قرص خواب آور سریع بدون نسخه
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

همه ما بعد از گذراندن یک روز طولانی و پرکار به یک خواب با کیفیت و آرام نیاز داریم. خواب راحت موجب رفع خستگی ناشی از فعالیت‌های روزمره و همچنین تجدید قوا برای ادامه زندگی می‌شود. اما اختلال در خواب و مشکل بی خوابی بر کیفیت زندگی نیز تاثیر می‌گذارد. نخوابیدن به طور منظم می‌تواند اثر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی داشته باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد علت‌های متفاوت بی خوابی و روش‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد. همچنین بررسی خواهیم کرد که از چه محصولاتی می‌توان به عنوان یک خواب آور سریع بدون نسخه استفاده کرد.

بی خوابی شبانه و علائم آن

همانطور که می‌دانید حدود یک سوم عمر هر فرد در خواب می‌گذرد و کیفیت دو سوم باقیمانده آن نیز بصورت کاملا مستقیم به خواب ارتباط دارد. کارشناسان متخصص در حوزه خواب با اتفاق نظر بر این عقیده هستند که هر شخصی در خوابیدن مشکل داشته و خواب راحتی نداشته باشد در بیداری نیز زندگی راحتی ندارد.

بی خوابی (Insomnia) یک اختلال شایع است که باعث می‌شود به خواب رفتن به کاری سخت و طاقت فرسا و گاهی غیر ممکن تبدیل شود. علاوه بر این در هنگام ابتلا به این اختلال فرد ممکن است زودتر از موعد مقرر بیدار شده و دیگر قادر به خوابیدن نباشد. حتی ممکن است فرد بعد از بیدار شدن از خواب هم احساس خستگی داشته باشد. بی‌خوابی علاوه بر کم کردن میزان انرژی بدن، بر خلق و خو، سلامت بدن، عملکرد شغلی و کیفیت زندگی اثر خواهد گذاشت.

بی خوابی یا کم خوابی به طور معمول ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی می‌توان احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و یا مصرف کافئین را نام برد. به تازگی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در بی خوابی است.

بسیاری از افراد بزرگسال بی‌خوابی کوتاه مدت یا حاد را تجربه می‌کنند که برای روزها تا هفته‌ها به طول می‌انجامد. این نوع از بی خوابی معمولاً نتیجه‌ استرس و اتفاقات دردناک زندگی است. ولی برخی دیگر از افراد بی‌خوابی بلند مدت یا مزمن را تجربه می‌کنند که تا ماه‌ها به طول می‌انجامد. بی‌خوابی ممکن است یک مشکل اولیه باشد و یا به دلیل دیگر بیماری‌ها و داروهای مصرفی ایجاد شده باشد.

در واقع می‌توان بی خوابی را به سه نوع گذرا، حاد و مزمن تقسیم بندی کرد:

  1. بی خوابی گذرا: بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد و ممکن است دلیل آن استرس باشد.
  2. بی خوابی حاد: بین سه هفته تا شش ماه طول می‌کشد و نام دیگر آن بی خوابی کوتاه مدت است.
  3. بی خوابی مزمن: این نوع بیشتر از یک سال و حتی سال‌ها طول می‌کشد که علت آن مشکلات روانی و بیماری‌های زمینه‌ای است.

از جمله علائمی که نشان‌دهنده بی خوابی هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکل به خواب رفتن در هنگام شب
  • قطع شدن خواب و بیدار شدن متعدد در طول شب
  • بیدار شدن در صبح خیلی زود
  • احساس بی حالی و کسلی بعد از خواب و در طول روز
  • زودرنجی، افسردگی و اضطراب
  • عدم تمرکز روی وظایف و ضعیف شدن توان یادآوری وقایع
  • نگرانی مداوم در مورد خواب

علت بی خوابی

به طور معمول هر بی‌خوابی که تجربه می‌کنید، ارتباط زیادی با علل زمینه‌ای دارد. بی خوابی می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اگرچه بیشتر در بزرگسالان ایجاد می‌شود.

معمول‌ترین دلایلی که می‌توانند منجر به بی‌خوابی شوند، عبارتند از:

استرس، دیر شام خوردن، عادات خواب بد و نامناسب، مسافرت، اختلالات روانی، برخی بیماری‌ها و مصرف بعضی از داروها، مصرف کافئین و نیکوتین، داشتن درد مزمن، آپنه خواب و سایر اختلالات خواب، افسردگی، یائسگی و…

استرس یکی از علت های اصلی بی خوابی
استرس، اضطراب، نگرانی‌های شغلی و خانوادگی، همگی از عوامل مهم و موثر در ایجاد بی خوابی شبانه هستند.

استرس و اضطراب از مهم‌ترین دلایل بی خوابی هستند. زمانی که نمی­‌توانید احساس نگرانی و ترس مداوم خود را تسکین دهید، ممکن است به سختی به خواب بروید. نگرانی‌های شغلی، تحصیلی، مالی، خانوادگی و نگرانی در مورد وضعیت سلامتی، ذهن را در طول شب فعال نگه می‌دارد و خوابیدن را به کاری سخت و غیر ممکن تبدیل می‌کند. وقایع استرس زای زندگی مانند مرگ و یا بیماری یکی از اعضای خانواده، جدایی و یا از دست دادن کار هم ممکن است به بی خوابی منجر شود.

اگر بی خوابی منجر به عملکرد بد فرد در طول روز شود، لازم است برای شناسایی عامل ایجاد کننده‌ آن و درمان به پزشک مراجعه کند. اگر پزشک تشخیص دهد که فرد به اختلال خواب مبتلا است، برای انجام آزمایش‌های بیش‌تر و تخصصی‌تر فرد را به مرکز اختلالات خواب ارجاع خواهد داد.

درمان بی خوابی

برای درمان بی خوابی و داشتن یک خواب راحت، اولین راهکار، تغییر عادت‌های خواب، اصلاح سبک زندگی و برطرف کردن بیماری‌ها و مشکلاتی است که منجر به بی خوابی می‌شوند. اگر راهکارهای درمانی موثر واقع نشود، پزشک درمان شناختی – رفتاری و درمان دارویی و یا مخلوطی از این دو را برای بالابردن کیفیت خواب به کار خواهد برد.  در ادامه این مطلب شما را با انواع روش‌های درمان بی‌خوابی آشنا خواهیم کرد.

درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی – رفتاری یا CBT به کنترل و یا محدود کردن افکار منفی که فرد را بیدار نگه می‌دارد کمک کرده و به صورت کلی به عنوان اولین قدم برای درمان بی خوابی شناخته می‌شود. باید گفت که این روش درمانی از نظر اثر بخشی مساوی و یا حتی بالاتر از داروها است.

  • بخش شناختی این درمان به فرد آموزش می‌دهد تا باورهایی که بر کیفیت خواب او اثر می‌گذارند را شناخته و در نهایت آن‌ها را تغییر دهد.
  • بخش رفتاری این روش به فرد کمک می‌کند تا عادت‌های خوبی برای خوابیدن داشته و از عادت‌هایی که او را از یک خواب خوب دور می‌کند، جلوگیری کند.

درمان دارویی

برخی از داروهایی که ممکن است پزشک برای درمان بی خوابی تجویز کند عبارتند از:

  • اسزوپیکلون  (Eszopiclone)
  • راملتیون  (ramelteon)
  • زولپیدم (Zolpidem)
  • زالپلون Zaleplon))

این داروها عوارض جانبی همچون خواب آلودگی در طول روز را به همراه دارند. از طرفی دیگر ممکن است فرد مصرف‌کننده به این داروها عادت کند. بنابراین در مورد طول مدت مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

نوع دیگری از داروهای خواب آور، مکمل‌های حاوی ملاتونین هستند. بدن شما به طور طبیعی هورمون ملاتونین را در طول چرخه خواب تولید می‌کند و تصور می‌شود که مکمل‌های ملاتونین ممکن است کمی زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش دهند.

لازم به ذکر است که ملاتونین در همه انواع بی خوابی موثر نیست. از مکمل‌های ملاتونین می‌توان در نوعی از بی‌خوابی که افراد در شروع خواب و به خواب رفتن مشکل دارند، استفاده کرد. ملاتونین‌‌‌ در به هم ریختن خواب ناشی از مسافرت­‌های طولانی‌مدت یا به اصطلاح “جت لگ” هم تاثیر دارد. همچنین در بی‌خوابی ناشی از مصرف برخی از داروهای بتابلاکر مثل بیزوپرولول می­‌تواند موثر باشد.

ممکن است از مکمل‌های حاوی ملاتونین به عنوان قرص خواب آور سریع بدون نسخه یاد شود. از این قرص‌ها می‌توانید بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده کنید، اما در مورد اینکه این قرص‌ها سریع عمل می‌کنند یا خیر، می‌توان گفت زمان اثر آن‌ها تقریبا بین یک الی دو ساعت طول می‌کشد. دقت داشته باشید که از مکمل‌های ملاتونین بیشتر از ۲ الی ۳ ماه نباید استفاده کنید.

راهکارهای سبک زندگی و درمان خانگی

با تغییر عادات بد و اصلاح سبک زندگی در طول روز می‌توانید خواب شبانه راحتی داشته باشید. در ادامه به برخی از راهکارها و توصیه‌های مفید در بهبود خواب اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن یک برنامه زمانی ثابت برای خواب
  • انجام فعالیت روزانه و ورزش
  • پرهیز از چرت عصرگاهی
  • پرهیز یا کم کردن مصرف کافئین، نیکوتین و الکل
  • پرهیز از خوردن شام سنگین
  • ایجاد فضای خواب آرام و راحت
اصلاح سبک زندگی برای درمان بی خوابی
با اصلاح سبک زندگی، تغییر عادات بد روزمره و مصرف غذاها و دم‌نوش‌های آرام بخش، می‌توان به رفع بی خوابی کمک کرد.

همچنین می‌توانید از برخی دم‌نوش‌ها و عصاره‌های گیاهی نیز برای ایجاد آرامش و خواب راحت‌تر استفاده کنید. به طور مثال عصاره اسطوخودوس و عصاره بابونه چه به صورت چای و چه به صورت استنشاق رایحه می‌توانند موثر عمل کنند. نوشیدن شیر گرم قبل از خواب و یا چای گیاهی سنبل الطیب نیز در به خواب رفتن راحت‌تر شما تاثیر خواهند داشت.

قرص خواب آور سریع بدون نسخه

برخلاف داروهایی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره شد، قرص خواب آور سریع بدون نسخه هم وجود دارد که برای تهیه آن‌ها از داروخانه‌ها، نیازی به تایید پزشک ندارید. این داروها معمولا دارای آنتی هستامین هستند. وابستگی به داروهای خواب آور حاوی آنتی هیستامین بسیار سریع است و برای یک یا چند شب بیشتر نباید استفاده شوند. دیفن هیدرامین و دوکسیلامین سوکسینات از جمله قرص‌های خواب آور سریع بدون نسخه هستند.

همانطور که قبلا گفتیم شما می‌توانید از مکمل‌های ملاتونین بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده کنید. اما تاثیر قرص ملاتونین بر همه انواع بی خوابی اثبات نشده است و فقط در برخی موارد مثل بی خوابی به دلیل مسافرت، بی خوابی ناشی از شیفت کاری شبانه یا مشکل در به خواب رفتن می‌توانند موثر عمل کنند. مصرف قرص‌های ملاتونین به مدت دو الی سه ماه مشکلی ندارد و برای استفاده بیش‌تر از این زمان لازم است با پزشک مشورت کنید.

می‌توان گفت بهترین قرص خواب آور قوی بدون نسخه ملاتونین است که در دوزهای ۱ تا ۵ میلی‌گرم تهیه و تولید می‌شوند.

قرص ملاتونین ۳ میلی گرم سیمرغ

این قرص حاوی مقدار کافی هورمون خواب است که مصرف آن باعث می‌شود مغز دوباره فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرد و الگوی خواب شما به حالت عادی خود بازگردد.

برای استفاده از قرص ملاتونین ۳ میلی‌گرم سیمرغ می‌توانید شبی یک عدد یک ساعت قبل از خواب و یا هنگام خواب میل کنید. برای مصرف بیشتر از ۲ ماه لازم است با پزشک مشورت کنید.

خرید قرص ملاتونین ۳ میلی‌گرم

قرص ملاتونین ۵ میلی گرم جالینوس

این قرص ملاتونین یک محصول مکمل تغذیه‌ای است که با تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن برای رفع مشکل بی خوابی به کار می‌رود.

قرص ملاتونین 5 میلی گرم جالینوس
قرص ملاتونین ۵ میلی گرم جالینوس

دوز دارویی که برای قرص ملاتونین ۵ میلی‌گرم جالینوس تجویز می‌شود، بسته به درجه اختلال خواب متفاوت است ولی مقدار مصرف معمول این قرص شبی ۱ عدد، یک یا دو ساعت قبل از خواب و بعد از وعده غذایی است.

خرید قرص ملاتونین ۵ میلی‌گرم

مصرف قرص ملاتونین برای افراد زیر ۱۸ سال، خانم‌های باردار و شیرده مجاز نمی‌باشد و استفاده این قرص بیشتر از ۳ ماه توصیه نمی‌شود.

برای این دو قرص ملاتونین عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است اما دقت داشته باشید که این مکمل‌ها می‌توانند منجر به خواب آلودگی در طول روز شوند.

سخن پایانی

بی خوابی شبانه یکی از ناراحت‌کننده­‌ترین شرایطی است که می­‌تواند هر فرد را درگیر خود کند. این نوع بی خوابی ممکن است گذرا، حاد و یا مزمن باشد. در صورت طولانی شدن بی‌خوابی‌های شبانه لازم است قبل از هر چیز به پزشک مراجعه شود. درمان بی خوابی شبانه به طور عمده شامل استفاده از تکنیک­‌های روانشناسی، اصلاح شیوه زندگی و در موارد خاص دارو درمانی است.

جهت تهیه انواع مکمل ملاتونین و سایر محصولات آرام بخش و خواب آور گیاهی شامل شربت و قرص خواب آور سریع بدون نسخه می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید قرص و شربت خواب آور قوی بزرگسال

هر سوال دیگری در مورد محصولات خواب آور داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین شربت خواب آور قوی بزرگسال چیست؟

شربت اهورا اسلیپ، یک شربت خواب آور قوی برای بزرگسالان است که حاوی عصاره گل ساعتی، اسطوخودوس و بابونه بوده و برای ایجاد آرامش و درمان بی خوابی شبانه بسیار مؤثر است.

بهترین دمنوش خواب آور قوی و آرام بخش کدام است؟

بابونه، سنبل الطیب، اسطوخودوس، فرنجمشک و گل ساعتی از جمله بهترین دمنوش‌های خواب آور آرام بخش هستند.

یک قرص خواب آور قوی بدون نسخه معرفی کنید؟

شما می‌توانید از قرص‌های خواب آور حاوی ملاتونین بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده کنید ولی این قرص‌ها برای همه انواع بی‌خوابی‌ها موثر عمل نمی‌کنند و نباید به صورت طولانی مدت بیشتر از دو ماه مصرف شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

33 دیدگاه دربارهٔ «قرص خواب آور سریع بدون نسخه»

  1. سلام خسته نباشید وقتتون بخیر من خوابم سبکه و با کوچکترین سروصدا یا حتی کوچکترین تکونی از خواب میپرم و خوابم رو از دست میدم خواستم ببینم چ دارویی خوبه برای رفع این مشکلات

  2. با سلام و عرض ادب
    من حدود ۳ سال است قرص آلپروزولام ۱ استفاده میکنم برای مشکل بی خوابی.اما متاسفانه چند ماهی است دیگه تاثیری نداره.
    برای ترک قرص آیا قرص یا داروی دیگری پیشنهاد میدید برای زودتر خلاص شدن از این قرص آلپروزولام و اگر بخواهم کلان بزارمش کنار قرص آلپروزولام .مشکلاتی دارد یا خیر..
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید..

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام ، یکی از عوارض قرص آلپرازولام ایجاد وابستگی به آن است. و با توجه به مکانیسم اثر این قرص نیاز است جهت ترک آن برنامه ریزی صحیح و اصولی توسط پزشک برای شما صورت گیرد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من خیلی وقتا مثلا از ۱۱ شب اینا سعی میکنم بخوابم ولی تا ۸ ۹ صبح خوابم نمیبره چه قرصی پیشنهاد میکنین ؟❣

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، کپسول والتونین نوتراکس می‌تواند در تنظیم ریتم خواب به شما کمک کند این قرص ترکیبی از عصاره های گیاهی است که شامل: ریشه سنبل الطیب (valerian)، گابا، تریپتوفان، عصاره گل بابونه، عصاره گیاه گل ساعتی، عصاره گیاه بادرنجبویه، عصاره گل رازک و ملاتونین می‌باشد. هر یک از گیاهان تشکیل‌دهنده این قرص دارای تاثیرات اثبات‌شده‌ای در بهبود اختلالات خواب هستند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام چنین قرص بیخوابی وجود ندارد. چیزی که در ذهن شماست بیشتر با داروی بیهوشی تطابق دارد که آن هم فقط در اتاق عمل و تحت نظر متخصص بیهوشی قابل استفاده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  4. درود بنده با قطع مصرف مخدر ۱۵شب با الپرازولام و کلونازپام میخوابم چه قرصی پیشنهاد میفرمایید جایگزین کنم که بتونم زودتر قطع کنم و بدون قرص بخوابم .ممنون

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      به طور کل بهتر است در پروسه ترک اعتیاد تحت نظر پزشک باشید. کپسول رها گل دارو برای کاهش علایم ناشی از ترک اعتیاد از جمله بی خوابی موثر است. سدامین می تواند به رفع بی خوابی کمک کند اما مصرف آن در پروسه ترک اعتیاد باید با نظر پزشک باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. با سلام خسته نباشید من زیر ۱۸ سال هستن و به مدت طولانی هست که بی‌خوابی دارم حتی گاهی وقتا شربت دیفن هیدرامسن میخوام تا زود خوابم ببره میتونید لطفا یه قرص بدون نسخه بدون عوارض برای نوجوان به من معرفی کنید؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از داروهای خواب آور برای نوجوانان فقط با تجویز پزشک مجاز است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  6. سلام خانم دکتر من برای اعتیاد که داشتم ترک کردم الان خواب ندارم خوابم تنظیم نیست شبه تا صبح بیدارم اول صبح بی اختیار ۲ساعتی خوابم میبره چیکارکنم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تنظیم سیکل خواب و بیداری بهترین دارو ملاتونین است. بر همین اساس پیشنهاد میکنم از قرص ملاتونین رازک استفاده کنید. طریقه مصرف، شب ها یک ساعت قبل از خواب یک عدد می باشد. در صورت عدم تاثیرگذاری کافی، می توانید دو عدد میل کنید. لطفا قبل از مصرف موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه نمایید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  7. بجای داروهای شیمیایی از داروهایی که گیاهی آرامبخش و خواب آورند و حاوی ملاتونین کم هستند استفاده کنید من از قرص ملاتومکس که توی قوطی هست و کپسولیه استفاده میکنم،این قرص گیاهیه و حاوی اسطوخودوس ،بادرنجبویه و آویشن همراه چند میلی گرم ملاتونین هست که الان یه مدته چون دیگه استفاده نکردم یادم رفته مقدارشو ولی من قبلاً وقتی می‌خوردم دوتا کپسول رو با هم می‌خوردم و به پنج دقیقه نمی‌رسید خوابم میبرد و اینکه اصلا عوارض هم نداشت مثل اون شیمیایی ها و من ۲۲ سالمه که این قرص رو یه مدت مصرف کردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. البته گفتنی است کپسول ملاتومکس محتوی ملاتونین، اسطوخودوس، بادرنجبویه و بابونه می باشد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام اگر منظورتان این است که قرص ملاتونین ۱۰ را تهیه کرده اید، راضی بوده اید، و میخواهید مجدد مصرف کنید باید بگویم ملاتونین بطور معمول بسته به شرایط برای مدت یک هفته تا سه ماه تجویز می گردد.
        ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  8. سلام🌻
    نسخه برای خواب میدم
    ب۵ و آب هویج بخورید خوابتون ببره
    صبح یا طلوع بیدار بشید یا ساعت۱۲

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تهیه قرص خواب قوی باید با داشتن نسخه پزشک به داروخانه های فیزیکی مراجعه حضوری داشته باشید. برای تهیه قرص خواب قوی راه دیگری ندارید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام برای تهیه قرص خواب قوی باید با داشتن نسخه پزشک به داروخانه های فیزیکی مراجعه حضوری داشته باشید. برای تهیه قرص خواب قوی راه دیگری ندارید.
        با احترام دکتر داروساز

  9. محمد میرحیدری

    با سلام من مدت ده سال است از قرص الپروزلام یک شبی الان شده ده عدد میخورم ولی خوابم نمیبره چیکار باید بکنم خانم دکتر عزیز.سن ۴۱سالمه.میرحیدری هستم .اقا

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز آلپرازولام دارویی است که باید بصورت تدریجی قطع شود، مثلا به این صورت که هفته ای یک قرص از میزان مصرف خود کم کنید. بهتر است به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید تا در صورت لزوم داروی دیگری برای شما تجویز گردد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره