قرص زردچوبه برای درد مفاصل؛ جایگزینی برای مسکن‌های شیمیایی

بهترین قرص زردچوبه برای مفاصل
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

زانو درد و دردهای مفصلی جزو شایع‌ترین مشکلات افراد مسن است. طبق یک مطالعه علمی، ۱۰% از مردان و ۱۳% از زنان در سنین بالای ۶۰ سال علائم آرتروز و درد و التهاب مفصلی را تجربه می‌کنند. همین موضوع هم باعث شده در این سن مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی سر به فلک بکشد! این در حالی است که استفاده طولانی مدت از مسکن‌های شیمیایی، ممکن است عوارضی از جمله مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم امروزه جایگزین‌های گیاهی برای این قرص‌ها طراحی و عرضه شده است. قرص زردچوبه یکی از پرطرفدارترین قرص‌های مسکن و ضد درد گیاهی برای درد مفاصل است که می‌توان با خیال راحت آن را به جای مسکن‌های شیمیایی استفاده کرد.

اگر شما هم مدتی است که با درد و التهاب مفصل‌ها یا علائم آزاردهنده آرتروز درگیر هستید، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید. زیرا می‌خواهیم چند مورد از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات قرص زردچوبه برای درد مفاصل را به شما معرفی کنیم.

خواص زردچوبه برای درد مفاصل
خواص زردچوبه برای مفاصل

خواص زردچوبه برای مفاصل

قبل از اینکه به سراغ لیست بهترین‌ها برویم، بهتر است ابتدا کمی از خود زردچوبه و خواص آن بگوییم که چطور می‌تواند جایگزینی برای داروهای مسکن شیمیایی باشد و درد مفاصل را تسکین دهد؟

زردچوبه گیاهی است که تقریباً همه ما از آن به عنوان یک ادویه خوش طعم در پخت و پز خود استفاده می‌کنیم. اما به غیر از آن، این گیاه استفاده‌های دیگری هم دارد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین تاثیرات زردچوبه برای درد مفاصل اشاره می‌کنیم.

زردچوبه؛ یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی

مهم‌ترین خواص زردچوبه، ضد التهاب بودن آن است که در بخش‌های مختلف بدن به کار می‌آید. ماده کورکومین موجود در این ادویه پرطرفدار مسئولیت خاصیت ضد التهابی را بر عهده دارد.

التهاب یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های آسیب به مفاصل است. معمولاً اولین نشانه پس از ساییدگی یا وجود پارگی در مفصل‌ها، التهاب است. بیماری شایع آرتروز نیز در ابتدا با التهاب در مفاصل دیده می‌شود. بنابراین ضد التهاب و آنتی اکسیدان بودن زردچوبه می‌تواند کاربردهای زیادی برای مفاصل داشته باشد.

ماده کورکومین زردچوبه مجموعه‌ای از ضد التهاب‌های قوی را درون خود دارد که اثر عوامل التهابی را در بدن خنثی کرده و از ورم مفصل‌ها جلوگیری می‌کند. این تأثیر از التهاب مایع مفصلی هم جلوگیری کرده و درد شدید مفاصل را نیز از بین می‌برد.

استرس اکسیداتیو دیگر عاملی است که باعث تحلیل رفتن غضروف‌ها و خشکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می‌شود. آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه اثر این پدیده تخریبی را خنثی کرده و از غضروف‌ها محافظت می‌کند.

قرص زردچوبه برای آرتروز
زردچوبه موثر برای کاهش علائم آرتروز

زردچوبه؛ قویترین ضد آرتروز طبیعی

در بیماری‌های خود ایمنی در واقع سلول‌های سیستم ایمنی با تولید آنتی بادی به سلول‌های سالم بدن حمله کرده و باعث تخریب آن‌ها می‌شوند. در بیماری آرتریت روماتوئید، مفاصل هدف این حملات قرار می‌گیرند! در چنین شرایطی باید جلوی واکنش‌های شدید سیستم ایمنی گرفته شود.

کورکومین موجود در زردچوبه بازهم اینجا نقش آفرینی می‌کند. تحقیقات نشان داده است که زردچوبه می‌تواند ۷۰% آنتی بادی‌هایی که به سلول‌های خودی حمله می‌کنند را مهار کند. این ماده با کمک به تعدیل فعالیت‌های سیستم ایمنی و کاهش شدت حملات، از گسترش التهاب در بدن و تخریب مفاصل جلوگیری می‌کند.

حفاظت از استخوان‌ها با عصاره زردچوبه

طولانی شدن التهاب در مفاصل نه تنها باعث تحلیل رفتن غضروف‌ها و تضعیف مفاصل می‌شود، بلکه بافت استخوانی اطراف مفاصل را نیز به مرور تخریب می‌کند.

مطالعات انجام شده روی اثرات کورکومین (ماده مؤثره زردچوبه) نشان داده که مصرف این ماده تاثیری مشابه بتامتازون در حفاظت از استخوان‌ها و مفاصل دارد. این ماده از سفت شدن مایع سینوویال موجود در مفاصل و تحلیل رفتن سلول‌های استخوانی جلوگیری می‌کند. در نتیجه با مصرف زردچوبه پیشرفت آرتروز تا حد زیادی به تعویق می افتد.

حال که بیشتر با خواص زردچوبه برای مفاصل آشنا شدید، در ادامه چند محصول که عنوان بهترین قرص زردچوبه برای درد مفاصل را به یدک می‌کشند، به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از تأثیر شگفت انگیز آن‌ها به عنوان جایگزین برای مسکن‌های شیمیایی استفاده کنید.

طریقه مصرف زردچوبه برای درد مفاصل

با توجه به خواص ضد التهاب زردچوبه و تاثیرگذاری خوب این گیاه برای تسکین دردهای مفصلی، کارشناسان طب سنتی مصرف این گیاه را به افرادی که دچار درد زانو، کتف یا کمر هستند، بسیار توصیه می‌کنند. البته برای ما ایرانی‌ها زردچوبه یکی از ادویه‌های اصلی هنگام پخت و پز محسوب می‌شود. اما اگر بخواهید از خواص این گیاه برای کاهش درد خود استفاده کنید، باید مقدار بیشتری از آن را مصرف کنید.

در دستورات طب سنتی، راه‌های مختلفی برای بهره بردن از خواص زردچوبه بیان شده است. مصرف پودر زردچوبه همراه با آب، تهیه‌ی دمنوش زردچوبه و مصرف روزانه‌ی یک فنجان دمنوش، ترکیب زردچوبه با نوشیدنی های سرد تابستانی و… همگی روش‌های مصرف زردچوبه برای کاهش درد مفاصل است.

اما نکته‌ی ناگفته این است که مصرف زردچوبه با روش‌های ذکر شده، ممکن است برای بدن مشکل ایجاد کند. استفاده‌ی سنتی از پودر زردچوبه برای درد مفاصل آن هم به مدت طولانی و به مقدار زیاد، باعث آزاد شدن مواد سمی موجود در این گیاه می‌شود. به همین دلیل هم شرکت های دارویی انواع قرص زردچوبه را تولید کردند تا هر فرد با توجه به نیاز و سازگاری بدن خود بتواند از خواص فوق العاده‌ی این گیاه بدون نگرانی از عوارض آن بهره ببرد. خوشبختانه در فرایند تولید قرص زردچوبه، مواد سمی از عصاره‌ی این گیاه گرفته می شود و عوارض آن در طولانی مدت به حداقل می‌رسد.

از آنجا که هم‌اکنون یکی از بهترین راه‌های مصرف زردچوبه برای درد مفاصل، استفاده از قرص زردچوبه است؛ در ادامه می خواهیم بهترین این محصولات را به شما معرفی کنیم تا اگر دچار دردهای مفصلی شدید، با خیال راحت بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

قرص زردچوبه میکسودین
بهترین قرص زردچوبه برای درد مفاصل

قرص میکسودین؛ بهترین قرص زردچوبه برای درد مفاصل

تا اینجا از فواید زردچوبه برای مفاصل زیاد گفتیم، حالا فرض کنید این ادویه پرخاصیت با دو گیاه ضد التهاب دیگر یعنی زنجبیل و فلفل سیاه ترکیب شود. این ترکیب قویترین ضد التهاب گیاهی است که در طبیعت یافت می‌شود.

قرص میکسودین این ترکیب جادویی را برای شما فراهم می‌کند. این قرص محصولی از شرکت هولیستیکای فرانسه است که تاکنون مکمل‌های تقویتی پرطرفداری برای مفاصل و استخوان‌ها وارد بازار کرده. این محصول نیز مانند سایر محصولات هولیستیکا با وجود تاثیرگذاری بالایی که دارد، عوارض بسیار کمی ایجاد می‌کند.

در هر کپسول این داروی گیاهی ضد درد مفاصل، ۳۰۰ میلی گرم زردچوبه (کورکومین)، ۷.۵ میلی گرم زنجبیل (جینجرول) و ۳.۷۵ میلی گرم فلفل سیاه (پیپرین) وجود دارد.

ماده جینجرول موجود در زنجبیل نیز یک ضد التهاب قوی است که همراه با پپرین در فلفل سیاه، فراهمی زیستی (جذب) کورکومین را در بدن افزایش می‌دهند. بنابراین میزان تأثیر زردچوبه در کنار این دو ماده برای کاهش درد و التهاب مفاصل چند برابر می‌شود. با این اوصاف دور از ذهن نیست اگر میکسودین را بهترین قرص زردچوبه بدانیم!

خرید سریع قرص میکسودین

بهترین زمان مصرف کپسول میکسودین

قرص زردچوبه اگر با یک وعده غذایی نسبتاً چرب مصرف شود تأثیر بیشتری دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود میکسودین را همراه با وعده نهار میل کنید. البته میزان مصرف مجاز این قرص برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۱ قرص در روز و برای افراد ۱۲ سال به بالا ۱ الی ۲ قرص در روز است.

اگر به گیاهان موجود در این قرص حساسیت دارید یا سابقه سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجاری صفرا داشته‌اید، بهتر است در مصرف میکسودین احتیاط کنید. همچنین اگر در خصوص ارتباط میکسودین با کاهش وزن سوالی دارید، مقاله‌ی ما درباره ی ارتباط قرص میکسودین و لاغری را مطالعه کنید. در این مطلب به طور کامل به اثرات این قرص بر لاغری پرداخته‌ایم.

قرص کورکومین برای التهاب مفاصل
قرص زردچوبه برای التهاب مفاصل

کپسول کورکومین رازک؛ قرص زردچوبه برای التهاب مفاصل

اگر در بین محصولات ایرانی به دنبال یک قرص زردچوبه برای درد مفاصل خود هستید، قطعاً قرص کورکومین رازک یکی از گزینه‌های خوب پیش روی شماست. در این قرص تنها از عصاره زردچوبه استفاده شده تا افرادی که به سایر گیاهان مکمل ضد التهاب حساسیت دارند، بتوانند تنها از خواص این گیاه برای کاهش علائم آرتروز و درد مفاصل خود بهره مند شوند.

شرکت داروسازی رازک در هر کپسول کورکومین، از ۴۳۵ میلی گرم عصاره خشک ریشه زردچوبه استفاده کرده است. این مقدار معادل ۳۷۰ میلی گرم از ماده مؤثر کورکومینوئید است که تأثیر فوق العاده ای در کاهش التهاب مفاصل دارد.

خرید سریع قرص کورکومین رازک

نحوه مصرف قرص کورکومین

اگر می‌خواهید از خاصیت مسکن این قرص زردچوبه برای درد مفاصل خود استفاده کنید، روزی ۳ الی ۴ عدد از آن را مصرف کنید. اگر این قرص را همراه با وعده‌های اصلی غذا میل کنید، تأثیر بهتر و بیشتری خواهد داشت.

قرص کورکوما دینه
بهترین قرص زردچوبه برای کاهش علائم آرتروز

قرص کورکوما؛ قرص زردچوبه برای کاهش علائم آرتروز

محصول دیگری که در لیست بهترین‌های قرص زردچوبه برای درد مفاصل قرار می‌گیرد، قرص کورکوما است. این محصول توسط شرکت معتبر و با تجربه دینه تهیه شده و به افراد زیادی کمک کرده تا از علائم آزاردهنده آرتروز رها شوند.

بیماری آرتروز سبب می‌شود فرد دائماً با درد شدید و مزمن و ورم مفاصل مهم بدن از جمله زانو، کتف و گردن درگیر باشد. مصرف قرص زردچوبه کوکورما نه تنها این درد و التهاب را بهبود می‌دهد، بلکه خشکی مفاصل در سنین بالا را نیز از بین می‌برد.

قرص زردچوبه دینه، مانند قرص‌های زردچوبه استاندارد دیگر، در کنار افزایش سلامت مفاصل، به پاکسازی کبد و کاهش چربی‌های تجمع یافته در بدن و سوختن سریع‌تر آن‌ها نیز کمک می‌کند.

هر کپسول کورکوما از ۴۵۰ میلی گرم پودر ریشه زردچوبه تهیه شده که شامل ۴۷.۵ میلی گرم از ماده مؤثر کورکومین است. این میزان کورکومین برای مصرف روزانه کاملاً ایمن بوده و عوارضی ایجاد نمی‌کند.

خرید سریع قرص کورکوما

بهترین زمان مصرف قرص کورکوما

مصرف روزانه یک عدد قرص زردچوبه دینه برای درد مفاصل کفایت می‌کند. بهترین زمان مصرف این قرص مانند سایر قرص‌های زردچوبه همراه با غذا است.

قرص زردچوبه برای درد مفاصل
قویترین قرص زردچوبه برای درد زانو و مفاصلی که دچار التهاب شده‌اند

کپسول کورکومکس؛ قویترین قرص زردچوبه برای زانو درد

کپسول کورکومکس نیز مانند قرص میکسودین، ترکیب جادویی سه گیاه ضد التهاب را در خود دارد. شرکت داروسازی هلث اید انگلستان نیز زردچوبه را با زنجبیل و فلفل سیاه ترکیب کرده تا به بیشترین اثر مسکن و ضد التهاب برای مفاصل دست یابد.

البته نکته قابل توجه در مورد کپسول کورکومکس این است که میزان عصاره زردچوبه در آن دو برابر میکسودین بوده و سایر عصاره‌های گیاهی نیز با دوز بیشتری در این محصول به کار رفته‌اند. این یعنی تاثیرگذاری بیشتر و قوی‌تر!

در بیماری آرتروز یا آرتریت روماتوئید، یکی از مفاصلی که بیشترین آسیب را متحمل می‌شود، مفصل زانو است. زیرا بیشترین فشار وزن بدن را، به خصوص هنگام راه رفتن، تحمل می‌کند و زودتر هم دچار ساییدگی و فرسودگی می‌شود. در نتیجه افراد مبتلا به آرتروز در بیشتر مواقع دردهای شدید و مزمن در ناحیه زانو دارند.

قرص قدرتمندی مانند کورکومکس با میزان زردچوبه و زنجبیل بالا، می‌تواند به سرعت عوامل التهابی را از بین برده و درد و ورم زانو را برطرف کند. به همین دلیل هم از این قرص برای رفع زانو درد استفاده می‌شود. گرچه فواید کورکومکس فقط برای زانو نیست و به طور کلی برای مفاصلی که دچار التهاب شده‌اند، مفید است.

خرید سریع کپسول کورکومکس

طریقه مصرف کپسول کورکومکس

شما می‌توانید با مصرف دو عدد از این قرص در روز از دردهای مفصلی خود راحت شوید. البته دقت کنید که قرص کورکومکس به عنوان قویترین قرص زردچوبه برای درد مفاصل، به خصوص زانو، شناخته می‌شود و نباید از این قرص برای کودکان استفاده کنید.

قرص زردچوبه برای درد مفاصل
مسکن گیاهی برای درد مفاصل

کپسول کورکورنا؛ داروی گیاهی مسکن دردهای مفصلی

کپسول کورکورونا یک قرص زرچوبه ایرانی دیگر است که به تسکین دردهای مفصلی و حفظ انعطاف مفاصل کمک می‌کند. این محصول توسط شرکت داروسازی روناک تولید شده و در آن ترکیبی از زردچوبه و زنجبیل به کار رفته است.

پس اگر به دنبال یک قرص زردچوبه برای درد مفاصل خود هستید، که هم تأثیر بیشتری داشته باشد و هم فلفل سیاه نداشته باشد، کپسول کورکورونا انتخاب بسیار خوبی است. زیرا همراهی زنجبیل با زردچوبه خاصیت ضد التهاب این محصول را چند برابر می‌کند و از طرفی برای افراد حساس به فلفل هم کاملاً ایمن است!

خرید سریع کپسول کورکورنا

نحوه مصرف کپسول کورکورونا

این قرص برای کودکان بالای ۱۲ سال و بزرگسالان قابل استفاده است. برای تسکین درد مفاصل بهتر است روزی دو بار و هر بار ۲ عدد از این کپسول را همراه با غذا میل کنید.

بهترین قرص زردچوبه را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با خواص زردچوبه برای مفاصل آشنا کردیم و چند مورد از بهترین‌های قرص زردچوبه برای درد مفاصل را نیز به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها، از مصرف مسکن‌های شیمیایی بی نیاز شوید. نکته مهم در خرید قرص زردچوبه این است که میزان زردچوبه موجود در هرکدام از این محصولات متفاوت است و شما با توجه به شدت درد و آسیب در مفاصل خود می‌توانید بهترین را برای تسکین درد مفاصل خود انتخاب کنید.

خرید بهترین مسکن و ضد درد گیاهی برای مفاصل

برای خرید راحت و سریع هرکدام محصولات معرفی شده، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید. در مفیدطب می‌توانید قرص زردچوبه مورد نظر خود را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

اگر درباره هرکدام از این محصولات نظر یا سوالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

قرص زردچوبه برای درد مفاصل مفید است؟

قرص زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و محفاظت‌کننده از استخوانی که دارد،‌ می‌تواند به خوبی در مفاصل را کاهش دهد.

طریقه مصرف قرص زردچوبه برای درد مفاصل چگونه است؟

قرص‌های زردچوبه با برندهای مختلفی از شرکت‌های داروسازی متفاوت در بازار وجود دارند، به همین دلیل هر قرص زردچوبه نحوه مصرف متفاوتی دارد.

قیمت قرص زردچوبه برای درد مفاصل چقدر است؟

قرص‌های زردچوبه با برندها و قیمت‌های مختلف در بازار دارویی ایران عرضه می‌شوند، شما می‌توانید پس از بررسی و مقایسه این قرص‌ها با یکدیگر، قرص زردچوبه مناسب خود را انتخاب کنید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره