامه دهید. طبق بروشور دارو برای جلوگیری از بازگشت مجدد سنگ‌های ادراری ۱ عدد قرص ۲ بار در روز به مدت ۴ تا ۵ ماه بعد از دفع شدن سنگ‌ها لازم است. برای این دارو در مقالات عوارض کاهش میل جنسی عنوان نشده است. به طور کل بهتر است در مورد قطع یا ادامه درمان حتما با اورولوژیت خود هم یک مشورت داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام و عرض ادب خانوم دکتر عزیز،داروی سیستون ب عبارتی در حل شدن سنگ تاثیر داره درسته؟ امروز پزشک واسه سنگ شیش میلیمتریم تجویز کردن

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله- سیستون از اشباع شدن عوامل سنگ ساز جوگیری می‌کند و تشکیل سنگ را از طریق کاهش عوامل سنگ ساز مانند اگزالیک اسید و کلسیم هیدروکسی پرولین مهار می‌کند و منجر به دفع آنها از طریق پودر کردن می‌گردد. سیستون باعث متلاشی شدن سنگ‌ها و کریستال‌ها هم می‌شود. هم چنین فعالیت ضد اسپاسمی و ضد التهابی آن التهاب جالب و علائم درد و سوزش را در هنگام ادرار کردن کاهش می‌دهد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوز مصرف سیستون در سنگ ها و کریستال های ادراری، ۲ عدد قرص روزی ۲ بار به مدت ۴ تا ۶ ماه و یا تا زمانی‌که سنگ دفع شود می باشد.
      سیستون نه تنها در نقرس منع مصرف ندارد، بلکه به رفع نقرس نیز کمک می کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای سنگ ۱۵ میلی متری لازم است قبل از مصرف سیستون با پزشک مشورت کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من با استفاده ی این قرص به صورت روزی دو عدد در دو وعده قدرت نعوظ و میل جن-سیم بیشتر میشه ، خواستم بدونم آیا مشکل خاصی دارم که با مصرف این قرص رفع میشه و یا اینکه ربط به ترکیبات داخل قرص داره این قضیه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تقویت نعوظ و افزایش میل جنسی، جزو خواص برخی از گیاهان موجود در سیستون ذکر شده است. بنابراین احتمالا تقویت نعوظ و میل جنسی در شما، در اثر مصرف سیستون ایجاد شده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آب مروارید یا حتی ضعیف شدن بینایی به عنوان عارضه مصرف سیستون یا ترکیبات آن، گزارش نشده است. به جرات می توان گفت ضعف بینایی و آب مروارید شما ناشی از مصرف سیستون نبوده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی از ترکیبات گیاهی موجود در قرص سیستون می توانند در برخی از افراد ایجاد یبوست کنند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  7. همش الکیه خدایی پیغمبری سنگ بزرگ باشه با سنگ شکن اگه زیر ۵میلی بود اونم اگه جنس سنگ نرم باشه این دارو اثر می‌کنه توقع معجزه نداشته باشید آب زیاد تحرک زیاد دارو سنگ کلیه میباشد

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در این دارو هیچ ترکیب خواب آور و یا گیج کننده ای وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سیستون در افرادی که نقرس دارند منع یا احتیاط مصرف ندارد. با این حال، بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام وقت بخیر
        مقدار مصرف برای التهاب مثانه و سوزش ادار(نه عفونت اداری) روزانه چند تا قرص هست و تارچه مدت باید مصرف بشه؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          مقدار و نحوه مصرف در سوزش ادراری: ۲ عدد قرص روزی ۲ بار برای ۴ روز تا ۲ هفته یا تا زمانی‌که علائم فروکش کند.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع