با بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل آشنا شوید!

داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

بزرگ‌ترین ساختار بدن ما، ساختار اسکلتی ساخته شده از استخوان‌ها است؛ اما اگر مفصلی وجود نداشته باشد، این ساختار بزرگ رسماً بی فایده و بی حرکت می‌ماند. مفاصل ما وظیفه‌ی حرکت دادن و برقراری ارتباط بین بزرگترین ساختار بدن را به عهده دارند. به همین دلیل آسیب دیدن آن‌ها علاوه بر التهاب و درد شدید، حرکت و فعالیت را برای ما مشکل می‌کند. متاسفانه بی توجهی ما نسبت به سلامت این نواحی باعث شده التهاب مفاصل به یکی از رایج‌ترین بیماری‌های افراد بالای ۶۰ سال تبدیل شود. از آنجا که مسکن‌های شیمیایی ضد درد و التهاب عوارض زیادی برای افراد مسن دارند، امروزه انواع قرص ضد التهاب مفاصل وارد بازار شده‌اند که اثر مشابهی با داروهای شیمیایی داشته و عوارض کمتری دارد.

گیاهان زیادی در طبیعت هستند که از عصاره‌ی آن‌ها می‌توان به عنوان داروی ضد درد و التهاب استفاده کرد. شرکت‌های دارویی با استخراج عصاره این گیاهان، انواع مختلفی از داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل را تولید کرده‌اند. ما در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم چند مورد از بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

املاح معدنی و ویتامین‌های مؤثر برای تقویت مفاصل

یکی از مهم‌ترین معیارهای ما برای انتخاب و خرید بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل، توجه به ترکیبات دارو است. اینکه بدانیم کدام مواد مغذی برای تقویت مفاصل و کاهش درد و التهاب آن مؤثر است و چند مورد از آن‌ها در محصول مورد نظر گنجانده شده، اهمیت زیادی در انتخاب بهترین محصول دارد. به همین دلیل ابتدا به سراغ ریزمغذی‌های مؤثر و مفید برای مفاصل می‌رویم:

خرید سریع قرص یونی فلکس

اسیدهای چرب امگا۳

اگر درباره مواد مغذی برای درد مفاصل جستجو کنید، احتمال زیاد می‌بینید که در بیشتر مطالب مصرف روغن ماهی و دانه‌های چرب گیاهی توصیه شده است.

امگا3 برای تقویت مفاصل
اسیدهای چرب امگا۳ به تقویت غضروف‌ها و کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می‌کنند.

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب قدرتمندی دارد. مصرف دوز مناسبی از مکمل‌های امگا۳ برای کاهش التهاب مفاصل بسیار مؤثر است.

ویتامین D

کمبود ویتامین D ما را بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌دهد. تحقیقات زیادی نشان داده که تأمین ویتامین دی مورد نیاز بدن به عنوان یک ماده‌ی ضد التهاب، نقش موثری در کاهش درد و التهاب مفاصل در بیماران مبتلا به آرتروز دارد. همچنین ویتامین D3 به جذب بیشتر و بهتر کلسیم در استخوان‌ها و مفاصل نیز کمک می‌کند.

ویتامین K

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که حضور مقدار کافی آن به نرمی مفاصل و کاهش التهاب در این نواحی کمک می‌کند. به طور کلی ویتامین K برای جذب کلسیم و کاهش عوارض ناشی از استئوآرتریت بسیار مؤثر است. این ویتامین جلوی افزایش عوامل التهابی در مفصل را گرفته و درد و ورم مفاصل را کاهش می‌دهد.

ویتامین C

بخش عمده و مهمی از مفاصل را غضروف‌ها و بافت‌های همبند اطراف آن (تاندون‌ها و رباط‌ها) تشکیل می‌دهند. هر دو این بخش‌ها نیز از بافت ژلاتینی و نرمی تشکیل شده‌اند که کلاژن در تولید آن‌ها نقش مهمی دارد.

ویتامین c برای کاهش التهاب مفاصل
ویتامین c به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی باعث کاهش التهاب مفاصل می‌شود.

آسیب دیدن غضروف و بافت‌های همبند، باعث خشکی مفاصل و ایجاد التهاب شدید در این نواحی می‌شود. بدن برای بازسازی این آسیب‌ها به کلاژن نیاز دارد و ویتامین C نیز اصلی‌ترین ماده برای تولید بیشتر کلاژن است. پس هرچه ویتامین سی بیشتر باشد، کلاژن بیشتر و غضروف و تاندون‌ها سالم‌تر خواهند بود.

کلسیم

کمبود کلسیم علاوه بر ضعف استخوان‌ها و افزایش ریسک ابتلا به پوکی استخوان، ریسک ابتلا به آرتروز و التهاب مفاصل را نیز افزایش می‌دهد. حضور کلسیم برای ترمیم آسیب دیدگی مفاصل، متابولیسم سلول‌ها و تولید انرژی و کاهش درد بسیار ضروری است.

گلوکزآمین و کندرویتین

این دو ترکیب در بیشتر مکمل‌های تقویت مفاصل دیده می‌شود. گلوکزآمین و کندرویتین هر دو جزو واحدهای اصلی سازنده‌ی غضروف هستند و در بازسازی استخوان‌ها و بافت همبند (تاندون‌ها و رباط‌ها) و جلوگیری از سایش غضروف‌ها نقش مهمی دارند. مصرف این ترکیبات از تنگ شدن فضای بین مفصلی و خشک شدن مفاصل جلوگیری کرده و از ایجاد درد در این ناحیه جلوگیری می‌کند.

این ریزمغذی‌ها، موثرترین ترکیبات برای تقویت مفاصل و بهبود درد و التهاب آن محسوب می‌شوند. قرص uniflex یکی از محصولاتی است که علاوه بر این مواد، منیزیم و زینک را نیز در ترکیبات خود جای داده و به یک قرص ضد التهاب مفاصل قوی تبدیل شده است.

درمان التهاب مفاصل در طب سنتی

بیشتر داروهای گیاهی ضد التهاب مفاصل که در بازار می‌بینید، با الگوبرداری از دستورات طب سنتی تهیه شده است. طب سنتی چینی، طب سنتی چینی و طب هندی همگی دستوراتی برای کاهش درد و مشکلات مفاصل دارند که از ترکیب عصاره‌های گیاهی مختلف تشکیل شده است. امروزه نیز خواص بسیاری از این گیاهان به اثبات رسیده است.

درمان التهاب مفاصل در طب سنتی
طب سنتی برای کاهش درد و التهاب مفاصل راه حل‌های موثری دارد.

از آنجا که این روزها بیش از هر زمان دیگری دورکاری رواج پیدا کرد و بساری از افراد زمان زیادی از روز خود را پشت سیستم‌ها و در حالت نشسته و خم شده سپری می‌کنند، گزارشات مربوط به گردن درد و کمر درد نیز بسیار زیاد شده است. به همین دلیل هم توصیه‌های مربوط به درمان کمر درد در طب سنتی طرفدار زیادی پیدا کرده. در این دستور العمل ها، بیشتر به انجام کارهایی از جمله بادکش، ماساژ، طب سوزنی و تغییر الگوی غذایی برای تعدیل مزاج توصیه می‌شود که برای کاهش التهاب مفاصل و درد آن بسیار مؤثر و مفید است.

گیاهان مفید برای التهاب مفاصل

حال که با ریزمغذی‌های مهم برای تقویت مفاصل آشنا شدید، می‌خواهیم شما را با قویترین گیاهان ضد التهاب مفاصل آشنا کنیم. بیشتر این گیاهان برای درمان درد زانو با گیاهان دارویی نیز کاربرد دارند و به کاهش درد و التهاب زانو در افراد مبتلا به آرتروز کمک می‌کنند.

برای خرید یک داروی گیاهی ضد درد مفاصل باید با خواص این گیاهان آشنا باشیم و بدانیم که چه فوایدی دارند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص این گیاهان دارویی برای التهاب مفاصل آشنا شویم.

خرید سریع بهترین داروی آرتروز

آووکادو

آووکادو گیاهی است که بیشتر ریزمغذی‌های مهم برای تقویت مفاصل را درون خود دارد. این میوه‌ی آمریکایی سرشار از ویتامین‌های C، K، A و E، اسیدهای چرب و آمینو اسیدهای ضروری و نیمه ضروری است. این ترکیبات برای کاهش درد و ورم مفاصل، تقویت غضروف‌ها و بهبود سریع‌تر آسیب دیدگی این بخش‌ها ضروری هستند.

زردچوبه (کورکومین)

کورکومین ماده‌ی مؤثر زردچوبه است که در بین گیاهان ضد التهاب مفاصل، بیشترین اثر را روی کاهش درد مفصل‌ها دارد. اثرگذاری این گیاه به قدری است که امروزه انواع قرص زردچوبه برای درد مفاصل در بازار موجود است. کورکومین یک ضد التهاب قوی است که برای کاهش التهاب مفاصل اثری مشابه داروهای استروئیدی و شیمیایی دارد. به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان مصرف قرص زردچوبه برای کاهش دردهای مفصلی را به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می‌کنند.

خرید سریع قرص کورکومین

زنجبیل

دمنوش زنجبیل فقط برای سرماخوردگی نیست! این گیاه با سطح بالای آنتی اکسیدانی که دارد، سطح پروستاگلاندین‌ها (عوامل التهابی) را در بدن کاهش می‌دهد و التهاب مفاصل را کم می‌کند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل و زردچوبه نسبت به داروهای شیمیایی عملکرد بهترین در کاهش درد و التهاب مفاصل دارند.

گزنه (اورتیکا)

طعم تند گزنه نشان دهنده‌ی حضور منبع غنی از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان در این گیاه است. همچنین اورتیکا یا گزنه، ویتامین D، کلسیم و منیزیم را نیز در عصاره‌ی خود دارد.

گزینه؛ داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل
از عصاره‌ی گزنه به عنوان یک داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل استفاده می‌شود.

به همین دلیل هم به یکی از بهترین گیاهان ضد درد مفاصل مشهور شده است. بنابراین وجود گزنه در ترکیبات می‌تواند یکی از معیارهای انتخاب بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل باشد!

نعناع فلفلی

این گیاه که از خانواده‌ی نعناع است، دو ماده‌ی مؤثر دارد که خواص ضد التهابی قدرتمندی دارند. منتول و سینئول دو ماده‌ی مؤثر در نعناع فلفلی هستند که علاوه بر کاهش گرفتگی عضلات، برای رفع التهاب مفاصل و کاهش درد و عوارض ناشی از آرتروز نیز کاربرد دارند.

فلفل قرمز و سیاه

فلفل قرمز و سیاه هر دو منبع غنی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. کپسایسین موثرترین ماده‌ی این گیاهان تند محسوب می‌شود که مهم‌ترین نقش را در کاهش التهاب مفاصل بازی می‌کند. اثرگذاری ماده به قدری است که از پماد فلفل برای دیسک کمر و کمر درد نیز استفاده می‌کنند.

آلوئه ورا

ژله آلوئه ورا فواید زیادی برای بدن ما دارد و برای کاربردهای مختلفی هم از آن استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص مصرف عصاره‌ی این گیاه، اثر ضد درد آن است. دو ماده‌ی آلوئین و آمودین موجود در آلوئه ورا به عنوان ضد دردهای قوی شناخته می‌شوند.

آلوئه ورا یک گیاه موثر برای التهاب مفاصل
عصاره ی آلوئه ورا یک ضد درد قوی برای مفاصل محسوب می‌شود.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز نقش مهمی در کاهش التهاب مفاصل دارند. یکی از داروهای گیاهی ضد درد که در ترکیبات خود آلوئه ورا دارد، قرص رازی نیاک است. در این داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل، علاوه بر آلوئه ورا، زنجبیل و فلفل سیاه نیز دیده می‌شود که در کنار هم اثر فوق العاده ای در رفع دردهای مفصلی دارند.

گیاه پنجه گربه

این گیاه که با نام دراسنا نیز شناخته می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله تانن ها و گلوکوزید های اسید کینوویک است که در کاهش التهاب نقش موثری دارند. شاید اسم این گیاه را کمتر شنیده باشید؛ اما از عصاره‌ی آن برای تولید داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل استفاده می‌شود.

خرید سریع قرص رازی نیاک

روغن گیاهی برای درد مفاصل

گیاهانی که بالاتر معرفی کردیم، بیشتر به صورت عصاره‌ی هیدروالکلی، هیدروگلیکلی یا به صورت پودر برای تولید داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل به کار می‌روند. به جز این موارد، گیاهانی هم هستند که روغن آن‌ها برای تقویت مفاصل و کاهش درد و ورم این نواحی بسیار مؤثر و مفید است. در ادامه با چنتا از مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل
برخی از روغن‌های گیاهی برای کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار موثرند.

روغن سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل کم نیست. افرادی که دائم دچار دردهای مفصلی هستند، معمولاً این روغن گیاهی را در قفسه‌ی گیاهان دارویی خود دارند و از آن استفاده هم می‌کنند. تحقیقات انجام شده روی خواص این گیاه نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه برای کاهش درد و التهاب مفصلی به مراتب بهتر از ژل دیکلوفناک دارد. همچنین این گیاه با در اختیار داشتن ترکیبات آنتی هیستامین، حساسیت پوستی نیز ایجاد نمی‌کند.

میخک

میخک علاوه بر اثر فوق العاده ای که در کاهش علائم سرماخوردگی دارد، به عنوان یک ضد درد و آرامبخش قوی نیز از آن در پماد ضد درد مفاصل استفاده می‌کنند. روغن این گیاه با ترکیبات ضد التهاب خود، ورم مفاصل را کاهش داده و از غضروف‌ها نیز محافظت می‌کند.

خرید سریع ژل  موضعی ریلنس

روغن همیشه بهار (آرنیکا)

همیشه بهار نیز جزو ترکیبات ثابت بیشتر پمادهای گیاهی ضد درد مفاصل است؛ زیرا آنتی اکسیدان های موجود در عصاره‌ی روغنی آن، می‌توانند از تحلیل رفتن غضروف‌ها جلوگیری کنند و التهاب ایجاد شده در این ناحیه را نیز تا حد زیادی کاهش دهند.

روغن رزماری

عصاره‌ی رزماری حاوی ترکیبات فعالی از جمله رزماریدین و اسیدهای آلی با خواص ضد التهابی است که نه تنها برای التهاب مفاصل، بلکه برای کاهش التهاب عروق خونی و گرفتگی عضلات نیز به کار می‌رود.

روغن رزماری برای التهاب مفاصل
روغن رزماری یکی از موثرترین گیاهان ضد درد مفاصل محسوب می‌شود.

این روغن گیاهی به آرام سازی عضلات نیز کمک زیادی می‌کند. ژل موضعی ریلنس محصولی است که در آن از ترکیب روغن رزماری، همیشه بهار و میخک در کنار عصاره‌ی نعناع فلفلی و گزنه استفاده شده و اثر بسیار خوبی برای درمان التهاب مفاصل دارد.

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

تا اینجا با خواص گیاهان ضد درد و التهاب برای مفاصل آشنا شدیم و گفتیم که از عصاره‌ی این گیاهان به صورت روغن یا عصاره‌ی هیدروالکلی یا هیدروگلیکولی برای تولید داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل استفاده می‌شود.

ترکیب چند مورد از این گیاهان باهم و گاهی اوقات ترکیب آن‌ها با ریزمغذی‌های مفید برای تقویت مفاصل، می‌تواند قویترین داروی ضد التهاب مفاصل را بسازد. خوشبختانه به جز محصولات خارجی، در بین محصولات ایرانی هم چنین داروهایی یافت می‌شود که در ادامه می‌خواهیم چند مورد از پرفروش‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

قرص غضروف ساز فست ران برای دیسک کمر

قرص فست ران یکی از بهترین نمونه‌های ایرانی قرص ضد التهاب مفاصل است که به عنوان مکمل غضروف ساز و ضد آرتروز نیز از آن استفاده می‌شود. دو ترکیب مؤثر این قرص، آووکادو و سویا هستند. آووکادو با ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری خود و سویا نیز با ایزوفلاون ها و ترکیبات ضد التهابی که دارد، به ترمیم و بازسازی غضروف‌ها، کاهش دردهای مفصلی و نرم شدن مفاصل کمک می‌کنند.

قرص ضد درد مفاصل فست ران
داروی گیاهی ضد التهاب فست ران حاوی آووکادو و سویا به ترمیم و بازسازی غضروف ها کمک می‌کند.

اگر لقب بهترین قرص غضروف ساز گیاهی ایرانی را به فست ران بدهیم، اغراق نکرده‌ایم. زیرا این قرص کار دو داروی جداگانه را به صورت همزمان انجام می‌دهد که هم باعث کاهش درد و التهاب مفاصل شده و هم به ترمیم و بازسازی غضروف‌ها کمک می‌کند.

خرید سریع قرص فست ران

کپسول کورکومین رازک؛ بهترین قرص زردچوبه برای التهاب و درد مفاصل

بالاتر در بخش معرفی گیاهان، گفتیم که کورکومین چقدر برای کاهش التهاب مفاصل مفید است و از آن برای تولید انواع قرص گیاهی ضد التهاب مفاصل نیز استفاده می‌شود.

قرص ضد التهاب مفاصل کورکومین رازک

شرکت رازک با استاندارد سازی عصاره زردچوبه و استفاده از دوز مناسب کورکومین برای بدن، قرص کورکومین را تهیه کرده تا افرادی که درگیر دردهای مفصلی هستند، بدون تجربه کردن عوارض داروهای شیمیایی از این دردها رها شوند.

قرص یونی فلکس؛ بهترین گیاه دارویی برای دردهای مفصلی

قرص یونی فلکس محصولی است که تحت لیسانس کمپانی لیبرتی سوئیس در ایران تولید می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. میزان تأثیر قرص یونی فلکس برای دردهای مفصلی را می‌توان از روی ترکیبات آن فهمید.

قرص ضد درد مفاصل یونی فلکس

در این قرص ضد التهاب قوی، ترکیباتی از جمله ویتامین D3، کلسیم، زینک، منیزیم و MSM دیده می‌شود که همه آن‌ها هم برای تقویت غضروف‌ها و کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار موثرند.

کپسول پیاسیدین رازک؛ بهترین داروی گیاهی برای آرتروز

ترکیب آووکادو و سویا در این قرص ضد التهاب مفاصل نیز دیده می‌شود. ترکیب این دو گیاه در کنار هم خواص بسیار زیادی برای غضروف‌ها و مفاصل ما دارند.

قرص گیاهی پیاسیدین برای مفاصل
داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل پیاسیدین برای کاهش درد و التهاب مفاصل اثربخش است.

افرادی که بخاطر آرتروز یا سایر مشکلات دائماً دردهای مفصلی مزمن را تجربه می‌کنند، با مصرف این قرص ضد التهاب مفاصل نه تنها درد و التهاب کمتری را تجربه می‌کنند، بلکه در طول زمان جلوی آسیب بیشتر به غضروف‌هایشان نیز گرفته می‌شود. به همین دلیل هم به قرص پیاسیدین لقب بهترین داروی آرتروز را داده‌اند.

بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل را از ما بخواهید

در این متن با گیاهان مؤثر برای کاهش دردهای مفصلی آشنا شدیم و چند مورد از پرفروش‌ترین داروهای گیاهی ضد التهاب مفاصل را نیز معرفی کردیم. استفاده از این داروهای گیاهی غضروف ساز و ضد التهاب می‌تواند جای مسکن‌های شیمیایی را بگیرد و ما را از عوارض آن‌ها دور نگهدارد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دائماً دردهای مفصلی را تجربه می‌کنید، وقت آن رسیده که به فکر خرید یک قرص ضد التهاب قوی برای خود باشید.

خرید بهترین قرص ضد التهاب مفاصل

اگر می‌خواهید سریع‌تر و راحت‌تر یک قرص گیاهی ضد التهاب مفاصل را برای خود انتخاب و خریداری کنید، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در داروخانه اینترنتی مفیدطب، معتبرترین برندهای داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل در کنار هم قرار داده شده‌اند تا شما به راحتی از بین بهترین‌ها، محصول مناسب خود را خریداری کنید.

اگر تجربه استفاده از داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل را دارید، نظر خود را درباره‌ی داروی مورد نظر خود با ما درمیان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی انواع قرص ضد التهاب مفاصل دارید، می‌توانید آن را از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل چیست؟

قرص فست ران، کپسول کورکومین رازک و قرص یونی فلکس از جمله بهترین داروهای گیاهی ضد التهاب مفاصل می‌باشند.

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل را چطور انتخاب کنم؟

ترکیب عصاره‌های گیاهی با برخی از ریزمغذی‌ها می‌تواند قویترین داروی ضد التهاب مفاصل را بسازد. قرص فست ران، کپسول پیاسیدین و قرص یونی فلکس از جمله محبوب‌ترین و قوی‌ترین داروهای ضد التهاب مفاصل به شمار می‌روند.

قویترین ضد التهاب گیاهی چیست؟

آووکادو، زنجبیل، زردچوبه، گزنه و روغن سیاه‌دانه از جمله قویترین ضد التهاب‌های گیاهی هستند که به طور گسترده در تهیه داروهای ضدالتهاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل آشنا شوید!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره