چگونه زینک پلاس یوروویتال ریزش مو را درمان می‌کند؟

درمان ریزش مو با زینک پلاس یوروویتال
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

امکان درمان ریزش مو به کمک زینک پلاس یوروویتال به همراه چند راه حل جانبی دیگر وجود دارد. مکمل‌های غذایی مانند این قرص با تأمین مینرال‌های مؤثر می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند. توجه داشته باشید که مکمل‌های غذایی، اغلب تأثیرات شگفت انگیزی بر بدن دارند با این حال به تنهایی معجزه نمی‌کنند. به بیان ساده‌تر برای حفظ سلامت موها باید شرایط مناسبی فراهم کنید. برای مثال استفاده از شوینده‌های مناسب، رژیم غذایی صحیح، مدیریت استرس، تأمین مینرال‌های و ویتامین‌ها برای بدن واز جمله مواردی هستند که در زیبایی و حجم موها تأثیر خواهند داشت. البته همواره عامل ژنتیک بسیار پر قدرت عمل کرده و می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث کم‌مویی شود.

این صفحه از مجله سلامت مفید طب را به معرفی زینک پلاس یوروویتال اختصاص داده‌ایم. همچنین چند روش پیشنهادی دیگر برای جلوگیری از ریزش مو نام می بریم. همان‌ طور که گفتیم حفظ سلامت مو‌ها به تعدادی از عوامل وابسته است. انتخاب مکمل غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و رژیم غذایی صحیح می‌توانند به شما در درمان ریزش مو کمک کنند. مطالب مفیدی در این زمینه جمع آوری کرده‌ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شوند. لطفا با ما همراه باشید.

چگونه مساله ریزش مو را حل کنیم؟

مساله ریزش مو مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد تا اینکه درگیر آن شوید! افرادی که دچار ریزش مو هستند می‌دانند که این مشکل تا چه حد می‌تواند نگران کننده و اضطراب آور باشد. موی سالم و براق از جمله مهم‌ترین پارامتر‌های زیبایی هستند و از دست دادن این امتیاز بر ظاهر ما تأثیر منفی خواهد داشت. بنابراین مهم‌ترین نگرانی که درباره ریزش مو تجربه می‌کنیم، از دست رفتن ظاهر زیبا است. البته استرس درباره حفظ زیبایی تا حدی منطقی و قابل توجیه بوده و در غیر این صورت خود به عاملی برای ریزش مو تبدیل می‌شود! می‌خواهیم در این مطلب همدلانه با شما همراه باشیم تا مساله ریزش مو حل شود. در ضمن معرفی قرص زینک پلاس یوروویتال و کپسول زینک پلاس ۵ یوروویتال به عنوان مکمل غذایی مؤثر برای ریزش مو‌ها راه حل جانبی و پیشنهادی ما است.

اگر مرتبا تعدادی مو روی لباس شما ریخته، شانه یا برس پر از تارهای مو است، بر روی بالش شما تارهای مو مشاهده می‌شود ودیگر وقت بررسی مشکل رسیده است. اولین مرحله مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو بوده و در مرحله بعد می‌توانید راه حل‌های پیشنهادی و سودمند ما را نیز به کار بگیرید.

۱. به دستورات پزشک عمل کنید.

گفتیم که اولین مرحله برای درمان ریزش مو، مراجعه به پزشک متخصص است. توصیه می‌کنیم از انتخاب روش‌های شبه علمی اجتناب نمایید. پزشک با بررسی پوست سر و انجام آزمایش‌های مختلف، نظر دقیق و روشنی درباره علل ریزش موی شما ارائه خواهد داد. در حالی که تشخیص‌های خانگی یا عطاری می‌توانند گاهی اوقات به مشکل دامن بزنند. پس از مراجعه به پزشک، تمام دستورات و تجویز‌ها را پیگیری کنید و مراحل درمان را به اتمام برسانید. در این مسیر، یک پزشک دلسوز و مجرب با ارائه توضیحات لازم به شما کمک می‌کند صبر و حوصله بیشتری برای درمان داشته باشید (در انتخاب پزشک مجرب دقت کنید). در بسیاری از موارد پزشک با تجویز مکمل‌های غذایی مانند قرص زینک یوروویتال و داروهای دیگر می‌تواند مشکل ریزش مو را برطرف کند.

۲. رژیم غذایی صحیح داشته باشید.

تفاوتی ندارد که در چه رده سنی هستید یا جنسیت شما چیست، برای داشتن موهای زیبا باید رژیم غذایی صحیحی را انتخاب کنید. برخی افراد به رژیم غذایی خود اهمیت نداده و تنها به مصرف مکمل‌های غذایی تأکید دارند. واقعیت این است که تأثیر غذاهایی که می‌خوریم بر سلامتی ما بسیار زیاد بوده و تقریبا هیچ مکملی نمی‌تواند مضرات عادات بد غذایی را جبران کند. برای مثال فردی که به فست فودها یا شیرینی‌ها اعتیاد پیدا کرده، همواره مواد مضری به بدن می‌رساند و با هیچ دارو یا مکملی قادر به رفع اختلالات حاصل از آن نخواهد بود.

حال اگر دچار ریزش مو شده‌اید، به عادات غذایی خود نگاهی بیندازید و با توجه به مطالب این بخش، بازبینی‌ها انجام دهید.

مصرف فست‌‌فودها و شیرینی‌ها را متوقف کنید.

قرار است با تصحیح رژیم غذایی از ریزش مو جلوگیری کرده، زیبا‌تر و سالم‌تر باشید. پس انگیزه خود را از دست ندهید و مصرف خوراکی‌های مضر مانند فست فود، شیرینی، غذاهای رستوران، خوراکی‌های کنسروی و فرآوری شده ورا قطع کنید. اگر این اقدام برای شما تبدیل به عادت شده، خوراکی‌ها مضر را در طول حداکثر یک ماه کم کرده و در نهایت ترک کنید.

مقاله مرتبط: آیا می‌دانستید فست‌فود و شیرینی، از بدترین مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی بدن هستند؟

منابع کافی از زینک را در رژیم غذایی جای دهید.

زینک مینزالی است که بر سلامت پوست، مو و ناخن تأثیر بسیاری دارد. متأسفانه حدود ۷۵ درصد از انسان‌ها در سراسر دنیا با کمبود زینک رو به رو هستند. با مصرف انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت بوقلمون، انواع ماهی‌ها، میگو ومی‌توانید منابع زینک را برای بدن تأمین نمایید. در این زمنیه نیاز به افراط ندارید و پرشن کوچک از غذاهای مذکور برای شما کافی خواهند بود. پس به یاد داشته باشید که غذای هر روز شما دارای یکی از منابع زینک باشد. لازم به ذکر است مکمل‌های غذایی مانند قرص زینک پلاس یوروویتال حاوی این عنصر بوده و در زمینه تأمین زینک برای بدن به شما کمک می‌کند.

زینک در گوشت
انواع گوشت جزو مهم‌ترین منابع زینک هستند.

اگر گیاه‌خوار هستید باید منابع زینک را از غذاهای گیاهی مانند انواع لوبیا، برخی گیاهان سبز برگ وبه دست بیاورید. معمولا میزان روی موجود در گیاهان اندک است پس حتما به مصرف قرص زیتک پلاس دوروویتال یا دیگر مکمل‌های غذایی حاوی زینک نیاز پیدا می‌کنید.

از آهن غافل نشوید.

در بسیاری از موارد، کمبود آهن در بدن باعث بروز مشکلی مانند ریزش مو می‌شود. این عنصر حیاتی علاوه بر حفظ سلامت مو‌ها و افزایش گردش خون در پوست سر، فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. برای تأمین آهن در رژیم غذایی از انواع گوشت قرمز، ماهی، مرغ، کلم بروکلی، اسفناج، کلم سفید، سیاه دانه وکمک بگیرید. اگر گیاه‌خوار هستید یا به انواع گوشت علاقه ندارید برای جبران کمبود آهن در رژیم غذایی از مکمل زینک پلاس یوروویتال استفاده کنید. (مکمل‌ها جایگزین غذا نیستند و تنها برای جبران کمبود به کار می‌روند)

ویتامین C مصرف کنید.

ویتامین C شناخته شده‌ترین ریز مغذی لازم برای بدن است. اشکال مختلفی از این ویتامین به صورت شربت، قرص، کپسول، قرص جوشان ودر داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. بسیار اهمیت دارد که این ویتامین را از خوراکی‌ها نیز دریافت کنید. مرکبات، انواع کلم‌ها، گوجه فرنگی، انواع توت‌ها (توت فرنگی، بلوبری، شاتوت، توت جنگلی، تمشک) وسرشار از ویتامین سی هستند. مقادیری ویتامین سی نیز در قرص زینک پلاس یوروویتال موجود است. این ویتامین به جذب بیشتر آهن در بدن کمک می‌کند.

مرکبات و زینک پلاس یوروویتال حاوی ویتامین سی
با مصرف میوه‌ها و مخصوصا مرکبات، منابع ویتامین C را برای بدن تامین می‌کنید.

امگا ۳ را فراموش نکنید.

اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله مهم‌ترین موادی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد و خود قادر به تولید آن نیست. متأسفانه برخی افراد برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی نادرست کمک می‌گیرند و با قطع منابع امگا ۳ صدمات جبران ناپذیری به پوست، مو و دیگر اجزای بدن وارد می‌کنند. شما می‌توانید با مصرف غذاهای دریایی، انواع آجیل خام، دانه‌های مفید مانند تخم کتان ومنابع امگا ۳ را در رژیم غذایی تأمین کنید. این ماده تأثیر بسیار زیادی برای سلامت پوست سر و موها دارد. در ضمن به هیچ وجه در مصرف آجیل‌ها زیاده روی نکنید زیرا این خوراکی‌ها کالری بالایی دارند و ممکن است باعث افزایش وزن شما شوند.

منابع امگا ۳
ماهی سالمون سرشار از امگا ۳ است.

خوراکی‌های حاوی ویتامین B مصرف کنید.

ویتامین‌های گروه B تأثیر بسیار قابل توجهی در حفظ سلامت موها دارند. متأسفانه رژیم غذایی بسیاری از ایرانیان کمبود ویتامین B دارد که عامل آن برخی عادت‌های غذایی یا عدم آگاهی است. غذاهایی مانند جگر، غلات کامل، جوی دو سر، دانه کینوا، سفیده تخم مرغ، پسته، انواع ماهی، بادام، انواع لوبیا ودارای ویتامین B هستند. همچنین ویتامین‌های گروه B  در مجموعه ترکیبات قرص زینک پلاس یوروویتال نیز وجود دارند.

ویتامین b در زینک پلاس یوروویتال و کینوا
می‌توانید کینوا را در برخی وعده‌ها جایگزین برنج کنید.

۳. استرس را مدیریت کنید.

تصمیم گرفتیم از عبارت مدیریت استرس استفاده کنیم زیرا در دنیای امروز انواع اضطراب و استرس گریز ناپذیر هستند. می‌توانید از روانکاوها کمک بگیرید. ورزش‌هایی مانند یوگا انجام دهید. تمرینات مدیتیشن را بیاموزید و خواب با کیفیتی داشته باشید. علاوه بر سبک زندگی، طرز فکر شما در افزایش یا کاهش استرس‌ها تأثیر زیادی دارد. بنابراین بیشتر مطالعه کنید و با خلق طرز فکر نو و سازنده استرس‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید.

شاید علاقه‌مند باشید: با بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب آشنا شوید

۴. نوع موی خود را بشناسید.

برای اینکه موهای زیبایی داشته باشید باید بهترین شرایط را برای آن‌ها فراهم کنید. موی سر را بشناسید، برای مثال دقت کنید که آیا پوست سر خشک بوده و موها نیز خشک و شکننده هستند؟ یا اینکه پوست سرتان چربی زیادی ترشح کرده و در اغلب موارد موها چرب شده‌اند؟ پس از شناسای مو، از شامپو‌های با کیفیت استفاده کنید و بر اساس دستور داروساز به طور منظم موها را بشویید. در شستن مو‌ها افراط و تفریط نکنید.

۵. استایل‌های سالم را برای آرایش مو یاد بگیرید.

گاهی استفاده از انواع کش و گیره محکم، اتوی مو، ژل، روغن، اسپری حالت دهنده، فر مو وبه مرور زمان ریشه مو را سست می‌کنند. بنابراین استایل‌های مناسب آراستن مو را از طریق شبکه‌ها اجتماعی یا برنامه‌های آموزشی یاد بگیرید تا موها صدمه نبینند.

زینک پلاس یوروویتال و موی سالم
استایلی را برای موها انتخاب کنید که آسیب رسان نباشد.

۶. مکمل‌های غذایی مناسب مصرف کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو از مکمل‌های غذایی مناسب کمک بگیرید. به این منظور از داروساز بخواهید بهترین مکمل را به شما معرفی کنید. برای مثال قرص زینک پلاس یوروویتال حاوی زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌ C است. این مکمل با تأمین تمام مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن به عنوان یکی از پیشنهادهای مؤثر به شما ارائه می‌گردد.

مرتبط: درباره یکی از بهترین انواع قرص جلوگیری از ریزش مو بدانید!

معرفی قرص زینک پلاس یوروویتال

مکمل غذایی برای تقویت پوست، مو و ناخن به شکل کپسول در دو نوع زینک پلاس ۵ یوروویتال (حاوی ۵ میلی گرم زینک) و قرص زینک یوروویتال (حاوی ۱۰ میلی گرم زینک) معرفی می‌شود. این محصول ساخت شرکت Euro OTC Pharma است و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مؤثر باشد. بهبود رشد ذهنی و جسمی در سنین نوجوانی نیز از دیگر خواص این مکمل غذایی است. اگر ریزش مو دارید یا رژیم غذایی شما منابع کافی از زینک و ویتامین‌های B را برای بدن تأمین نمی‌کند، می‌توانید از  کپسول زینک پلاس ۵ یوروویتال یا قرص زینک یوروویتال کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات به صفحات زینک پلاس ۵ یوروویتال یا قرص زینک یوروویتال در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

خرید زینک پلاس ۵ یوروویتال

خرید قرص زینک یوروویتال

سخن پایانی

مشکل ریزش مو با اینکه بسیار پیش پا افتاده به نظر می‌رسد می‌تواند در برخی موارد تأثیرات منفی بسیاری بر فرد داشته باشد. برای مثال کاهش اعتماد به نفس، افزایش استرس در رابطه با ظاهر، نامرتب شدن خانه با محیط کار (به واسطه ریختن تارهای مو بر زمین) و … تنها تعدادی از مشکلات به وجود آمده به واسطه ریزش مو هستند. لطفا تمام راه حل‌هایی که در این مطلب ارائه دادیم بررسی کنید و در مسیر تغییر سبک زندگی و عمل به دستورات پزشک دلسرد نشوید.

اگر به خرید یکی از محصولات زینک پلاس ۵ یوروویتال یا قرص زینک یوروویتال نیاز دارید به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه نمایید. همچنین سؤالات خود را درباره این محصولات در بخش نظرات ثبت کرده و منتظر پاسخ مخصصان مفید طب باشید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره