آیا کپسول آوودین چاق کننده است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟ کپسول آوودین برای بهبود آرتروز و تسکین درد آن کاربرد دارد. ممکن است شما هم به واسطه شغل یا فعالیت‌های روزانه درگیر نوعی از آرتروز شده باشید. متاسفانه بسیاری از افراد، برای درمان آرتروز غفلت کرده و به داروهای مسکن بسنده می‌کنند. اگر به دنبال بهبود آرتروز هستید، می‌توانید کپسول آوودین را امتحان کنید. چنانچه برایتان سوال پیش آمده که آیا کپسول آوودین چاق کننده است یا نه، مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب را دنبال کنید.

کپسول آوودین برای چیست؟

کپسول آوودین برای درمان آرتروز و تسکین درد ناشی از آن کاربرد دارد. آرتروز بیماری با انواع مختلف است، به طوری که تقریبا ۱۰۰ نوع آرتروز تا به امروز شناسایی و معرفی شده‌اند. می‌توان گفت در این بیماری، غضروف‌های انتهای استخوان، از بین رفته و استخوان در برابر استخوان ساییده می‌شود. به این ترتیب، بیمار درد و تورم در مفصل را تجربه می‌کند و متوجه می‌شود که دامنه حرکتی در مفاصل درگیر کوتاه‌تر شده است.

کپسول آوودین دارای ترکیبات موثری است که به بازسازی غضروف‌ها کمک می‌کند. همچنین با مصرف این محصول، دردهای آرتروزی تسکین می‌یابند. برخی مصرف کنندگان، نگران هستند که آیا کپسول آوودین چاق کننده است یا خیر. در ادامه مطالب به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

خرید کپسول آوودین

کپسول آوودین
کپسول آوودین دارای ترکیبات موثری است که به بازسازی غضروف‌ها کمک می‌کند و دردهای آرتروزی را تسکین می‌دهد.

مصرف کپسول آوودین چاق کننده است؟

اگر به دنبال پاسخی سریع و قطعی برای این سوال هستید، خیر! کپسول آوودین چاق کننده نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، ادامه این بخش را مطالعه نمایید. جهت بررسی ویژگی‌های کپسول آوودین می‌خواهیم، ترکیبات این محصول را نام ببریم و خواص هر یک را توضیح دهیم. بنابراین در آخر می‌بینید که هیچ یک از ترکیبات، دارای خواص چاق کننده نیست.

ترکیبات کپسول آوودین

ترکیبات کپسول آوودین دارای منشا گیاهی است. تمام موادی که در تولید این دارو به کار رفته‌اند، در بعضی انواع طب سنتی کاربرد داشته و در علم داروسازی مدرن هم تایید شده‌اند. بسیاری از مصرف کنندگان کپسول آوودین، نظرات مثبت و رضایت‌آمیزی درباره نتایج این محصول در فضای مجازی ثبت کرده‌اند. شما هم می‌توانید برای اطمینان بیشتر جهت تهیه و مصرف این محصول، ترکیبات کپسول آوودین را ملاحظه نمایید یا نظرات مصرف کنندگان را بخوانید.

زنجبیل

زنجبیل در طب سنتی ایرانی و چینی بسیار کاربرد دارد. طب سنتی ایرانی بر این عقیده است که زنجبیل دارای طبع گرم بوده و التهاب مفاصل را از بین می‌برد. به همین دلیل است که زنجبیل در ترکیبات بسیاری انواع قرص ضد التهاب قوی دیده می‌شود. از طرفی شاید درباره خواص زنجبیل برای لاغری شنیده باشید. این گیاه باعث هضم سریع‌تر غذا شده و همچنین متابولیسم را افزایش می‌دهد. بنابراین در پاسخ به این پرسش که آیا کپسول آوودین چاق کننده است باید بگوییم خیر! بلکه زنجبیل موجود در این دارو، حتی ممکن است به کنترل وزن مصرف کنندگان، تا حدودی کمک کند.

آرتروز
طب سنتی ایرانی بر این عقیده است که زنجبیل دارای طبع گرم بوده و التهاب مفاصل را از بین می‌برد.

آووکادو

آووکادو حاوی مواد ضد التهاب، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ است. همچنین این میوه دارای فیتوسترول‌ها و کاروتینوئید است و به طوری کلی سنتز کلاژن را در سلول‌های بدن افزایش می‌دهد. بعضی مواد موجود در آووکادو برای کاهش درد ناشی از آرتروز و استئو آرتریت موثر هستند. بنا بر دلایلی که ذکر کردیم، از عصاره آووکادو در ترکیبات کپسول آوودین استفاده شده است.

اگر چه در رابطه با اثر عصاره آووکادو بر روی وزن مطالعه علمی مستقیم و قابل توجهی انجام نشده است، اما با توجه به ضد التهاب بودن آووکادو، ممکن است این ماده از این طریق حتی به کاهش وزن کمک نیز بکند. برای این پرسش که آیا کپسول آوودین چاق کننده است (با استفاده از آووکادو در ترکیباتش) با خیال راحت‌تری پاسخ منفی را می‌پذیرید.

سویا

سویا دارای مقدار قابل توجهی ایزوفلاوون است و برای کاهش سنتز چربی و افزایش توده عضله موثر واقع می‌شود. همچنین سویا می‌تواند برای تعدیل میزان انسولین در بدن مفید باشد و به دنبال آن میزان چربی را کاهش دهد. به طور کلی می‌توان گفت سویا در کاهش وزن مفید است. علاوه بر این‌ها، خواص ضد سرطان سویا جز ویژگی‌های برتر آن محسوب می‌گردد. بنابراین این ماده که در ترکیبات کپسول آوودین وجود دارد، نهایتا باعث تنظیم وزن می‌شود. آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟ خیر! آوودین به واسطه ترکیبات سودمندش، برای درمان آرتروز موثر بوده و به تنظیم وزن هم کمک می‌کند.

نکته: ممکن است سویا در برخی افراد باعث احتباس آب در بدن باشد، اما میزان سویا در کپسول آوودین اندک است و تاثیر قابل توجهی در این زمینه ندارد.

ویتامین D

آخرین ماده‌ای که در ترکیبات کپسول آوودین مورد بررسی قرار می‌دهیم، ویتامین D است. ویتامین د از جمله مهم‌ترین ریزمغذی‌ها، برای سلامت استخوان و مفاصل شناخته می‌شود و معمولا در ترکیبات انواع قوی‌ترین داروی ضد التهاب مفاصل وجود دارد. کمبود این ویتامین در بدن، به عارضه‌هایی مانند آرتروز دامن می‌زند. از طرفی یکی دیگر از عوارض کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند افزایش وزن باشد. حال که می‌دانیم این ویتامین در ترکیبات کپسول آوودین وجود دارد، علاوه بر بهبود آرتروز، به تنظیم وزن هم کمک خواهد کرد.

ویتامین د برای آرتروز
کمبود این ویتامین در بدن، به عارضه‌هایی مانند آرتروز دامن می‌زند.

بالاخره کپسول آوودین چاق کننده است؟

خیر! در بررسی ترکیبات کپسول آوودین متوجه شدیم، هیچ یک از محتویات این دارو به صورت مستقیم یا غیر مستقیم چاق کننده نیستند. شما می‌توانید برای بهبود آرتروز و تسکین درد‌های ناشی از آن، کپسول آوودین مصرف کنید و نگران اضافه وزن نباشید. توصیه می‌کنیم علاوه بر مصرف کپسول آوودین، برای درمان قطعی به پزشک متخصص مراجعه نمایید. فراموش نکنید که بعضی نکات مرتبط به سبک زندگی و رژیم غذایی هم می‌توانند به شما در درمان آرتروز یاری دهند.

عوارض کپسول آوودین

بررسی کردیم که آیا کپسول آوودین چاق کننده است و به این نتیجه رسیدیم که افزایش وزن جز عوارض این محصول نیست. حال عوارض کپسول آوودین چیست؟ عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف کپسول آوودین گزارش نشده است، اما افرادی که در دسته بندی زیر قرار می‌گیرند باید پیش از مصرف کپسول آوودین با پزشک یا داروساز مشورت کنند:

  • مبتلایان دیابت
  • افراد با فشار خون بالا
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند
  • افرادی که به زنجبیل و فرآورده‌های آن حساسیت دارند

کدام داروهای ضد آرتروز چاق کننده هستند؟

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که آیا کپسول آوودین چاق کننده یا نه؟ مشخص شد این دارو چاق کننده نیست. پس کدام داروهای ضد آرتروز چاق کننده هستند؟ اغلب داروهایی که برای تسکین درد آرتروز به کار می‌روند، حاوی کورتون هستند. کورتیکواستروئیدها از جمله بتامتازون، دگزامتازون، کلوبتازول، فلوسینولون و… برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز کاربرد دارند که می‌توانند عوارض جانبی مختلفی داشته باشند. برای مثال مصرف طولانی مدت این نوع داروها، میزان جذب آب در بدن را افزایش می‌دهند و موجب چاقی می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله به طور اختصاصی به این موضوع پرداختیم که آیا کپسول آوودین چاق کننده است یا خیر. امیدواریم مخاطبان محترم، اطلاعات مفید درباره کپسول آوودین به دست آورده و در صورت لزوم این محصول را از داروخانه اینترنتی مفید طب به سهولت چند کلیک تهیه کنند.

خرید کپسول آوودین

چنانچه سوالات بیشتری درباره کپسول آوودین دارید، در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره