قرص آوودین برای چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آرتروز و التهاب مفاصل، یکی از بیماری‌ها و مشکلات شایع مفصلی در جامعه است. در واقع این مشکل با رواج بیشتر زندگی مدرن و کم تحرکی ناشی از آن، بیشتر هم شده است. یکی از راه حل‌هایی که در کنار اصلاح سبک زندگی برای جلوگیری و درمان مشکلات مربوط به مفاصل، کمک گرفتن از ترکیبات گیاهی است. یکی از محصولات گیاهی مفید که برای این منظور استفاده می‌شود، قرص آوودین است. این محصول با داشتن ترکیبات موثر ضد التهاب مفاصل، فواید ویژه‌ای به همراه می‌آورد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب دقیق‌تر بررسی می‌کنیم که قرص آوودین برای چیست و چه خواصی برای التهاب مفاصل، کاهش درد، دیسک کمر و… دارد. با ما همراه باشید.

آوودین چیست؟

قبل از پرداختن به سوال قرص avodin برای چیست خوب است ابتدا کمی با این محصول و ترکیبات آن آشنا شوید. قرص آوودین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بازسازی مفاصل، تسکین درد ناشی از آرتروز و التهاب مفاصل و بهبود حرکت در آن‌هاست. آوودین حاوی ترکیب عصاره آووکادو و سویا غیر صابونی شده (ASU) است که تحقیقات نشان داده‌اند در درمان و بهبود التهاب مفاصل و تسکین درد آن ها موثر واقع می‌شود.

لازم به ذکر است که محصول آوودین به فرم کپسول تولید شده است، اما با عنوان قرص نیز شناخته می‌شود. در این مقاله هر دوی کلمات قرص و کپسول را برای آوودین به کار برده‌ایم.

ترکیبات قرص آوودین

در زیر، جدول ترکیبات قرص آوودین به همراه مقادیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

عنوان مقدار
مجموع ترکیب عصاره آووکادو و سویا غیر صابونی شده (Total extract of Avacado-Soybean unsaponifiables) ۳۰۰ میلی‌گرم
 آووکادوی غیرصابونی شده (Unsaponifiable Avacado) ۱ قسمت
سویای غیرصابونی شده (Unsaponifiable Soya) ۲ قسمت
عصاره زنجبیل (Ginger extract) ۱۰۰ میلی‌گرم
ویتامین D3 با منشا طبیعی و فاقد لانولین (natural Vit D3 (Lanolin Free)) ۴۰۰IU

در رابطه با ASU، عبارت «غیرصابونی شده» به یک مختصات شیمیایی عصاره‌­ها اشاره می‌­کند و کاربرد آن تنها به این موضوع برمی‌گردد که این عصاره‌­ها برای داشتن اثر ضدالتهابی برای مفاصل، باید این فرایند شیمیایی را از سر گذرانده باشند.

خرید کپسول آوودین

قرص آوودین برای چیست ؟

پس از معرفی اولیه، حال می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم که کپسول avodin برای چیست؟ در ادامه با مهمترین خواص آوودین آشنا می‌شوید:

آوودین برای بازسازی مفاصل

همانطور که خواندید، کپسول آوودین حاوی ترکیب آووکادو و سویا، عصاره زنجبیل و ویتامین D است. همه این ترکیبات برای مفاصل خواص و ویژگی‌های برجسته‌ای دارند. از جمله فواید ترکیب آووکادو و سویا، می‌توان به توانایی آن برای بازسازی مفصل ها اشاره کرد. این کار با ترکیبات شیمیایی ضد التهابی ویژه این ترکیب اتفاق می‌افتد. در واقع آووکادو و سویا از تخریب سلول‌های پوشاننده مفاصل جلوگیری می‌کنند و به ترمیم بافت‌های پیوندی (بافت همبند) کمک می‌نمایند.

آوودین برای سهولت تحرک مفاصل

قرص آوودین با بهبود و بازسازی مفصل ها به سهولت حرکت آن‌ها کمک می‌کند. ترکیب آووکادو و سویای موجود در آوودین برای کم کردن ورم مفاصل تاثیر ویژه‌ای دارد. در واقع این ترکیب حاوی ویتامین E و چربی‌های گیاهی مفید دیگر است و برای درمان آرتروز تاثیر گذار است.

به علاوه زنجبیل با خاصیت ضد التهاب و طبع گرم خود (طبق طب سنتی) به تسکین التهاب در مفاصل کمک می‌کند.

قرص آوودین برای تحرک مفاصل
قرص آوودین با بهبود و بازسازی مفصل ها به سهولت حرکت آن‌ها کمک می‌کند.

 

آوودین برای کاهش درد و التهاب مفاصل

در پاسخ به سوال کپسول آوودین برای چیست، می‌توانیم به کاربرد آن برای کاهش درد و التهاب مفاصل نیز اشاره کنیم. در واقع آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهاب داخل ترکیبات این کپسول، به تسکین درد مفاصل کمک می‌کنند.

از طرفی، طبق نتایج آخرین پژوهش‌های انجام شده، کمبود ویتامین D3 با تشدید پوکی استخوان و افزایش ریسک شکستگی‌های استخوانی، التهاب مفاصل، سرطان‌های شایع، بیماری‌های خودایمنی، فشارخون بالا و بیماری‌های عفونی همراه می‌باشد. بنابراین کپسول آوودین با داشتن این ویتامین ضروری، به جلوگیری از کمبود آن کمک می‌کند.

آوودین برای کاهش نیاز به داروهای مسکن

پژوهشی نشان داده است که مصرف ترکیب آووکادو سویا می‌تواند به کاهش نیاز به مصرف مسکن‌های شیمیایی در بیماران با درد استخوان و مفصل بینجامد.

آوودین برای جلوگیری از تخریب پیش رونده غضروف ها

مظالعات نشاده داده‌اند که ترکیب آووکادو و سویا در کاهش سرعت روند تحلیل غضروف‌­ها تاثیر قابل توجهی دارد. حتی در دراز مدت مصرف ترکیبات ۳۰۰ میلی‌­گرمی غیرصابونی شده آووکادو و سویا توانسته تا ۲۰% یا بیشتر، پیشرفت بیماری‌­های مفصلی و التهاب مفاصل را به تاخیر بیاندازد و در کند شدن آن‌ها تاثیر داشته باشد. با این توضیحات می‌توانیم پاسخی دیگر به سوال قرص آوودین برای چیست، بدهیم.

قرص آوودین برای دیسک کمر

استفاده از قرص آوودین برای دیسک کمر نیز مفید است. همانطور که گفتیم، کپسول آوودین می‌تواند التهاب مفاصل را کاهش دهد؛ لذا این محصول برای بیرون زدگی دیسک کمر که همراه با التهاب مفصل دیسک است نیز مفید واقع می‌شود و می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد. طبیعتا آوودین نمی‌تواند بیرون زدگی دیسک را بطور کامل از بین ببرد اما می‌تواند در تخفیف التهاب و کاهش درد، موثر باشد.

آوودین برای دیسک کمر
آوودین می‌تواند در تخفیف التهاب و کاهش درد ناشی از دیسک کمر، موثر باشد.

بهترین زمان مصرف کپسول آوودین

بهترین زمان مصرف قرص avodin بعد از غذا است. روزانه یک عدد کپسول آوودین را به همراه آب مصرف کنید.

عوارض قرص آوودین

در رابطه با قرص آوودین با میزان دوز توصیه شده، عوارضی گزارش نشده است. به صورت کلی مصرف مکمل‌های خوراکی حاوی ترکیب آووکادو و سویا (ASU) احتمالا ایمن بوده و توسط بیشتر افراد به خوبی تحمل می‌شود. با این حال توصیه می‌شود قبل از مصرف قرص آوودین، نام داروهایی را که مصرف می‌کنید به پزشک یا داروساز ارائه دهید تا از تداخلات دارویی جلوگیری شود.

درباره عوارض احتمالی ترکیبات قرص آوودین باید بدانید که:

  • در برخی از تحقیقات روی مصرف ترکیب آووکادو و سویا، این عوارض را مشاهده کرده‌اند: ناراحتی گوارشی، تهوع و استفراغ، سردرد و سردردهای میگرنی.
  • مصرف زنجبیل به دلیل اثرات کاهش دهنده آن روی فشار خون، ممکن است برای افرادی که تحت درمان فشار خون بالا هستند، عوارضی به همراه داشته باشد. بنابراین اگر درباره قرص آوودین و فشار خون تردید دارید، لازم است احتیاط لازم را در این رابطه داشته و با پزشک خود مشورت کنید.
  • افرادی که به آووکادو، سویا یا زنجبیل حساسیت دارند، باید از مصرف این مکمل خودداری کنند. همچنین افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، احتمالا به محصولات حاوی آووکادو نیز آلرژی نشان می‌دهند؛ بنابراین این افراد نیز لازم است قرص آوودین را مصرف نکنند.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که قرص آوودین برای چیست و عوارض و نحوه مصرف آن چگونه است. شما می‌توانید کپسول آوودین را به راحتی و به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. همچنین دیگر انواع قویترین داروی ضد التهاب مفاصل را می‌توانید در لیست محصولات مربوطه مشاهده و بررسی نمایید.

مشاهده و خرید محصولات ضد التهاب مفاصل

سوالات متداول

قرص آوودین برای زنان باردار و شیرده مجاز است؟

خیر، قرص آوودین در بارداری و شیردهی تنها در صورت تجویز پزشک مجاز است.

قرص آوودین چه زمانی مصرف شود؟

بهترین زمان برای مصرف قرص آوودین، بعد از غذا به همراه آب است.

آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد؟

ترکیبات زنجبیل، آووکادو و سویا موجود در آوودین هر کدام به صورت جداگانه اثر پایین آونده روی فشار خون دارند. با وجود آن که درباره تاثیر و ارتباط کپسول آوودین و فشار خون نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد (زیرا نیاز به تحقیقات علمی روی محصول است)، اما با توجه به ترکیبات، به احتمال زیاد آوودین نیز فشار خون را کاهش می‌دهد. اگر به مشکلات فشار خون مبتلا هستید و یا داروی فشار خون مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود در ابتدای مصرف این محصول، روزی چند بار فشار خون خود را بسنجید و در صورت مشاهده تغییرات غیر نرمال در آن، مصرف دارو رو قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

آیا کپسول آوودین ایرانی است؟

کپسول اوودین با نام تجاری هولیستیکا، تولید شده توسط شرکت آرین سلامت سینا در ایران است که این شرکت نماینده انحصاری شرکت هولیستیکا فرانسه است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «قرص آوودین برای چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، چنانچه بعد از مصرف این قرص دچار سوزش معده می شوید.مصرف آن را همراه غذا موکول نمایید تا تحریک گوارشی به حداقل برسد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام وقت بخیر ببخشید من چند روزه قرص آوودین رو برای دیسک کمرم یعنی بیرون زدگی دیسک میخورم ولی اصلا فرق نکردم و احساس میکنم با مصرفش دردم هم بیشتر میشه. ممکنه به خاطر این قرص باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آوودین با توجه به ترکیباتی که دارد نمی تواند درد دیسک را بیشتر کند. این حالت ناشی از سیر پیشرفت بیماری شماست.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

      1. سلام وقت بخیر خانومی ۳۲ساله هستم به خاطر مشکل دیسک کمر این قرصذمصرف میکنم حدود ۱۰تا خوردم دوسه روز حس خواب الودگی و سردرد و حالت تهوع و لرز ضعف دارم ایا این قرص به دلیل داشتن سویا امکان داره باعث بشه بعد از غذا اهن جذب بدن نشه یا فشارم رو پایین بیاره یا خیر چون قرص دیکلوفناک و گاباگنتین و سیپروترون کامپاند هم مصرف میکنم

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی،خیر سویا نمی تواند منجر به عدم جذب فراورده های آهن شود.بهتر است در خصوص کاهش فشارخون در شما با پزشک متخصص در ارتباط باشید.
          با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره